Gezondheid alle pijlers

Gele afscheiding

20-01-2017 17:49 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik zit al een tijdje met een probleem en ik weet me geen raad meer. Ik heb bijna constant gele afscheiding, 'smorgens het meeste en het mindert altijd in de loop van de dag. Het ruikt niet vies en heb ook geen andere klachten maar het ziet er gewoon niet uit! Wel heb ik af en toe buikpijn maar ik denk dat dit meer komt door dat ik hierdoor stress heb. Ik heb me al op alles laten testen bij de huisarts. Hier was niets uit verder gekomen dus ben er dan mee naar de gynaecoloog geweest. Ook uit deze testen bleek weer dat alles 'normaal' is. Ik wil het echt heel graag geloven dat alles normaal is maar vroeger had ik dit nooit en nu al zeker een half jaar. Ik heb sinds kort een nieuwe vriend en durf niet met hel slapen door dit probleem... Heeft nog iemand hier dit al voor gehad? Of weet iemand wat kan zijn? Ik ben echt ten einde raad.
Wat zegt de dokter? Mag aannemen dat je met "laten testen" ook SOA tests bedoelt?
Alle reacties Link kopieren
Ja, klopt. Sorry voor de onduidelijkheid. Het is geen soa, schimmel,infectie of dergelijke...
Dan zou ik toch nog eens terug naar de dokter.
Alle reacties Link kopieren
Echt knalgeel? Of gebroken wit zegmaar? En dan wat geliger als het een beetje indroogt (ja sorry, het vrouwelijke uitscheidingsorgaan is nou eenmaal niet zo smakelijk ). Ik heb dat namelijk ook, afhankelijk van hoever ik in mijn cyclus ben. De ene week is het wit, de andere week bijna doorzichtig, dan weer wit/geel. Heb mij daar eigenlijk nog nooit zorgen om gemaakt.. als het niet afwijkend ruikt en er komt niks uit de testen, dan lijkt het me gewoon jouw afscheidingskleur?



Ben je misschien van anticonceptie veranderd oid?
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Ander ondergoed?

Bij sommige stofjes heb ik 't idee dat ik meer afscheiding heb dan andere stofjes.
Alle reacties Link kopieren
Meestal is het wit/geel maar soms ook meer naar de gele kant echt. Zoals vanmorgend. Mijn menstruatie is net gedaan, misschien daarom geler? Ik heb een aantal jaar geleden wel chlamydia gehad dus bij elke afwijking maak ik me nu zorgen. Maar toen was het echt wel knalgeel en rook het niet al te fris. Helemaal niet fris zeg maar, haha. En dat is nu niet het geval. Misschien is het echt gewoon normaal en is het me nooit eerder opgevallen...
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je wast met enkel water en geen inlegkruisjes gebruikt maar katoenen slips?
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 20 januari 2017 @ 18:17:

Echt knalgeel? Of gebroken wit zegmaar? En dan wat geliger als het een beetje indroogt (ja sorry, het vrouwelijke uitscheidingsorgaan is nou eenmaal niet zo smakelijk ). Ik heb dat namelijk ook, afhankelijk van hoever ik in mijn cyclus ben. De ene week is het wit, de andere week bijna doorzichtig, dan weer wit/geel. Heb mij daar eigenlijk nog nooit zorgen om gemaakt.. als het niet afwijkend ruikt en er komt niks uit de testen, dan lijkt het me gewoon jouw afscheidingskleur?



Ben je misschien van anticonceptie veranderd oid?



Dit.

Bij mij verschilt het ook gedurende mijn cyclus. En het lijkt wat meer te worden als ik veel stress heb maar zolang het niet raar ruikt maak ik me daar niet druk om.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het een hele tijd gehad, ook zonder aanwijsbare reden. Tijdens de seks was het best erg maar volgens de huisarts nog steeds 'normaal'.

Toen ik stopte met de pil is het verdewenen. Dus was het waarschijnlijk iets hormonaal...
Alle reacties Link kopieren
Oke bedankt voor de reacties! Ik ga proberen me er dan ook niet langer druk in te maken zolang het niet anders gaat ruiken. En ga ook maar eens kijken voor katoenen ondergoed want eerlijk heb ik daar nooit opgelet!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gehoord dat dit kan verschijnen door bepaalde hormonen die in de pil zitten. Misschien naar de huisarts gaan en vragen om een andere pil. Dat zou kunnen helpen. Succes en je hoeft je niet te schamen denk ik, iedereen heeft wel wat geks.
Alle reacties Link kopieren
Als het aan de pil ligt, kan dit dan ook als je al jaren dezelfde pil neemt? Of enkel als je net een nieuwe hebt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Doortje90 schreef op 22 januari 2017 @ 11:55:

Als het aan de pil ligt, kan dit dan ook als je al jaren dezelfde pil neemt? Of enkel als je net een nieuwe hebt?



Bij mij was het ook 'plots'. Verder geen klachten en volgens de huisdokter o zo normaal...

Ikzelf vond het heel vervelend en beschamend tijdens de seks maar ja helaas, dat ben ik dacht ik dan maar gewoon.

Toen ik stopte met de pil verdween dit probleem vanzelf, mijn huisarts had dit nooit als mogelijke oorzaak gegeven dus ik was wel verrast dat het ineens weg was.

Ofwel, na een paar weken viel het kwartje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven