combineren van Parijs en disneyland

20-01-2017 22:54 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ben op zoek naar advies van ervaren parijs/disneyland gangers. We willen in de herfstvakantie graag die kant op met twee kinderen van 3 en 6. We willen Parijs in en een paar dagen Disney wat is dan handig om te kiezen voor accommodatie? Willen niet perse in de drukte zitten. Zat te kijken bijvoorbeeld naar die davy crockett ranch, met als voordeel dicht bij disneyland en meteen ook toegang en parkeren inbegrepen. Lijkt dan redelijk vergelijkbaar met andere stavaravans/huisjes elders als je die kosten er bij optelt.



Dus: wat zou handig zijn kwa reizen stad in en naar disneyland en wat is budgetair gezien slim?

Dank!
Als je in die huisjes gaat kun je bij Disney je auto parkeren en dan de trein pakken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben wel eens in Davy Crocket gezeten met iets van 3 uit 5 ofzo, dan bleef je 5 dagen, waarvan je 3 naar Disney kon. Davy Crocket is een beetje een soort Center Parcs achtig, dus dat kun je prima zo doen. Je pakt dan bij Disneyland de trein naar Parijs. Je moet dan wel je auto daar parkeren.

We hebben ook wel eens in Marriot's village Ile de France gezeten voor een hele week en van daaruit Parijs, Versaille en Disney bezocht. Dat zijn wat luxere huizen dan Davy Crocket, maar niet duurder, destijds iig niet, maar is wel een jaar of 8 geleden.
Ik zou bijv 3 dagen disney hotel doen en 2 dagen een hotel in parijs.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in april van dit jaar geweest met 2 kinderen van 8 en 7. We zaten niet in een Disneyhotel, maar in Explorers hotel in Magny-le-Hongre, vlak naast Disneyland. Een paar keer per uur ging een shuttlebus vanaf het hotel naar Disney en het station. Naar Disney zelf gingen wij met de auto. Kaarten los gekocht, waren niet inclusief bij dit hotel. Wel gratis parkeren. Naar Parijs zijn wij eerst met de shuttlebus gegaan naar het station en daarna trein naar het centrum gepakt. Was een rechtstreekse verbinding. Erg leuk; hele onderneming vervolgens met de metro. Uitstappen waar je wil en je crosst de hele stad door. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
In december zijn wij hierheen gegaan; geboekt via een actie met travelbird.

Novotel Marne La Vallee Noisy Le Grand



Ongeveer 20 minuten met de auto naar Disney Land en we zijn met de metro naar Parijs gegaan. Was echt prima te doen. Beveiligd parkeren en tegenover het hotel heb je een overdekte winkelcentrum met supermarkt.



De actie was overigens ideaal want tickets voor Disney was inbegrepen. Het was inclusief ontbijt en parkeren was gratis. Dus al met al super ervaren eigenlijk. Moet wel heel eerlijk zeggen de 4 sterren is wel minder dan wat je in Nederland verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in mei en nog een keer in de zomervakantie :-)

Eerst had ik een hotel van Disney partners geboekt, B&B Disneyland heet die, maar ook Vienna Castle of Vienna Circus o.i.d. zou kunnen. Voordeel t.o.v. Disney is: (stukken) goedkoper en ontbijt inbegrepen. De auto kun je daar ook gratis parkeren en dan met de shuttle naar Disney. Nadeel is dat je met z'n vieren op een slaapkamer zit.



Maar inmiddels heb ik op airbnb gekeken en daar een tof appartement in dezelfde buurt geboekt, voor hetzelfde geld. Hebben we wel een aparte woonkamer en twee slaapkamers en een keuken. Op ongeveer anderhalve kilometer van Disney (vlakbij winkelgebied Val d'Europe)



Wij betalen nu ongeveer €860,00 voor ons vieren voor vier dagen entree en drie nachten appartement en gratis parkeren. En dan mogen we de rest van het jaar nog gratis terug, vanwege ons abonnement...! Kost het alleen overnachtingen.



Misschien is dat ook iets voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed al jullie suggesties! Dank daarvoor!

Denk dat we nog even verder puzzelen en zoeken naar de genoemde mogelijkheden en dan kiezen! Top, heel erg bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Zou het met 2 van die kleintjes niet beter over 2x kunnen spreiden. Eerst een paar dagen Disneyland en later nog een keer een weekend Parijs? Het lijkt me dat Disneyland al overweldigend genoeg is op die leeftijd.
quote:viva1966 schreef op 21 januari 2017 @ 17:34:

Zou het met 2 van die kleintjes niet beter over 2x kunnen spreiden. Eerst een paar dagen Disneyland en later nog een keer een weekend Parijs? Het lijkt me dat Disneyland al overweldigend genoeg is op die leeftijd.Ik zou in ieder geval eerst naar Parijs gaan en dan Disney. Niet andersom, Disney is heel vermoeiend, na twee dagen zijn ze kapot en wordt een stad in gaan niet leuk meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in december 2016 met mijn 4 jarige dochtertje geweest. Omdat ik heel last minute boekte waren de treintickets veel te duur. Ik heb toen een 4 daagse busreis naar Parijs geboekt (die nog beschikbaar was) (was goedkoper als Flixbus met hotel apart boeken). De tickets voor Disneyland heb ik zelf online gekocht. Het hotel zat in Parijs zelf, ergens in het noorden. We zijn zelf met de metro en trein naar Disneyland gegaan, wat prima te doen was. En de volgende dag zijn we gewoon met de metro Parijs ingegaan en kerstmarkten. Ging prima. Tegen de buschauffeur hebben we gezegd dat we niet met "georganiseerde uitstapjes" meegingen omdat we zelf op pad gingen. Was helemaal prima als we maar op tijd waren op de laatste vertrekdag.



Als je met de auto gaat is het het belangrijkste dat het goed aan te rijden is, zonder lang te dwalen en je je auto kan parkeren. En of je nu met of zonder auto gaat is het verder het allerbelangrijkste in Parijs dat je op loopafstand van een metro zit of in de omgeving van Disney op loopafstand van de metro/trein lijn die naar Disney gaat. (Vanuit Charles de Gaulle in het westen van Parijs doe je er ongeveer 50 min over naar Disney met de trein en vanaf het oosten ongeveer 25 min.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven