Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.



Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.



Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen



Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'



En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!



(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
He vervelend dat je verhoging hebt. Ik ben vandaag heel moe, dus er komt weinig uit mijn handen. Morgen wel met vrienden afgesproken en nog even langs mijn ouders.

Vind het jammer van vandaag, ik had willen opruimen en even hardlopen. Maar ik moet even bijtanken. Hopelijk slaap ik vannacht goed en voel ik me morgen weer fit.
Je kunt méér.
Hoi Moon-Alisa,ik ben inderdaad een week ziek geweest,voor de tweede keer maar het gaat nu weer beter. Morgen ga ik het sporten rustig

weer opbouwen. Mijn vriend en ik hebben gisteren een nieuwe eettent geprobeerd en het beviel echt goed. Hoe gaat het met jou verder? Ben je nog steeds erg moe? Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Ha Geraldine, leuk van je te horen. Die eettent klinkt leuk!



Ook ik ben ziek geworden. Was zaterdag dus al zo moe. Zondag met wat mensen weg maar ik had ineens moeite om echt mee te praten enzo. Gewoon zo'n raar gevoel. Maandag bijna hele dag in bed gelegen en moe toen rest van de week ook ziek gemeld... gelukkig nu weer beter.

Ben gisteren weer begonnen met hardlopen. Wilde vandaag weer maar voelde lichte spierpijn, daarom gekozen voor fietsen. Wel fijn om weer wat actiever te zijn!
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
- prive -
Je kunt méér.
Ik vind het een beetje apart dat hij dat zo zegt eigenlijk, hij heeft nog nooit met haar gepraat of haar gezien . Wat mij wordt geleerd tijdens mijn opleiding (weliswaar niet voor psychiater, maar wel een beroep waarvoor je moet diagnosticeren) is ongeveer het eerste wat je leert dat je juist nooit dit soort conclusies mag gaan trekken.



Ik zit een beetje vast in mijn therapie voor mijn gevoel. Psycholoog vindt het allemaal wel goed gaan. Bij haar moet ik eigenlijk elke keer ook mijn eigen problemen aankaarten. Het probleem is alleen dat ik dus niet mijn eigen problemen kan zien, dus dat loopt nogal moeizaam.
Alle reacties Link kopieren
- prive -
Je kunt méér.
Ik ben zelf ook gewoon niet zo heel erg fan van labeltjes op mensen plakken. Ik vind ook dat ze niet oke reageert en met jou omgaat , daar niet van hoor. Maar het lijkt mij juist helemaal niet belangrijk dat jullie het in therapie over haar hebben, maar juist over jou, wat jij er moeilijk aan vind en wil veranderen. Niet wat zij misschien wel doet en of karaktertrek X ook bij haar zeg maar . Wel is het natuurlijk fijn om gewoon even een moment te hebben om erover te spuien, dat kan over het algemeen ook geen kwaad.



Ik heb inderdaad één op één therapie. Groepstherapie wordt nu volgens mij ook niet meer overwogen (gelukkig voor mij). Ben ook nog lang niet klaar, maar ben wel in ieder geval de goede kant op aan het gaan.
Alle reacties Link kopieren
-
Je kunt méér.
Eerste helft van de opleiding die ik nogal onverwacht ben begonnen in september succesvol afgerond! Een slinger voor mezelf!
Alle reacties Link kopieren
Wow wat goed Elske! Ga je nog iets doen om het te vieren?
Je kunt méér.
Gefeliciteerd Elske!
Ik heb deze week ook weer slingers opgehangen. Ik heb na mijn griep weer het sporten rustig opgebouwd en zit nu bijna weer op mijn oude

niveau. Ook vandaag weer 1,5 uur gewandeld en van de natuur genoten. Dat ging ook goed.
quote:Geraldine schreef op 22 januari 2017 @ 21:05:

Ik heb deze week ook weer slingers opgehangen. Ik heb na mijn griep weer het sporten rustig opgebouwd en zit nu bijna weer op mijn oude

niveau. Ook vandaag weer 1,5 uur gewandeld en van de natuur genoten. Dat ging ook goed.



Wat goed van je!!! Gedisciplineerd hoor!

Ik ben vandaag ook gaan wandelen, wat was het mooi buiten vandaag!
15km hardgelopen. Ik ben zo tróts.
Alle reacties Link kopieren
15 km... Wow! Loop je dat zonder pauzes?



Geraldine en Elf ook goed bezig!



Ik heb vandaag een poging tot schaatsen gewaagd Dat wil zeggen ben naar een plek gefietst waar je gisteren kon schaatsen. Vandaag zag ik er niemand en later op de dag lag er een laag water op het ijs en waren er wat pubers aan het etteren. Dus heb niet kunnen schaatsen. Maar ik heb wel een eind gefietst door meerdere keren daarheen te rijden... telt dat ook?
Je kunt méér.
Jazeker telt dat! Lekker gefietst?

Jammer voor je dat het ijs niet meer op kon. Wel verstandig dat je het niet hebt gedaan, het ijs zag er inderdaad niet meer goed uit vanmiddag.

Misschien kan je morgenochtend een nieuwe poging wagen? Dan is het van dat fondant-ijs, dat kan nog steeds lekker glad zijn.
Alle reacties Link kopieren
Morgen weer werken, helaas... Vannacht had het hier zes graden gevroren en vanmorgen zag het ijs er nog goed uit. Maar ik vond het riskant, het is ook net buiten het dorp, dat vind ik alweer wat anders dan tussen de huizen. En die plas is nieuw ivm een nieuwe wijk die nog gebouwd gaat worden, dus ik 'ken' het ijs er ook totaal niet, geen idee waar de zwakke plekken zitten en waar het diep/ondiep is.

Wel jammer hoor, met een paar andere volwassenen erbij had ik het wel aan gedurfd. Maar op maandagochtend zijn de meeste mensen gewoon aan t werk.



Waarschijnlijk wordt het alleen maar warmer vanaf nu. Maar misschien in februari nog een koude periode... hoop ik.
Je kunt méér.
Ik hoop met je mee... Heb alleen een paar kleine rondjes gedaan op mijn nieuwe schaatsen. Dat smaakte naar meer!
quote:00gjes schreef op 23 januari 2017 @ 20:31:

15km hardgelopen. Ik ben zo tróts.Gefeliciteerd! Ben je voor iets speciaals aan het trainen?
Over anderhalve maand loop ik de halve marathon. Die ga ik zeker halen, misschien wel binnen de 2 uur. Ik had niet gedacht dat ik het zó leuk zou gaan vinden, maar de trainingen geven me echt energie.

Hoe gaat het lopen voor jou?
quote:elf12 schreef op 22 januari 2017 @ 21:18:

[...]





Wat goed van je!!! Gedisciplineerd hoor!

Ik ben vandaag ook gaan wandelen, wat was het mooi buiten vandaag!Dankjewel! Maar het is wel koud en ben zelf ook erg kouwelijk.
quote:Moon-Alisa schreef op 23 januari 2017 @ 20:39:

15 km... Wow! Loop je dat zonder pauzes?



Geraldine en Elf ook goed bezig!



Ik heb vandaag een poging tot schaatsen gewaagd Dat wil zeggen ben naar een plek gefietst waar je gisteren kon schaatsen. Vandaag zag ik er niemand en later op de dag lag er een laag water op het ijs en waren er wat pubers aan het etteren. Dus heb niet kunnen schaatsen. Maar ik heb wel een eind gefietst door meerdere keren daarheen te rijden... telt dat ook? Dankjewel! Schaatsen kan ik niet.
quote:00gjes schreef op 23 januari 2017 @ 20:31:

15km hardgelopen. Ik ben zo tróts.Super van je! Je mag terecht trots op jezelf zijn.
Met sporten gaat het erg goed al zit ik nog steeds in de nasleep van mijn tweede griep. Woensdag moest ik aan het eind een tandje langzamer gaan. Vandaag ook maar anderhalf uur in plaats van 2 uur gesport. Gaat wel goed voor de rest. En ik ben zo blij met mijn

vrijwilligerswerk en dat ik samen met mijn medevrijwilligers de bewoners zo blij kan maken.
Goed bezig Geraldine!

Vrijwilligerswerk kan je echt energie geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven