Mode & Beauty alle pijlers

Nagels lakken in de trein

22-01-2017 23:02 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee vivadames,



Ik kamp niet met een groot probleem maar ik was meer benieuwd naar jullie mening.

Hoe denken jullie over het lakken van nagels in de bus/trein?

Het zou me s'ochtens veel tijd schelen maar ik kan me iets van ergernis voorstellen wat betreft de stank.

Hoe kijken jullie daar tegenaan?
quote:Koffiehagedis schreef op 23 januari 2017 @ 07:52:

[...]





Make-up in de trein doen vind ik een beetje gek gedrag, maar zolang er geen sterke geur aan zit stoort het me niet en vind ik het best.



Ik doe mijn mascara en oogpotlood op in de trein. Op de fiets gaan mijn ogen namelijk tranen en tegen de tijd dat ik op het station ben zou de mascara op m'n kin zitten.

Maar ik heb idd niet de indruk dat iemand daar hinder van ondervindt (van het opmaken in de trein dus, niet van de mascara op m'n kin).
Alle reacties Link kopieren
quote:-Suze- schreef op 22 januari 2017 @ 23:14:

[...]





Of de puber met Gloria Vanderbilt
Alle reacties Link kopieren
quote:Fluithaas schreef op 23 januari 2017 @ 11:43:

[...]





Ik doe mijn mascara en oogpotlood op in de trein. Op de fiets gaan mijn ogen namelijk tranen en tegen de tijd dat ik op het station ben zou de mascara op m'n kin zitten.

Maar ik heb idd niet de indruk dat iemand daar hinder van ondervindt (van het opmaken in de trein dus, niet van de mascara op m'n kin).Really? De trein schommelt toch? Heb jij jezelf nog nooit in de oog geprikt? O dat zou echt wel iets voor mij zijn
Even op de site of app van Kakhiel kijken. Er wordt wel meer vreemds in het openbaar vervoer gedaan wat zo zijn geuren nalaat...

www.kakhiel.nl/posts/3735 ... n-in-het-openbaar-vervoer
quote:vivaratje schreef op 23 januari 2017 @ 22:44:

[...]Really? De trein schommelt toch? Heb jij jezelf nog nooit in de oog geprikt? O dat zou echt wel iets voor mij zijn Nee, maar ik weet wanneer de rechte stukken zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Fluithaas schreef op 23 januari 2017 @ 23:58:

[...]





Nee, maar ik weet wanneer de rechte stukken zijn
Alle reacties Link kopieren
ik vind nagellak niet eens stinken... Beter als de geur van zweet en regenjassen die doorweekt zijn. maar ik zou persoonlijk niet in de trein lakken.. dat doe je thuis lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Een patatje met mayo eten in het OV mag ook niet. Omdat je er iemand mee kan bevuilen als de bus/tram/trein plotseling remt. Ik kan me voorstellen dat dat voor nagels lakken ook geldt.
quote:LammeTak schreef op 23 januari 2017 @ 23:22:

Even op de site of app van Kakhiel kijken. Er wordt wel meer vreemds in het openbaar vervoer gedaan wat zo zijn geuren nalaat...

www.kakhiel.nl/posts/3735 ... n-in-het-openbaar-vervoer
Ik lakte m'n nagels ook een tijd lang elke maandagochtend in de trein! Ik zat om half 7 al in de trein dus stoorde er niet veel mensen mee. Had m'n chipkaart zo klaarliggen dat ik die veilig kon pakken, mocht het nodig zijn. Niet lakken bij wissels, want dan schudt de trein behoorlijk. Maar daar had ik geen last van op m'n nagellak-gedeelte. Nagellak kon 1,5 uur drogen, dus was voor mij ideaal! Het eindresultaat zag er van dichtbij niet altijd fraai uit, maar wie let daar op?! En met name op maandagochtend



Heb één keer op een zondagmiddag m'n nagels in de trein gelakt, toen werd ik aangesproken door iemand die toen uitstapte. Maar daar verstond ik de helft niet van want ik had oordoppen in (kijk altijd een serie als ik nagels lak; win win!). Kon me eigenlijk ook niet zoveel schelen en kon er toen ook weinig meer aan doen



Mascara deed ik ook altijd in de trein, als je al om 6:15 van huis moet heb je geen zin om nóg eerder op te staan voor je make up. Plus als het dan regende, liep het tenminste ook niet uit.



Nu werk ik een stuk dichterbij huis en doe ik m'n make up netjes thuis en in nagellak heb ik geen zin meer omdat ik in zo'n klein bedrijf werk dat ik me meteen vet opgedirkt voel met gelakte nagels en hoge hakjes enzo (en bij m'n vorige werk liepen er meer zo rond). En de treinreis is net wat aan de korte kant om het goed te laten drogen
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mij altijd lekker thuis op, zo ook lak ik thuis mijn nagels, doe ik deo op en flos ik mijn tanden.

Je persoonlijke verzorging doe je lekker thuis vind ik of je trekt je even terug op het toilet.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:mms schreef op 24 januari 2017 @ 12:28:

Kon me eigenlijk ook niet zoveel schelenEn daar hebben we precies het probleem te pakken. Ik zou zeggen: lees de andere reacties in dit topic nog eens door en denk er dan nog eens over na of het je echt niet zou moeten kunnen schelen . Sommige mensen...
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik altijd wel blij word van oogpotlodende en mascara-ende dames in de trein (zeker als een grote vent het aangeeft, mooi beeld vond ik dat ). Het heeft iets kwetsbaars en liefs.



Maar idd, alle stinkende dingen en de nagelknipper mogen thuis blijven.
quote:Ikbenanoniem schreef op 23 januari 2017 @ 10:00:

De geur van nagellak is erg scherp en erg irriterend als je luchtwegklachten hebt. Ik zou het dus nooit doen.

Dit. Ik ben zeer astmatisch voor dit soort geuren/dampen en je zou bij mij hiermee een aanval kunnen uitlokken. Ee zijn zeer veel mensen met deze vorm vanm astma. Was je je miss niet helemaal van bewust?

En voor de wijsneuzen die dan beginnen over zweetlucht..nee daar krijg je geen aanval van, dat is gewoon goor. En ook de 'dan neem je toch een puffer' even vast de kop indrukken:na een astma aanval kan je plat. Ondanks puffers. Onderschat astma niet.



Nagels gewoon lekker thuis doen en je reservetijd in de trein opvullen met een boek lezen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk gewoon.....ook mensen die brood met pindakaas eten in de trein.
Alle reacties Link kopieren
Zolang er mensen zijn die boterhammen met pindakaas/patatje oorlog/AH maaltijdsalade met zalm en rode ui etc. etend, rochelend, ongedoucht, hard bellend enz. in de trein gaan zitten, lijkt nagels lakken me nog het meest onschuldig...
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
quote:winterqueen schreef op 26 januari 2017 @ 08:12:

Zolang er mensen zijn die boterhammen met pindakaas/patatje oorlog/AH maaltijdsalade met zalm en rode ui etc. etend, rochelend, ongedoucht, hard bellend enz. in de trein gaan zitten, lijkt nagels lakken me nog het meest onschuldig...Domme redenatie. Buiten het feit dat geen van de voorbeelden die je noemt bijvoorbeeld een astma/bronchitis-aanval uit kan lokken en nagellak wel (dus daar gaat 'onschuldig'), is het sowieso gek om te denken 'er zijn ergere dingen, dus wat maakt dit uit?'. Zo gaat simpel fatsoen wel heel snel de deur uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koffiehagedis schreef op 26 januari 2017 @ 08:17:

[...]





Domme redenatie. Buiten het feit dat geen van de voorbeelden die je noemt bijvoorbeeld een astma/bronchitis-aanval uit kan lokken en nagellak wel (dus daar gaat 'onschuldig'), is het sowieso gek om te denken 'er zijn ergere dingen, dus wat maakt dit uit?'. Zo gaat simpel fatsoen wel heel snel de deur uit.Dus de hele wereld moet maar rekening houden met het feit dat iemand wellicht een astma-aanval kan krijgen? Dát is pas een domme redenering. Ik word misselijk van de geur van het pellen van een mandarijn. Wil iedereen daar voortaan even rekening mee houden? Ja? Dank u!
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook asociaal maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het in mijn jonge jaren ook weleens heb gedaan. Dan wel als er niemand in de buurt was.



Toen zat ik een keer m'n nagels te lakken in de Mc Donalds (lees: ik was vrij jong, had een spontane date en m'n nagels zagen er niet uit, dus dit was de enige noodoplossing) en toen bleek de tafel niet al te stabiel te zijn. Flaatscch hele potje rode nagellak over de tafel. Leek wel of er een moord was gepleegd. Heb het netjes gemeld en zelf opgeruimd, maar schaamde me dood. Sindsdien nooit meer m'n nagels buiten de deur gelakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:winterqueen schreef op 26 januari 2017 @ 08:20:

[...]

Dus de hele wereld moet maar rekening houden met het feit dat iemand wellicht een astma-aanval kan krijgen? Dát is pas een domme redenering. Ik word misselijk van de geur van het pellen van een mandarijn. Wil iedereen daar voortaan even rekening mee houden? Ja? Dank u!Gelukkig voor jou dat jij geen idee hebt hoe erg een astma-aanval kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jempo schreef op 26 januari 2017 @ 08:31:

[...]





Gelukkig voor jou dat jij geen idee hebt hoe erg een astma-aanval kan zijn.Je mist de strekking van mijn post.
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
quote:winterqueen schreef op 26 januari 2017 @ 08:35:

[...]





Je mist de strekking van mijn post.



Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand misselijk werd van de geur van een mandarijn dus daar zou ik niet zo snel aan denken. Maar je zou me gerust kunnen vragen om hem ajb niet te pellen omdat je er onpasselijk van wordt en dan zou ik 'm zo weer in mijn tas doen. Nu eet ik geen mandarijnen in de trein, je zult zien dat ik net zo'n lekkende tref en dan plakvingers heb de rest van de reis.



Heftige, indringende geuren in het ov zou je gewoon moeten willen voorkomen. Dat is wel zo beleefd. Het is een vorm van overlast.
Alle reacties Link kopieren
quote:Heksehazel schreef op 26 januari 2017 @ 08:49:

[...]



Heftige, indringende geuren in het ov zou je gewoon moeten willen voorkomen. Dat is wel zo beleefd. Het is een vorm van overlast.Dit +100
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat geurloze nagellak. Maar nagels lakken in de trein zou ik ook niet snel doen met een geurloze variant. Wat als het potje omvalt? Vernieling van andermans eigendommen.
Alle reacties Link kopieren
quote:winterqueen schreef op 26 januari 2017 @ 08:20:

[...]





Dus de hele wereld moet maar rekening houden met het feit dat iemand wellicht een astma-aanval kan krijgen? Dát is pas een domme redenering. Ik word misselijk van de geur van het pellen van een mandarijn. Wil iedereen daar voortaan even rekening mee houden? Ja? Dank u!Getver, wat een mentaliteit zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven