Knallend het nieuwe jaar in-Zwanger worden van een 2e kindje

22-11-2016 07:16 632 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat lieve allemaal,

Wie van jullie willen er ook graag voor een tweede kindje gaan? Het lijkt mij leuk om dit proces samen te bespreken in dit forum. Ik zal een tabel maken. Ik ben zelf bijna 27 jaar en onze dochter is 15 maanden. Mijn koperspiraal gaat er deze maand nog uit en wij willen vanaf kerst/nieuw jaar gaat starten. Wanneer willen jullie starten en hoe oud is jullie eerste?



NaamLeeftijdHeeft al een Starten NODUDBijzonderhedenvanzee30/33zoonGestart13-02Vollemaan28/30dochterGestart15-02Sunflower36dochterGestart20-03WorteltaartzoonGestart17-02JBL 27/27 dochterGestart16-03Justme199026/28zoonGestart21-02EvaDeWith34/41zoonGestart27-02Riboho26/28zoonGestart28-02Mamarjan31/34dochterGestart05-03Dormouse26/33zoonGestartNyntjeGestartRosanny25/32zoonGestartFresiaatje29/35maart/aprilVlammetje31/33dochterLente/ZomerTinkeltje31/35zoonVoorjaarCodeback26dochterNa de zomer1987mama198729/31dochterZwanger 23-08-2017 Lola28/34zoonZwanger 22-12 eerste echo, 03-01 termijn echoRaymasa26/30zoonZwanger 20-09-2017 Yastra32/27dochterZwanger Begin Oktober

Welke ronde zwanger van de eerste?

Totaal aantal stemmen: 84

Ronde 1 (33%)
Ronde 2 (10%)
Ronde 3 (18%)
Ronde 4 (10%)
Ronde 5 (2%)
Ronde 6 (1%)
Ronde 7 (4%)
Ronde 8 (1%)
Ronde 9 (4%)
Ronde 10 (1%)
Ronde 11 (1%)
Ronde 12 (2%)
Langer dan 12 rondes (13%)
Alle reacties Link kopieren
gefeliciteerd met je termijn echo lola!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat spannend moet dat zijn geweest lola, daar houd je toch helemaal geen rekening mee. Wat super dat je echo goed was, alweer 10 weken op weg!



Ik ben ook blij dat meer mensen hier twijfelen, dan ben je tenminste niet zo alleen daarin. Ik zit nu middenin de vruchtbare periode, ik merk dat na zolang zonder anticonceptie heel goed aan mijn lijf. Ook de eisprong denk ik te voelen. Ik heb ook een hele regelmatige cyclus dus dat is alleen maar handig wanneer we gaan starten. Houd alles bij in de app zodat ik weet of de cyclus regelmatig blijft. Maar goed heb er nu dus weinig aan. Toch maken we het wel gezellig denk ik vanavond, vriend is weer thuis na paar dagen weg geweest te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat is er weer veel geschreven! Leuk om te lezen!



Het lijkt ons leuk om een niet al te groot leeftijdsverschil tussen de kinderen te hebben (2 - 2,5 jaar) Dus we gaan deze maand starten voor ronde 1 en dan zien we wel waar we op uit komen.. Het valt toch niet te plannen!



Fijn dat iedereen hier eerlijk z'n twijfels kan uitspreken en dat iedereen daar eerlijk en respectvol op reageert.



@Lola, gefeliciteerd met de termijnecho! Wat bijzonder dat je de kleine al hebt kunnen bewonderen!!

@Raymasa, hoe voel je je?

@ Vlammetje, er een gezellige avond van maken is nooit verkeerd toch?



Mijn NOD is 15-02 dus dat mag in de tabel gezet worden . Duurt nog even. Mijn "echte" menstruatie heeft toch pas iets later doorgezet dan ik dacht na de verwijdering van het spiraaltje. Houden jullie nu al rekening met wat je eet en drinkt? Wel/geen alcohol en rood vlees enz.? Of gaan jullie dat pas doen als je ook echt een positieve test in je handen hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ik drink weinig a niks tussen ovulatie en NOD, want ik was er best onzeker over geworden toen ik met de eerste de dag voor de test een fles wijn gedeeld had met vriendlief en was bang dat de baby van alles zou mankeren door mijn fout. Tijdens die fles wijn bespraken we ook dat het al best een tijd geleden was dat ik ongesteld was, dus vandaar die test de volgende dag. Ik was er duidelijk minder mee bezig dan nu
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de termijnecho goed was Lola! Gefeliciteerd!



@Vlammetje: handig dat je je cyclus nu al zo goed (her)kent. Dat scheelt weer als jullie er straks echt voor gaan.



Spannend vollemaan! Hoe oud is je dochter nu?



Ik voel me eigenlijk wel prima. Heb geen kwaaltjes, behalve heeeeel slecht slapen. Gisteren om half 10 naar bed gegaan omdat ik kapot was, maar eenmaal in bed deed ik geen oog dicht. Het helpt ook niet dat mijn zoontje ziek is, waardoor hij vanmorgen al om 05:45 uur wakker was
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Fijn dat je behalve vermoeidheid verder nog geen kwaaltjes hebt, Raymasa! Beterschap voor je kleine.



Wij vieren vandaag de 1e verjaardag van ons meisje. Over een paar dagen wordt ze echt 1, maar dat valt doordeweeks . Toch wel bijzonder, het eerste jaar is al bijna voorbij ! Ik vind het naarmate ze ouder wordt alleen maar leuker en leuker worden, dus ik heb er geen moeite mee dat ze 'groot' wordt, eerder andersom. De eerste maanden waren zo zwaar (huilbaby en medische toestanden) dat ik haast niet kon wachten tot het eerste half jaar of jaar voorbij was, haha. Iedereen die tegen mij zei 'geniet er maar van, het gaat zo snel' die kon ik wel slaan ..... gelukkig werd het vanaf ca 4 maanden oud allemaal een stuk beter en daarna al snel super leuk . Maar ik kijk zo uit naar 'grote' kinderdingen zoals samen knutselen, koekjes bakken, etc etc dat ze van mij snel groter mag worden .

Anyway, vandaag dus slingers en taart en cadeaus.
Alle reacties Link kopieren
@sunflower, ja dat herken ik ook absoluut! Vind het heel leuk dat ze nu loopt en steeds meer duidelijk kan maken. Babies zijn heel lief maar ik werd er ook heel onzeker van. En het slapen gaat nu zooo fantastisch! Lijkt echt alsof het door het lopen komt. Ineens slaapt ze gewoon door, piept heel af en toe maar heel kort. Zo heerlijk! Gefeliciteerd met jullie dochter alvast! Vond het een hele bijzondere mijlpaal.



Het lijkt bij ons wel alsof het universum wil dat we nu een kleine krijgen want we hadden opnieuw een stom ongelukje. De kleine slaapt dus heel goed en daardoor hebben wij meer tijd en energie om aandacht aan elkaar te besteden zeg maar. Er zat nog 1 condoom in het doosje en in the heat of the moment pak je die dan zonder te kijken. Hij bleek achteraf houdbaar tot september 2013 Oeps! Volgens mij is het wel goed gegaan als ik mijn vriend moet geloven. Net maar ff nieuwe gekocht. Ook tegelijk maar even zwangerschapsvitaminen in de aanbieding gekocht. De dame achter de kassa keek me wel vreemd aan Haha.
Alle reacties Link kopieren
Alvast geliciteerd met je dochter Sunflower! Leuk feestje gehad?



Ik herken wel wat je zegt over de zware babytijd. Ik vond het ook erg heftig (en had niet eens een huilbaby). Wat zou het fijn zijn als je gewoon 2 jaar zwanger bent en dat de baby dan als peuter geboren wordt en meteen kan lopen en praten Lijkt me zoooveel makkelijker. Van de andere kant is de babytijd wel ideaal om lekker te knuffelen en een band op te bouwen, dus zou het ook weer niet willen missen. Maar het blijft een zware tijd...



Haha Vlammetje Wordt weer een spannende maand voor jou dus!
Alle reacties Link kopieren
@raymasa, ik heb besloten me niet weer zo gek te laten maken. Condoom leek in orde achteraf volgens mijn vriend dus zal wel goed komen. Maar het gaat wel steeds bijna mis, gek is dat.
Alle reacties Link kopieren
Haha Vlammetje, dat is wel toevallig



Het lijkt me wel moeilijk geweest voor jullie dat die kleine babytijd zo zwaar is geweest. Ik vond het echt heerlijk!



De omstandigheden bij ons waren ook niet echt ideaal want we woonden nog met huisgenoten in NL en het buitenland voor het werk van mijn vriend, dus de kleine 'mocht' eigenlijk niet huilen op de rottige tijden. Ik heb hem toen echt 24/7 bij me gehad. Overdag wandelde ik tijdens alle slaapjes (die zwangerschapskilo's waren er heeeel snel af (tot ik graatmager was na 1,5 jaar ook bv)) en 's nachts sliep hij bij ons in bed om hem bij de eerste kick al te kunnen troosten/ voeden. Maar toch kon ik me toen niet voorstellen dat het leuker zou worden. Maar het wordt nog steeds veel leuker gelukkig was er ook medisch niks mis met onze zoon natuurlijk.

Maar qua situatie is het nu beter. We hebben nu een normaal huis met een tuin (jeej!!) gewoon voor ons drietjes gewoon in NL echt zo heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Spannend vollemaan! Ik heb pas op het eten gelet toen ik echt positief had getest. Alcohol drink ik bijna niet... toevallig achteraf gezien wel 1 dag voor positieve test terwijl 1 dag ervoor negatieve test. Stel voor het lukt niet meteen dan zit je je al die tijd in te houden. Je moet ook beetje kunnen genieten... en ik houd sinds ik weet dat ik zwanger ben wel overal rekening mee qua voeding en dergelijke.



Sunflower hoe was de eerste verjaardag van jullie dochter?
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je het vraagt lola! Het was een hele gezellige dag gisteren en ons meisje heeft genoten en deed het super !
Alle reacties Link kopieren
Fijn sunflower! Is ze goed verwen met e cadeau's? Kan je ze nog kwijt hihihi?
Alle reacties Link kopieren
Haha, je we hielden het klein (alleen familie) maar ze is zeker goed verwend en ze had sowieso al meeeer dan genoeg speelgoed ;) ! Maar we hadden nu vooral duplo gevraagd en ook gekregen, dat heeft ze nog niet veel en dat is leuk om mee te gaan beginnen het komende jaar, en verder nog leuke voorleesboekjes gekregen, ze zit nu net in een fase dat ze boekjes lezen geweldig vindt. Zelf hadden we een loopkar en een schommel voor haar gekocht. Uiteraard vond ze het cadeaupapier scheuren het leukste van alles !
Alle reacties Link kopieren
hihih leuk dat jullie het zo leuk hebben ervaren! Mijn zoontje moest echt niets van boekjes weten hoor... nu ook nog steeds niet hihihih
Alle reacties Link kopieren
Leuk sunflower! Fiin dat het een geslaagd feestje was. Duplo is leuk, kan ze nog lang plezier van hebben. Hier vindt mijn zoontje boekjes ook leuk, maar hij isms vooral nog geinteresseerd in het open en dichtdoen van het boek.



@twijfels voor een tweede; ik vind het ook lastig en heb ook af en toe het gevoel dat 1 kindje wel genoeg is. Nou is hij vandaag ook weer snotverkouden en jengelig en dan vind ik het gewoon heel vermoeiend. Maar aan de andere kant geniet ik ook zo van het mannetje, dat ik er nog wel 1 wil..
Alle reacties Link kopieren
@eten en drinken; ik geef nog bv, dus drink geen alcohol. Met eten hou ik geen rekening, maar ik eet zowieso weinig dingen die je tijdens de zwangerschap niet mag.
Alle reacties Link kopieren
Meiden hier helaas al ongesteld geworden op naar ronde 3.
Alle reacties Link kopieren
Balen JBL! Hopen op meer geluk volgende ronde!
Alle reacties Link kopieren
Hè wat jammer JBL, een wat kortere cyclus deze keer?
Alle reacties Link kopieren
Jammer jbl!
Alle reacties Link kopieren
Jammer Jbl... Duim voor je dat volgende ronde wel raak is..
Alle reacties Link kopieren
Dames, hoe gaat het met de rest? Al spannende dagen in aantocht? We hebben echt meer nodig in die tabel...



Zodat we toch een beetje met elkaar mee kunnen hopen - Dormouse, Nyntje, Rosanny en EvaDeWith wanneer is jullie NOD?



Data so far:



Vlammetje 4 februari

Vanzee 13 februari

Sunflower 16 februari

Vollemaan89 15 februari

Worteltaart 17 februari (testdag)

Riboho90 28 februari

Mamamarjan 5 maart
Alle reacties Link kopieren
Hey yastra, ik hoop eigenlijk dat na de vmk mijn lijf gewoon meteen de normale cyclus oppakt, het was immers bij 4 weken + 2 dagen al en daarom denk ik (maar ik heb hier geen ervaring mee) dat mijn lijf gewoon de draad meteen op zou moeten pakken... ik zit nu op dag 11 en verwacht dan over ca 5-7 dagen mijn eisprong, NOD rond 14 februari ergens. Ik temperatuur dus ik houd in de gaten of het inderdaad gebeuren gaat. Het zou eigenlijk wel handig zijn als het deze cyclus een paar dagen langer duurt, want manlief is precies de eerste 3 dagen van komende week in het buitenland.... dus dat is iets minder handig, kleine kans om eisprong te missen.
Jammer JBL! Succes weer de volgende ronde!



Top yastra dat je de NODs even inventariseert.



Sunflower: met je 4 weken en 2 dagen he, gaat je volgende cyclus dan niet twee weken verder zeg maar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven