Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 3)

16-12-2016 11:11 3052 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.



De stand van zaken:

fasedameswachten op startabusu, Hosta, Animal2307, miillaa, gelukspoppetje,

Lilly53, Dazzle_ (juni), Duufje (~juni), -Sense (juli)prikken&slikkenFruity-Pebbles, Sofie87wachten op cryo-tpAngel88 (11 mei), flipje2 (~20 mei)in de wachtwekenboulu (verse tp (2x), 12 mei), Weija (cryo-tp, 16 mei)



Handige links:

- Informatie over IVF/ICSI: brochure VUmc, brochure AMC, informatie Isala

- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum

- Website Freya: www.freya.nl

- Moeders voor moeders: www.moedersvoormoeders.nl



Blogs:

- Wensmama van flipje2

- Eerste kind wens van Lampje1



Bezig met behandelingen:

naam

(leeftijd)wens

sindsMMM

sindsoorzaakbehandelingstatus

#cryo'slocatieflipje2

(28/41) blogokt

2014okt

2015<1 miljoen/ml zaadcellen

ICSI1: 2x mk (F☆ 18w (T21+T8), P☆ 12w (Turner))ICSI1jan '16 start

mei '17 tp4? (2 cryo's)VUmcDazzle_

(34/36)2013mei

2015Geen oorzaak gevonden

2015: IUI 6x, 2016: IVF1, 5x tp

2017: mrt IVF2, 1 tp, geen cryo's IVF3wachten op startIVF1&2: NL

IVF3: Gentgelukspoppetje2014mrt

2016♂ slechte zwemmers

jun '16 IVF1 niet zwangerICSI+PGDwachten op startMUMC/AMCDuufje

(38/41)2013dec

2015zeer slechte zaadkwaliteit

ICSI1: geen bevruchtingen

ICSI2: B☆ICSIwachten op start?abusu

(39)20142014alleenstaand, schildklier

9x IUI gehad, ICSI1 niet zwangerICSI2MCKpianokruk

(42)20132013alleenstaand

IVF1&2: niet zwanger, ICSI3: geen bevruchtingenICSI4wachten op startMCKAnimal2307

(36/36+)2014Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad

IVF1 en 2 (Isala) niet geluktIVF3wachten op startDusseldorfAngel88

(28/32)2014onbekende oorzaak

6x IUI gehadIVF1feb '17 start

10 eicellen ingevrorenRadboudmiillaaIVF1.1 afgebroken wegens allergische reactieIVF1.2wachten op verder onderzoek?boulu2014slechte zaadkwaliteit, PCOS

dec '16 ICSI1: vmk ☆, geen cryo's

feb '17 ICSI2.1: geen eicellen gevondenICSI2.2apr '17 start

dubbele tp, 1 cryo?Fruity_Pebbles

(30/33)2015Laag AMH, IVF1 mislukt

mrt '17 IVF2.1: escape-IUIIVF2.2apr '17 startMCKHosta

(38)2016Laag AMH, 2x vmk ☆☆

IVF1 misluktIVF2wachten op start?Weija2013201311x IUI gehad, ICSI1 3x zwanger,

2x vmk ☆☆, X☆ (23 wk)ICSI26 cryo's over?MevrouwStippel

(36/39)man hersteloperatie gehadICSI+

MESA/TESEwachten op start

(±juni '17)AMCSofie87

(29/28)endometriose

4x IUI gehadIVF1april '17 start?Lilly53

verstoring LH

azoospermieICSI1wachten op start?-Sense-

2015halve baarmoeder, 1 werkende eileiderIVF1wachten op start (juli)Wij houden altijd een plekje vrij

voor nieuwe meeschrijvers!



ZWANGER!! De zwangeren schrijven hier gezellig verder!

*deni308 (27/30) 5 jan '18, weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.

*freexx(27/29) 31 dec '17 , verminderde zaadkwaliteit en translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen

*Chevrolet (31/29) xx dec '17?, geen oorzaak gevonden, 3x vmk ☆☆☆, 6x IUI gehad, zwanger in IVF1 (2 cryo's over), MCL/UMCG

*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's

*piene1987 (29) 15 dec '17 , ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over

*Lampje1 (33/37), 11 dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over

*nemoo (30), 1 dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger inICSI1

*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf

*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD)

*Zima, 3 nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's)

*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1

*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.

*anne-1985 (31), 13 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1,

*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK)

*rosings, 4 aug '17 , alleenstaand: 23x ZI 1 mk, zwanger in IVF2, Nij Geertgen

*tasje76 (39/34), 8 juli '17 , geen oorzaak gevonden, zwanger in IVF2 (geen cryo's)

*alto (28/37), 26 mei '17, verminderde zaadkwaliteit, ICSI1 (5 cryo's), Leuven

*Soof83 (33/34), mei '17, PCOS, azoöspermie, ICSI1



Bevallen

Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), itsi_us (IVF1), Duufje ☆ (ICSI2), Noortje81 (ICSI1), lilly1980, Sunflower07 (IVF1), Blauwoogje1980 (IVF1), zwangerwordenvanaf2014 (ICSI1), Tulpenbol_boterbloempje (spontaan), Lisette_ (spontaan), Budhababe (spontaan), _sun (ICSI3), Ann-81 (ICSI1).



Je kunt de tabel zelf aanpassen:

Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum

♂ = Alt+11; ♀ = Alt+12
Alle reacties Link kopieren
We hebben hier in ieder geval allemaal de juiste instelling en mind set, want het kan mij ergens ook niet zoveel schelen hoe vaak ik weer in de stijgbeugels moet, hoe pijnlijk destijds de IM injecties waren of hoeveel vieze ballen ik naar binnen moet duwen: natuurlijk 'klaag' ik wel eens maar ook ik doe het met liefde als het maar kan leiden tot een doorgaande zwangerschap van een gezond kindje - de rest neem ik op de koop toe Toen ik nog zwanger was zei mijn man altijd bij de IM injecties: 'you just take a hit for the team' en ik deed het vol overgave.

Ik kijk nog af en toe op YouTube naar 'vier handen op een buik' en wordt daar altijd een beetje droevig van - hoe kansloos sommige moeders bezig zijn...



Ik vind he ergens wel heel mooi om te zien hoe ontzettend gedreven wij hier zijn met z'n allen en hoe liefdevol wij ons kind waarschijnlijk zouden opvoeden. Geloof overigens wel dat als het ons eenmaal lukt, wij een extra stuk dankbaarheid/waardering hebben die mensen voor wie het krijgen van kinderen een vanzelfsprekendheid is nooit zullen ervaren.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 21 januari 2017 @ 10:54:

[...]



1000 injecties en 1000 bollen, alles prima. 10.000, ook goed. Als ik maar niet nog een keer een uitvaart hoef te regelen. voor jou en Piene...
Alle reacties Link kopieren
Man was hier vanmorgen weer zo ontzettend verdrietig om F. Ik had ineens een snotterende vent in mijn armen... Hij mist hem zo, dat blijft gewoon zeer doen. Gelukkig vinden we altijd veel troost bij elkaar. We voelen hetzelfde en begrijpen elkaar helemaal. Dat verdriet is er nu eenmaal en het mag er ook zijn.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ach Flip en Flipman... Wat verdrietig... Fijn dat jullie elkaar begrijpen. Het verdriet moet er ook gewoon zijn. Rouwen heeft nu eenmaal tijd nodig...
Alle reacties Link kopieren
Flip
Alle reacties Link kopieren
flipje
Alle reacties Link kopieren
Heel begrijpelijk hoor Flip - knuffel voor jou!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
voor Piene en Flipje!!



Hier sinds donderdag ook aan de utrogestan en vooralsnog valt de klieder boel me heel erg mee alleen sindsdien last van mij darmen dus daar maar even wat voor halen denk ik.



Heb sinds eind van de middag toch weer last gekregen van mijn buik en af en toe misselijk, denk toch teveel willen doen dus nu weer met dekentje op de bank en veel water aan het drinken.



Hier maandagmiddag 14.00 terugplaatsing en als er geen bevruchting is worden we gebeld.

Dus voorlopig nog even in spanning!
Alle reacties Link kopieren
Anne: goed blijven drinken en verder rustig aan doen. Van de 7 verwacht ik toch zeker wel een bevruchting.



Flip: you've got mail! Ik heb je net een lang PB gestuurd in het kader van jouw blog - zat duidelijk weer op mijn 'praatstoel'
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal&Anne nog even geduld en dan samen op het wachtbankje! Spannend.....



Mees veel succes met spuiten, fijn dat je toch sneller dan verwacht kon beginnen, kan me voorstellen dat dat wel even een beetje heftig was.



Piene, urntje al ontvangen?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
ja heb hem flipje!! prachtig !!
Alle reacties Link kopieren
Ik breek even in:



Boulu, ik ben geen arts, maar ik zou echt met klem vragen of ze je oestradiol willen checken. Niet alleen kunnen ze daarmee zien of er overstimulatie dreigt, ook kunnen ze beter zien of je eicellen ook daadwerkelijk rijp zijn. De grootte op de echo zegt niet altijd alles. Ik denk dat dit belangrijker is dan meer eenheden spuiten: een score tussen de 6 en 8 is prima, daar gokken de meeste ziekenhuizen juist op. Een niet-rijpe eicel wordt moeilijker of niet bevrucht. Het aantal is daarmee minder belangrijk, het gaat er om dat er in ieder geval een aantal rijp zijn. Zo heb ik het destijds begrepen, Lux weet er nog wel wat meer van. Ik zou het dus echt vragen, het is een kleine moeite en in mijn ziekenhuis echt standaard. Vind het echt vreemd dat ze dit niet overal doen. Knuffel voor jou, denk veel aan je en ga vreselijk hard duimen voor deze poging.



Dat geldt uiteraard voor alle dames hier!



Flip:
Alle reacties Link kopieren
@Baggal: Ontzettend mooi stukje wat je beschrijft over de kinderwens die we hier allemaal hebben en hoe we er, met veel liefde, veel moeite voor doen. Inderdaad: vier handen op een buik is eigenlijk een drama. Toch kan ik niet jaloers zijn, de situaties staan zo ver van mij af. Maar ik vind het wel vreselijk dat de baby's die geboren worden al zo'n slechte start krijgen en de vraag is of ze sterk genoeg zijn om een ander pad te kiezen.

Soms heb ik het gevoel dat ik nu al van ons kind houdt, zoveel heb ik er al over gefantaseerd haha .



@Flipje: Hartverscheurend om te lezen van je man. Het lijkt me ook zo ontzettend verdrietig, het was zo'n mooi mannetje. Dikke knuffel!



@Hannepan: Superlief dat je even inbreekt, dankjewel voor je advies! Ik hoop dat ze er in mijn ziekenhuis mee akkoord gaan... En ik weet dat 6 goede eicellen (dat had ik nu) ook echt niet verkeerd is maar ik heb ook zo vaak gelezen dat vrouwen 10-15 eicellen hebben en dan meer bevruchtingen (kijk naar lux, lily, flipje). Wij hadden ook 4 embryo's maar helaas maar 1 goede. Ik hoop dat dit gewoon pech is, anders wordt het lastig allemaal.

Vreemd dat ze in jullie ziekenhuizen wel allemaal die oestradiol waarde meten, lijkt me ook niet onbelangrijk als ik het zo lees.



Mijn 'menstruatie' heeft tot nu toe niet doorgezet, alleen vrijdagavond wat bloedverlies. Dus hoop dat het hierbij blijft, dan lijkt het me niet zo erg voor de scratch volgende week. Weet iemand trouwens of je erna gewoon weer kunt werken?
Alle reacties Link kopieren
Anne, doe je wel rustig aan? Ik heb 2 dagen alleen maar op de bank gelegen en dag 3 echt al te veel gedaan. En toen ik eenmaal op de bank lag, zakte de pijn wel weer af. Liggen blijven, dan had ik nergens last van. Ze hebben wel met een dikke naald in jou buik rond lopen prikken hoor! Echt, doe rustig aan!
Alle reacties Link kopieren
Boulu: maak je geen zorgen over de scratch: je kan meteen weer aan het werk hoor. Ik heb hem vaak tijdens mijn lunch pauze laten uitvoeren en zat dan een uurtje later weer achter mijn bureau. Maar ik zat ook de dag na de punctie weer op kantoor dus misschien vind ik het iets makkelijker te doen en ben ik dus niet maatgevend. Alleen de laatste scratch vond ik een beetje vervelend, de eerste twee vond ik echt heel goed te doen. Maak je geen zorgen...



Ook ik ben totaal niet jaloers op de stellen/dames in 'vier handen op een buik'. Hetzelfde geldt voor mijn broer: hij kan dan wel een prachtige, gezonde dochter hebben, ik zou toch niet zo graag in zijn schoenen staan, want door I. is hij voor altijd met zijn ex verbonden en dat blijft gewoon een moeilijke situatie. De mensen in zo'n programma staan ook ontzettend ver van mij af. Niet zozeer vanwege het feit dat ze zo jong zwanger zijn geworden, maar meer vanwege de mentaliteit die mij niet aanstaat. Het gebrek aan willen leren/werken en een gezonde levensstijl hebben in het kader van de zwangerschap. Dat vind ik onbegrijpelijk, maar ik heb ook het geluk gehad dat mijn ouders mij verantwoordelijkheden hebben bijgebracht, dat er gehamerd werd op studie resultaten en dat soort dingen en dat de basis stabiel zou moeten zijn alvorens er kinderen zouden komen. Bij mijn broer is niet veel blijven hangen mbt het laatste punt , maar je begrijpt wat ik bedoel. Dus tja...kinderen zijn zeker niet zaligmakend wat dat betreft.

Ik ben er van overtuigd dat als het zo ver is wij stuk voor stuk zeer dankbare moeders zullen zijn. Ik kan ergens niet wachten om zo'n kleine hummel te hebben



Anne: hoe voel je je? Succes morgen met de TP!



Hannepan: Succes morgen met de echo. Hoop op een mooi kloppend hartje



Pien: wat fijn dat je de urn ontvangen hebt en dat je Lotte dan eindelijk thuis kan hebben, al blijft het ontzettend wrang allemaal. Voor jou en Flip een dikke knuffel



Sky: wanneer heb jij je terugplaatsing?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Nou joepie, de spotting is eindelijk weer gestopt.. (intussen cd11)

Hoop maar dat het niets betekent! Morgen naar de gyn.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 23 januari 2017 @ 10:44:

Nou joepie, de spotting is eindelijk weer gestopt.. (intussen cd11)

Hoop maar dat het niets betekent! Morgen naar de gyn.



Ben wel benieuwd of je dat te horen krijgt of het onderzoek nav de laatste MK al heeft plaatsgevonden en zo ja of daar wat is uit gekomen. Wellicht weet de gyn dit niet, maar irritant is het wel.



Had hier vanmorgen een beetje een meltdown. Zie gewoon weer op tegen de stomme wacht weken met alles erop en er aan, er gemakshalve maar even vanuit gaan dat het ontdooien goed gaat...



Anne: succes!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal duim duim... ja en die klote weken en verlenging..

Flip hoe was je bezoekje?

Anne succes !!
Alle reacties Link kopieren
@Baggal, bedankt voor de info voor de scratch!! Valt mee dus, fijn. En heel herkenbaar inderdaad wat je typt over hoe sommige mensen kinderen 'nemen'. Aan de andere kant denk ik heel soms dat ze er ook weinig aan kunnen doen omdat ze nooit hebben meegekregen (en waarschijnlijk niet zo hoog opgeleid zijn) hoe het wel moet.

Kan me voorstellen dat je het nu even zwaar hebt . De wachtweken zijn ook killing. En helemaal omdat er nu zoveel vanaf hangt. Laat het maar over je heen komen allemaal.



@anne: Vandaag de terugplaatsing en meer informatie? Heel veel succes!!



Ik voel me ook niet top. Sinds vandaag ben ik ineens wel jaloers op die vriendin die zwanger is en verdrietig. De tranen staan me in de ogen. Ik ben er zo aan toe en we moeten er zoveel moeite voor doen. Ik denk wel de hele tijd dat ik in november een baby ga krijgen, maar ik praat mezelf weer veel teveel hoop aan en wie zegt dat deze poging soepel verloopt?! Misschien komt er geen eens een punctie, misschien niet eens een terugplaatsing, enz.

Ik ben gewoon moe van het wachten. 2,5 jaar met één goede kans!

Zulke dagen heb ik ook veel meer moeite om goed te werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 21 januari 2017 @ 14:21:

Man was hier vanmorgen weer zo ontzettend verdrietig om F. Ik had ineens een snotterende vent in mijn armen... Hij mist hem zo, dat blijft gewoon zeer doen. Gelukkig vinden we altijd veel troost bij elkaar. We voelen hetzelfde en begrijpen elkaar helemaal. Dat verdriet is er nu eenmaal en het mag er ook zijn.
Alle reacties Link kopieren
@Anne: Veel succes vandaag!!



@Boulu, die emoties zijn heel normaal hoor!! Ik denk dat we dat allemaal ervaren die jaloersheid gevoelens, heel menselijk!!

Ben ook telkens 'bang' dat als ik met vriendinnen afspraak er weer iemand is die zwanger is.



Ik heb afgelopen vrijdag een afspraak gehad in het ziekenhuis. Ik was er helemaal van uit gegaan dat ik weer mocht beginnen met Gonal F. Helaas niet. Mijn eierstokken zijn nog te opgezwollen.

Ben sinds vrijdag de pil weer aan t slikken. Over 2 weken weer een afspraak. Wat duurt het lang allemaal.



voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! Om 14.00 zo de terugplaatsing!!



Vanmorgen eerst nog in mijn eigen ziekenhuis geweest want blijk allergisch te zijn voor utrogestan,vanaf zaterdag overal uitslag en werd steeds erger en gisteravond mijn ogen ook al opgezet en pijnlijk,dus nu 3x pregnyl ipv die bollen.



@Baggal jij ook succes morgen! En dan samen op het wachtbankje voor die ellendige weken in spanning!



@Nemoo wat balen weer vertraging!hoop dat je dan over 2 weken toch wel mag starten met gonal.f
Alle reacties Link kopieren
En nu zit de embryo er in Anne! Broeden maar

Allergisch voor Utrogestan had ik nog niet eerder gehoord, wat rot!



Boulu, ik ben ook best regelmatig boos/gefrustreerd/verdrietig en het wachten zo zat! Maar ja, we moeten wel doorgaan



Ik had gisteren volgens mij mijn eisprong en was opeens even boos dat er deze cyclus niets gebeurd.

Van de zomer zei één van de verpleegkundigen dat twee cycli achterelkaar eitjes opwekken niet kon, maar dat een cryo terugplaatsing wel direct de cyclus er na kon. Ik weet niet waarom ik nu wel een cyclus moet wachten. Volgende week donderdag (2-2) heb ik een afspraak met de gyn van het MCK en dan zal ik er zeker naar vragen.

Ik verwacht in de cyclus erna de cryp TP te hebben.
WTF?
Ik had mijn Cryo tp wel de cyclus erna idd. Verwarrend en frustrerend toch dat er overal andere protocollen zijn!



Hij zit er in Anne! Lekker broeden!



en knuffel voor boulu en nemmoo...
Alle reacties Link kopieren
Er waren 3 bevrucht en de beste is teruggeplaatst de andere 2 waarschijnlijk niet goed genoeg om in te vriezen dus mijn hoop is op deze gevestigd!



Ja vreemd maar de arts zei vanmorgen dat mijn gezicht er inderdaad erg opgezwollen uitzag van de utrogestan dus nog voor de terugplaatsing pregnyl gespoten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven