Baby uitzet: verrassend goed en slecht

03-01-2017 15:55 207 berichten
Waar was je nou onverwachts heel blij mee en wat vond je nou onverwachts een grote miskoop? En kinderproducten mag ook, maar ik was bang dat de titel te lang werd.



Mij werd laatst gevraagd wat ik nou gekocht had voor mijn zoontje en waar ik dus helemaal niks aan had. Gelukkig is dat niet veel, ik kon alleen maar een hoop dingen aanraden.



TO trapt af:

Miskoop: elektrische kruik. Iedereen is er enorm enthousiast over, maar ik heb hem geloof ik 3 keer gebruikt. De kraamzorg mocht hem niet gebruiken en daarna hebben we eigenlijk nooit meer kruiken gebruikt. Ik ga hem denk ik maar op marktplaats gooien.



Verrassend goed: ik vond zo'n bakje voor de billendoekjes echt de grootste onzin, want het zit toch in een verpakking? Die verpakking blijft helaas aan het doekje hangen als je met 1 hand een doekje pakt: dus een billendoekjedoosje it is!
Alle reacties Link kopieren
Top: gewone rugtas als luiertas, draagdoek, hydrofielen, dubbelzijdige kolf, kokosolie, wasbare luiers, co-sleeper.



Flop: flessenwarmer, box, kinderwagen.
Alle reacties Link kopieren
Top: kniekousjes voor de baby (mt 62-68) bij de Zeeman, die trapt hij niet uit :-) Ook hier een gewone tas (eastpack postbag) als luiertas. Loopt de vader ook lekker mee rond en kan knetterveel in. Euan het schaap met witte ruis-geluid.



Flop: beestje met geluid voor bij de aankleedtafel. Daar heb ik dan geen tijd voor.
Alle reacties Link kopieren
Top:

- geweven draagdoek. Veel gebruikt ivm reflux toen ze nog heel klein was en nu vaak voor onderweg

- Isofix waar je je maxicosi in kunt klikken

- Newbornset stokke trip trap. Van tevoren getwijfeld

maar was hier één van de toppers. Dochter blij tijdens eten, wij blij

- Weleda verzorgingsproducten

- Dubbelzijdig elektrische borstkolf

- Hydrofielen, kun je nooit genoeg van hebben (hier vooral als spuugdoek gebruikt)

- Silly billies (slab met mouwen). Wij geven eten in stukken (rapley) en zo hoef je niet na elke eetsessie nieuwe kleren aan te doen

- Puckababy the bag: vier seizoenen slaapzak. Prijzig, maar dochter slaapt er heerlijk in kan van 6 maanden tot 2 jaar (en was goede overgang na inbakeren)

- voedingskussen: vooral tijdens zwangerschap gebruikt

- tiny love muziekmobiel was topper hier boven box

- hema stretch rompers



Flop:

- Spuugdoekjes (nooit gebruikt, te klein daarom hydrofielen)

- Schoentjes als ze nog niet loopt

- Pyjama's voor hele kleintjes

- Tummytub

- Badthermometer

- Spenen, speenkoorden etc (speenweigeraar)

- Flessensterrilisator
Alle reacties Link kopieren
Top:

Draagdoek

Luiertas

Voedingskussen

Sock ons

Tafelhangstoeltje

Sterilisator



Flop

Hydrofiele, amper gebruikt

Speenkoord, bleef nooit zitten

Badjas, zat altijd schots en scheef
Life is though, but it's thougher when you're stupid
Alle reacties Link kopieren
Top

Hema rompers



Flop

Schoentjes voor een baby
Top;

Stokke trip trap stoel

Bugaboo

Puckababy the bag

Tiny love muziekmobiel (voor een andere mobiel had hij tien seconden aandacht, hier kon hij een kwartier vol interesse naar kijken en had ik even m'n handen vrij, verder zat hij vooral aan mij geplakt en dragen in doek/drager ging niet na m'n keizersnede)

Hydrofielen van Aiden&anais

Sowieso veel hydrofielen (voorkwam te veel lekkage bij baby met reflux en overproductie van borstvoeding bij mezelf)

Diepvrieszakjes om moedermelk in in te vriezen

De stomer/blender van Avent voor de eerste hapjes

Zachte broekjes en shirtjes voor de eerste maanden

Overslagrompers en overslagshirtjes (de eerste twee maanden was het een drama om hem iets over z'n hoofd heen aan te trekken)

De omslagdoek van maxicosi voor in de maxicosi zodat kind geen jas aan hoefde (buiten lekker dicht, in de auto als het warm werd kon je hem open slaan en ook zodra je een warme winkel in liep)

De isofixbase van maxicosi! Ideaal; klik je zo de maxicosi in.

Babybjorn wipstoel.



Flop;

Badje of tummytub (gelukkig geleend): zoontje ging vanaf zeven dagen oud met ons onder de douche of in bad.

Hydrofielen van Prenatal; na drie keer wassen waren die net schuurpapier

Pyama voor de eerste drie maanden, ik ging zoonlief echt niet zes keer per dag verkleden; hij sliep gewoon in z'n zachte broekje en shirtje.

Sokjes van andere merken dan bambino (kruidvat) alleen dat laatste merk bleef aan, alle anderen had hij steeds binnen een halve minuut uit.
Alle reacties Link kopieren
Top: sterilisator voor magnetron, ligstoeltje voor in babybadje, overtrekken voor verschoonkussen, hydrofielen, shampoopetje (tot kleuterleeftijd gebruikt, want kind werd hysterisch bij water in gezicht), babybadje op standaard, gewoon prullenbakje als luieremmer met pakje geurende zakjes voor poepluiers, box, wipstoeltje, draagdoek, wiegje (tot 8 maanden in gelegen), peuterbedje (tot 8 jaar in gelegen),projector (vond kind geweldig), Ikea sterrenlamp (kind was dol op lampen en projecties), spiegel bij verschoonkussen (kind rustig), elastische sokjes van zeeman (trapten ze niet uit), Bardossa eerste loopschoentjes, DVD scherm in de auto voor vakanties, overslagrompers, sudocreme, speentjes (echte speenkinderen), babyfoon, leren slofjes.



Flop; kinderstoel (met geen 10 paarden in te krijgen), triptrap (met geen 10 paarden in te krijgen), kinderwagen (buggy ging veel beter), kinderkookboek (vrat niks), blender (vrat niks), rompers met lange mouwen (die mini armpjes erdoor wurmen...), tummytub (wilde kind niet), van die omslagdoek handdoeken met driehoek voor hoofdje (droogde met hydrofielen af, veel zachter en fijner), hobbelpaard
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Ik zie al een aantal x Tiny Love mobiel voorbijkomen, welk model hebben jullie?
Alle reacties Link kopieren
Top:

- puckababy, echt het enige dat werkte om baby 's nachts rustig te laten vinden en te slapen

- sockons, prijzig maar zijn dan ook echt goud waard

- babybadje met thermometer, love it!

- voedingskussen met aankleedkussenhoes, baby sliep zo heerlijk in de box, houding in het kussen is ook beter dan plat op de rug in bed/box

- wiegje, ideaal op bij man en mij op de kamer te slapen

- zensy, geen harde kruik maar gewoon een zacht kussentje dat uren warm blijft, vond baby heerlijk

- spiegel bij de commode, heeft baby zich echt uren mee vermaakt en was lekker rustig met het verschonen

- sterilisator, gewoon makkelijk en snel geen gedoe met uitkoken



Flop:

- badcape, hydrofiel is net zo goed en makkelijker

- badjas voor baby, echt geen idee waarom je dit zou willen gebruiken, onhandig!!

- broekjes met voetjes, of je baby is te klein waardoor de beentjes ergens in het midden zitten, of de voetjes passen niet omdat je baby's voetjes te groot of te klein zijn, gewoon ondingen

- rompers die geen overslag- of envelopromper zijn, gewoon niet doen
Alle reacties Link kopieren
quote:saywhat schreef op 25 januari 2017 @ 02:57:

Ik zie al een aantal, x Tiny Love mobiel voorbijkomen, welk model hebben jullie?Ik heb een speelmat van tin lover,. De kleine heeft daar veel plezier mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:saywhat schreef op 25 januari 2017 @ 02:57:

Ik zie al een aantal x Tiny Love mobiel voorbijkomen, welk model hebben jullie?Hij lijkt op de symphony in motion of de classic. Is alweer 10 jaar geleden, modellen zijn veranderd. Ik wil er nu weer een, maar even kijken dus welke.
Top:

-Wipstoel van Babybjörn

-mobiel boven de box

-Tassenhaak aan de kinderwagen

-overslagrompers de eerste maanden

-Zensy

-staafmixer

-kinderstoel

-kinderwagen

-poedertoren en thermosfles voor onderweg



Flop:

-voedingskussen

-doosje voor de billendoekjes

-badsteuntje (0-3 mnd)



Heb maar weinig flops gelukkig, gewoon niet te veel shit kopen
quote:saywhat schreef op 25 januari 2017 @ 02:57:

Ik zie al een aantal x Tiny Love mobiel voorbijkomen, welk model hebben jullie?





Deze hebben wij. Goddelijk Lelijk a.f. maar hij doet zijn werk. We hebben hem nu 3 maanden en de dikke batterijen die je er bij moet hebben doen het nog steeds.



Oh sinds deze week kan de kleine wel zelf bij de muziek knopjes.. Hoorde ik ineens in het midden van de nacht die druiloor een beetje de DJ uithangen.



We hebben het niveau van het bedje een paar standjes naar beneden gezet.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja de rompertjes met stretch van de Hema, die bleven mooi en fijn met aankleden! Absoluut top. Een verder snap ik de flop niet van hydrofiele luiers niet, zo multi-functioneel! Jongste is 10 maar gebruik ze nog voor afdrogen van glazen en voor de schoonmaak, zo lekker absorberend . Toen kind nog baby was gebruikten we de luiers bij de voedingen, om in te bakeren (de grote), als onderlegger bij het verschonen en natuurlijk bij het afdrogen. De floppen waren inderdaad flesopwarmer, en zo'n babysling, kind ligt daar niet lekker in. Oh ja, dubbelwagen was ook geen succes, kwam geen meter vooruit zo log en topzwaar.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Ik vond rechts trouwens handiger dan de linker voedingstoren



Ook nu gebruik ik m nog om bijv rozijntjes mee te nemen
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal! En Aurora_Australis ik vind ze allemaal niet echt mooi en duur, maar als het werkt...
quote:mama_lin schreef op 29 januari 2017 @ 14:41:

Ik vond rechts trouwens handiger dan de linker voedingstoren

[img]http://www.beautylab.nl/wp-content/uplo ... ainers.png[/img]

Ook nu gebruik ik m nog om bijv rozijntjes mee te nemen

Eens! De linker, de stapeltoren, ging nogal eens los in de tas... Rechter is veel fijner.



Wacht trouwens met eentje kopen als je ook de blije doos en de babybox enzo hebt aangevraagd: in een van die dozen zit (zat? Afgelopen zomer in ieder geval) de rechter versie. Prima ding.
quote:mama_lin schreef op 29 januari 2017 @ 14:41:

Ik vond rechts trouwens handiger dan de linker voedingstoren

[afbeelding]

Ook nu gebruik ik m nog om bijv rozijntjes mee te nemenIk heb ze allebei maar ben niet echt enthousiast van ieder van hen.. Die linker gaat soms open of ik krijg het niet goed dicht en die rechter is een bonk in de verschoontas. Maar qua handigheid in gebruik ga ik voor rechts.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die linker voedingstoren (niet dezelfde met die kleurtjes maar wel dat principe) en vind hem super. Compact en makkelijk in gebruik. Is nog nooit opengegaan ofzo, dus ik weet niet wat jullie doen of dat het een kwaliteitsprobleempje is??



Hema stretch rompers. Verschrikkelijk. Veel aangeschaft omdat iedereen er zo lovend over is maar ik vind het 10x niks. Ook in grotere maten nog eens geprobeerd, maar nog steeds niks. Aantrekken was een crime, veel te strak. Zien er ook snel verwassen uit. Sowieso een gok met Hema kleding, 8 van de 10 keer vind ik de kwaliteit echt ondermaats, en echt goedkoop zoals bv Zeeman is het niet.



Petit bateau rompers zijn veel fijner, zachter en blijven ook mooier. Men zegt altijd dat die voor slankere kinderen zijn maar mijn dikkerdje paste er ook prima in. Heb ook een paar fijne rompers van name it, en er zijn vast nog meer merken die prettiger zijn dan hema.
Ja natuurlijk zijn Petit Bateau rompers veel fijner ze zijn ook een tikje duurder.



Ik heb de rompers van de H&M en die dingen zitten zo mooi. Ze hebben ook een rimpelrandje bij de billen/benen waardoor ze mooi aansluiten. Ze verwassen niet zo snel als die van de Hema en zijn goedkoper dan Petit Bateau.



Ik vind trouwens de kleding van de Hema niks. Het verwast snel, als het drukknopjes heeft dan zitten er snel kieren tussen en de pasvorm is kort en breed: helemaal na 1 wasbeurt.
Alle reacties Link kopieren
Normaal is pb inderdaad duurder maar ik koop ze altijd in de uitverkoop een 3 pak voor 10-15 euro, oftewel gewoon Hema prijzen. Je kunt dat soort spul ook makkelijk vooruit kopen, en als je wil zelfs doorverkopen want het blijft mooi.



Die van h en m zijn idd ook fijn, al hebben die volgens mij alleen knoopjes op de schouders, en kun je ze niet zo goed langs beneden uittrekken, wat vooral in het begin met spuitluiers wel handig is
quote:nootboek schreef op 31 januari 2017 @ 10:38:

Ik heb die linker voedingstoren (niet dezelfde met die kleurtjes maar wel dat principe) en vind hem super. Compact en makkelijk in gebruik. Is nog nooit opengegaan ofzo, dus ik weet niet wat jullie doen of dat het een kwaliteitsprobleempje is??



Hema stretch rompers. Verschrikkelijk. Veel aangeschaft omdat iedereen er zo lovend over is maar ik vind het 10x niks. Ook in grotere maten nog eens geprobeerd, maar nog steeds niks. Aantrekken was een crime, veel te strak. Zien er ook snel verwassen uit. Sowieso een gok met Hema kleding, 8 van de 10 keer vind ik de kwaliteit echt ondermaats, en echt goedkoop zoals bv Zeeman is het niet.



Petit bateau rompers zijn veel fijner, zachter en blijven ook mooier. Men zegt altijd dat die voor slankere kinderen zijn maar mijn dikkerdje paste er ook prima in. Heb ook een paar fijne rompers van name it, en er zijn vast nog meer merken die prettiger zijn dan hema.Ik vond de toren vooral onhandig, omdat je elke keer de bovenste eraf moest schroeven en dan de deksel weer op de volgende draaien. Bij mij vloog de voeding dan altijd in de lucht. Die rechter draai je gewoon de dop naar de volgende voeding en klaar. Die hoef je niet open te maken om bij de volgende voeding te kunnen behalve het klepje als je de deksel had gedraaid. Mee eens dat het een flinke ruimte inneemt.
quote:nootboek schreef op 31 januari 2017 @ 11:07:

Normaal is pb inderdaad duurder maar ik koop ze altijd in de uitverkoop een 3 pak voor 10-15 euro, oftewel gewoon Hema prijzen. Je kunt dat soort spul ook makkelijk vooruit kopen, en als je wil zelfs doorverkopen want het blijft mooi.



Die van h en m zijn idd ook fijn, al hebben die volgens mij alleen knoopjes op de schouders, en kun je ze niet zo goed langs beneden uittrekken, wat vooral in het begin met spuitluiers wel handig is Zaken als rompers ga je toch niet doorverkopen? Die geef je toch gewoon aan vriendin, nicht, buurvrouw, broer enzo?
quote:mama_lin schreef op 31 januari 2017 @ 11:24:

[...]



Ik vond de toren vooral onhandig, omdat je elke keer de bovenste eraf moest schroeven en dan de deksel weer op de volgende draaien. Bij mij vloog de voeding dan altijd in de lucht. Die rechter draai je gewoon de dop naar de volgende voeding en klaar. Die hoef je niet open te maken om bij de volgende voeding te kunnen behalve het klepje als je de deksel had gedraaid. Mee eens dat het een flinke ruimte inneemt.Gewoon poedermelk alvast in de fles doen. Of denk ik nu te moeilijk? Ik heb die torens nooit zo gesnapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven