Burn out? Angststoornis?

21-01-2017 13:54 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben normaal helemaal niet iemand die via internet contact zoekt.

Maar ik heb geloof ik een burn out en een angststoornis, en dit gaat nu al een maand of twee, drie in alle heftigheid z'n gang. Hiermee heb ik zo verschrikkelijk veel moeten doorstaan, dat ik me een open wond voel en doodsbang ben dat ik vanaf nu voor altijd verpest ben. Ik heb een continue angst, alsof ik in een nachtmerrie leef. Ik gebruik nu lorazepam, in combinatie met propranolol. Ik ga naar een psycholoog en een haptonoom. Ik moet zo snel mogelijk naar een psychotherapeut, want de psycholoog waar ik nu zit, kan me niet goed helpen. Het lijkt alsof de angst niet redelijk is en zo fysiek dat ik eens in de kramp ben geschoten aan tafel en op de grond viel en bijna moest overgeven. Hierna ben ik naar de crisisdienst gegaan en kreeg ik lorazepam. Ik weet dat ieders burn out anders is, en misschien is het wel helemaal geen burn out, maar ik vraag me af of er mensen zijn die van hun burn out genezen zijn die tips voor me hebben hoe ik dit dag-tot-dag aan moet pakken. Soms lukt het me om me beter te voelen als ik een hele dag in bed lig, soms helpt het om me af te zonderen en toe te geven aan de moeheid. Maar soms helpt het ook om gestructureerd te leven en juist mijn vrienden en familie te betrekken in alles wat ik voel en doe.

Ps ik heb de onverschilligheid die bij burn out hoort niet veel gehad, ben vooral juist heel erg emotioneel, schrik overal van en huil heel erg hard om heel weinig.
Wat erg voor je. Ik kan je niet echt helpen denk ik maar je wel een knuffel geven. Ik herken angstgevoelens wel maar niet zo heftig. Bij mij helpt rust nemen en orde en structuur. Maar ik denk dat jij veel meer hulp nodig hebt. Maar het kan weer beter worden, echt! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
We weten je voorgeschiedenis natuurlijk niet. Als je het hebt over een burn out denk ik aan teveel hooi op je vork gehad. Is dat aan de orde of heb je teveel stress ervaren?
Alle reacties Link kopieren
De psycholoog waar je nu loopt heeft vast een diagnose gesteld of is daarmee bezig?



Je kunt pas goed geholpen worden wanneer er een duidelijke diagnose is en die kunnen en mogen wij niet stellen
Je meent het..
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt heel gestresst.



Richt je momenteel alleen op de volgende dingen;

Jezelf

Douchen

Eten

Slapen

Rusten

Iets ontspannens doen, kleuren bv.

Beweging, wandelingetje in de wijk is prima



Het klinkt misschien gek maar te veel hulp kan ook overweldigend zijn, te heftig.



Haptonomie is al behoorlijk intensief.

De reactie van mensen is vaak het gaat heeel slecht, dus veeel hulp. Maar als je te veel hooi op je vork hebt genomen en overprikkeld bent (te veel indrukken gehad) dan moet je eerst even totale rust en weinig indrukken.



Dit verschilt natuurlijk voor iedereen, dit is mijn advies.



Richt je de komende periode echt even op de punten die ik hier bovenaan noemde.



En ja, het komt goed. Maak jezelf niet gek met doemscenario's. Met burn-out, angst en wat het ook is, dat gaat over en als het chronisch blijkt te zijn dan kun je er mee leren omgaan. Niet makkelijk maar veel mensen op dit forum lukt dat (al is het met up en downs)



Zoek op viva eens op, burnout en angststoornis, er zijn al mega veel topics en dus tips over.



Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Knuffel! Na een operatie ben ik bij een ergotherapeut terecht gekomen. Die gaf me als tip om een lijst te maken van inspannende en een lijst van ontspannende dingen en dit te scoren. Het hielp me zo om de balans te vinden tussen belasting wat een op een dag te dragen was en overbelasting. Per dagdeel moest ik mijn activiteiten scoren en zo in de gaten houden of ik nog iets erbij kan doen of iets ontspannends moest gaan doen. Misschien helpt dit je?



Verder zit ik zelf nu ook met een angststoornis thuis door oververmoeidheid. Ik heb een dochtertje van nu 1,5jaar we zitten met haar in de medische molen. Er zijn veel zorgen en steeds weer nieuwe spannende dingen wat we moeten uitzoeken. Ze slaapt heel slecht en ik dus nu al 18 maanden ook. Mijn hoofd loopt over, teveel prikkels. Ik ben sinds een week gestart met medicatie. Ik herken je angsten of dit voor altijd is. Ik hoop heel hard dat we over een paar jaar terug kunnen kijken naar deze moeilijke fase en alles weer okay is
Seize the moment!
Alle reacties Link kopieren
Hee



Ik heb helaas ook een burnout gehad (met een depressie en angstoornis) maar zoals je leest heb ik het gehad. Ik ben weer helemaal de oude, dus geen zorgen!



Ik ben heel eigenwijs geweest en ben tegen de adviezen ingegaan (dus juist wel de hele dag op bed, wel een middag dutje, niet sporten, geen leuke dingen doen ect)



Ik had het gevoel dat ik gewoon veel moest slapen, rust nemen. En dan heeft mij uiteindelijk geholpen om er weer bovenop te komen.



Heel veel sterkte!! (En geef het echt de tijd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde, niet zo heftig als jij.

Maar mijn grootste fout is, zie ik nu in na 4 jaar, is dat je echt heel lang ff helemaal niks moet doen.

Ik had dat niet gedaan en daardoor heeft het zo lang geduurd voordat ik wat beter ging. Zelfs nu nog niet de oude en ik denk dat dat komt omdat ik evengoed alles wilde blijven doen.

Sterkte en luister naar je lichaam!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven