Geld & Recht alle pijlers

Badkameractie: annuleren help?!

21-01-2017 14:03 90 berichten
Hallo,



Ik heb even advies nodig want ik zit er even helemaal doorheen qua dingen regelen en dat ik dan het volgende ook nog heb, kan ik er even niet bij hebben nu.



Vorig jaar had ikbedacht dat ik mijn badkamer wou verbouwen. Ik naar Brugman (ik was in de buurt voor een ander evenement) en die hadden toevallig een actie voor 40% korting op alles die dag vanwege een verbouwing aldaar. Moest natuurlijk meteen beslissen maar had wel twee jaar de tijd om die badkamer te laten bouwen. Dat leek me zeer prima want al zou ik een nieuw huis kopen dan kon ik daar ook een mooie badkamer in laten zetten. Ik heb een aanbetaling gedaan en ben met een map met 'neporder' (heb nog geen design laten tekenen) vertrokken.



Nu zijn er wat dingen onverhoopt en onverwacht veranderd in mijn leven waardoor ik die badkamer niet meer wil/kan afnemen (werk in buitenland). Ik had verwacht dat ik mijn aanbetaling wel kwijt zou zijn, risico van het vak. Ik ben nou eenmaal zeer impulsief en recentelijk (een dik half jaar na koop van badkamer) gediagnosticeerd met autisme. Maar ik ben natuurlijk niet handelingsonbekwaam verklaard (anders kAn ik ook niet werken).



Vandaag schoorvoetend naar Brugman om ze bovenstaande te vertellen (alleen dat ik moet verhuizen, niet het autismeverhaal). Ik moest comtact opnemen met de juridische afdeling. Niet alleen ben ik mijn aanbetaling kwijt (stiekem hoopte ik er een deel van terug te krijgen, nog guts no glory) maar moet ik waarschijnlijk ook nog bijbetalen!



Ik de map erbij pakken, staan geen voorwaardes in vermeld (had ik voor die tijd ook al maar gekeken). Nu las ik op internet dat zij aangesloten zijn bij een branchevereneging en dat dus die algemene voorwaardes gelden. Hieruit blijkt 30% betalen bij annulering.



Deze voorwaarden zijn mij bij het tekenen en betalen niet aangedragen door Brugman, en door mijn heilige overtuiging dst ik die badkamer zou kopen en mijn enthousiasme heb ik ook niet naar die voorwaarden gevraagd (dom). Maar hoe kan je 30% berekenen van een badkamer die nog niet is vastgelegd? Dat wat vastgelegd is, is een random verzameling objecten die nodig waren om de order aan te maken. Dit bedrzg is veel hoger dan wat ik zou kopen.



Ik kan maandag pas contact opnemen met die juridische poppetjes, maar zit nu wel in de rats. Welnu wat wil ik met dit topic:



- Hoe groot is de kans dat ik 30% moet betalen van een dikke 4150 euro.. Terwijl ik voor zoveel niet eens een badkamer ging kopem (korting is daar niet eens vanaf)

- is er een kans dat ik Alleen mijn aanbetaling kwijt ben? Dat er nog iets van menselijkheid inzit daar?

- zou ik de autismekaart kunnen trekken om coulance te kweken? Niet mijn stijl maar ik wist toen nog niet dat ik autistisch was, dat traject is later opgestart naar aanleiding vN lichamelijke problemen.

- iemand anders die eens zo dom is geweest? Ik ben in principe niet naief aangelegd maar toch beland ik regelmatig in redelijk naieve situaties terwijl ik mijn eigen wantrouwen negeer (waarom is mij een raadsel maar blijkbaar vertriuw ik mijn gut feelings niet genoeg)



Het lucht even op dit van me af te schrijven
Alle reacties Link kopieren
Google ze even op reviews, deze actie is standaard en niet zo bijzonder voor hen.
quote:biobitch1984 schreef op 21 januari 2017 @ 14:56:

[...]





Dus als je meer bergruimte wil in je badkamer en een douchemuur met schuifdeur ipv een gordijn en een zwevende pleepot, maar op het moment van de woning betrekken daar nog voor moest sparen, dan mag je toch nadenken over het kopen van een badkamer? Ik was daar toevallig bij de woningboulevard vanwege een nieuwbouwmarkt (was veels te druk en niks in mijn prijsklasse) en dus liep ik daar even naar binnen, gewoon om even te kijken.



Wat je zegt klopt, ik snap alleen niet wat er warrig is aan het verhaal. Het is chronologisch, er staan alinea's in en je hebt de inhoud begrepen.



Ohh ik lees nu de dubbelzinnigheid hier. Ik woon in dit huis echt al jaaaren, en toen ik aantal jaren geleden hier ging wonen had ik geen geld voor een badkamer. Uiteraard op de betreffende dag in de nazomer van 2016 toen ik bij de badkamerboer binnenstapte had ik dat wel natuurlijk., dat was namelijk al jaren later.. Het is niet al te best opgeleverd, de verwarming begint te roesten, het plankje boven de wastafel zit los, mijn pleeborstelhouder heeft roestplekken gelaten op de vloer en ik heb afzuigingsissues gehad in het begin waardoor ik ook al de kit heb moeten vervangen door schimmel achter de kitrand



Gut nu snap k waarom mensen het dom vinden, misverstand!
Niemand in je omgeving (familie en vrienden, de buren, ...) heeft de komende tijd een badkamer nodig?

Waarbij zij dus betalen in jouw plaats, maar de boel eventueel wel op jouw naam blijft staan.
quote:MarieAristocat schreef op 21 januari 2017 @ 15:57:

[...]



Ik doe ook vaak domme dingen hoor, ben ook impulsief. Maar dat brengt ook vaak leuke dingen.

Wat je autisme betreft: ik heb twee kinderen met autisme en houd ze altijd voor dat het met beperkingen en met talenten komt, want dat ís ook zo! Nooit als excuus gebruiken maar accepteren en omarmen.

Tips die de psychiater gaf: muziekinstrument bespelen waarbij je handen niet gelijk bewegen zoals viool om de samenwerking tussen je hersenhelften te stimuleren (want is wel kenmerk van ass) en veel romans lezen omdat daar veel sociaal gedrag in wordt beschreven en daar leer je van. Mijn oudste heeft ook baat bij een heel lage dosis ritalin, daardoor overziet hij situaties beter.

Word je begeleid? Je schrijft heel onzeker namelijk.



Grappig dat je begint over muziekinstrument, mij werd de basiscursus muziek opgedrongen door mijn ouders en ip t moment dat ik een instrument mocht kiezen was ik afgehaakt. Boeken lees ik wel eens. Ritalin heb ik wel eens mee geexperimenteerd toen ik had bedacht ADD te hebben, wordt ik zeer relaxed van idd, net als van coke en speed.. Maar dat is zo slecht voor de neus dus dat was een eenmalig experiment.



Begeleiding komt nog, dat diagnosetraject duurt xo ontzettend lang, en t begon allemaal met hrt oplossen van mijn lichamelijke kwaal, die is trouwens nog slechter dan dat het was dus tot zover gaat het nog voor geen meter opschieten, dat heb ik opgegeven.



Aangezien ik ga emigreren wordt die begleiding ook maar weer op de lange baan geschoven. Ik hoop dat het mooie weer me goed gaat doen, ik leef altijd helemaal op im de zomermaanden.. Straks heb ik voor eeuwig zomer.. Met soms regen
https://www.jurofoon.nl/b ... -annuleringskosten-keuken
quote:biobitch1984 schreef op 22 januari 2017 @ 00:24:

[...]





Je gelooft niet dat ik korting krijg? Een alarmbel is wel overdreven, het is gewoon een winkel toch, geen drugsbaron in een louge steegje



Ik geloof dat je de 'korting' hebt gekregen die iedereen krijgt. Het argument van verbouwing is alleen een lokkertje. Als ze de ruimte nodig hebben vanwege de verbouwing denk je toch niet dat zij 2 jaar lang hun hele voorraad bewaren tot jij hebt besloten welke het gaat worden he?



Als je trouwens een beetje op de hoogte bent van de verkooppraktijken van keuken en badkamerwinkels zou je weten dat louche wel een goede term is ja.
Alle reacties Link kopieren
Meestal staat op zo'n bestelbon / order ergens een verwijzing naar de voorwaarden. Als die erop staat, kun je niet het argument opvoeren dat je die niet hebt gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Beroepen ze zich nergens op hun algemene voorwaarden?

Ook niet in de kleine lettertjes op de achterzijde?



Dan zou ik vasthouden aan de aanbetaling en meer niet. Laat hen maar bewijzen dat jij getekend hebt voor meer.



Maar eigenlijk, als je ooit nog van plan bent om terug te gaan naar je huis zou ik de badkamer gewoon afnemen. Want anders ben je die 500 euro gewoon kwijt.



Kun je niet proberen om die 2 jaar een jaartje op te rekken?
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er op de achterkant van het papier dat je hebt ondertekend?
Ah de cbw voorwaarden zijn van toepassing, het staat in een klein zinnetje bovenaan mijn handtekening, alleen heb ik geen datum geplaatst op de plek waar dat moest.



Er staat door te tekenen ga ik akkoord met die voorwaarden, dat is nou jammer, dat ik dat pas na 5x lezen zie staan
quote:Mugske schreef op 22 januari 2017 @ 11:16:

Meestal staat op zo'n bestelbon / order ergens een verwijzing naar de voorwaarden. Als die erop staat, kun je niet het argument opvoeren dat je die niet hebt gekregen.De algemene voorwaarden moeten je ter hand zijn gesteld en dan nog. Laat Brugman maar aantonen dat zij al kosten hebben gemaakt voor een keuken die nog niet besteld is. Kunnen ze niet. Ik zou niet betalen en vragen waar zij de 30% op berekenen.
quote:biobitch1984 schreef op 22 januari 2017 @ 11:51:

Ah de cbw voorwaarden zijn van toepassing, het staat in een klein zinnetje bovenaan mijn handtekening, alleen heb ik geen datum geplaatst op de plek waar dat moest.



Er staat door te tekenen ga ik akkoord met die voorwaarden, dat is nou jammer, dat ik dat pas na 5x lezen zie staanik heb je gisteren een link gestuurd: in soortgelijke gevallen heeft de rechter de claim van de keukenfabrikant afgewezen. .
quote:S-Meds schreef op 22 januari 2017 @ 11:53:

[...]



ik heb je gisteren een link gestuurd: in soortgelijke gevallen heeft de rechter de claim van de keukenfabrikant afgewezen. .Ik zie het net ja, dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 21 januari 2017 @ 14:56:

[...]





Dus als je meer bergruimte wil in je badkamer en een douchemuur met schuifdeur ipv een gordijn en een zwevende pleepot, maar op het moment van de woning betrekken daar nog voor moest sparen, dan mag je toch nadenken over het kopen van een badkamer? Ik was daar toevallig bij de woningboulevard vanwege een nieuwbouwmarkt (was veels te druk en niks in mijn prijsklasse) en dus liep ik daar even naar binnen, gewoon om even te kijken.



Wat je zegt klopt, ik snap alleen niet wat er warrig is aan het verhaal. Het is chronologisch, er staan alinea's in en je hebt de inhoud begrepen.

Natuurlijk mag dat. Dat hebben wij ook gedaan. Maar wij hebben die badkamer pas daadwerkelijk uitgezocht op het moment dat de plannen voor de verbouwing concreet waren(en we dus voldoende gespaard hadden). Wij hebben ons ook bij Brugman georienteerd, maar no way dat ik op dat moment een handtekening heb gezet. En toen was er ook een actie van 40% korting. Uiteindelijk hebben wij de badkamer ergens anders gekocht



Ik las later dat je op dat moment daadwerkelijk van plan was om de badkamer te veranderen, maar dat nog weer hebt uitgesteld. Dan zou ik het nu alsnog doen en daarnaast kijken of iemand de verbouwing voor je kan regelen als jij weg bent.



Wat zijn de plannen met je woning? Is het een koopwoning? Een koopwoning verkoopt beter met een nette badkamer, dan een ranzig ding. En als je je woning gaat verhuren lijkt het me voor de huurders ook fijner om een nette badkamer te hebben.
wilma36 wijzigde dit bericht op 22-01-2017 14:08
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Ja verhuren via makelaar ga ik doen. Ik weet pas sinds kort dat het doorgaat, maar een badkamer heeft een levertijd van een dikke anderhalf maand (plus tijd kwijt voor installeren) dat ga ik nooit redden voor de eerste huurder erin zet. Maar tussen twee huurcontracten in zou het kunnen, of een huurder pas na een maand weg erin laten. Ik kan natuurlijk alvast een idee laten tekenen.



De badkamer is niet ranzig hoor, wordt elke 2 weken grondig gepoetst door mijn schoonmaakster en elk weekend maak ik t pleetje en de wastafel schoon. Het douchegordijn gaat af en toe in de was.



Lol, ik heb idd wel eens een hele keuken laten tekenen en berekenen door brugman, tekening meegenomen naar huis en bij een andere keukenboer bij elkaar geraapt. Was toen voor 2000 euro goedkoper uit
Reden van uitstel is omdat mijn ouders begonnen te roeptoeteren dat ik geen geld moest investeren in dat kleine hok van me, maar beter dat in een volgende woning kon steken. Ben dus ook nog een tijd op zoek geweest naar een andere woning. Maar ik ben best gehecht aan dit paleisje.
Alle reacties Link kopieren
Je opties zijn simpel:

- de badkamer alsnog afnemen voor je oude huis

- je oude huis van de hand doen en je nieuwe adres in het buitenland niet doorgeven aan Brugman

- voet bij stuk houden en laten escaleren tot ze inbinden of het een rechtszaak wordt



Alle drie opties lijken me overigens uitstekend, zo te horen kan je oude huis wel een nieuwe badkamer gebruiken, strategie nummer 2 kost je 500 euro maar is met heel grote kans succesvol en bij strategie drie lijken de kansen ook in je voordeel. Brugman wil natuurlijk niet veel kosten maken als de kans op een opbrengst heel laag is en dan kiezen ze geheid voor het maar laten zitten.



En onthoud voor de rest van je leven: Als je een aanbod krijgt dat nu of nooit is, kies dan ALTIJD voor nooit!
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het niet zo heel veel zin heeft als je het aan gaat vechten. Ik ken iemand die zulk soort juridische zaken bij De Mandemakers Groep behandeld, is Brugman ook hier van? Geen idee eigenlijk. Zij heeft ooit verteld dat ze in deze situaties altijd gelijk krijgen bij de rechter. Blijkbaar zit in die 30% iets van dervingskosten, zoals elektriciteit vh pand, pand huur, personeelskosten etc. Je trekt dus waarschijnlijk aan het kortste eind.



Succes! Erg vervelend, ik zou ook van alles proberen om maar niet die kosten te hoeven betalen. Maar in deze situatie staan zij altijd sterk.
Alle reacties Link kopieren
Autismekaart trekken? Pardon?

Schaam je je niet om dat te overwegen? Jij moet leren dealen met de wereld, de wereld hoeft niet aangepast op jou.



Je had de voorwaarden moeten lezen.

Met alleen annuleringskosten zou je al heel veel geluk hebben, maar volgens mij staat alles gewoon netjes in de voorwaarden.
Karma is like 69, you get what you give
quote:biobitch1984 schreef op 22 januari 2017 @ 22:32:





Lol, ik heb idd wel eens een hele keuken laten tekenen en berekenen door brugman, tekening meegenomen naar huis en bij een andere keukenboer bij elkaar geraapt. Was toen voor 2000 euro goedkoper uit Het erge is dat je zelfs dan waarschijnlijk nog teveel hebt betaald. Een verschil van 2000 op een keuken is meestal peanuts. Tenzij het om een echt klein hokje gaat.
quote:Jenna_ve11 schreef op 23 januari 2017 @ 15:45:

Ik denk dat het niet zo heel veel zin heeft als je het aan gaat vechten. Ik ken iemand die zulk soort juridische zaken bij De Mandemakers Groep behandeld, is Brugman ook hier van? Geen idee eigenlijk. Zij heeft ooit verteld dat ze in deze situaties altijd gelijk krijgen bij de rechter. Blijkbaar zit in die 30% iets van dervingskosten, zoals elektriciteit vh pand, pand huur, personeelskosten etc. Je trekt dus waarschijnlijk aan het kortste eind.



Succes! Erg vervelend, ik zou ook van alles proberen om maar niet die kosten te hoeven betalen. Maar in deze situatie staan zij altijd sterk.klopt niet
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 24 januari 2017 @ 22:11:

[...]



klopt nietDus jij kent zaken waarin de keuken- of badkamerboer aan het kortste eind trok?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb daarvan ook al 2 link geplaatst. To ga eerst eens goed nadenken over wat je wel en niet wil voordat je de aanbieder allerlei tekeningen Enzo laat maken. Voor hetzelfde geld wil je huurder er 10 jaar blijven wonen maar niet een badkamer die Door jou is bedacht. Kijk aub ff wat verder dan alleen de lengte van je eigen neus.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook kijken of je je badkamer kunt verkopen. Doe je er natuurlijk wel wat van de prijs vanaf, zodat mensen jouw actie met door jou gegeven korting over kunnen nemen. Dan hebben zij de nieuwe keuken en jij een beetje de nasleep van een extra kostenpost. Maar dus niet de hele grote som van een hele nieuwe badkamer.
Ik heb nog ruim anderhalf jaar om na te denken.. Ik parkeer dit onderwerp nog even ver weg en focus mij nu op mijn aankomende vertrek!



Bedankt lieve forummers en ook de minder lieve voor jullie input.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven