Kindervakantie 2017

03-01-2017 01:22 33 berichten
Hoi forummers,



Ik ben op zoek naar een leuke vakantiebestemming voor de zomervakantie en heb er al heel wat google uurtjes opzitten maar heb nog bij geen enkel resort/bestemming/reis/verblijf zoiets van "Dat is 'm !" In de voorgaande jaren hebben jullie mij altijd hartstikke goed geholpen, dus dit jaar probeer ik het gewoon weer.



Vorig jaar zijn we bijvoorbeeld naar Marveld geweest in Groenlo, dankzij jullie tips, ik had er zelf nog nooit van gehoord. Erg leuke vakantie gehad, voor de kinderen (en man) kon het niet beter.



Dit jaar wil ik iets verder van huis. Ik wil namelijk dolgraag een andere omgeving, ander eten, een andere taal, dus mijn eigen grootste eis is dat de bestemming niet op thuis (NH) lijkt.



Mans wens: een onderkomen a la Hof van Saksen en goed bereisbaar. Wens kinderen: Waterpret (en worst....)



Dus ik kwam al snel op Beieren. Maar ik ben nog niet heel enthousiast over de vakantieparken aldaar, wel over de mogelijke uitjes in de regio overigens.



Onze wensen, anders die hierboven al staan:



-Gezin: 4 personen, kinderen zijn dan 3 en bijna 6 (waarschijnlijk nog net geen zwemdiploma).

-Periode: eind augustus, twee weken

-Afstand: Max ongeveer 1000 km rijden vanaf Utrecht of vliegen binnen Europa.

-Budget: Moet vooral in verhouding zijn ("mijn" gewenste verhouding ). Maar max €3500 voor reis en verblijf.

-Accommodatie: appartement, vakantiehuisje, apparthotel. IIg eigen keukentje en living. Wij willen heel erg graag bij het onderkomen lekker buiten kunnen zitten na kinderbedtijd.

-Meerdere locaties met waterpret in de buurt. Ligt aan bestemming, bij een autovakantie in Noord-Europa wil ik liefst zowel de mogelijkheid van een binnenzwembad als die van buitenzwembad/strand hebben (op autoafstand), in Spanje is dat natuurlijk wat minder belangrijk, maar dan moet eea weer wat dichterbij zijn.

-Peuter/kleutervertier in de regio. Speelpark of kleuterpretparkje/dierentuin op max een uur rijden zou geweldig zijn. Bij vliegvakantie ga ik er van uit dat we af en toe een auto zullen huren, Bij veel natuurvertier: strandjes, beekjes, baaitjes, meertjes, is commercieel vertier niet nodig natuurlijk.

-Reuring, Graag een beetje leven op een park/camping/resort/dorp/stadje, ik heb liever wat muziekoverlast dan doodse stilte vanaf 8 uur. Wij zijn meer van het vertier dan van de rust. Ook vreselijk burgerlijk fout vertier: prima. Ik kan heel goed vogeltjesdans.



Niet: Turkije, kamperen



Wie heeft zoiets van "vorig jaar waren daar en daar en dat was echt leuk voor het hele gezin"?





.
Alle reacties Link kopieren
Het eiland Ile de Re in Frankrijk, is goed te rijden in een dag. Wij hadden daar een huisje die vlak aan zee ligt. Klein stukje lopen. Ook het dorp is te lopen. Het huisje ligt naast een camping (hoort er niet bij) maar wij gingen daar met onze dochter naar de speeltuin. Het eiland is heel toeristisch dus genoeg reuring maar geen overlast.

Wij hebben hier een supervakantie gehad. Het eiland is heel leuk en er is genoeg te doen. Ideaal met jonge kinderen.

Wij hadden dit huisje geboekt.

https://www.micazu.nl/vak ... is-ocean-ile-de-re-20188/
Alle reacties Link kopieren
Wij waren afgelopen zomer op een camping in Saarbürg, zwarte woud in Duitsland. Je had ook huisjes op de camping. Super leuke speeltuin, binnen en buitenzwembad(je), gratis paardrijden, restaurant (met worst!), winkeltje. Bij je verblijf kreeg je gratis een treinticket om onbeperkt treinen in die provincie. Vonden wij ideaal met kind, en al een atractie opzich natuurlijk. Mooie natuur en leuke, kneuterige Duitse stadjes in de omgeving.
Life is short. Smile while you still have teeth.
quote:Moeslie schreef op 18 januari 2017 @ 19:37:

Wij waren afgelopen zomer op een camping in Saarbürg, zwarte woud in Duitsland. Je had ook huisjes op de camping. Super leuke speeltuin, binnen en buitenzwembad(je), gratis paardrijden, restaurant (met worst!), winkeltje. Bij je verblijf kreeg je gratis een treinticket om onbeperkt treinen in die provincie. Vonden wij ideaal met kind, en al een atractie opzich natuurlijk. Mooie natuur en leuke, kneuterige Duitse stadjes in de omgeving.En hoe heet die superleuke camping dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Moeslie schreef op 18 januari 2017 @ 19:37:

Wij waren afgelopen zomer op een camping in Saarbürg, zwarte woud in Duitsland. Je had ook huisjes op de camping. Super leuke speeltuin, binnen en buitenzwembad(je), gratis paardrijden, restaurant (met worst!), winkeltje. Bij je verblijf kreeg je gratis een treinticket om onbeperkt treinen in die provincie. Vonden wij ideaal met kind, en al een atractie opzich natuurlijk. Mooie natuur en leuke, kneuterige Duitse stadjes in de omgeving.Saarburg is in de Eifel. Bedoel je Saarbrücken?
Alle reacties Link kopieren
Oh shit, ik haalde ff twee vakanties door elkaar.. sorry

Saarburg is ook leuk, is een Landalpark. Maar die bedoelde ik niet.

Ik bedoelde Münstertal, camping heet geloof ik gewoon camping Münstertal
Life is short. Smile while you still have teeth.
Alle reacties Link kopieren
Schloss Dankern!! Vlak over de grens in Duitsland. Of Dorf Wangerland (deze is all inclusive).
Wij gaan komende zomer met de kids weer naar prato allo stelvio. (Trentino Alto Adige, Zuid Tirol) Vorig jaar zomer geweest, beviel erg goed. Afgelopen januari geweest en dus komende zomer weer. Wij zitten in hotel zentral. Is ingesteld op families, zwembad, speelkamer, pool en gamekamer. Verder is het een sporthotel, aan de voet van de stelvio.



In prato zelf ligt ook een apartementen complex van dezelfde eigenaren. Als ik het goed heb heet dat complex de lechnerhof.



In de buurt is er veel te doen. O.a. de watles is een familie berg, met veel activiteiten voor kinderen. O.a. tuben (met zo'n rubber band de berg af), vlot varen etc. Verder vind ik de hele regio erg kindvriendelijk, het stikt er van de speeltuinen etc. Je zit dichtbij Merano en ook Bolzano is goed te doen.



Oh qua kosten, wij zijn voor 4 personen ca 3000 euro kwijt voor 2 weken HP. (Lunch mag je meenemen van het ontbijt, dus hoef je zelf alleen maar voor drinken te zorgen) Keuken zit niet in de kamer, maar wel een koelkastje. Wij boeken altijd de junior suite om dezelde reden; niet met de kids op stok hoeven gaan, vrij groot balkon.
Bedankt voor alle supertips! De één wat meer in mijn straatje dan de ander uiteraard.



Na nog een heel aantal avondjes linkjes bekijken enzo gaan we voor CP Hochsauerland.



Eigenlijk was die regio helemaal niet onder mijn aandacht maar man zei opeens "Hey, wat vind je hiervan?" Eerste keer dat ik een "ja, die is echt leuk!" had en me vervolgens niet het apelazerus schrok van de prijs. Zoals bij dat indoor tropisch eiland bij Berlijn.



We hebben gelijk geboekt, zag vandaag, toen ik het de kinderen liet zien, pas eigenlijk alle foto's. De jongens waren enorm enthousiast en man en ik ook.



Nu maar hopen dat het huisje niet à la CP stamt uit mijn geboortejaar....Zag in een ander park, niet CP, nog wel het huisje voorbijkomen waar ik vroeger, toe ik 10 was ofzo, met ouders ooit ben geweest, met foto's. Nog exact hetzelfde maar dan voor 2 x zoveel euro's als toen guldens.



Ondanks dat niemand dit park tipte (logisch gezien mijn vraag tuulk) heb ik wel veel aan jullie tips gehad. Al was het maar om mijn ogen te openen voor iets anders dan wat ik in mijn hoofd had.



En ik had zelf niet zo snel gedacht aan een weekendje Lego, Playmobil, Tropical Berlijn toestand aan een weekje verblijf ergens anders te koppelen. Dan ben je niet minstens €2500 kwijt voor hysterie zeg maar, maar pik je het toch effe mee, dan blijft het behapbaar, in ieder opzicht. Ik kijk nog voor een weekendje opvolgend op CP of voor een andere vakantie/ lang weekend.



En ik zoek nog wat naar vertier tijdens de "reis". Kwam ik op door de forummer die een heel leuke tip voor unterwegs had. Bij een autovakantie heb ik al vakantiegevoel als we wegrijden (en het hebben-we-alles-wel-mee?-gevoel met al het relativeringsvermogen dat ik in me heb van me af heb weten te schudden en de grijnzende buuv die het me net vroeg al heb geappt "oh ja, er staat keukenrol op het aanrecht voor als de kat kotst X-D"), bij een vliegvakantie heb ik dat pas bij aankomst in verblijf. Ligt aan mij, man heeft daar geen last van.



Sommigen tippen verblijven die ik nu nog te ver vind maar die in de toekomst zeker het uitzoeken waard zijn. Zoon 1 wil dolgraag naar Italië of Frankrijk. Maar juist hij zegt bij Utrecht al "Hoe lang moeten we nog?????" Steunend en kreunend alsof we vluchtelingen zijn op JFK...



Dit topic gebruik ik volgend jaar weer! Had ik qua titel wel eerder aan mogen denken...





Zo simpel, maar je moet er effe aan denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven