Mode & Beauty alle pijlers

Wat zou jij uitgeven aan een tas?

21-01-2017 00:18 128 berichten
Gewoon een vraag, een beetje een gewetens vraag omdat ik twijfel over hoeveel ik uit wil/kan/mag uitgeven voor een tas.
Alle reacties Link kopieren
quote:lunaleeflang schreef op 21 januari 2017 @ 08:52:

[...]



Wat een rare reactie. Als zij daar toch gewoon blij van wordt??



Ik snap de oordelen in dit topic niet. Niemand heeft er toch last van als de een 50. Tassen heeft of de ander een tas van3500 euro koopt? Is toch hun leven?



Precies! Ik rijd in een degelijke, saaie, niet al te dure auto, omdat dat voor mij alleen een vervoermiddel is. Ik vind het echter absoluut niet obsceen als iemand een mooie BMW of zo rijdt en daar helemaal blij van wordt. Of elk jaar honderden euros uitgeeft aan een hobby. Moet iedereen lekker zelf weten. Ik geef veel geld uit aan reizen, waar ik van geniet.



TO, als je de tas koopt, vooropgesteld dat je het geld Kung missen, geniet er dan vooral van!
Wat een absúrde bedragen komen hier langs zeg!

Mijn max. Is 25-30 euro, heb net weer een nieuwe gekocht want met pijn in mijn hart m'n meest favoriete tas ooit weg moeten doen omdat hij na vele jaren intensief gebruik toch echt uit elkaar viel. Ik had hem voor €1 op de rommelmarkt gekocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:harrods schreef op 21 januari 2017 @ 00:33:

Dat is toch voor iedereen verschillend. Ik heb een tas omdat ik m'n spullen ergens kwijt moet, maar als alles in m'n zakken zou passen zou ik er nooit een aanschaffen. Als je jezelf er niet mee in de financiele problemen brengt, kun je er toch aan uitgeven wat je wilt?Nou dit dus, en om je arm kwijt te kunnen of zo . Ik moet er in de zomer ook altijd heel erg aan wennen dat ik mijn handen niet meer in mijn jaszakken kwijt kan. Zo heb ik dat ook met handtassen die om je schouder kunnen. Zonder voel ik me echt kaal, vooral als ik geen jas aan heb .
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:Liliosa schreef op 21 januari 2017 @ 09:04:

[...]





Ik twijfel dus enorm. Eigenlijk zou ik een mooie lederen tas willen aanschaffen waar ik jaren mee zou kunnen doen.Nou dan kun je denk ik lang zoeken . Tegenwoordig zijn die hele grote vierkante tassen in, die vind ik echt verschrikkelijk. Zit totaal geen vorm in, en je betaalt er 100-200 euro voor. Die ik nu heb was 20 euro maar helaas geen echt leer, dus ben benieuwd hoelang die mee gaat.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 21 januari 2017 @ 10:57:

[...]





Nou dit dus, en om je arm kwijt te kunnen of zo . Ik moet er in de zomer ook altijd heel erg aan wennen dat ik mijn handen niet meer in mijn jaszakken kwijt kan. Zo heb ik dat ook met handtassen die om je schouder kunnen. Zonder voel ik me echt kaal, vooral als ik geen jas aan heb .

Ik vind, sinds mijn tienerjaren, een tas meenemen echt teveel moeite. Ik prop alles in mijn zakken en lukt het niet dan laat ik sommige dingen thuis. Als ik een zomerjas koop dan moeten er flinke zakken in zitten, anders koop ik hem niet meer.



Tip: let erop dat er geen hippe verticale rits in zit want je zak wordt daardoor ondieper: je steekt je geld erin en als je je hand terugtrekt komt het weer mee naar buiten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
@retrostar nou zo ben ik dus ooit een briefje van 100 kwijtgeraakt.. wat baalde ik toen zeg. Maar voor de vinder een enorme bonus.



Bij mij is het juist andersom. Toen ik tiener/puber was frotte ik alles in mijn zakken, sinds ik een handtas had gekocht kan ik niet meer zonder .
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Max. €450,-. Ik kan het betalen dus waarom niet.

Wij geven bv. niets om verre vakanties.

Gelukkig mag iedereen zelf beslissen waaraan het geld uitgegeven mag en kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Rond de honderd euro.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Max.€250 ongeveer
Mijn duurste tas was 1870 euro, de goedkoopste 10 euro of zo ? En de rest er tussen in
Alle reacties Link kopieren
quote:Liliosa schreef op 21 januari 2017 @ 09:04:

[...]



Ik twijfel dus enorm. Eigenlijk zou ik een mooie lederen tas willen aanschaffen waar ik jaren mee zou kunnen doen.



En hoe duur is die tas dan?

Ik snap niet dat je zo ontwijkend reageert. Heb je iets te verbergen?
Alle reacties Link kopieren
Met mijn Nick is het duidelijk dat ik van tassen hou .



Ik krijg waarschijnlijk mensen over mij heen. Mijn duurste tassen waren de Mulberry Willow Bag (afgeprijsd in een outlet in de UK) maar nog steeds £900 voor betaald en mijn LV Alma PM in Epi £1600 in de winkel, maar tweedehands op de kop kunnen tikken voor £750).

Ik werk in London en daar is het vrij 'gebruikelijk' om een paar designer tassen te hebben. Ik doe nog wel eens mijn voordeel op eBay, laatst ook weer met een vrijwel nieuwe Tod's tas voor £300. Moet dan wel 100% origineel zijn natuurlijk
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik word niet extra blij van een designer tas. Ik word wel blij van kwaliteit. Dus ik koop wel echt leer en iets wat ik mooi vind. Ik doe een paar jaar met een tas en dan is ie versleten of ik ben er op uitgekeken. Ik wissel nooit van tas want dat vind ik veel te onpraktisch. Mijn tas moet dus geschikt zijn voor werk en weekend en ik gebruik 'm elke dag. Een goede tas mag maximaal 100 euro kosten.



Toevallig ben ik nu voor een weekendje weg op zoek naar een klein cross-bodytasje. Maar die vond ik nog wel duur in de winkel, dus mocht iemand tips hebben dan houd ik me aanbevolen. Hij moet zwart en praktisch zijn en liefst onder de 25 euro.
Alle reacties Link kopieren
Interessant hoe het voor iedereen weer anders is.

Ooit, zo'n twaalf jaar terug, kocht ik een tas van zo'n vierhonderd euro en heb er toen zolang over nagedacht en het uiteindelijk toch gedaan. Toen ik hem eenmaal had vond ik hem te duur om te gebruiken. Vrijwel nooit gebruikt, en inmiddels vind ik hem ook niet meer zo mooi. Miskoop dus en ik heb mijn lesje geleerd!



Max voor tassen ligt nu op zo'n tachtig euro. Tas gebruik ik dan intensief, heb twee goede tassen (een zwarte en een creme) waarvan ik de zwarte vooral 's winters gebruik en de creme 's zomers. Een bruine zou ik nog wel kunnen gebruiken, ivm combinatie met schoenen. Toch ben ik nu verliefd op een andere zwarte en die kan dan de huidige zwarte vervangen, die heeft nu zijn mooiste tijd gehad na vijf jaar.



Nog een paar kleine schouder-/handtasjes van max 30 euro, voor af en toe.
Alle reacties Link kopieren
Die miskoop kun je dan mooi verkopen op Marktplaats
Frankly my dear, I don"t give a damn
De duurste was 2000 euro, de goedkoopste 2,50 bij de kringloop.
150 euro, mits hij van goede kwaliteit is.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil JIJ besteden aan een tas.. Je kunt wel meningen van anderen vragen maar je weet toch echt het beste zelf wat je wilt/kunt uitgeven aan een tas

Maar zelf zou ik er niet meer dan 150,- aan uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
@Liliosa: Wat jij aan een tas kunt en wilt uitgeven, is geheel aan jou om te beslissen. En ik zou mij vooral niet druk maken over wat anderen daar dan van denken. Het is namelijk jouw geld en daarna jouw tas. Jouw smaak, jouw leven, enz. Makkelijk zat.

Ik zou het ook wel leuk vinden om een Chanel tas(je ) te kopen, maar ik vind het een te grote uitgave en zonde van mijn spaargeld (en het huis moet nog geschilderd worden aan de buitenkant en eigenlijk ook aan de binnenkant en een nieuwe keuken zou ook niet erg zijn en ik wil ook nog een nieuwe iPhone.....)

En ik vind het ook zonde om een tas te kopen om deze dan vervolgens in de doos te bewaren, omdat je bang bent om deze te gebruiken.

Mijn tassen die ik nu heb zijn bijna allemaal van leer. En hebben zo tussen de €80,-- en €200,-- gekost. De tas die ik het meest gebruik is een Longchamp le pliage, deze was volgens mij tussen de €80,- en €90,- .

Fijne tas, omdat er erg veel inpast, vooral handig sinds je geen plastic tasjes meer krijgt in de winkels!
Alle reacties Link kopieren
Mijn duurste tas kost 120 euro, vind ik duur genoeg.

Meestal geef ik rond de 50-60 euro uit.

Ik wissel graag eens af.
Alle reacties Link kopieren
Mijn duurste was €80 en dat vind ik zelf veel, maar wie weet wat ik zou willen betalen als ik de perfecte tas tegen zou komen... Ik vind het echt niet gek dat mensen er meer aan uitgeven.
Had ik maar een motto.
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld geeft ik denk ik 50 á 100 euro uit aan een tas. Daarboven vind ik echt te prijzig. Mijn primark schoudertasje van enkele euro's vindt iedereen leuk en gaat al ruim 3 jaar mee. En die gebruik ik dagelijks. Een leren tas van invito was na een jaartje stuk. Ik koop wat ik nodig heb en wat ik dan te besteden heb.



Ik wil heel graag eens een mooie lederen tas van een Italiaans merk. Ik heb er echt momenteel helemaal niet de gelegenheid voor om die tas te dragen dus ik hou het geld maar in mijn portemonnee.
Weinig te besteden dus 30 euro max.



Maar wil jij er 500 euro aan uitgeven en dat maakt jou blij....doen!

Ieder zijn plezier en als je het geld hebt ..Waarom niet?



Wat maakt het uit dat iemand anders het zonde van haar geld zou vinden?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik er maar net voor over heb
quote:blauwuiltje schreef op 21 januari 2017 @ 07:30:

Ik lijd ernstig aan het acuutverliefdwordenopeentassyndroom. Kan op een goedkope zijn kan op een dure zijn. Ik bewonder mensen die met een tas toekunnen dat kan ik echt niet. Ik heb er ruim 50. De duurste heb ik in Parijs gekocht in een beeldschoon winkeltje, van donkerblauw leer. Hij is eerst twee volle weken in het prachtige pakpapier blijven zitten. Als t niet regent mag ie meer naar buiten. Gebruik m bij hoogtijdagen en ben er nog steeds weg van. Dan is 250 euro niet veel voor zoveel plezier. Denk ik dan.



Domme vraag misschien, maar wat moet je met vijftig tassen? En waar laat je die?

Gebruik je ze dan ook echt allemaal? Of meer voor de sier of voor de heb?

Ik heb een paar tassen (sporttas, wandelrugzak, boodschappentas en twee handtassen in verschillende formaten/kleuren/voor verschillende gelegenheden); ik zou echt niet weten wat ik met meer tassen moet en ook niet waar ik ze zou moeten opruimen. Heb er nu al een hekel aan als ik mijn spullen over moet pakken van de ene in de andere tas.



TO: Tegenwoordig zijn er regelmatig acties waarbij je een tas van bijv. Burkely krijgt bij een abonnement op een tijdschrift. Mijn twee veel gebruikte tassen (boodschappentas en handtas, beide van Burkely) heb ik aan deze acties overgehouden.



Om terug te komen op pagina twee:

Mijn duurste tas was een Claudio Ferrici; nog nooit zo'n ellende met een tas gehad. Stond in de garantieperiode van een jaar toch minstens vier keer in de winkel omdat de tas weer kapot was. Terwijl ik een tas van een tientje (was in de aanbieding), zeker acht tot tien jaar gebruikt heb. Dus duurder is echt niet altijd beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven