Buurman schiet uit de slof...

22-01-2017 09:14 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet even van mij afschrijven. Ik heb vroeger veel dingen meegemaakt. Waardoor ik jarenlang in een dip heb gezeten. Maar wonder boven wonder ben ik daar gelukkig over heen gekomen. En voelde ik me de laatste 7 maanden super goed, veel energie, weer zin in het leven. Ik ben gestopt met suikers eten ben 20 kilo afgevallen. Ik ben super trots op mezelf, daar niet van en het ging gewoon goed.



Ik woon hier nu 3 jaar op mezelf en heb sinds 2 jaar nieuwe buren. Daar had ik gelijk goed contact mee, toegevoegd destijds als facebookvriend. We zeiden gewoon altijd vriendelijk gedag tegen elkaar en kwamen wel eens bij mij aan de deur om wat te vragen, praatje maken etc.



Tot op het moment van gisteren. Ik ben gister middag hele middag weggeweest. Heb een leuke middag gehad. Tot gisteravond. Mijn deurbel ging stond mijn buurman aan de deur. Hij vroeg aan mij: Heb jij de politie gebeld? Ik antwoordde van, nee hoezo dat? Politie was bij hun geweest omdat ze een melding hadden gekregen dat hun hondje op het balkon zat te blaffen.



Even later kwam hij terug en zei: Jongedame nu moet je echt oppassen met wat je doet, als je nu niet ophoudt gebeurd er straks wat met jouw, zomaar de politie bellen. Met een vinger wijzend na mij. Ik had geen tijd om wat te zeggen, en liep hij boos weg. Ik heb toen in paniek mijn vriend gebeld, omdat ik behoorlijk schrok hoe hij een toon tegen mij aan sloeg. Mijn vriend is gelukkig gelijk na mij toe gekomen. Hij heeft mij gerust gesteld en is mijn vriend na de buurman geweest om verhaal te halen. De buurman zei dat iemand de politie had gebeld en dat ik 1 op andere manier met mijn handen rare beweging maakte, en dat hij toen gelijk dacht dat ik de politie had gebeld. Maar die beweging zal ik wel hebben gemaakt uit schrikreactie, maar kan het mij niet herinneren. Mijn vriend heeft gezegd dat hij zeker wist dat ik het niet was, omdat ik zoiets nooit zou doen. En ik was de hele middag weg. Toen zei de buurman, ik moet niet achter komen wie de politie heeft gebeld en toen hebben ze elkaar wel de hand geschud.



Even later kreeg ik een Messenger bericht met: Sorry buurvrouw. En nog steeds voel ik mij erg gespannen. Gewoon omdat ik er van alles achter zoekt, dat hij het niet meent, en alleen maar zegt om van het gezeur af te zijn, en misschien toch wat anders in het hoofd heeft… Ik kan moeilijk mensen vertrouwen, vooral wat ik in het verleden heb meegemaakt.



Mijn vriend zegt steeds, hij was ook boos en heeft dat soort dingen alleen maar gezegd uit frustratie etc. En toch kan ik het niet geloven. Ik heb de hele nacht niet geslapen, hooguit 3 uurtjes. Maar ben gewoon een beetje bang nog, schrikkerig. Ik ben al wel een gevoelig iemand, als het daar op komt en het was echt geen pretje.



Ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt, omdat ik ergens toch nog een beetje bang ben, wat iedereen ook zegt om mij gerust te stellen… Maar wat kan ik nog meer doen, dan behalve mij druk maken om dat…. Ik voel me gewoon raar in mijn hoofd en maag… Wou het gewoon kwijt omdat het mij dwars zit en bang ben dat hij mij iets aan gaat doen etc…
quote:Nav__ schreef op 22 januari 2017 @ 10:11:

[...]





Daar kan ik heel slecht tegen, wat je nu zegt... Dus eigenlijk zeg je dat jij de andere kant op kijkt bij o.a. dierenmishandeling en dit wegschrijft onder 'niet mee bemoeien'. Je hebt gewoon een plicht als burger om misstanden tegen mens of dier te melden. Ik dacht al, wat een rare reactie om te zeggen dat je 'dat nooit zou doen'. Want dit gebeurt er nu dus. Iemand is koekoek, jij legt daar contacten mee. Een ander is wel dapper genoeg om de politie te bellen bij mogelijk slechte omgang met dieren en je krijgt het alsnog op je bord, want meneer is dus koekoek. Als iedereen nu gewoon zou durven opstaan tegen zulke figuren, dan was meneer in de minderheid.



Die andere buren zullen vast nog wel eens vaker durven bellen als het hondje weer slecht wordt behandeld en dat is alleen maar toe te juichen. Komt ie dan weer dreigend bij jou aan de deur staan?Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat mensen de andere kant op kijken met dit soort dingen
Alle reacties Link kopieren
Heeft de buurman ook andere buren bedreigd? Of is hij alleen bij jou langsgeweest?



Verder snap ik dat je geschrokken bent, maar nooit de politie bellen want je bemoeit je niet? Wat iemand ook al zei; het is je plicht als burger om dierenmishandeling e.d. te melden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jongedame nu moet je echt oppassen met wat je doet, als je nu niet ophoudt gebeurd er straks wat met jouw, zomaar de politie bellen.Nog nooit zo meegemaakt maar je zou kunnen antwoorden: Is dit een bedreiging?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Meiske, ik begrijp je gevoel. Echterrrrrrrrr.....ik projecteer even vanuit eigen ervaring, daar heb je in dit geval het meeste aan........ik ben eens ontzettend boos geworden op iemand. Echt heel onterecht en volledig over the top. Reden: er was iets gebeurd waarover ik mij enorm opwond, zat niet lekker in mijn vel, optelsom van verschillende zaken, machteloos gevoel en die persoon kon er niets aan doen. Echter ik ging door het lint.

Pas later kwam bij mij het besef wat er was gebeurd. Ik voelde me onwijs rot en wist niet hoe het weer goed te maken.

Is inmiddels bijgelegd, echter ik schaam me nog steeds voor die situatie. Weet echter dat ik mezelf niet was.



Kun je de situatie nu misschien wat beter plaatsen en proberen vergevingsgezind te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Mensen hebben nogal eens problemen om hun hond op te voeden. Er kan nogal wat misgaan. Zoals het vernielen van je interieur als je even weg moet. Of onzindelijkheid waardoor de eigenaar besluit dat het dier alleen maar mag binnenkomen "als hij buiten wat gedaan heeft".



Dat soort problemen kunnen eigenaren echt het bloed onder de nagels vandaan halen. Dus misschien dacht hij dat het een goede oplossing was om hem even buiten te zetten en de deur dicht te doen waarna het dier, panisch, gaat jammeren om zijn baas. Als dan ook nog de buren gaan klagen over geluidsoverlast, dan wordt het hem teveel. Hij wordt paranoide. Wie wie wie zit hem nou weer dwars?



Ik zeg niet dat het zo gegaan is, maar het is een mogelijkheid.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Ameliaaa schreef op 22 januari 2017 @ 09:45:

Wat een idioot zeg. Jij hebt alle recht om de politie te bellen als je denkt dat dat noodzakelijk is. Ik zou me niet laten bepiepelen door geweld en agressie. Hopelijk krijg je niet nog eens last van zijn woedebuitjes maar dan zou ik toch echt de politie bellen hoor. Nu ook, eigenlijk bedreigt hij je, kan toch niet?! En dan zit jij excuses te maken? Ik zou vragen naar dat hondje, waarom belt iemand daar de politie voor dan? Je moet de klootzakken nooit laten winnen. Ik zou contact opnemen met de wijkagent en het verhaal vertellen, echt.Wat een waardeloos advies. TO, laat gaan en hou het contact met je buren minimaal.
Alle reacties Link kopieren
Compliment dat je je vriend hulp hebt gevraagd! Buurman weet nu dat je mensen hebt om je heen die voor je op komen.



Natuurlijk zit het je nog dwars, je bent wie je hent en dat is okee. Wat hielp je eerder bij andere situaties om deze stress/angst kwijt te raken?

Het gaat vast vanzelf minder heftig voelen, dat kost gewoon tijd.

Buurman is natuurlijk volledig buiten het boekje gegaan door zo jou te benaderen, probeer even afstand te houden en ga wat leuke dingen doen met anderen vandaag.

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 22 januari 2017 @ 10:39:

[...]



Wat een waardeloos advies. TO, laat gaan en hou het contact met je buren minimaal.Eens!
Alle reacties Link kopieren
Erg triest dat dit hondje zo lang op het balkon heeft moeten blijven. Ik hoop dat dit niet regelmatig gebeurt. Het is een voorbeeld van overlast veroorzaken en het woongenot van een ander verstoren. Daar zijn regels aan verbonden, en sancties als deze regels stelselmatig worden overtreden.



De buurman kan wel excuses lopen verzinnen waarom hij jou heeft bedreigd, want dat is wat hij heeft gedaan, maar zo ga je gewoon niet met mensen om. Hij kan beter zijn energie steken in het opvoeden van zijn hond, de hond leren om alleen thuis te zijn, en desnoods iets regelen als het alleen zijn niet lukt (meenemen, een oppas aan huis regelen, een opvang, bij een kennis/familielid/vriend droppen). Een hond is in dat opzicht hetzelfde qua zorg als dat je een kind hebt. Een kind laat je ook niet alleen thuis als dat niet gaat, dan zorg je ook voor een alternatief. Het is jammer dat sommige hondeneigenaren dat besef niet hebben.



Misschien heb je een goeie reden om je buurman op je Facebook te hebben, voor mij is dat echt heel ongebruikelijk, zeker als ie mij ook nog eens heeft bedreigd.



Hou het in de gaten, want je weet nu hoe hij gevaarlijk hij reageert als je iets doet wat hem niet aanstaat.
quote:retrostar schreef op 22 januari 2017 @ 10:21:

[...]



Nog nooit zo meegemaakt maar je zou kunnen antwoorden: Is dit een bedreiging?ja lekker escalerende opmerkingen maken
Inderdaad. Ik had ooit een agressieve overbuurman omdat ik op zijn plekje parkeerde. Hele dreigementen erbij. Daar ben ik snel klaar mee, ik ga er gewoon niet op in maar zodra hij zijn dreigement zou uitvoeren deins ik niet terug voor verdere maatregelen, dan mag hij een nachtje op het bureau slapen. Sommige mensen kunnen nu eenmaal niet normaal discussiëren en/of denken dat de hele wereld om hen draait.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 22 januari 2017 @ 10:32:

Mensen hebben nogal eens problemen om hun hond op te voeden. Er kan nogal wat misgaan. Zoals het vernielen van je interieur als je even weg moet. Of onzindelijkheid waardoor de eigenaar besluit dat het dier alleen maar mag binnenkomen "als hij buiten wat gedaan heeft".



Dat soort problemen kunnen eigenaren echt het bloed onder de nagels vandaan halen. Dus misschien dacht hij dat het een goede oplossing was om hem even buiten te zetten en de deur dicht te doen waarna het dier, panisch, gaat jammeren om zijn baas. Als dan ook nog de buren gaan klagen over geluidsoverlast, dan wordt het hem teveel. Hij wordt paranoide. Wie wie wie zit hem nou weer dwars?



Ik zeg niet dat het zo gegaan is, maar het is een mogelijkheid. Dat kan dat dit zo in zijn hoofd heeft afgespeeld, maar dat praat zijn onacceptabele gedrag niet goed. Zijn gedrag toont onmacht in de opvoeding van zijn hond, en onmacht in het omgaan met kritiek.
Alle reacties Link kopieren
quote:meaki schreef op 22 januari 2017 @ 10:55:

[...]



Dat kan dat dit zo in zijn hoofd heeft afgespeeld, maar dat praat zijn onacceptabele gedrag niet goed. Zijn gedrag toont onmacht in de opvoeding van zijn hond, en onmacht in het omgaan met kritiek.Nee zeker niet. Begrip of niet maakt in dit geval ook niets uit: hij mag geen mensen gaan bedreigen. En onmacht in de opvoeding van je hond is ook niet iets wat je wil gaan delen met buren dus in feite heb je er niets aan om het te bespreken, tenzij hij daar als eerste mee komt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 22 januari 2017 @ 10:32:

Mensen hebben nogal eens problemen om hun hond op te voeden. Er kan nogal wat misgaan. Zoals het vernielen van je interieur als je even weg moet. Of onzindelijkheid waardoor de eigenaar besluit dat het dier alleen maar mag binnenkomen "als hij buiten wat gedaan heeft".



Dat soort problemen kunnen eigenaren echt het bloed onder de nagels vandaan halen. Dus misschien dacht hij dat het een goede oplossing was om hem even buiten te zetten en de deur dicht te doen waarna het dier, panisch, gaat jammeren om zijn baas. Als dan ook nog de buren gaan klagen over geluidsoverlast, dan wordt het hem teveel. Hij wordt paranoide. Wie wie wie zit hem nou weer dwars?



Ik zeg niet dat het zo gegaan is, maar het is een mogelijkheid.



Ik snap het als je wilt zeggen: het hoeft niet zo erg te zijn als we nu denken. Dat klopt, hoeft niet. Maar je wilt toch niet zeggen dat je bovenstaand scenario aannemelijker vindt dan buren die HERHAALDELIJK het hondje horen en daarom de politie bellen? Ik heb zelf ook in die positie gezeten. De eerste keer dacht ik: 'wellicht een incident...', de tweede keer heb ik er zelf iets van gezegd en de derde keer pas de politie gebeld. Ik denk dat het minder aannemelijk is dat de buren na 5 minuten janken van hondje de politie hebben gebeld.



Tuurlijk, TO heeft een moeilijke periode achter de rug, maar mijn PTSS maakte het er ook niet leuker op om voor het dier in mijn situatie op te komen. Toch is dat geen excuus om 1) weg te kijken en 2) zo met je om te laten gaan. Met punt 1 doe je alleen anderen OOK tekort en dat is niet oke. Ik wil TO dus aanmoedigen voor zichzelf, maar ook voor anderen (mens en dier) op te komen in het vervolg. Zulk gek gedrag hoeft niet geaccepteerd te worden. Als meneer hier incidenteel uit zijn slof schoot en zich daar enorm voor schaamt, zou hij dit toch kunnen aangeven ipv een laf 'sorry buurvrouw'?



Voor nu zou ik het contact tot minimaal beperken, maar wel ingrijpen als die mafklapper weer iets uitvreet. Niet te laf zijn om iets te doen!



En tsja, ik vind dan de omgang met het dier net zo erg als de omgang met TO, dus beide moet niet kunnen.
Wat je hier zelf aan kunt doen is een weerbaarheidstraining volgen. Je klinkt als een bang muisje.

Verder zou ik deze buren compleet negeren op een gewoon normaal goedemorgen en goedendag na.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het contact minimaal houden en de hond een beetje in de gaten houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nav__ schreef op 22 januari 2017 @ 10:11:

[...]





Daar kan ik heel slecht tegen, wat je nu zegt... Dus eigenlijk zeg je dat jij de andere kant op kijkt bij o.a. dierenmishandeling en dit wegschrijft onder 'niet mee bemoeien'. Je hebt gewoon een plicht als burger om misstanden tegen mens of dier te melden. Ik dacht al, wat een rare reactie om te zeggen dat je 'dat nooit zou doen'. Want dit gebeurt er nu dus. Iemand is koekoek, jij legt daar contacten mee. Een ander is wel dapper genoeg om de politie te bellen bij mogelijk slechte omgang met dieren en je krijgt het alsnog op je bord, want meneer is dus koekoek. Als iedereen nu gewoon zou durven opstaan tegen zulke figuren, dan was meneer in de minderheid.



Die andere buren zullen vast nog wel eens vaker durven bellen als het hondje weer slecht wordt behandeld en dat is alleen maar toe te juichen. Komt ie dan weer dreigend bij jou aan de deur staan?Ik ben het helemaal met jou eens!
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 22 januari 2017 @ 09:43:

Aan andere dingen denken, je kan beter energie stoppen in het leren van het verschil tussen naar en na.Dat zal haar op dit moment goed helpen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven