Actieve/natuur Vakantie

22-01-2017 23:42 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben samen met mijn vriendin opzoek naar een leuke vakantieplaats voor de zomer. We zijn begin 20 en zijn opzoek naar een mooie zonvakantie waar we actieve dingen kunnen doen (klimmen, mountainbiken etc) en ook kunnen genieten van natuur en strand.



We zijn afgelopen jaar naar gran Canaria geweest waar van alles te doen was. Het jaar daarvoor zijn we naar Kos geweest.

Nou hebben we veel over de mooie stranden en natuurparken gehoord in Kroatië, maar is dit allemaal wel mogelijk met een vliegvakantie? En is het daar ook wel 'gezellig' zoals andere toeristen plaatsen (Kos, gran Canaria)



Hebben jullie nog aanbevelingen of informatie?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen zomer in Kroatië geweest en dat was echt mijn leukste vakantie ooit!



Enorm veel leuke activiteiten en ook enorm gezellig! Leuke culturele dingen ook en de mensen zijn heel open en gastvrij!
Alle reacties Link kopieren
quote:Koala01 schreef op 22 januari 2017 @ 23:49:

Ik ben afgelopen zomer in Kroatië geweest en dat was echt mijn leukste vakantie ooit!



Enorm veel leuke activiteiten en ook enorm gezellig! Leuke culturele dingen ook en de mensen zijn heel open en gastvrij!En waar ben je dan geweest als ik vragen mag? In welk stadje?
Alle reacties Link kopieren
Camping Menina in Slovenië schijnt te gek te zijn als je voor een actieve vakantie gaat
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Hoe ver wil je vliegen?

In september was ik in Indonesië, eiland Sumatra (eiland onder Singapore). Heb daar gemountainbiked, vulkaan beklommen, gedoken, jungletocht, strand.
Kroatië is inderdaad erg gaaf maar als je een stad wil combineren met activiteiten daar is een auto wel handig. Zou je er een auto bij willen huren?



Slovenië en Montenegro vond ik zelf nog gaver, hele mooie wandelingen gemaakt, beide landen wezen canyoningen en raften en er zijn voldoende mountainbike mogelijkheden (al trekt ons dat minder).



In Montenegro zou ik een auto ook aanraden, en de vakantie een combi maken van een paar dagen aan de kust (kotor) en het binnenland. Ze lopen er wel een paar jaar achter waardoor niet alles goed op Google te vinden is. In bijna ieder dorp heb je nog een soort vvv waar je activiteiten kan boeken en waar ze heel vriendelijk zijn maar lang niet alle bedrijven hebben een website wat het zoeken soms lastig maakt.
Kreta een idee? Kun je de Samariakloof lopen, kun je ook mountainbiken, je kunt er een scooter huren en het is er gezellig druk.

En Kroatie is schitterend, maar Plitvice zou wel een eind met de bus zijn als je met het vliegtuig komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen herfst een redelijk actieve vakantie in Kroatië gedaan, zonder auto. Op de eilanden is gewoon openbaar vervoer, hetzij beperkt. Ik nam bijvoorbeeld 's ochtends de bus naar een dorpje en liep dan door de bergen/wijngaarden/olijfboomgaarden terug naar het dorp waar ik sliep. Ook heb ik een paar keer een mountainbike gehuurd, juist op de kleinere eilanden is weinig autoverkeer en kun je goed fietsen.

(Ik was op Vis en Hvar, gecombineerd met de steden Split en Trogir op het vasteland.)
Plitvice is prachtig maar ontzettend toeristisch en niet echt avontuurlijk daardoor (vind ik zelf in elk geval) zelfde voor de Samariakloof wat ik een grote tegenvaller vond. Maar dat ligt er natuurlijk net aan waar je naar op zoek bent, op Kreta kan je wel goed stappen en het is er gezellig druk.



Ligt er ook aan wat je verstaat onder "van alles te doen". In Dubrovnik is bijvoorbeeld wel van alles te doen zoals met een bootje weg, mountainbike en het is een heerlijke stad maar je kan er niet "avontuurlijk" klimmen, canyoningen of zoiets dergelijks).



In Montenegro heb je trouwens de grootste canyon/kloof ter wereld op de grand canyon na, deze ligt naast het Dumitor park wat echt prachtig is. http://www.montenegroreiz ... n/nationaal-park-durmitor maar ik kan me voorstellen dat je dat voor een vliegvakantie te onhandig vind om twee plekken in één land te bezoeken. Wat ons ook tegenviel is hoe koud het in het binnenland in de nacht kan zijn. Wij waren met de auto en de tent en zijn om die reden een paar keer in een huisje/appartement blijven slapen. De prijzen voor een overnachting liggen dan ook rond de €25-30 met z'n twee dus daar hoefden we het ook niet voor te laten.

Aan de kust bij Kotor hadden we wel rond de 30C iedere dag. Vanuit Kotor kan je ook vast genoeg ondernemen maar daar heb ik geen directe aanraders voor behalve een keer omhoog lopen naar het kasteel om van het fantastische uitzicht te genieten.
Geen idee of het te combineren is met vliegen maar het krka park in Kroatië is ook erg gaaf, met name de Skradinski Buk watervallen. Doet erg denken aan Plitvice maar dan mag je er wel gewoon zwemmen
Alle reacties Link kopieren
quote:Marloes85 schreef op 23 januari 2017 @ 08:18:

Geen idee of het te combineren is met vliegen maar het krka park in Kroatië is ook erg gaaf, met name de Skradinski Buk watervallen. Doet erg denken aan Plitvice maar dan mag je er wel gewoon zwemmen In het hostel waar ik in Split sliep, hingen posters van een reisbureautje wat dagtrips naar zowel Krka als Plitvice aanbood. Is dus prima te bezoeken zonder eigen vervoer. Ik ben er zelf niet geweest, hou niet van die massale plekken.
Moet er per se strand bij zitten? Mag dat ook een meer zijn? Want dan is Noord Italië misschien een optie. Prachtige natuur, heerlijk eten. Maar scoort niet hoog op stappen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Wat een reacties. Thanks allemaal! Ik ga de reacties eens even goed doornemen en alles bekijken!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een paar keer bij Finca les Coves in Spanje geweest. Ligt net in het binnenland bij alicante midden in de bergen en natuur maar niet meer dan een half uur van de zee met al zijn drukte. De perfecte actieve / rust vakantie. Wil ze graag promoten want het zijn geweldige mensen en 2 jaar op rij door zoover gewaardeerd als beste charme camping van spanje. Heel veel te doen met name in het voor- en naseizoen. www.fincalescoves.com
Alle reacties Link kopieren
Als het inderdaad ook een meer mag zijn kan ik je ook het zuiden van Oostenrijk, Karinthie, aanraden.

Vanuit Duitsland gaan er vluchten naar Klagenfurt. Genoeg outdoor activiteiten te doen en lekker zwemmen natuurlijk. En met d etrein zit je zo in Slovenie of Italie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven