Entertainment alle pijlers

Op zoek naar nieuw leesvoer

22-01-2017 15:34 81 berichten
Ik ben momenteel een beetje door mijn boeken heen en ik kan niet zo goed iets nieuws vinden.

Heeft iemand tips?

Momenteel heb ik de Mistborn Trilogy van Brandon Sanderson bijna uit. Briljant boek vind ik dat.

Ik lees ook graag (scandinavische) thrillers. Lars Keppler, Jussi Adler Olsen, Stieg Larson, ik vond het allemaal fantastisch.

Maar Donna Tart, Marilyn French, dat soort boeken vind ik ook fantastisch. Series als Harry Potter, the Hungergames, Mistborn, Divergent, de boeken van Tess Gerritsen of Karin Slaughter die lees ik in één ruk uit. En bij vlagen vind ik ook Bridget Jones of The devil wears prada prima leesvoer.

Alles tussen thrillers, fantasy en chicklits in dus, met hier en daar wat literairs om het verantwoord te houden.



Interpersoonlijke drama's over het leven van een geitenhoeder uit Iran of waargebeurde verhalen met een hoop ellende en verdriet lees ik liever niet. Geen haar naam was Sara, hoe duur was de suiker, en meer van dat.



Iemand tips voor series of boeken, of schrijvers die ik nog niet ken?
Alle reacties Link kopieren
tvp (ik kom mijn tips neerzetten als ik klaar ben met werken )
Combi bloed, fantasy en chicklit: The Sookie Stackhouse novels van Charlaine Harris

Veeeel beter dan The Vampire diaries/Twilight.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee voor tips. Ben nu bezig voor de leesclub, maar er is niet doorheen te komen. Hierna mag ik weer iets leuks ;)
De trilogie van Karen Rose (Sterf voor mij, moord voor mij en schreeuw voor mij) zijn ook aanraders, als je van Karen Slaughter-thrillers houdt.
Heb je de Zieners serie van Robin Hobb al gelezen? Zo nee, dan heb je nog heel wat leesuren te gaan en in april komt het nieuwste boek uit
`Sinds vorige week is het eerste deel van een nieuwe serie van Veronica Roth (Divergent) uit.
Misschien The nevelen van Avalon, over de arthursaga.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 23 januari 2017 @ 09:33:

Heb je de Zieners serie van Robin Hobb al gelezen? Zo nee, dan heb je nog heel wat leesuren te gaan en in april komt het nieuwste boek uit Robin Hobb is inderdaad ook geweldig, vooral de Liveship en de Farseer series.
Alle reacties Link kopieren
quote:madamepolish schreef op 23 januari 2017 @ 08:37:

[...]





Maak een account aan op Goodreads. Ze hebben ook een leuke app. Hierin kun je bijhouden welke boeken je hebt gelezen. Ook kun je een boek opzoeken als je bijvoorbeeld in een boekenwinkel bent om te kijken hoe die beoordeeld is. En er zijn nog 100 andere leuke dingen die je met die app kunt doen. Het is echt mijn favoriete app.



Ja, Goodreads! Als je zelf de boeken die je al gelezen hebt een waardering geeft mbv sterren, krijg je op basis daarvan suggesties. Je kunt ook aangeven welke boeken je wil gaan lezen, dus als je het even niet weet kijk je daarin, ideaal. En kan dus met de app ook in de boekwinkel of bibliotheek:-). Daarnaast kun je automatisch zien of boeken onderdeel van een serie zijn (dan staat er #2 bij bv), welke edities bestaan (Engels, Nederlands, nieuwe uitgave etc). Als je een boek een waardering geeft krijg je ook ruimte om dat toe te lichten, leuk om te lezen wat anderen er van vonden.



En omdat er zoveel leesfanaten zijn, zijn er ook allerlei lijsten aangemaakt, zoals '100 beste thrillers' en tal van dat soort dingen.



Sinds ik die website heb ontdekt, lees ik veel meer.
quote:nephthys schreef op 23 januari 2017 @ 11:31:

[...]





Robin Hobb is inderdaad ook geweldig, vooral de Liveship en de Farseer series.Ik vind de laatste serie, Fitz en de Nar, echt prachtig.
quote:Bambi schreef op 23 januari 2017 @ 09:20:

De trilogie van Karen Rose (Sterf voor mij, moord voor mij en schreeuw voor mij) zijn ook aanraders, als je van Karen Slaughter-thrillers houdt.Ja, heb ik ook allemaal in 1 ruk uitgelezen, hele goeie tip dit.
TO, ik heb laatst ook de Mistborn trilogie gelezen! Heb je ook de andere trilogie al gelezen die zich afspeelt zoveel jaar na de originele trilogie? Of de andere boeken van Sanderson?
quote:Phaedra_ schreef op 23 januari 2017 @ 23:35:

[...]



Ik vind de laatste serie, Fitz en de Nar, echt prachtig.Ik ook. Wordt straks knokken met kind wie het laatste deel als eerste mag lezen.
quote:Knuffelheks schreef op 25 januari 2017 @ 17:30:

[...]





Ik ook. Wordt straks knokken met kind wie het laatste deel als eerste mag lezen.

Digitaal gaan lezen



Ik heb zo gehuild bij de laatste 2 boeken

Terwijl ik helemaal geen huiler ben. Maar jeetje, wat mooi geschreven.
Alle reacties Link kopieren
Leuke suggesties zijn gegeven. Mijn leestlijst is flink langer geworden.



De boeken van Camilla Lackberg zijn ook heel goed.
quote:okkervil schreef op 25 januari 2017 @ 17:56:

Leuke suggesties zijn gegeven. Mijn leestlijst is flink langer geworden.



De boeken van Camilla Lackberg zijn ook heel goed.Ik vind ze niet heel goed. Vrij platte verhaallijn en personages. Wel gezellige kneuterige misdaadboeken.
quote:Phaedra_ schreef op 25 januari 2017 @ 17:50:

[...]



Digitaal gaan lezen



Ik heb zo gehuild bij de laatste 2 boeken

Terwijl ik helemaal geen huiler ben. Maar jeetje, wat mooi geschreven.



Ik snap wat je bedoeld, ik hoefde niet te huilen maar wel een aantal keer flink slikken inderdaad.

We delen 1 ereader
Dat lijkt me echt onhandig. Kind en ik slepen ze echt overal mee naar toe.
Alle reacties Link kopieren
Tvp! Ik netflix teveel en wil meer lezen. Je beschrijft mij leeshistorie bij de bibliotheek.

Ik kom vanavond hopelijk nog een (niet gegeven) tip posten!
Alle reacties Link kopieren
Preston & Child

Baldacci
Ik lees nu carve the mark van Veronica Roth en vind hem tot nu toe goed. Totaal anders dan de Divergent serie.
quote:Phaedra_ schreef op 25 januari 2017 @ 18:16:

Dat lijkt me echt onhandig. Kind en ik slepen ze echt overal mee naar toe.



Normaal gaat het prima icm boeken van de bibliotheek

Ik vind een tablet niet fijn lezen maar bedenk me nu dat hij dat geen punt vindt, dus daar hebben we de oplossing al
12 april
quote:Phaedra_ schreef op 25 januari 2017 @ 18:22:

12 april



Ik wilde het net gaan googlen.

Of ik zeg gewoon niks, dat boek gaat er bij mij toch in drie dagen doorheen
quote:Knuffelheks schreef op 25 januari 2017 @ 18:24:

[...]





Ik wilde het net gaan googlen.

Of ik zeg gewoon niks, dat boek gaat er bij mij toch in drie dagen doorheen Ja en dan zo balen dat je zo snel gelezen hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven