Mode & Beauty alle pijlers

Wat zou jij uitgeven aan een tas?

21-01-2017 00:18 128 berichten
Gewoon een vraag, een beetje een gewetens vraag omdat ik twijfel over hoeveel ik uit wil/kan/mag uitgeven voor een tas.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus wel een LV tas. Ik vind hem prachtig! Ik hou van dat motief met die monogram. En ik vind hem nog steeds mooi, na 8 jaar heel lang over getwijfeld destijds, toch best een grote uitgave en ik ben verder helemaal niet zo van de design-merken. Maar tassen en schoenen, daar wil ik nog weleens wat meer geld aan uitgeven.

Maar ondertussen loop ik deze winter ook vaak met een tas uit het kerstpakket zo'n vilten tas die nu helemaal hip zijn. Hij is lekker groot, ideaal voor boodschappen enz. Het verschilt bij mij dus heel erg



Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo vreselijk gek op tassen! Jaren geleden heb ik op de wachtlijst gestaan om een Birkin Bag te kunnen kopen, een van mijn betere investeringen haha.
100 euro ongeveer, als ik hem zelf zou kopen. 150 misschien maximaal als dat de allermooiste is die ik op dat moment zou zien. Ik heb er voor mijn verjaardag een gekregen die nog een paar tientjes duurder was maar met de korting daar precies tussenin viel (tas wel zelf uitgekozen).
Alle reacties Link kopieren
Mijn duurste is cowboysbag. Een van dik 200€

En een van 150. Ik gebruik ze heel veel. Ik heb ook goedkoop ding. Ook leuk
Alle reacties Link kopieren
100-250 euro (vind ik wel heel veel geld, maar de tassen die ik mooi vind kosten dat wel)
Alle reacties Link kopieren
Voor tassen die intensief gebruikt worden betaal ik makkelijk meer. voor gelegenheidstasjes (clutch, mini handtas) betaal ik nooit meer dan 50,-.

Momenteel heb ik een zwarte van Liebeskind (vond die retrolook leuk), eentje in een poederkleur van Furla (kleur was net even anders dan anders) en eentje in bruin (geen idee welk merk, hij was gewoon leuk en praktisch). Die waren rond de 200,-.



Verder een kleine nette (truttige) handtas van Berba, een kleine bruine crossover uit Italië (op vakantie gescoord voor een appel en een ei) en iets van drie clutches (die om te bouwen zijn naar avondtasje met draagriem). Sommigen zijn al tien jaar of ouder.



Een echt belachelijk dure tas die ik cadeau heb gekregen bij mijn afstuderen (Chanel). Die zou ik zelf niet kopen, ik denk dat mijn uiterste grens zou liggen bij 500,-. Duurder, dan schiet de tas zijn doel voorbij, steeds passen op de tas voor beschadigingen enzo. Ik ga netjes met mijn spullen om maar het moet niet te gek worden (als in: de tas heeft een hogere dagwaarde dan mijn auto )
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
200€ meestal
Alle reacties Link kopieren
quote:Liliosa schreef op 21 januari 2017 @ 00:53:

-Waarom haal je steeds je tekst weg???., zo giga geheimzinnig over de kosten van een tas??.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er net eentje gekocht van meer dan 300 euro. En het is niet eens de perfecte tas, hij is eigenlijk te klein voor naar werk, maar ik vond hem zo waanzinnig gaaf. Maar meestal blijf ik rond de 60 euro.



Als het een hele bruikbare tas is maakt de prijs me niet heel veel uit.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt eraan. Een mooie tijdloze classic, echt leer natuurlijk, daar zou ik tot 200 euro aan uit willen geven.

Een "apartere" tas (kleur, stof) die niet bij alles past of die ik niet vaak ga gebruiken... een euro of 60 denk ik
Alle reacties Link kopieren
Niks meestal. Ik geef weinig om tassen. Ik heb vriendinnen die tassen wel heel leuk vinden en zich niet voor kunnen stellen dat ik weinig om tassen geef. Dus ik heb al meerdere keren als verjaarsgeschenk een tas gekregen van een vriendin. Daarnaast heb ik ook een paar tassen gekregen van vriendinnen die zelf weer nieuwe tassen hadden gekocht. Een deel heb ik zelf ook weer weggeven uiteindelijk want dan had ik dus een la vol met tassen die ik nooit gebruik. Ik heb nu zo'n 10 tassen en tasjes van verschillende formaten en daarvan heb ik er 1 zelf gekocht. Voor een paar tientjes.



Wel heb ik een rugzak waar ook mijn laptop inpast en die gaat elke dag meer naar werk. Mijn huidige rugzak is zo'n drie jaar oud en nog helemaal perfect. was ongeveer 70 euro. De vorige is zo'n 10 jaar meegegaan. ik kan wel een nieuwe kopen maar mooi vind ik ze toch niet. Hoogstens praktisch. Dus ook geen behoefte aan een nieuwe. Ik koop er één van goede kwaliteit en als hij straks echt versleten is komt er weer een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Max 125 euro. Maar dan moet ik de tas helemaal te gek vinden. Ik heb ook wel een duurdere tas van oorsprong maar in de sale van 300 naar 110 destijds van Diesel. Maar draag nu vooral 1 van slechts een tientje. Dus geen peil op te trekken.



Als je het geld hebt en je hebt het er voor over doen. Zo niet? Dan doe je het niet.
quote:lunaleeflang schreef op 21 januari 2017 @ 09:53:

[...]



Ik vraag me dus al jaren af waarom bijna alle mannenjassen een binnenzak hebben en vrouwenjassen niet.

Ik heb een jas met zo'n zakje en dat is een mannenjas dat vroeg en vraag ik me ook altijd al af, en geweldig die avi van je
Mijn duurste tas was trouwens € 1.000,-



Belachelijk duur, gekocht in een moment in verdriet op de 101, avenue des Champs-Élysées



Ik gebruik die tas niet. Ik gebruik dagelijks de tas van Hema, ik hou van roze met room
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat m'n huidige tas zo'n 50 euro was maar misschien was het een beetje meer als ik online kijk wat ze nu kosten. Die overleeft het al meer dan 6 jaar, echt goede kwaliteit. Ik geef niet zo om tassen en heb graag iets dat het lang uithoudt. Als deze kapot gaat koop ik denk ik iets van hetzelfde merk want dan kan ik weer een decennium vooruit.
Ik heb een zeer versleten tas ooit gekocht op de markt in Frankrijk, leer? Ik denk het niet maar ik sleep m al 10 jaar mee en hij is mooier eigenlijk.
Ik heb 1 tas en betaal meestal rond de €40,00. TO, welke tas wil je kopen en waarom doe je er zo geheimzinnig over?
quote:Joni_de_tweede schreef op 25 januari 2017 @ 07:30:

Ik heb 1 tas en betaal meestal rond de €40,00. TO, welke tas wil je kopen en waarom doe je er zo geheimzinnig over?Geheimzinnig? Ik heb gewoon nog geen idee wat voor tas ik zou willen kopen en daarvoor wil uitgeven eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n 300 euro. Maar ik koop er dan ook niet iedere maand één, ik heb mijzelf voorgenomen om jaarlijks een mooie tas van een mooi merk op vakantie te kopen als herinnering.
Alle reacties Link kopieren
Geheimzinnig omdat je elke keer je posts weg haalt. Dat leest verrot.

Ik heb vorig jaar voor kerst mezelf een tas van 200 euro gegeven. Hij is mooi maar niet mijn meest favo tas. Dat is een tas van 50 euro die ik op een Tommy Hilfiger sample sale heb gekocht een jaar of 6 geleden. Jammer dat de binnenvoering nu gaat scheuren.
Alle reacties Link kopieren
Niet meer dan 70 á 80 euro. Met een kobaltblauwe leren tas van V&D die ik in de opruiming voor 40 euro heb gekocht, heb ik 5 jaar gedaan. Dagelijks mee naar mijn werk etc. Nu wordt de tas was kalig, jammer genoeg. Tassen van Esprit vind ik ook fijn. Zijn ook rond die prijs.
Alle reacties Link kopieren
Een mooie tas mag voor mij rond de 350 a 400 euro kosten. Ik heb er een stuk of 8, die gebruik ik wel al jaren, maar niet iedere dag.

Dan koop ik ieder jaar een nieuw exemplaar.

Als werktas heb ik een cowboysbag waar ik alles in meesleep. De werktas gaat een jaar of 3 mee voordat deze een vervanging krijgt.
Wow ik vind 50 euro voor een tas echt al veel geld! Ik heb al 2 jaar een vet handige tas van Esprit, was in de aanbieding volgens mij 40 euro. Daar past echt zóveel in, ideaal voor m'n lunchpakket, maar ook voor een nachtje weg. Hij is alleen niet chique, dus als ik een zakelijke afspraak heb neem ik één van Invito mee (heb er twee, waren allebei ook iets van 40 euro per stuk).



Heb ook altijd een kleiner tasje voor telefoon/sleutels/chipkaart/spiegel/paracetamol en meer van dat soort dingen die je in je grote tas niet terug kunt vinden (en die je niet hoeft mee te verplaatsen als je eens een andere tas meeneemt). Die ik nu heb was een verjaardagscadeautje



Zie vaak genoeg leuke tassen, maar koop ze bijna nooit omdat ik er domweg niet zoveel geld voor over heb
Alle reacties Link kopieren
Toevallig ben ik toe aan een nieuwe tas. Ben dus online een beetje aan het neuzen.

De vorige heb ik 40 euro voor betaald. Het mag nu wel iets meer zijn.



Nu kijk naar wat ik graag zou willen - en daarna pas naar de prijs (of ik dat het waard vind). Ik denk dat ik rond de 120 euro max zou uitgeven. Daar moet je een aardige tas voor kunnen kopen. Wil ik er nog een portemonnee bij ook, dan ben ik al snel 150 euro kwijt.



Net zag ik een 'wel aardige' tas, en die was in de aanbieding zelfs nog 400 euro. Dat vind ik echt onnodig veel geld. No way. Je ziet het er niet eens aan af.



Mijn grootste miskoop waren al laarzen van 300 euro. Misschien drie keer op gelopen. Staan nu op marktplaats. Zonde....die fout wil ik niet nog een keer maken.
quote:Asinum schreef op 25 januari 2017 @ 09:36:

Geheimzinnig omdat je elke keer je posts weg haalt. Dat leest verrot.

Ik heb vorig jaar voor kerst mezelf een tas van 200 euro gegeven. Hij is mooi maar niet mijn meest favo tas. Dat is een tas van 50 euro die ik op een Tommy Hilfiger sample sale heb gekocht een jaar of 6 geleden. Jammer dat de binnenvoering nu gaat scheuren.Klopt, mijn excuus, daar stonden geen bedragen in maar eerder iets wat ik achteraf geen toevoeging vond, het was een beetje stom om het zo maar te omschrijven. Ik zal mijn schijfsels vanaf nu laten staan. Als je je daar aan gaat ergeren, niet mopperen dan he ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven