zanzibar

21-01-2017 20:15 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen wel eens op Zanzibar geweest? Ik vlieg maandag naar Dar es Salaam en van daar uit de ferry. Iemand tips? Waar te verblijven? Wat te doen? En tips voor dar es salaam? Ik hoor dat Zanzibar duur is. Hoeveel geld moet ik incaculeren voor ongeveer 5 dagen?
Alle reacties Link kopieren
Haha, sorry geen tips maar vind het zo bijzonder dat je maandag al gaat. Heb je zo last minute geboekt dan dat je je nog niet eerder hierin hebt kunnen verdiepen?



Fijne vakantie!!
Alle reacties Link kopieren
Ja er was een goede deal. Maar ga eerst naar Dar es Salaam en van daar uit naar Zanzibar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben overigens al in Afrika. Vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Hou er rekening mee dat het geloof op Zanzibar islamitisch is. Het wordt niet gewaardeerd om met blote benen of armen in stonetown te lopen. Op het strand is geen probleem om in bikini te lopen. De prijzen vallen mee. Er is echter heel veel armoede. Contrast tussen arm en rijk is groot! Kosten voor verblijf weet ik niet. Maar qua eten zijn de tarieven wat je zou betalen in een Nederlands eetcafé. Stranden zijn supermooi. Je hebt speciale dolfijnen tours waar je naar wilde dolfijnen op zoek gaat en als je geluk heb kun je er mee snorkelen. Zelf niet gedaan maar mensen waren enthousiast. Zelf heb ik gedoken ( schoot ook een dolfijn langs). Was mooi daar maar niet spectaculair
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier, heb 25 jaar geleden in Dar gewoond. Kan je niet helpen..... weet wel dat er toen veel junkies rondliepen....
Alle reacties Link kopieren
En mannen die voor een europese gingen..... konden ze eindelijk weg....
Alle reacties Link kopieren
Op het strand zijn super leuke cafetjes, kisiwa house is een goede accomodatie om stone tone te ontdekken en prison island is ook een leuk uitstapje! (Ff googlen ;) als je naar een resort gaat is een snorkelexcursie de moeite waard! Ik ben jaloers veel plezier
Alle reacties Link kopieren
Ja idd veel "beachboys". Ik wist dat Gambia daar onbekend om was, maar mij was ontgaan dat er ook zoveel waren op Zanzibar. Pas bij de tweede rijke oude Engelse met hele jongen Afrikaanse vriend viel het kwartje. Ook zeg niet dat je uit Nederland komt, want dan krijg je gelijk alle soorten drugs aangeboden. Klinkt nu allemaal vreselijk zo islam het nou ook niet. Een no thank you is voldoende om op afstand te houden.
Alle reacties Link kopieren
Geen zinnig antwoord maar voorzichtig en veel plezier daar
Vriendschap is echte liefde
Alle reacties Link kopieren
Dar es salaam kan mooi zijn, maar je moet goed oppassen. Beroving en foute taxi's zijn de meest frequente gevaren.

Kipepeo beach (neem de boot naar de overkant van dar) is een mooie uitvlucht, waar je ook kon snorkelen of windsurfen.

Zanzibar is geweldig en divers, t zuiden meer de party, t oosten de strand en relax stranden.. duiken en snorkelen is heerlijk.

Er is een goede Wikitravel pagina voor dar,

Safari njema!
You're a diamond dear, they can't break you
Wij vonden Zanzibar verschrikkelijk... aan het strand liggen en niks meer. Bij naar het water lopen gestoord worden door verkopers en niet rustig aan kunnen doen. Slechtste reis ooit... maar veel plezier toch!
Ook geen strandbar of zo
Alle reacties Link kopieren
kijk wel een beetje uit! Ze zijn daar Islamitisch en erg arm. Das geen goede combinatie met witte rijke westerlingen.



https://www.gov.uk/foreign-travel-advic ... /terrorism



https://www.travelinsuran ... a/zanzibar-terror-attacks



http://www.telegraph.co.u ... ies-after-losing-ear.html
Alle reacties Link kopieren
Tja als er niks aan is dan neem ik gewoon weer de boot terug. Islamitish hoorde ik al. Nu ga ik er toevallig heen met een vriend: moslim en beroepsmilitair dus ik denk dat hij me wel de nodige bescherming biedt
Alle reacties Link kopieren
In het centrum van Stone Hotel zit het Clove Hotel, is van een Nederlandse en heeft een ruim dakterras. Daar hebben wij twee nachten verbleven om Stone Town te ontdekken. Daarna pas naar een resort aan het strand. Daar kun je makkelijk naar toe met het openbaar vervoer.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Stone Town niet veel aan. Ik was niet voorbereid op het Islamitische dus voelde me niet helemaal op mijn gemak in mijn korte jurkjes...

Het resort was 1 dag leuk, lekker strandhangen. Maar verder weinig te doen.

Vooral leuk dus als je op een strandbedje wil hangen. En daar kan bikini prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er jaren geleden geweest toen je de informatie nog in reisgidsen moest opzoeken, dus misschien is mijn ervaring achterhaald. Ik vond het in elk geval prachtig! We zaten aan de rustige oostkust aan het witste palmenstrand dat ik ooit gezien heb. Aan de kust zijn ook veel dorpjes en de bevolking daarvan viste op octopussen en inktvissen. Je zag op het strand dan ook veel mensen voorbij fietsen met hele bossen inktvis aan het stuur.



Zanzibar is bekend om zijn specerijen en ik kan je dan ook zeker aanraden een jeep te huren en een plantage te bezoeken. Dat kun je boeken als excursie. Je krijgt dan een privé rondleiding waarbij je specerijen mag proeven (en dan raden wat het is), erg leuk. Ik kan me ook herinneren dat je op het eiland een apensoort kunt spotten die alleen op Zanzibar voorkomt. Ze zitten op een vaste plek en zijn dus niet te missen.



Verder is er in Stone Town een mooi oud hotel met een romantisch dakterras. Je ligt dan op matrasjes en kussens onder een afdak van gekleurde doeken. Het gaat er al vroeg schemeren en dan beginnen alle minaretten in de omtrek te zingen terwijl de vleermuisjes boven de stad schieten. Alle gasten werden even stil op dat moment. Je moet het wel ruim van tevoren boeken.



Verder kun je er natuurlijk prachtig snorkelen en duiken. De dolfijnensafari vond ik persoonlijk best zielig. Je gaat dan met een speedboot achter die dieren aanjagen in plaats van dat je ze naar je toe laat komen. De landschildpadden vond ik wél erg leuk.



Als je van tevoren wat woordjes en zinnetjes Swahili leert, dan kun je als toerist niet meer stuk .
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Het oude sultanpaleis bezoeken in Stone Town, en de slavencellen. Indrukwekkend.

Er is 's avonds ook een leuke eetmarkt op de boulevard met verse vis en suikerrietsap enzo.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nu drie dagen. Ik vond Stone Town wel leuk en interessant qua cultuur. Nungwi niet zo eerlijk gezegd. Ik denk dat ik een dag eerder terug ga naar Stone Town om daar wat meer te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven