Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn (en wat dat met je doet)

28-10-2016 08:52 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 3000 berichten is het weer tijd voor een nieuw topic.



Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van dit leven. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Nieuwelingen komen regelmatig aanwaaien en zijn altijd welkom. Om mee te praten of voor vragen/opmerkingen. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect naar elkaar toe"



Hier is de link naar ons vorige topic, waarin ook weer een link staat naar het vorige topic waarin ook weer een link staat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
jeetje, dat was dan een kort bezoekje, Ambra. Maar een geweldige ervaring lijkt me!

Leuk hoor
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 22 januari 2017 @ 00:01:

jeetje, dat was dan een kort bezoekje, Ambra. Maar een geweldige ervaring lijkt me!

Leuk hoor Maandag wordt zoon 21 jaar. Daar wilde ik bij zijn. Het paste zo allemaal precies. En ja het was geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Ambra! En toch ook wel weer fijn om thuis te zijn morgen.

Ik heb vanmorgen man het onbijt laten klaarmaken.

Hij zegt dat ik daar véél beter in ben.

Vroegah, heel lang geleden, toen zoon nog klein was, deed man de ene zondag het ontbijt en ik de andere. Dat is eruit geglipt toen ik een paar jaar gestopt ben met werken en fulltime huismoeder was.

Ga het toch maar weer eens proberen in te voeren haha. Vond het wel lekker vanmorgen.



Nu even op verjaardag en vanmiddag kan ik lekker zelf invullen. Man gaat dan met dochter paardrijden nl.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lientje, mijn man gaat over ruim drie jaar met pensioen. Ik ben hem er alvast op aan het voorbereiden dat dan de helft van het huishouden zijn taak wordt. Afgelopen maanden, toen hij noodgedwongen thuis zat, heb ik vast kookles gegeven. Hij heeft geluk gehad dat ik nooit heb kunnen werken en daardoor heeft hij nooit veel in huis hoeven doen, maar dat moet veranderen geleidelijk aan.
Alle reacties Link kopieren
Zo is het Cesium

Ik ben opgegroeid met een vader, die veel in huis deed. Hij kookte sowieso bijna elke dag en als hij niet kon deden mijn zus of ik dat, want m'n moeder kwam pas om half 7 thuis. Hier heeft man vandaag de stofzuiger ter hand genomen, aangezien dat nodig was. Hij vindt dat trouwens ook sneller nodig dan ik.. Ik neem zometeen de wc's maar eens onder handen. We moeten maar weer een nieuwe balans vinden.
Later is nu
Mijn man is met pensioen, tot ons groot plezier, trouwens.

Wij hebben er ons wel op voor bereid, afspraken gemaakt , over hobby's, heel,belangrijk.

Maar ook over het huishouden, vakantie, oppassen op de kleinkinderen ,gewoon dingen wat we nu doen en wat er bij komt.

Wij nu twee jaar verder en het gaat prima, wij genieten van onze vrije tijd,

Het huishouden doen we samen en ik kook nooit meer.

Mijn man kookt stukken beter dan ik en heeft er plezier in , ik schuif gewoon aan tafel en eet wat mij wordt voor gezet.

Verder hebben wij elk ons eigen ding buitenshuis, samen gaan we wel naar de sportschool,



Mijn vader deed nooit iets in huis, dat was vrouwenwerk, zelfs de soep in zijn bord doen, deed hij niet, vrouwenwerk.
Alle reacties Link kopieren
Josske, De laatste zin komt héél dicht in de buurt van mijn man zijn instelling.

Helaas voor hem heb ik regelmatig een recalcitrante bui en dan moet hij toch echt even zelf lopen naar de keuken.

Maar het is wel hoe hij erover denkt en is opgevoed. Wat dat aangaat heb ik denk nog een strijd te gaan als we ooit met pensioen zijn.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Mijn schrikbeeld is altijd mijn schoonvader geweest: net als jouw vader, Joske schepte hij niet zelf zijn eten op. Hij werd elke dag bediend en hij moest als eerste zijn eten hebben, anders was het huis te klein. Alle werk binnenshuis was vrouwenwerk. En dat vond mijn man vroeger heel normaal, hij moest echt heropgevoed worden.
Ik heb een soort wonderman gevonden geloof ik. Hij neemt uit zichzelf wat boodschapjes mee, kookt als ik moe ben, als hij op vrijdags uit zijn werk komt, gaat hij het liefst nog even door zijn huis alles aan kant maken. Ben de afgelopen paar daagjes even bij hem geweest. En we zijn naar het Amsterdam Light Event geweest. Perfectste avond ooit. Bijna voor de deur parkeren, warme chocolamelk, rondvaart op de grachten in een sloepje. Jammer dat het alweer. voorbij is. Hij moest wel ook werken, maar als ik dan bijvoorbeeld de vaat heb gedaan als hij thuiskomt zegt hij gewoon dankjewel. En ik ben zelf juist wat meer van de oude plak opgevoed. Niet extreem maar je merkt het toch wel op sommige momenten, mijn pa kookt bijvoorbeeld niet, de enige keer dat mijn moeder er niet was omdat ze geopereerd was, ging ik boodschappen doen, koken etc. terwijl ik ook twee broers heb die best een handje uit konden steken.



Over handjes gesproken! Mijn polsbrace is heel fijn.



En ik heb mijn kat opgehaald!



voor iedereen!
Heerlijk toch Yellow! Geniet ervan, klinkt ook echt als een fijn, romantisch weekend!
Wat leuk Yellow! Geniet van de wonderman en je kat. Katten zijn zo leuk.



Ik ben opgevoed dat vrouwen alles kunnen en moeten doen ( werken en een perfect huishouden, grote vriendenkring om de status, vrijwilligerswerk en tussendoor kinderen opvoeden )en dat mannen heel zielig zijn.

Gelukkig heb ik in, merendeels, van mijn langdurige relaties ontdekt dat mannen helemaal niet zielig zijn en ook hun handjes kunnen laten wapperen in huis.

Mijn 2 kinderen weten niet beter of dat man en vrouw gelijkwaardig zijn en dat niet de 1 zieliger is dan de ander.
quote:cesium24 schreef op 22 januari 2017 @ 16:58:

Mijn schrikbeeld is altijd mijn schoonvader geweest: net als jouw vader, Joske schepte hij niet zelf zijn eten op. Hij werd elke dag bediend en hij moest als eerste zijn eten hebben, anders was het huis te klein. Alle werk binnenshuis was vrouwenwerk. En dat vond mijn man vroeger heel normaal, hij moest echt heropgevoed worden.Vreselijk he. Wij hoopten altijd dat mijn vader eerder zou gaan dan mijn moeder. Niet leuk maar wel heel realistisch want anders hadden wij, kinderen, een heel groot probleem gehad.
"Gelukkig" ging mijn schoonvader eerder en heeft schoonmoeder nog een paar fantastische jaren gehad, het werd er echt stukken gezelliger op.
Hoe is het weer eigenlijk bij jullie Cesium? Hopelijk beter dan gisteren.
Weer is beter dan gisteren maar pas vanaf morgenmiddag komt de zon. We hebben net foto's gezien van afgelopen dinsdag toen er een laag hagel op het strand lag. Dat was ook voor de autochtonen helemaal nieuw.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij thuis deed mijn moeder vooral veel, omdat zij minder werkte. Ik ben totaal niet met het idee opgevoed dat vrouwen meer moeten doen. Nu heb ik een vriend die ook zelf veel doet in huis, soms zelfs meer dan ik. Koken doe ik standaard omdat ik eerder thuis ben, maar hij wast dan altijd af. In een periode dat het best slecht met me ging deed ik heel weinig en hij heel veel, na een lange tijd begon hij dat wel een beetje zat te worden maar hij zei er pas wat van toen ik zo ver was dat ik me al realiseerde dat het zo niet leuk was. Ik heb toen ook sorry gezegd en hij is het nu alweer vergeten. Als ik nu een tijdje niet zo veel doe maakt hij wel een opmerking, maar ik ben dus heel blij dat hij het niet allemaal op mij afschuift en zelf ook veel doet.



Aanvulling: Zelf ben ik vooral voor het verdelen van het huishouden op basis van hoe veel iemand aankan en hoeveel tijd diegene heeft. Toen ik alleen naar school hoefde voor een aantal uurtjes in de week deed ik meer dan nu, omdat ik nu zelf ook bijna fulltime bezig ben. Daarnaast past het er na stage gewoon niet in mijn hoofd bij om nog dingen in het huishouden te moeten doen, behalve koken en voor de katten zorgen. Lijstjes werken voor mij ook niet goed, omdat het dan voelt alsof ik super veel moet doen terwijl het allemaal misschien wel in 5 minuten gedaan is.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
quote:JustcallmeTuT schreef op 21 januari 2017 @ 17:41:

Helaas weten veel mensen niet dat maar 50% van de mensen reageert op CBD olie. Het enige wat ik merk is dat ik heerlijk slaap, zonder rare dromen en zo, en in de ochtend (bijna) fris en fruitig wakker wordt.

Doordat ik heb ervaren dat het bij mij weinig doet tegen de pijn gebruik ik het niet meer elke dag. Ik gebruik het als ik goed wil slapen.



Hopelijk merk jij een zichtbare verbetering Catnip



Dat is wel fijn! Maar jammer dat het niet veel tegen de pijn doet.

Ik hoop natuurlijk dat het een positieve werking op mijn darmen en dan vooral de pijn gaat hebben, maar ik vind het ook al prima als het er voor zorgt dat ik wat beter kan ontspannen en rustiger wordt. We gaan het zien.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Wat super dat je avond in A'dam zo leuk was Yellow!
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
O dat klinkt echt als een leuke man Yellow. Koester zo'n vriend.



Verder loopt hier mijn week al weer een beetje vol. Werken, met die oudere dame waar ik het laatst over had naar het ziekenhuis en verder man helpen met de containerstal. Moet echt gebeuren helaas, want er moet wel brood op de plank komen. Had morgenavond nog een uitje, maar die laat ik schieten. Het kan te gek ook.

Verder zijn de ouders van een vriendin van dochter niet blij met mij want ik moet altijd 's nachts de meiden halen als er een feest is. Nu heb ik het schema voor één keer omgegooid. Ik breng deze week en zij moeten halen. Ik wil ook wel eens een keer op tijd mijn bed in.

Het is bijna elk weekend feest en op een of andere manier ben ik altijd de pineut met midden in de nacht halen. Was bij zoon en vrienden ook altijd al zo. Gelukkig heeft die zijn rijbewijs nu.



Ambra goede reis naar huis en alvast gefeliciteerd met zoon!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder dat die mensen daar zelf nooit wat van gezegd hebben, Lientje. Goed dat je nu zelf voor jezelf kiest



En wat een heerlijke man heb je, Yellow. Geniet!





Ik heb ook een heerlijke man. En ik zie ineens dat ik naar bed moet. Dus.. toedels en fijne avond iedereen!



Goede reis terug, Ambra (of ben je al onderweg?)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Half negen al naar bed Dreamer? Dat is wel lekker op tijd. Ik ga meestal tien uur naar bed. Wekker gaat morgen om zes uur.



Wbt die mensen, dochter zei hier al, ze hebben het altijd zó zwaar met het leven. Druk druk druk en nooit ergens tijd voor. ( moeder werkt overigens niet, en dat was met vriendin van zoon ook zo , die moeder had ook geen baan , en juist dié ouders hebben zelden tijd gek genoeg) vandaar dat ik meestal voor het rijden opdraai. Maar dat mag best af en toe eens andersom vind ik. En aangezien dochter dit weekend twéé feesten heeft ( waar halen ze de energie vandaan) wil ik in elk geval minimaal een avond op tijd mijn bed in.



Slaap lekker allemaal voor straks!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Gisteren mentaal een prut dag gehad, vandaag een fantastische dag want vrienden over de vloer. Beetje kletsen, lekkere hapjes en bordspellen gespeeld. Helemaal gesloopt. Lees morgen weer bij. Hopelijk heeft iedereen een fijn weekend gehad.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Bosbessen. Zo'n dag heb je dan even nodig.



Ambra hiep hiep hoera! 21 jaar alweer! Wat gaat de tijd snel toch he?

Werkze voor iedereen die aan de slag moet en een hele fijne dag voor degenen die vrij hebben!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Hoeraaaaa 21 jaar!!

Gefeliciteerd Ambra



Ja, dat niet werkende mensen nooit tijd hebben, valt mij ook wel eens op. Zo ook een vriendin, die weliswaar ook fibro heeft. Zij merkte laatst ook tegen mij op 'Ja, dat wil ik ook wel eens doen, maar ik heb daar geen tijd voor'. Het ging om iets dat ik dus wel doe, geen idee meer wat (lezen waarschijnlijk), maar ik heb er echt even met grote ogen aan zitten kijken. Dan gaat het toch echt meer om prioriteiten stellen (wat wil ik écht) dan om 'geen tijd'. Maar als ik ergens tijd voor heb naast een baan van 28 uur, dan heb je dat als thuisblijfmoeder van grote pubers toch zeker, lijkt me. Of je kunt er in elk geval tijd voor maken.



Lekker Bosbessen. Leuk ook bordspelletjes doen. Doen wij te weinig, maar als we het doen is het altijd zo gezellig
Later is nu
Klinkt heel gezellig Bosbessen.

Mooi niet dat ik anderen voor een karretje span. Zo ascociaal.

Wat gij niet wilt...... en daar geloof ik heilig in.



Proficiat Ambra met je zoon.



Op naar een nieuwe revadag. Fijne dag allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven