Werk & Studie alle pijlers

Fusie op het werk

21-01-2017 19:31 26 berichten
Hallo,



Ik werk sinds augustus vorig jaar bij mijn huidige werkgever. Toen was het al bekend dat ze een ander bedrijf gingen overnemen omdat mijn werkgever de grootste in de sector wil worden. Ik dacht altijd dat bij een bedrijf wat een ander bedrijf overneemt de werknemers toch redelijke werkzekerheid hebben.



Maar er heerst toch veel onzekerheid nu op het werk. Bij de hogere leidinggevende functies hebben er toch al wat verschuivingen plaatsgevonden, de werknemers van het ander bedrijf hebben toch ook al enkele posities gekregen.

Ik word er zo onzeker van wat mijn toekomst binnen het bedrijf betreft, heb ook maar om te beginnen een jaarcontract.

Weet niet zo goed wat te doen, al beginnen met zoeken naar iets anders of afwachten. Ik zou graag bij deze werkgever willen blijven werken. Wie heeft er al eens een 'fusie' meegemaakt? En hoe is dat verlopen?



Groeten,

Wolkje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overgenomen worden meegemaakt. Tot nu toe werk ik daar nog.

Als je graag daar wil blijven werken rijd je jezelf in de wielen als je al gaat solliciteren. Stel dat je ergens anders wordt aangenomen, dan gaat dat bedrijf niet erop wachten of jij wel of niet een nieuw contract krijgt. En een tijdelijk contract mag je niet zomaar opbreken.
quote:parbleumondieu schreef op 21 januari 2017 @ 20:03:

Ik heb overgenomen worden meegemaakt. Tot nu toe werk ik daar nog.

Als je graag daar wil blijven werken rijd je jezelf in de wielen als je al gaat solliciteren. Stel dat je ergens anders wordt aangenomen, dan gaat dat bedrijf niet erop wachten of jij wel of niet een nieuw contract krijgt. En een tijdelijk contract mag je niet zomaar opbreken.



Ja ik weet het hoor, en zou wat relaxter moeten zijn.

Maar ben gewoon gestressed door situatie en bang dat ik straks zonder werk zit.

Hoe was dat toen het bedrijf waarvoor je werkt werd overgenomen.