De AH-pannenactie topic

27-10-2016 22:55 135 berichten
Afgelopen maandag 24 oktober is er een nieuwe actie begonnen bij AH voor de Villeroy en Boch pannen. Ik ben helemaal enthousiast, aangezien ik graag mijn pannenassortiment wil uitbreiden en fan ben van V&B sinds de messenactie.



Ik ga voor de pan+stoominzet en waarschijnlijk ook wel voor de wokpan, koekenpan....Nou ja, ik wil ze bijna allemaal eigenlijk

Wil eigenlijk ook wel die gietijzeren pan, maar vraag mij af of het geld waard is (1 spaarkaart+ €40,- bij betalen) en of ik dan niet beter een Creuset oid zou kunnen halen. Iemand ervaring of informatie?



Ik doe niet vaak boodschappen bij de Ap, dus heb vrienden en familie gevraagd of zij (evt overblijvende) zegels wil sparen. Gelukkig loopt de actie tot 12 februari. Met de feestmaand dus hopelijk zat tijd om te sparen



Ben je enthousiast over de actie? Waarom wel/niet? Welke pannen ga jij halen? Deel je ervaringen over de actie en Villeroy en Boch
Alle reacties Link kopieren
Grijpen mensen in de ah al naast hun gewilde kookpannen? Of is er nog geen run op de pannen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Discover schreef op 22 januari 2017 @ 14:15:

Grijpen mensen in de ah al naast hun gewilde kookpannen? Of is er nog geen run op de pannen?



Als er een pan bij de ene winkel niet op voorraad is zijn ze nog wel te vinden in een ander filiaal.

Dus tot nu toe nog niet echt last van gehad
Heb weer 2 boekjes vol! Heb de wokpan al, dus wil nu de 2 koekenpannen. Ga morgen meteen maar even langs de AH
Alle reacties Link kopieren
Supermarkt manager zei ook al dat ze nog genoeg pannen hebben en binnenkrijgen. Dat is fijn!



Hier ook weer 2 boekjes vol dus kunnen d3 huidige voorraad in de kast aanvullen.

- 3 koekenpannen

- 3 kookpannen.

- stoominzet.



- steelpannetje

- wok



Staan dus op de verlanglijst voor de 2 boekjes. En dan heb ik alles 1 op 1 vervangen wat ik graag wilde vervangen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de steelpan, de kleine kookpan en de kleine koekenpan. Super tevreden mee. Ik ga nog voor de 20cm kookpan!
Alle reacties Link kopieren
Hmmm. Lees nu op FB een verhaal van iemand waarvan de vogeltjes zijn overleden nadat ze aan t koken was met de koekenpannen. Die Teflonlaag schijnen giftige stoffen te bevatten. Ik heb 2 koekenpannen en een wok..Ik kan er online niet veel meer over vinden... iemand van jullie?. Lijkt me niet heel gezond...
Alle reacties Link kopieren
quote:marilene26 schreef op 24 januari 2017 @ 23:29:

Hmmm. Lees nu op FB een verhaal van iemand waarvan de vogeltjes zijn overleden nadat ze aan t koken was met de koekenpannen. Die Teflonlaag schijnen giftige stoffen te bevatten. Ik heb 2 koekenpannen en een wok..Ik kan er online niet veel meer over vinden... iemand van jullie?. Lijkt me niet heel gezond...



Had ze niet gewoon der eten laten aanbranden ofzo.

Best gek verhaal, lijkt me niet dat van 1 keer koken in een normale keuken/open keuken met afzuigkap je vogeltjes gelijk overlijden als er al giftige dampen vanaf komen.

Ik heb er in iedergeval ook nog niets over gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Dat verhaal op FB heb ik ook gelezen.

Als dat waar is gooi ik alle kaarten weg.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Vogels kunnen niet tegen bepaalde stoffen.. gourmetstellen, anti aanbaklaag, strijkijzers etc...



Heeft niks met alleen de ahpan te maken. Al dat soort pannen kunnen gevaarlijk zijn voor vogels..
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dus dat de laag die er in de pannen zit vanaf 2015 niet meer gemaakt mag worden. Dus het zijn oude pannen, of V&B houdt zich niet aan de regels. Ik ga dus niet voor de pannen met anti aanbaklaag, maar voor de gewone kookpannen.
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:07
0.00% gewijzigd
Wij hebben een paar weken geleden een nieuw tosti-ijzer gekocht. Daar stond ook bij dat je het de eerste 2-3 keer dat je hem gebruikt, moet zorgen dat er geen vogeltjes in de buurt zijn. Daarna zou het minder worden.



Voor mensen schijnt het niet schadelijk te zijn maar ik heb hem toch maar eerst 3x leeg verwarmd zonder brood en met het raam open, het klonk toch niet zo lekker...



Hoe dan ook, dit speelt niet specifiek bij de AH-pannen maar hoort gewoon bij een anti-aanbaklaag.
quote:Louise70 schreef op 25 januari 2017 @ 02:03:

Vogels kunnen niet tegen bepaalde stoffen.. gourmetstellen, anti aanbaklaag, strijkijzers etc...



Heeft niks met alleen de ahpan te maken. Al dat soort pannen kunnen gevaarlijk zijn voor vogels..Vogels zijn inderdaad heel gevoelig. Ze werden vroeger niet voor niets meegenomen in de mijnen. Als er teveel schadelijk gas was, dan ging het vogeltje als eerste dood en konden de mijnwerkers op tijd uit de mijn komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog 1 volle kaart, welke pan raden jullie aan om dubbel te hebben?
Alle reacties Link kopieren
Een set vuurvaste handen zou ik ervoor kopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zolang er iets in de pan zit wat meeverwarmd wordt dan wordt de hitte van de pan niet zo hoog dat er schadelijke dampen ontstaan. Dus niet leeg verhitten. Boven de 250 graden degenereert de teflonlaag trouwens zo erg dat je de pan weg kan gooien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb de drie kookpannen, de stoominzet (nog niet gebruikt) de braadpan en de kleinste koekenpan.

Ze bevallen me allemaal uitstekend!
Alle reacties Link kopieren
2x de kleinste maat pan

2 x de midden maat pan

1x de grootste maat pan

1x de steelpan

1x de stoominzet
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
2x wok (bevalt erg goed vandaar dubbel)

1x stoominzet met bijbehorende pan

1x steelpan

1x grote koekenpan

2x kleine koekenpan omdat we die ook vaak gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Het is me toch gelukt, met hulp een wok te sparen
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Wat goed krull en bol!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 12 februari 2017 @ 14:43:

Wat goed krull en bol! Ja goed hè Ja nice
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 12 februari 2017 @ 15:05:

[...]



Ja goed hè Ja nice







Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 12 februari 2017 @ 15:22:

[...]









Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn voor de grote koekenpan gegaan! Ik heb trouwens nog 26 zegels over, mocht iemand ze nog willen.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven