Gezondheid alle pijlers

Spit, help!!

21-01-2017 15:24 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,



Ik heb spit en lees overal 'bewegen' en geloof me, ik wil niks liever dan dat. Echter als ik naar de wc moet, is opstaan daarna bijna onmogelijk ????. Mensen zeggen; 'zwemmen'. Echter een badpak aantrekken is niet te doen...ik kan momenteel echt niks nada noppes. hoe doen jullie dat??? En hoe snel waren jullie van de klachten af en welke medicatie slikten jullie?



Alvast bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Begin eens met voorzichtig stretchen, dat geldt ook als bewegen.

Als je wil zwemmen maar je badpak niet in komt, dan ga je toch in een tshirt en een shortje?



Ik heb het zelf niet gehad maar familieleden wel, die hadden baat bij massage en het flink warm houden. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Geen spit maar wel een spierziekte waardoor ik soms ook door pijn in mijn rug weinig (bijna niets) kan. naproxennatrium is op die momenten echt een wondermiddel voor mij
Ik slikte ibuprofen en dat werkte geweldig. Dan kon ik tenminste weer gewoon zitten en staan. Het beste is om een beetje te bewegen, maar niet teveel. Gewoon een beetje door het huis lopen vond ik al genoeg. Het duurde maar een paar dagen gelukkig, dus hopelijk ben jij er ook snel vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik het had kreeg ik fysiotherapie en massage. Ik ging op mijn rug liggen en trok mijn knieën op.

Op bed liggen met een kussen onder mn knieën, zo kon ik goed ontspannen.
Paracetamol, ibuprofen en diclofenac (niet te veel van alles natuurlijk). En als je nog in huis hebt een valiumpje erbij. Dan kan je in ieder geval bewegen. En wat niet gaat, dat gaat niet. Het wordt vanzelf beter.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik loop nu een klein beetje rond met een warme kruik tegen mijn rug. Ik voel dat het ook in Mn bovenbeen trekt....
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat je spit hebt en geen hernia?
Alle reacties Link kopieren
Pas trouwens wel op met bewegen onder de pijnstillers. Als je een verkeerde beweging maakt merk je het te laat
Alle reacties Link kopieren
Oef, helaas bekend met spit. Ik heb thuis een bureau dat ik op stahoogte kan zetten, daar hang ik dan overheen en dan ga ik kwispelen zeg maar. Ook hang ik met spit graag aan de pergola.

En er staat op YouTube een filmpje van een Nederlandse fysio met hele fijne oefeningen.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geregeld spit (gehad). Bij mij helpt het het volgende om de dagen door te komen:

-Warm bad/ douche

-Kruik, ook in bed

-Warmte creme (lees bijsluiter)

-Lopen, kleine stukjes in huis. Proberen te fietsen in de lucht als je op je rug ligt

-1 paracetamol 500 en 1 Ibuprofen (die twee versterken elkaar), vooral ook voor het slapen



Bij mij is het meestal na een dag of 3 over.

Succes en beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisarts zei dat kruipen het beste was wat je kon doen. Maar....hoe kom je weer overeind??
Alle reacties Link kopieren
Haha ja dat overeind komen inderdaad. Wel vanuit de douche zo naar mijn bed gekropen (anders lukte niet) en er 10 minuten over gedaan om op mijn bed te komen, drama Haha!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook regelmatig gehad! Wat bij mij hielp: paracetamol + ibuprofen. Als externe pijnstiller is ice power gel heel fijn. Dat is op basis van natuurlijke ingrediënten. Verkrijgbaar bij de Tuinen. Bewegen, bewegen, bewegen!! Als je niet weet hoe of wat, vraag dan advies aan de fysio. Wat mij er voorgoed vanaf heeft geholpen, zijn een aantal afspraken met de osteopaat. Mijn houding is veranderd ofzo. Echt een aanrader! Beterschap!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er net van af, ging vanzelf over. Mijn huisarts adviseerde deze website en de oefeningen doen die aangegeven worden https://www.thuisarts.nl/lage-rugpijn/p ... -dan-maand
Alle reacties Link kopieren
Hier nu bijna 2 weken last. Kon de eerste dagen ook echt niks, moest me ergens aan optrekken om overeind te komen. Soms moest ik (vanuit de auto ofzo) eerst een kwartier nadenken voor ik maar kon beginnen met opstaan. Inmiddels kan mijn eigen sokken gelukkig weer aan trekken, ok zittend en dan mijn voet op mijn knie, dus niet voorover buigend, week geleden deed ik dat door op bed te gaan liggen en dan mijn voet in de lucht te steken en dan de sok erover. Ik probeer zo min mogelijk te zitten, dat is echt vreselijk, dus of rondlopen of liggen. Paar uur op een kantoorstoel, waar ik niet aan ontkwam was vreselijk, daarna sta ik een paar minuten krom aan het bureau voor ik een stap kan zetten. Als het lukt probeer dan thuis te werken. Ik typ dit nu ook liggend met de laptop op mijn buik.
Alle reacties Link kopieren
Oh arme jij,

Ik had jouw stukje kunnen schrijven 2 weken geleden. Ik kon niet eens meer ademhalen zonder pijn.

De adviezen die MiniMi geeft heb ik ook gevolgd, duurde een week waarbij ik die week alleen omhoog kwam met steun aan tafels, bovenbenen, wasbak of man of kind maar gelukkig gaat nu weer beter.

Geduld en sterkte!

Oh ja, loop nu wel bij de fysio, voor de laatste beetjes herstel.
Adem in en.....adem uit. Herhaal indien nodig
Pas op met te enthousiast zwemmen. Mijn spit was na fysiotherapie weer redelijk onder controle maar schoot er na 10 baantjes schoolslag er weer in.
Naproxennatrium helpt erg goed met ontspannen!
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,



Inmiddels loop ik weer een beetje. Ik ben nog stijf en onstabiel, maar helemaal verkrampen dat het op slot gaat gebeurt niet meer, jeeej. Vandaag kijken of ik buiten even een rondje rustig aan kan wandelen (klink en voel me oud momenteel Haha) bedankt voor jullie hulp en support!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven