Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zo dat is snel!



4 van mijn kaarten zijn al 30 dgn onderweg....!
Alle reacties Link kopieren
In mei ga ik naar China, dan zal ik eens kijken of ik ergens een grote loods zie waar al jullie kaartjes liggen te wachten.

Heb gisteren 2 kaartjes geschreven, eentje naar China en eentje naar Duitsland. Ga zo denk ik proberen of ik zelf naar de brievenbus kan fietsen, er liggen nog wat regeldingen die met handtekening op de post moeten. De brievenbus is dichtbij, maar als ik meteen al denk dat het niet lukt dan komt er ook nog een vriendin langs vanmiddag en dan laat ik haar wel even postbode spelen
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn zit gewoon in firefox Snorhaar. Toch bijzonder!



Wat een snel Taiwanees kaartje Couscous!



HappyOwl, wow, naar China! Kun je dat kaartje dan niet beter zelf langsbrengen?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ga alleen naar Peking, en China is groot. Komt misschien op hetzelfde neer als dat ik nu even mijn kaartje in Bulgarije aflever omdat ik toch al in de buurt ben
Alle reacties Link kopieren
Ook een goed idee!!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Printen jullie Chinese en Russische adressen uit en plakken deze op de kaartjes of schrijven jullie altijd met de hand?

Ik ga nu naar Rusland alleen maar uitprinten, bij voorkeur in het cyrillisch. Even uitproberen of ik dan minder expired heb.

Het probleem ligt alleen in Rusland, Oekraïne en Witrusland gaan prima.

Taiwan gaat bij mij ook snel, meestal 14 dagen.

Ik trek haast nooit China.
Alle reacties Link kopieren
Ik,heb beide gedaan, maar er is niet echt verschil tussen uitprinten en zelf schrijven
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik print de Chinese adressen meestal uit, ervaring is dat het dan toch beter gaat. Dan plak ik beide geprinte schriften onder elkaar.

Heb het nu toevallig met de hand geschreven vanwege alle omstandigheden, dus ben benieuwd of die aankomt.



Andere landen schrijf ik eigenlijk altijd, tenzij er iets bijstaat dat het geprinte, andere schrift, voorkeur heeft omdat de postbode het anders niet kan vinden. Maar naast een heel enkele keer in Rusland of wit-Rusland en natuurlijk China gebeurt dat niet zo veel.
Alle reacties Link kopieren
Ik print meestal alleen als er geen adres in latijns schrift bij staat, of als diegene al in zijn/haar profiel schrift dat het handiger is in het Chinees. Laatst had ik een Russisch adres dat enorm breed was, dus geprint, en zelfs toen nam het nog 3/4 van de breedte van het kaartje in beslag



@Dreamer, het moet aan de plugins in Firefox op mijn laptop liggen dat ik die smiley niet kan zien. Ik heb ook problemen met het afspelen van sommige filmpjes. Alleen geeft het kreng niet aan welke plugin ik dan zou moeten installeren/updaten.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen had ik een mailbom van postcrossing in mijn inbox. Heel even dacht ik dat het 5 hurrays waren, maar nee, het ging maar om één kaartje naar Canada. Die bleek wel zo goed in te smaak te zijn gevallen dat ik er een blije hurray, een comment en een favorietmelding van kreeg Ze was in ieder geval blij met het recept dat ik op het kaartje had gepriegeld. En ook leuk: aan de hand van haar profiel dacht ik dat ze een sfeervol kaartje van een theepot met lichtjes wel zou kunnen waarderen. Nu bleek ze een collectie van zulke theepotten te hebben, dus het kaartje past er perfect bij
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is wel heel leuk Snorhaar!
Alle reacties Link kopieren
Het is nu wel heel leuk om dagelijks mijn postvakje te gaan openen. Gisteren een kaartje van Labellei (ik moest echt heel hard lachen om de laatste zin) en vandaag eentje van missbliss. Hartelijk dank. En ook nog een postcrossing kaartje uit Estland. Mijn mailbox was weer happy, om maar even in de postcrossingtermen te blijven!
Fijn dat het kaartje is aangekomen Happyowl. En dat je mailbox zo happy is.

Hoe gaat het nu met je?



Ik had een Hurray uit Rusland. En zojuist een Hurray uit Duitsland. Die kwam een paar seconden nadat ik een nieuw adres had aangevraagd. En het nieuwe kaartje gaat ook naar Duitsland. De Duitse heeft wel een leuke wensenlijst, en ik denk dat ik wat cavia's op reis ga sturen.



Ik heb helaas nog steeds niets vernomen van mijn zorgenkindjeskaartjes naar China en Taiwan.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren kwam Nijntje al aan in Finland, en ze was blij. Zojuist is het museum in Duitsland geregistreerd.



Ik heb vanavond 4 adressen aangevraagd: Frankrijk, Letland, Brazilië en New Zealand is het geworden. Vind ik een mooie spreiding! En het zijn ook leuke profielen.
Later is nu
Ik heb net twee kaartjes uit Rusland ontvangen en daar zitten maar 13 nummers tussen. Best wel bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat heb ik ook al een paar keer gehad, MissBliss. Een keer ook nog uit dezelfde stad en volgens mij niet al te ver uit de buurt van elkaar.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 5 adressen getrokken. Afgelopen week was het voornemen om alles onderweg te krijgen, maar het bleef maar bij 2 kaartjes, en een van die 2 kwam 2 dagen later al aan in Duitsland. Dus alles onderweg krijgen schiet nog niet zo op

Nu gaan de kaartjes naar: Duitsland, Taiwan, Tsjechie, Polen en Rusland. Heb de kaartjes al uitgezocht en voorzien van adressen en postzegels. Nu nog een verhaaltje schrijven, maar daar heb ik geen zin meer in, komt vast later vandaag nog wel!



Labellei, het gaat wel steeds iets beter maar het gaat wel langzaam. Heb gisteren bijv een klein stukje gefietst en bij mensen een kop thee gehaald. Maar als ik dan een uurtje zit dan gaat het al snel pijn doen en echt ver fietsen is het niet. Dus het zal wel lang duren, maar ben blij dat ik in elk geval een heel klein beetje mobiel ben en een stukje kan fietsen (kan ik morgen zelf de kaartjes posten). Hopelijk kan ik ook snel een stukje verder zonder krukken lopen zodat ik in elk geval zelf boodschappen enzo kan doen, afhankelijk zijn is niet echt fijn (vooral voor mezelf hoor, er zijn natuurlijk best mensen die even wat boodschappen willen doen)
Alle reacties Link kopieren
Hulp vragen is altijd lastiger dan hulp geven, HappyOwl, weet ik alles van.

Fijn dat een stukje fietsen in elk geval alweer gaat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Goed, ik kreeg nog een hurray, dus ben maar gaan schrijven



Een keep calm-kaartje (and sent a postcard) gaat naar Frankrijk

Een kaartje van Lissabon gaat naar Letland, want ze heeft graag hoofdsteden en ik heb geen kaartjes van Amsterdam

Een postcrossingkaartje gaat naar Brazilië

Een 250 gulden biljet naar New Zealand (ze wilde vuurtorens )

Een ander postcrossingkaartje gaat naar de UK

Het/ons museum gaat naar Finland

Klaprozen gaan naar Rusland

en een echt toeristenkaartje naar Polen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het meisje in Frankrijk wilde trouwens het kaartje in een envelop. Eerst wilde ik dat niet doen, maar toen zag ik dat ze ook graag theezakjes ontving en ik had niet voor niets de Dutch blend gekocht, natuurlijk. Ze wil ook graag bonnen, van winkelen, dus kreeg ze de bon van tuinland, waar dochter en ik vandaag heen waren.
Later is nu
Toch fijn dat je af en toe de deur weer even uit kan Happyowl. (en kaartjes kan posten .) Maar wel erg vervelend dat het een langdurig traject wordt. Hopelijk kun je je ook een beetje vermaken. Wederom: sterkte!



Je bent goed bezig geweest Dreamer. Leuk! (Tuinland ook trouwens )



Ik heb vandaag twee kaartjes verstuurd. Duitsland krijgt een cavia-trio en naar Rusland gaat een zelfgemaakte kaart van een stuk karton van een kattenvoer verpakking. Ze houdt van katten en gaf de suggestie om zelf iets te plakken van een voedselverpakking, en dit is het eindresultaat. Is alleen iets kleiner uitgevallen dan ik had gehoopt.





Vanavond heb ik ook een adres getrokken: de USA. Hij wil graag een cityview of iets met bier. Ik denk dat het een cityview gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Dank je! Ik merk gelukkig dat het al met al best vooruit gaat. De nachten zijn vervelend, dan heb ik veel pijn, maar goed die gaan wel voorbij.



In elk geval is het ongeluk voor 1 ding goed en dat is voor postcrossing. Ik heb vandaag 8 adressen getrokken en zit daarmee aan mn max van 14 kaartjes. Heb gewoon zin om nog meer adressen te trekken maar dat gaat dus niet. Ik sta nu op 194 verzonden kaartjes dus mag spoedig (of iets minder spoedig als alles in vage loodsen blijft liggen) een kaartje extra versturen!

Zondag had ik heel veel mensen die iets van de stad willen, dus die voorraad gaat snel. Heb niet zoveel leuke meer en het is nu niet ideaal om te shoppen, maar zo kom ik tenminste ook van de minder mooie stadskaartjes af. Ook fijn als alles weer wat opgeruimd is. Vandaag had ik gelukkig ook wat andere wensen, vind het altijd leuk om eindelijk bepaalde kaartjes te kunnen versturen die ik allang op voorraad heb maar nooit een geschikt profiel voor vindt.



Leuk dat je zelf een kaartje hebt gemaakt Labellei! Ik denk dat de Russische er erg blij mee is. Sowieso een leuk idee om bepaalde verpakkingen van iets te verzamelen uit zoveel verschillende landen. Altijd maar de molens uit Nederland gaat ook vervelen lijkt me....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je bijna aan willen bieden dat je voor mij adressen trekt en kaartjes stuurt, HappyOwl. Ik heb er 'nog maar' 10 onderweg, maar mag tot 26 gaan. En steeds als ik wat schrijf, komen er ook weer hurrays. Niet erg natuurlijk, laat ik niet het idee geven dat ik daarover klaag , maar zo kom ik nooit aan de max. Alsof dat per se moet, maar ik sta nu nog 2 voor met ontvangen, daarom.



Wel jammer, vind ik, ik had naar Rusland een mooie Dali gestuurd, want daar is ze fan van, maar die is nu expired.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ging er een bus van Fiep (kinderpostzegelkaartje) naar Taiwan. Ik heb er voor de gelegenheid ook maar kinderpostzegels op geplakt. Chocola gaat naar Duitsland. Nouja, een kaartje dan.



Ik kreeg een kaartje uit Indonesië. Nog niet geregistreerd, maar waarschijnlijk al expired, want ze schrijft op het kaartje dat ze het te laat stuurde.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn kaartje naar Polen is na 71 dagen gearriveerd



Waarschijnlijk is dat zo'n kaartje, waarvan ik het adres te lang heb laten liggen. Had ik dat niet gedaan, was hij nét op tijd geweest.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven