App ipad voor ouderlijk toezicht

21-01-2017 17:16 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand of er een app zoals Kids Place parental control bestaat voor ios?

Deze is alleen voor android en dit idee zoek ik voor op de ipad.
Alle reacties Link kopieren
Settings > General > Restrictions (mijn iPad staat op Engels, weet niet hoe het in het Nederlands heet) en daar kan je restricties instellen.



Het geldt dan wel voor alle gebruikers, maar je kunt de restricties ook weer simpel uitzetten als je zelf weer wat wilt doen.
Alle reacties Link kopieren
Die had ik ook gevonden maar dat kan voor één app tegelijk.

Ik zoek iets waarmee er wel toegang is tot meer apps, alleen die apps waarvoor ik toestemming geef.

De app kids place heeft dat wel, maar dus niet voor ios. Maar misschien bestaat dit niet eens voor ios, dat zou ook kunnen.
Alle reacties Link kopieren
WordKik.
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Wordkik is nog niet voor ios lees ik.
Op de iPad kun je toch bij Beperkingen instellen welke apps toegankelijk zijn?



Of bedoel je dat je per gebruiker iets wilt instellen? Dat kan volgens mij niet.
Alle reacties Link kopieren
ParentKit, is niet gratis. Mijn 6-jarige kan die dankzij neef al omzeilen.



Ik heb nu een eigen Apple ID aangemaakt voor zoonlief (delen met gezin). En via Ouderlijk toezicht in OS X en ITunes verder begrenzen. Hij krijgt dus alleen de apps die voor hem zijn.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zorgen dat hij geen vrije toegang heeft tot dat ding, alleen als je erbij bent en ook niet op elk moment van de dag. Kost niks, hoef je geen apps voor te installeren, gewoon zelf een oogje in het zeil te houden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lamis schreef op 21 januari 2017 @ 18:06:

Op de iPad kun je toch bij Beperkingen instellen welke apps toegankelijk zijn?



Of bedoel je dat je per gebruiker iets wilt instellen? Dat kan volgens mij niet.Beperkingen heb ik geprobeerd maar volgens mij moet ik dat elke keer weer opnieuw allemaal instellen, toch? Als ik nu beperkingen inschakel en daarna weer uit, staan alle instellingen weer op de standaard positie. Of doe ik dan iets niet goed?
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 21 januari 2017 @ 18:13:

ParentKit, is niet gratis. Mijn 6-jarige kan die dankzij neef al omzeilen.



Ik heb nu een eigen Apple ID aangemaakt voor zoonlief (delen met gezin). En via Ouderlijk toezicht in OS X en ITunes verder begrenzen. Hij krijgt dus alleen de apps die voor hem zijn.



Zo'n app als parentkit zoek ik inderdaad. Iets voor betalen zou ik niet erg vinden, bij parentkit zit je volgens mij vast aan een abonnement?



Hoe heb je dat met de appleid gedaan, gebruikt je zoon de ipad alleen of gebruik jij die ook? Want volgens mij kunnen er niet meerdere gebruikers geïnstalleerd worden op een ipad?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 21 januari 2017 @ 18:17:

Gewoon zorgen dat hij geen vrije toegang heeft tot dat ding, alleen als je erbij bent en ook niet op elk moment van de dag. Kost niks, hoef je geen apps voor te installeren, gewoon zelf een oogje in het zeil te houden.



Klopt helemaal. Ik ben er ook wel bij als hij op de ipad gaat. Maar het kan ook per ongeluk gebeuren, er komt een mail binnen en hij veegt die weg, bijvoorbeeld.

En het is ook al wat voor 'later', want ik zal er over een tijdje vast niet altijd meer bij zijn als hij op de ipad zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:eiram schreef op 21 januari 2017 @ 19:07:

[...]





Zo'n app als parentkit zoek ik inderdaad. Iets voor betalen zou ik niet erg vinden, bij parentkit zit je volgens mij vast aan een abonnement?



Hoe heb je dat met de appleid gedaan, gebruikt je zoon de ipad alleen of gebruik jij die ook? Want volgens mij kunnen er niet meerdere gebruikers geïnstalleerd worden op een ipad?



ParentKit is idd een abonnement. Zoon heeft mijn oude iPad. Hij kan niet inloggen met zijn duimafdruk en weet de code niet. Man heeft op zijn iPad een mapje gemaakt voor zoon. Als zoon op dat mapje klikt krijgt hij zijn eigen apps te zien. Dat is ook een optie. Je hebt dan wel nog het mailprobleem (of andere berichten die kind kan wegschuiven)

Zoon gebruikt de iPad vooral om foto's en filmpjes te maken van zijn legobouwsels. Dan loopt jouw eigen iPad behoorlijk vol qua data (en je scrollt je een ongeluk op de filmrol) vandaar de eigen iPad.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Bij een eigen iPad kun je dus beperkingen inschakelen: mail, berichten, internet en AppStore blokkeren.
Kun je niet gewoon een goedkope oude ipad voor hem aanschaffen via Marktplaats en die voor hem inrichten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven