32 jaar single kinderwens?

22-01-2017 07:44 97 berichten
Werd een beetje raar wakker vanmorgen, had vannacht een nogal rare droom. Ik met een dikke zwangere buik, in verwachting van een tweeling. Nog nooit zo'n droom gehad, maar maakte wel iets in mij los.

Ik had er altijd vrede mee dat de kans erin zit dat ik nooit kinderen zal gaan krijgen. Daarvoor ben ik te graag alleen, vind het heerlijk niemand om mij heen te hebben en het moet wel een heel bijzonder iemand in mijn leven komen wil dat veranderen. Ik ben ook zeker niet op zoek, en zoals mijn levensstijl nu is zal ik ook niet zo snel een man tegenkomen en dat vind ik prima.

Ik ben namelijk niet zo goed in relaties, en al helemaal niet in het vinden van een leuke lieve man. Mijn laatste 'relatie' was met een verslaafde, zwaar alcoholist. Toen ik daar een punt achter heb moeten zetten was ik alles kwijt, huis, baan en mezelf. Inmiddels plus twee jaar verder heb ik weer een fijn leven voor mezelf opgebouwd met leuke baan, leuk huis en voel ik me weer mezelf.

Maar op een relatie zit ik gewoon niet te wachten heb te weinig vertrouwen in mannen en vooral mezelf om daaraan te beginnen. Maar na zo'n droom als vannacht voel ik ook wel dat een gezinnetje toch ook wel fijn had kunnen zijn. Een leuke man, goede vader en een kindje. Ik weet het ik ben zo tegenstrijdig als de pest. (Dat is echt mijn karakter)

Ik ben ook gelukkig zo, met leuke baan, huis, liefste kat terwereld in huis, familie/vrienden en het lekker doen en laten wat ik wil. Maar soms knaagt dat gevoel van zal man, gezin ook voor mij zijn weggelegd?

Weet niet zo goed wat ik hiermee wil, gewoon even mijn verhaal kwijt denk ik.

Misschien iemand die zich hierin herkent?
Alle reacties Link kopieren
[quote]valerievaldera schreef op 22 januari 2017 @ 08:40:

Samen sta je wel sterker dus ja, denk zeker dat je goed moet nadenken wanneer je er alleen aan begint. Het klopt wel dat veel ouders uit elkaar gaan, maar alsnog deel je dan de zorg. Vader/moeder ben je voor altijd. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dat zijn dan inderdaad uitzonderingen en ontzettend jammer dat het fout loopt, maar om er alleen aan te beginnen vind ik persoonlijk toch een heel ander verhaal.



Hier bij mij in de straat ook een meisje die bij haar gescheiden moeder woont.Vader komt luid toeteren en keihard het pleintje opgereden en schreeuwt een half uur de boel bij elkaar voor dat dochtertje met hem mee komt.Nee echt ideaal hoor, 2 ouders die de zorg delen .Ik heb al gehoord dat moeder de vader uit de ouderlijke macht wil laten zetten, maar dat is nog niet zo makkelijk...



Wel is het natuurlijk zo dat als je een stabiele mede-opvoeder hebt, dat het verzorgen van kinderen veel makkelijker maakt.Dus ik zou dan eerder denken aan een kind met een homo(stel) dan aan een kind van een donor.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 22 januari 2017 @ 08:17:

Als je heel graag alleen bent en veel tijd voor jezelf nodig hebt, zou ik niet aan kinderen beginnen. Want kinderen verzorgen en opvoeden is hartstikke intensief en 24/7. Tijd voor jezelf zit er zeker de eerste paar jaar niet zoveel in.Helemaal als je ervoor kiest om alleenstaande moeder te zijn. Een kind hebben is ontzettend fijn, maar geloof me...de eerste jaren heb je weinig tijd meer voor jezelf. Op de dagen dat ik werk en mijn man laat thuis is, vind ik het sons best pittig om de dag af te ronden met een dreumes (eten koken, eten, in bad, spullen/eten klaar voor volgende werkdag, keuken opruimen, kind in bad). Als je je een x niet lekker voelt, dan is dat best zwaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:misstwix schreef op 22 januari 2017 @ 10:10:

[...]





Klopt ben het hier helemaal mee eens. Alleen ben je veel kwetsbaarder dan samen.

En vind ook dat je een kind niet bewust zijn vader mag ontnemen alleen omdat jij zelf geen relatie kunt onderhouden.Dus dit noem je geen veroordeling?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Stjerna83 schreef op 22 januari 2017 @ 09:11:

[...]



Andere discussie, maar deze opmerking is erg kort door de bocht. Adoptie heeft het nodig om genuanceerder benadert te worden. Adoptie kan ook mensenhandel in de hand helpen en vaak krijgen kinderen grote problemen (mede veroorzaakt door "Ow mijn ouders zijn zo nobel ik moet maar dankbaar zijn"?) Veel kinderen zijn beter af in de eigen omgeving. Het hangt echt heel erg af van de situatie.

Ja je zegt het daar wel he... KAN mensenhandel in de hand helpen. Nauw vanalles kan....



Ik vraag me af wat voor agenda je hebt als je zegt veel kinderen zijn beter af in de eigen omgeving... ik denk dat een kind dat op bv. een afvalberg woont niet beter af is.



http://www.peoplesofthewo ... ho%20live%20by%20garbage/
My advise is my good opinion!
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 22 januari 2017 @ 11:17:

[...]



Dus dit noem je geen veroordeling?



Ach Misstwixx is zelf tegen wil en dank single moeder en kan er niet mee omgaan.

Dat wil niet zeggen dat een ander het niet kan.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen onveranderlijk feit he, dat je nu ' eenmaal op foute mannen valt'. Het leven is veranderlijk. Onderzoek bijj jezelf waar dat patroon vandaan komt, zodat je er verandering in kan brengen.

Ik heb ook destructieve relaties gehad, veel zelfonderzoek gedaan en op mijn 31ste ben ik mijn lieve vriend tegengekomen, waarmee ik nu kindjes probeer te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Sense- schreef op 22 januari 2017 @ 11:22:

Het is geen onveranderlijk feit he, dat je nu ' eenmaal op foute mannen valt'. Het leven is veranderlijk. Onderzoek bijj jezelf waar dat patroon vandaan komt, zodat je er verandering in kan brengen.

Ik heb ook destructieve relaties gehad, veel zelfonderzoek gedaan en op mijn 31ste ben ik mijn lieve vriend tegengekomen, waarmee ik nu kindjes probeer te krijgen.To is 32 , dus heel veel tijd heeft ze niet meer om een partner te vinden.
quote:miedo schreef op 22 januari 2017 @ 11:21:

[...]





Ach Misstwixx is zelf tegen wil en dank single moeder en kan er niet mee omgaan.

Dat wil niet zeggen dat een ander het niet kan.



Klopt ja dat ik ongewenst single ben alleen wil niet zeggen dat ik het alleen niet kan.

Ik voel me gewoon niet fijn/compleet zonder partner.
Alle reacties Link kopieren
quote:misstwix schreef op 22 januari 2017 @ 11:29:

[...]





Klopt ja dat ik ongewenst single ben alleen wil niet zeggen dat ik het alleen niet kan.

Ik voel me gewoon niet fijn/compleet zonder partner.En ik voel me volstrekt compleet zonder partner, dus heb ervoor gekozen om niet nog completer te worden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:mr2ndopinion schreef op 22 januari 2017 @ 11:20:

[...]



Ja je zegt het daar wel he... KAN mensenhandel in de hand helpen. Nauw vanalles kan....



Ik vraag me af wat voor agenda je hebt als je zegt veel kinderen zijn beter af in de eigen omgeving... ik denk dat een kind dat op bv. een afvalberg woont niet beter af is.



http://www.peoplesofthewo ... ho%20live%20by%20garbage/



Dat denk ik ook niet. Maar vaak is er voor kinderen nog wel familie/opvang (zelfs ouders) in de omgeving mogelijk. Daar zijn wil, hulp en middelen voor nodig. Adoptie is niet de enige oplossing voor deze kinderen.

Ik denk overigens echt niet dat het altijd slecht is en ik geloof ook dat veel geadopteerde kinderen er goed af zijn. Maar er zijn helaas voorbeelden waar je ziet dat kinderen en ouders die kinderen willen adopteren helaas de dupe van slechte praktijken.

Ik weet niet of de documentaire Mercy Mercy nog beschikbaar is, maar die geeft hier een heel triest beeld van weer. Ik kan hem je echt aanraden (wel met tissues bij de hand)



Ik ben bang dat de "het is zo nobel"-visie een kritische en onderzoekende blik in de weg kan gaan. Verder ben ik niet tegen adoptie, maar wel zorgvuldig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Stjerna83 schreef op 22 januari 2017 @ 11:54:

[...]





Dat denk ik ook niet. Maar vaak is er voor kinderen nog wel familie/opvang (zelfs ouders) in de omgeving mogelijk. Daar zijn wil, hulp en middelen voor nodig. Adoptie is niet de enige oplossing voor deze kinderen.

Ik denk overigens echt niet dat het altijd slecht is en ik geloof ook dat veel geadopteerde kinderen er goed af zijn. Maar er zijn helaas voorbeelden waar je ziet dat kinderen en ouders die kinderen willen adopteren helaas de dupe van slechte praktijken.

Ik weet niet of de documentaire Mercy Mercy nog beschikbaar is, maar die geeft hier een heel triest beeld van weer. Ik kan hem je echt aanraden (wel met tissues bij de hand)

Ik ben bang dat de "het is zo nobel"-visie een kritische en onderzoekende blik in de weg kan gaan. Verder ben ik niet tegen adoptie, maar wel zorgvuldig.Er is een altijd een what if. Als je vind dat het nobel zijn kritische onderzocht moet worden dan is dat, prima. It's your opinion.
My advise is my good opinion!
Alle reacties Link kopieren
quote:mr2ndopinion schreef op 22 januari 2017 @ 12:08:

[...]





Er is een altijd een what if. Als je vind dat het nobel zijn kritische onderzocht moet worden dan is dat, prima. It's your opinion.



Ja ik vind dat mensen heel heel kritisch moeten zijn ten opzichte van adoptie. Met name uit corrupte landen waar kinder/mensen rechten slecht worden bewaakt.

Ga je Mercy Mercy kijken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Stjerna83 schreef op 22 januari 2017 @ 11:54:

[...]





Dat denk ik ook niet. Maar vaak is er voor kinderen nog wel familie/opvang (zelfs ouders) in de omgeving mogelijk. Daar zijn wil, hulp en middelen voor nodig. Adoptie is niet de enige oplossing voor deze kinderen.

Ik denk overigens echt niet dat het altijd slecht is en ik geloof ook dat veel geadopteerde kinderen er goed af zijn. Maar er zijn helaas voorbeelden waar je ziet dat kinderen en ouders die kinderen willen adopteren helaas de dupe van slechte praktijken.

Ik weet niet of de documentaire Mercy Mercy nog beschikbaar is, maar die geeft hier een heel triest beeld van weer. Ik kan hem je echt aanraden (wel met tissues bij de hand)



Ik ben bang dat de "het is zo nobel"-visie een kritische en onderzoekende blik in de weg kan gaan. Verder ben ik niet tegen adoptie, maar wel zorgvuldig.Is dat met die afschuwelijke Deense (?) vrouw die aan de eettafel continue kritiek op dat arme meisje aan het leveren was? En die arme ouders die het kind opgaven ter adoptie en dachten dat ze goed terecht zou komen .
Alle reacties Link kopieren
quote:Timetraveler schreef op 22 januari 2017 @ 12:15:

[...]



Is dat met die afschuwelijke Deense (?) vrouw die aan de eettafel continue kritiek op dat arme meisje aan het leveren was? En die arme ouders die het kind opgaven ter adoptie en dachten dat ze goed terecht zou komen .



Yes! Over schrijnend gesproken. Hoe er op de Ethiopische ouders werd ingepraat en het hele systeem tegen hen loog (dat ze dood zouden gaan en nog wel afscheid mochten nemen etc)

En hoe de adoptie moeder dacht/werd wijsgemaakt dat het kind hechtingsproblemen had omdat de ouders HIV+ waren terwijl kindjes uit een super liefdevol gezin kwamen maar van de een op de andere dag waren weggerukt.



Ik ben in dit soort weeshuizen geweest (waar kinderen voor adoptie waren) en vertrouwde het voor geen cent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Stjerna83 schreef op 22 januari 2017 @ 12:23:

[...]





Yes! Over schrijnend gesproken. Hoe er op de Ethiopische ouders werd ingepraat en het hele systeem tegen hen loog (dat ze dood zouden gaan en nog wel afscheid mochten nemen etc)

En hoe de adoptie moeder dacht/werd wijsgemaakt dat het kind hechtingsproblemen had omdat de ouders HIV+ waren terwijl kindjes uit een super liefdevol gezin kwamen maar van de een op de andere dag waren weggerukt.



Ik ben in dit soort weeshuizen geweest (waar kinderen voor adoptie waren) en vertrouwde het voor geen cent.http://www.npo.nl/2doc/20 ... 2%3A2%2C%22max%22%3A20%7D



En nog gewoon op NPO te bekijken.
Ik geloof toch niet dat het de bedoeling was van wishlist om hier een hele morele discussie te gaan voerenover af adoptie wel goed is voor de wereld/ouders/kinderen en of alleenstaande vrouwen die bewust kiezen voor een kind egoïstisch zijn en daarom er maar niet aan moeten beginnen. Toch bijzonder hoe het Viva forum bij dit soort post toch altijd weer dezelfde discussies begint terwijl TO gewoon vraagt of mensen zich herkennen in iets.



@wishlist: ik ben ook begin 30 en vraag me ook wel eens af of het huisje boompje beestje voor mij is weggelegd. Tot nu toe 1x een langere relatie gehad en daarna nooit meer iemand gevonden om een relatie mee te hebben. Ik date nu veel omdat ik wel het gevoel heb dat het leven met iemand leuker kan zijn dan alleen (terwijl ik echt wel happy ben alleen met een goede baan, leuk huis, lieve vrienden, veel reizen etc) gewoon omdat het goed voelt om geluk met iemand te kunnen delen. Ik heb geaccepteerd dat dit gevoel er soms is en geef er dan een dag of wat aan toe en daarna ga ik gewoon weer vrolijk verder. Ik geef het nog een jaar of 3 en hoop daarin iemand tegen te komen en anders ga ik me ook verdiepen in andere mogelijkheden om een kind te krijgen (en besluiten of dat iets voor mij is, op dit moment zie ik het alleen niet zitten namelijk)..
Alle reacties Link kopieren
quote:Stjerna83 schreef op 22 januari 2017 @ 12:13:

[...]





Ja ik vind dat mensen heel heel kritisch moeten zijn ten opzichte van adoptie. Met name uit corrupte landen waar kinder/mensen rechten slecht worden bewaakt.

Ga je Mercy Mercy kijken?

Ik ben het eens met je dat er toezicht gehouden moet worden en dat je daar kritisch over bent maakt dat jouw een prachtig opzichter...



mercy mercy... ik heb niet zoveel aan dat idee. Proof Proof is iets wat me meer *licht*.
My advise is my good opinion!
Alle reacties Link kopieren
Las verder terug dat een chronische ziekte het lastiger maakt maar dat hoeft niet. Ten eerste is het begrip heel breed. En ten tweede heb je ook mildere gevallen.



Ken zelf een vrouw die lichte vorm van ms heeft en prima een gezin kan runnen en daarnaast nog zelfs werkt.



Mijn moeder heeft een lichte vorm van reuma en heb er maar weinig van gemerkt vroeger.



Dus volgens mij kun je zo'n breed begrip niet als excuus gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:moonlight schreef op 23 januari 2017 @ 20:55:

Las verder terug dat een chronische ziekte het lastiger maakt maar dat hoeft niet. Ten eerste is het begrip heel breed. En ten tweede heb je ook mildere gevallen.



Ken zelf een vrouw die lichte vorm van ms heeft en prima een gezin kan runnen en daarnaast nog zelfs werkt.



Mijn moeder heeft een lichte vorm van reuma en heb er maar weinig van gemerkt vroeger.



Dus volgens mij kun je zo'n breed begrip niet als excuus gebruiken.Als excuus voor wat? Over welke post heb je het?
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Een excuus om geen kinderen te nemen/bam te worden. Laten we excuus vervangen voor reden. Het hoeft geen reden te zijn.
Ieder 'excuus' is toch prima? Ik denk dat iedereen dat voor zich het beste kan inschatten.
Alle reacties Link kopieren
quote:moonlight schreef op 23 januari 2017 @ 21:16:

Een excuus om geen kinderen te nemen/bam te worden. Laten we excuus vervangen voor reden. Het hoeft geen reden te zijn.

Laten we dat inderdaad maar doen ja, alsof je een excuus nodig hebt

Ik was degene die zei dat mijn gezondheidsklachten een reden zijn om geen kinderen te krijgen in mijn eentje. En ik maak zelf wel uit of dat een goede reden is, het maakt me vrij weinig uit dat het voor Miep met reuma prima te doen was. Jij mag het een breed begrip vinden, ik pas het toe op mijn eigen situatie, net zoals andere mensen dat zullen doen.
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven