Werk & Studie alle pijlers

Etsy vraagjes

23-01-2017 10:07 20 berichten
Ik wil graag een Etsy webshop openen om mijn handgemaakte producten te verkopen.

Ben al even bezig geweest met lezen en googelen maar kom er niet helemaal uit.

Kan iemand mij de volgende dingen uitleggen?



Ben ik verplicht om wereldwijd te verzenden of kan ik ook alleen binnen Nederland/Europa verkopen?



Hoe werkt het met betalingen? Je betaald per verkocht product een percentage aan Etsy en per "advertentie". Gaat dat automatisch? Wordt het van je rekening afgeschreven? En hoe betalen kopers jouw? Via IDEAL binnen Europa toch?



Mss domme vragen maar ik kom er echt niet uit, kan het op de site niet vinden.
Ik lees even mee, heb ook plannen.
quote:canvas schreef op 23 januari 2017 @ 10:09:

Ik lees even mee, heb ook plannen.



COol, wat maak jij? Heb je ook een Facebook?

Ik haak
Daar laat ik me hier liever niet over uit
Alle reacties Link kopieren
.
ladymadonna wijzigde dit bericht op 23-05-2018 15:54
99.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je hier iets aan? beginners op etsy
Alle reacties Link kopieren
https://blog.etsy.com/nl/2014/06/24/ideal/



https://www.etsy.com/nl/help/article/36 ... rch_result
Een listing is voor 4 maanden.

Als je echt gaat openen PB me dan even, als je via een al bestaande shop doet krijg je namelijk beiden 40 gratis listings!
quote:LadyMadonna schreef op 23 januari 2017 @ 10:22:

Ik gebruik alleen paypal maar ideal schijnt wel te kunnen.

Waarom wil je niet wereldwijd verzenden? De meeste gebruikers zitten echt in VS, ook Canada. Worden het envelopjes of pakketjes? Enfin volgens mij kun je instellen waar je verkoopt. Een account aanmaken is gratis dus kijk eens rond. Er zijn ook NL fora in de etsy community.

Advertie plaatsen kost geld 20 dollarcent listingfee voor 3 maand of je nou verkoopt of niet. Bij verkoop betaal je commissie aan etsy.

Bij verkoop krijg je zelf het hele bedrag op je paypal en maandelijks krijg je van etsy factuur met alle gemaakte kosten.



Duidelijk dank je.

Het worden voornamelijk pakketten.
quote:SpringDing schreef op 23 januari 2017 @ 10:40:

Een listing is voor 4 maanden.

Als je echt gaat openen PB me dan even, als je via een al bestaande shop doet krijg je namelijk beiden 40 gratis listings!



Thnx allemaal, ik ga de links zo ff doorlezen.



Springding ik pb je als ik hm ga openen, deal !!
quote:mamajobsa schreef op 23 januari 2017 @ 12:19:

[...]





Thnx allemaal, ik ga de links zo ff doorlezen.



Springding ik pb je als ik hm ga openen, deal !! Top!
quote:mamajobsa schreef op 23 januari 2017 @ 12:16:

[...]





Duidelijk dank je.

Het worden voornamelijk pakketten.Als je je spullen thuis kunt wegen, kan je op de site van PostNL makkelijk op zoeken wat verzenden gaat kosten (moet alleen verpakkingsmateriaal dan nog bij).
quote:LadyMadonna schreef op 23 januari 2017 @ 10:22:

Ik gebruik alleen paypal maar ideal schijnt wel te kunnen.

Waarom wil je niet wereldwijd verzenden? De meeste gebruikers zitten echt in VS, ook Canada. Worden het envelopjes of pakketjes? Enfin volgens mij kun je instellen waar je verkoopt. Een account aanmaken is gratis dus kijk eens rond. Er zijn ook NL fora in de etsy community.

Advertie plaatsen kost geld 20 dollarcent listingfee voor 3 maand of je nou verkoopt of niet. Bij verkoop betaal je commissie aan etsy.

Bij verkoop krijg je zelf het hele bedrag op je paypal en maandelijks krijg je van etsy factuur met alle gemaakte kosten.



Wasrom niet wereldwijd? Angst voor het onbekende denk ik. Overzie het (nog) niet.

Hoe gaat het in zn werk als jij iets verkoopt in Canada of VS?

Hoe verstuur je dat? Wat zijn de verzendkosten?
quote:SpringDing schreef op 23 januari 2017 @ 12:40:

[...]





Als je je spullen thuis kunt wegen, kan je op de site van PostNL makkelijk op zoeken wat verzenden gaat kosten (moet alleen verpakkingsmateriaal dan nog bij).



Verzend jij ook wereldwijd?

Ik lijk echt zo'n dombo zo maar ik moet dingen eerst doen voor ik het snap haha
quote:mamajobsa schreef op 23 januari 2017 @ 12:43:

[...]





Verzend jij ook wereldwijd?

Ik lijk echt zo'n dombo zo maar ik moet dingen eerst doen voor ik het snap hahaIn theorie wel, maar nog niet gedaan haha.

https://www.postnl.nl/Ima ... 17-postnl_tcm10-83486.pdf
Alle reacties Link kopieren
Juist voor pakketten zijn kosten goed van tevoren bekend, voor enveloppen zijn veel meer gewichtsklassen. Kun je allemaal instellen in je shop, klant beslist zelf of het de kosten waard is.

Tarieven staan online bij postnl.



Is dawanda misschien iets voor je? Veel meer gericht op europa.
quote:SpringDing schreef op 23 januari 2017 @ 12:50:

[...]





In theorie wel, maar nog niet gedaan haha.

https://www.postnl.nl/Ima ... 17-postnl_tcm10-83486.pdf



Super die link

Op zich valt verzenden naar het buitenland nog wel mee. Vooral het aangetekend verzenden valt me mee.
quote:LadyMadonna schreef op 23 januari 2017 @ 12:54:

Juist voor pakketten zijn kosten goed van tevoren bekend, voor enveloppen zijn veel meer gewichtsklassen. Kun je allemaal instellen in je shop, klant beslist zelf of het de kosten waard is.

Tarieven staan online bij postnl.



Is dawanda misschien iets voor je? Veel meer gericht op europa.Ga ik ook ff kijken
Alle reacties Link kopieren
Is het je nog gelukt met ideal? Ik probeer nu ook een winkel aan te maken en het lijkt wel als of dat niet met ideal kan...
Alle reacties Link kopieren
Even inlezen op Etsy payments.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven