Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Heel herkenbaar. Wij waren heel blij met 2 zonen, geen problemen met hun namen.

Ik was ook werkzaam in de kinderopvang bij de 2e. Dat is best wel een nadeel dus snap jouw dilemma.
Alle reacties Link kopieren
quote:JustcallmeTuT schreef op 21 januari 2017 @ 21:49:

[...]





Kate associeer ik meer met hockey en Lois meer met moderne, geitenwollensokken fam maar dat ligt puur aan mij.Haha, grappig! Kate en hockey vind ik leuk..
Alle reacties Link kopieren
Bij Kate denk ik aan Kate middleton, verder een leuke naam. Loïs vind ik stoer en fris, ik heb er helemaal geen tokkie-associatie bij. Nola vind ik ook leuk en iets liever en meisjesachtiger klinken.

Andere ideeën:



Lea

Lenna

Niene

Vieve

Zoë

Noé/Noë

Romée

Indy

Ava

Flore

Chloë

Lizz

Livia

Suus

Maite

Nore

Loren

Ilva

Esmee

Jonne

Viv

Loisa

Lilou

Juna

Elin

Mara

Yaëlle

Lize

Marèt

Resi

Yfke

Gwen

Maud

Fiene

Thirza

Tara

Nena
Alle reacties Link kopieren
Kate vind ik het leukst, dan Loïs (wel als Lo-is, niet als Lojs). Nola vind ik niet zo leuk. Loa dan leuker.



En ik herken je probleem. Ik werk zelf ook met kinderen. Zo had ik bij de oudste een naam op mijn lijstje, die bij de tweede was afgevallen, omdat ik er toen twee van in de klas had.
Alle reacties Link kopieren
quote:mendy schreef op 21 januari 2017 @ 23:09:

Bij Kate denk ik aan Kate middleton, verder een leuke naam. Loïs vind ik stoer en fris, ik heb er helemaal geen tokkie-associatie bij. Nola vind ik ook leuk en iets liever en meisjesachtiger klinken.

Andere ideeën:



Lea

Lenna

Niene

Vieve

Zoë

Noé/Noë

Romée

Indy

Ava

Flore

Chloë

Lizz

Livia

Suus

Maite

Nore

Loren

Ilva

Esmee

Jonne

Viv

Loisa

Lilou

Juna

Elin

Mara

Yaëlle

Lize

Marèt

Resi

Yfke

Gwen

Maud

Fiene

Thirza

Tara

NenaBedankt voor je mening en de lijst met nieuwe namen.. ik vind Cloë ook leuk, alleen bij die naam gaan mensen het ook weer verkeerd uitspreken. Je blijft dan altijd bezig met uitleggen dat het Clo-wie of Clo-wee is.. We zijn echt op zoek naar een naam die gelijk voor iedereen duidelijk is
@L00



Cleo

Madhee

Fee

Mijs

Vieve

Vita

Lilly

Nova

Mirya

Mae
Alle reacties Link kopieren
Chloë spreek ik uit als clowie en Chloé/Cloé als clowee
Alle reacties Link kopieren
quote:nicolaatje schreef op 22 januari 2017 @ 08:01:

Chloë spreek ik uit als clowie en Chloé/Cloé als cloweeJa, is wel zo. Maar ik heb bijvoorbeeld een Zoë op m'n werk en die spreek je dan wel weer uit als Zowee. Terwijl je Zoë schrijft.. dus liever geen namen met puntjes en streepjes haha
Alle reacties Link kopieren
Een variant voor als je Lois tokkie vindt: Eloise?
Ik vind Lois heel leuk! Niet met twee puntjes op de i maar met een puntje.

Beide varianten vind ik trouwens niet tokkie. Helemaal niet juist.
quote:L00 schreef op 21 januari 2017 @ 20:37:

Aangezien hier lekker veel kieskeurige dames zijn ben ik heel benieuwd wat jullie van de volgende namen vinden en waar jullie aan denken bij deze namen: Kate, Loïs en Nola. Andere suggesties zijn meer dan welkom. We zijn op zoek naar een hippe korte naam.



1. Kate

2. Loïs

3. Nola



Die laatste vind ik echt zo ongelooflijk lelijk (en doet me aan het woord "snol" denken) en net als de naam Lana teveel GTST. En zelfs mensen die niet weten dat deze namen dankzij GTST een opmars hebben gemaakt (net zoals dat met Vayen van The Voice Kids is gebeurd) vind ik de namen daardoor echt een heel stuk minder leuk. Hoewel dat fenomeen van alle jaren is en men nu bij een Kevin of Michelle van in de twintig ook niet meteen meer aan Home Alone of Full House zal denken.
Alle reacties Link kopieren
Zit er nu een Nola in GTST dan? Kijk het al jaren niet meer. Grappig, ik vind het gewoon niet zo'n mooie naam. Ik vind Lola dan leuker.

Bij Michelle ook nooit aan Full House moeten denken. Wel vaak gekeken vroeger. Bij Kevin moet ik denken aan een tekenfilm van vroeger van een jongetje, die dan in een computerspel gaat. 'Kevin! I thought I told you to clean up your room!'

Bij Vayen denk ik inderdaad aan the Voice kids.

Zelf vind ik de klank van Jolanthe wel mooi, maar zou niet willen dat mensen denken dat mijn kind vernoemd zou zijn naar Yolanthe.
Alle reacties Link kopieren
Zo kan je wel bezig blijven natuurlijk. Elke naam komt wel ergens op tv voor. Voice kids nooit gezien dus heb daar verder geen idee van.. Nola zit inderdaad ik GTST, niet dat je haar ooit ik beeld ziet.. maar klopt..
Alle reacties Link kopieren
Nu vind ik wel een verschil tussen Nola en dat die naam dus blijkbaar ook in GTST voorkomt en Jolanthe. Die laatste naam doet gelijk denken aan... Zelfde met Shakira en Beyoncé etc. Zoals gezegd ook nooit de linkt tussen Michelle en Full House gelegd vroeger.
quote:L00 schreef op 22 januari 2017 @ 09:17:

Zo kan je wel bezig blijven natuurlijk. Elke naam komt wel ergens op tv voor. Voice kids nooit gezien dus heb daar verder geen idee van.. Nola zit inderdaad ik GTST, niet dat je haar ooit ik beeld ziet.. maar klopt..



Inderdaad. Dat zou mij ook niet tegen houden.

Nola vind ik geen mooie naam. Erg ordinair zelfs.

Misschien is Yara nog iets voor je?
Alle reacties Link kopieren
quote:watdachtjehiervan schreef op 22 januari 2017 @ 09:26:

[...]





Inderdaad. Dat zou mij ook niet tegen houden.

Nola vind ik geen mooie naam. Erg ordinair zelfs.

Misschien is Yara nog iets voor je?Haha, heerlijk al die verschillende meningen.. Yara vind ik echt vreselijk
Alle reacties Link kopieren
Kate: te Engels/Amerikaans voor Nederland

Loïs: ken echt héél degelijke mensen met een dochter die zo heet, heeft de naam een beetje verpest

Nola: zo ongeveer de meest lelijke meisjesnaam die er is wat mij betreft. Ik vind de klank iets heel viezigs hebben, maar weet niet waarom (heb precies hetzelfde met de jongensnaam Sverre)
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ja, grappig hè? En vooral de verschillende associaties die mensen hebben. Persoonlijk vind ik Yara trouwens ook niet mooi. Maar Mara dan weer wel. Misschien is dat nog een optie? Anders:



Mare

Maren

Maartje

Mila

Mina

Alex

Alix

Rixt

Dana

Rivka

Liene

Elin
Alle reacties Link kopieren
En hoe voel je je bij al die reacties L00?

Soms kan een negatieve reactie juist duidelijk maken dat je zelf iets geweldig vindt. Dat je bijvoorbeeld denkt: Loïs ordinair (niet mijn mening trouwens)? Echt niet ik vind hem juist prachtig, etc

Of Kate kak, nee lekker fris juist en hartstikke mooi.

Nou ja hopelijk snap je wat ik bedoel. Dat je ineens de neiging krijgt de naam extra te verdedigen, omdat he hem zo mooi vindt. Dan zou dat natuurlijk ook heel veel zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicolaatje schreef op 22 januari 2017 @ 12:39:

En hoe voel je je bij al die reacties L00?

Soms kan een negatieve reactie juist duidelijk maken dat je zelf iets geweldig vindt. Dat je bijvoorbeeld denkt: Loïs ordinair (niet mijn mening trouwens)? Echt niet ik vind hem juist prachtig, etc

Of Kate kak, nee lekker fris juist en hartstikke mooi.

Nou ja hopelijk snap je wat ik bedoel. Dat je ineens de neiging krijgt de naam extra te verdedigen, omdat he hem zo mooi vindt. Dan zou dat natuurlijk ook heel veel zeggen.Ik vind Kate en Loïs nu inderdaad minder en Nola staat voor mij juist nu hoger op de lijst haha.. Terwijl iedereen 'm hier niks vindt.. Ik heb nog niet bij een naam gehad van dit wordt 'm! En op dat moment wacht ik eigenlijk wel haha. Ik vraag me alleen wel een beetje af of dat moment wel gaat komen
Alle reacties Link kopieren
Nog wat ideeën voor L00



Lila

Jula

Jora

Lea(h)

Jonne

Jonna

Reva

Vieve

Veere

Romijn(e)

Feya

Jaline
Ik spreek toch geen Chinees?!
Carmen
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 22 januari 2017 @ 15:03:

Nog wat ideeën voor L00



Lila

Jula

Jora

Lea(h)

Jonne

Jonna

Reva

Vieve

Veere

Romijn(e)

Feya

JalineJula vind ik leuk! Die zet ik op m'n lijstje!
Alle reacties Link kopieren
Misschien nog Noëmi
Alle reacties Link kopieren
Wat vindden jullie mijn beste vriendin heeft een dochtertje Nola en ik vind de naam Lola super mooi en wil mijn dochtertje graag zo gaan noemen.. kan dit of vindden jullie het teveel op elkaar lijken? Weet niet wat ik moet doen????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven