Baby heeft honger!

22-01-2017 23:22 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Ik heb een zoontje van 2 maanden (10 weken) en hij krijgt flesvoeding.

Het is een groot kindje. 62 cm en 6300 gram maar volgens het cb is dit in verhouding prima.



Hij zit nu qua voeding op 180ml water en 6 schepjes. Dit heeft ie echt nodig. Met minder neemt ie echt geen genoegen. Alleen hij mag 5 flessen per 24 uur en ik moet echt mijn best doen om er 4uur tussen te houden. 'S middags om 5 uur ongeveer krijgt ie de fles dan gaat ie naar bed omdat ie echt moe is (slaapt slecht overdag) dan maak ik hem om 11uur wakker voor eten en dan komt ie om 04:30 ongeveer weer. Maar overdag heb ik echt moeite dus om hem niet te vaak en te veel eten te geven. Hij komt dan om de 3 uur alweer en dan moet ik maar rondjes lopen om hem 'af te leiden'



Hij krijgt al forte voeding gemixt met standaard maar dat werkt niks. 1 keer volledig forte gedaan maar wil ik niet te vaak doen ivm verstopping. Ook dat werkte niet. Nu vraag ik mij af of iemand ervaring heeft met zo een hongerige baby, hij is er ook zo onrustig door. Een speen wilt ie niet dus een zuigbehoefte is het niet.

Van mijn oma gehoord dat ze al haar kids al met 10 dagen rijstebloem gaf door de fles heen. Maar ik ben daar niet zo zeker van omdat op het pak 4 maanden staat.



Heeft iemand dé tip voor mij ?
.
Iets meer geven, deed ik ook
Alle reacties Link kopieren
Dat hij geen speen wil zegt niet dat t geejbzuigbehoefte is. Mijn meisje wilde de speen ook nooit maar heeft echt wel zuigbehoefte.



Ik zou ook echt gaan voor vaker kleine beetjes. 180cc is echt veel voor zo een ukz bv zes keer 150 en als je dan uitkomt op 7 keer 150 so be it.
where ever you go, go with your heart
quote:Skawa schreef op 23 januari 2017 @ 08:22:

Dat hij geen speen wil zegt niet dat t geejbzuigbehoefte is. Mijn meisje wilde de speen ook nooit maar heeft echt wel zuigbehoefte.



Ik zou ook echt gaan voor vaker kleine beetjes. 180cc is echt veel voor zo een ukz bv zes keer 150 en als je dan uitkomt op 7 keer 150 so be it.

Nou dat was bij mijn jongste echt niet zo. Die bleef na de fles gewoon schreeuwen tot ze meer kreeg. Was niet verzadigd met kleine flesjes.



Verder lees ik dat je forte-voeding mengt met reguliere voeding. Dat werkte hier helemaal niet. De forte ging pas iets uithalen toen ik niet meer mengde.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaven ook forte, niet gemengd. Hielp goed en nooit problemen met verstopping.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde, en die heeft maanden lang op een fles "teveel" gezeten. Maar had wel een zeer gelukkige en tevreden baby. Hij bleef trouwens precies op zijn lijntje. Dus blijkbaar had ie het nodig.
Ik wil ook een motto
quote:taxi87 schreef op 23 januari 2017 @ 09:04:

Wij gaven ook forte, niet gemengd. Hielp goed en nooit problemen met verstopping.

Nee hier ook niet trouwens. Alleen de eerste weken wel moeten wennen (krampjes), maar daarna nooit meer last gehad.

Sinds ze een maand of zes is, krijgt ze weer gewone voeding.
gewoon eens uitproberen, extra fles geven een paar dagen, en dan kijken of het beter is met zijn honger. Grote kans dat hij langere pauzes neemt, of op andere momenten de fles niet leegdrinkt.

Bij nummer 1 was ik exact van de gebruiksaanwijzingen, bij nr 2 flexibel, werkte ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje 150 + 5 gegeven maar als hij die fles op had dan begon hij echt hard te huilen, tot tranen aan toe. Toen wist ik gewoon dat hij na die fles niet verzadigd was. Dus toen ben ik meer gaan geven en deze fles krijgt hij zonder moeite op en spuugt ook niet na het eten. Laat ook niks staan dus ik heb echt het gevoel dat hij deze hoeveelheid nodig heeft.



Op het cb hebben ze ook er niks over gezegd dat ik deze hoeveelheid geef. Ze zei dat ieder kind anders is en hij het dus echt nodig heeft. Maar ik word er gewoon super onzeker van.

Heb even gezocht wat verborgen reflux is en twijfel wel of dit het is. Moet ik hiermee naar de huisarts toe? Hij huilt niet vlak na de fles maar echt pas 3 uur later, drinkt gewoon netjes binnen 15 a 20 minuten zijn fles leeg, heeft wel vaak de hik maar ik heb niet het idee dat hij pijn heeft tijdens het drinken of vlak daarna
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Skawa schreef op 23 januari 2017 @ 08:22:

Dat hij geen speen wil zegt niet dat t geejbzuigbehoefte is. Mijn meisje wilde de speen ook nooit maar heeft echt wel zuigbehoefte.



Ik zou ook echt gaan voor vaker kleine beetjes. 180cc is echt veel voor zo een ukz bv zes keer 150 en als je dan uitkomt op 7 keer 150 so be it.Wat deed jij toen aan de zuigbehoefte van jouw dochter? Helaas pikt hij die 150 ml echt niet. Met 180 is hij wel verzadigd.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens bang om boven de liter te geven omdat het dus slecht schijnt te zijn voor de nieren en bij te veel water kunnen ze weer watervergiftiging krijgen las ik. Ik moet waarschijnlijk wat minder googelen. Ik zou het mezelf niet vergeven als hij straks echt problemen krijgt met zijn nieren ofzo.



Wanneer merk je trouwens dat volledige forte werkt? ik heb toen eenmalig een fles helemaal forte gegeven maar toen kwam hij gewoon 3,5 uur later weer.



Ik vind het trouwens niet erg om er 's nachts uit te gaan hoor, als ik deze indruk heb gewekt. Maar omdat hij al rond 5 á 6 uur gaat slapen zeiden ze op het cb dat ik hem beter om 11 uur wakker kan maken zodat hij straks de nacht leert door te slapen. Ik weet niet of dat zo is.

Als ik hem niet wakker maak dan komt hij rond 1 uur weer en daarna rond 5 uur. Wat is jullie tip hiervoor? Gewoon laten liggen en dan op verzoek voeden? Gaat hij dan op den duur zelf de tijd verschuiven? Want uiteindelijk, al is het over een aantal maanden, dan wil ik wel proberen dat hij 's nachts gaat doorslapen. Al is het maar van 11 tot 6 of 7 uur.
.
quote:boterbloem01 schreef op 23 januari 2017 @ 11:51:

gewoon eens uitproberen, extra fles geven een paar dagen, en dan kijken of het beter is met zijn honger. Grote kans dat hij langere pauzes neemt, of op andere momenten de fles niet leegdrinkt.

Bij nummer 1 was ik exact van de gebruiksaanwijzingen, bij nr 2 flexibel, werkte ook prima.Dit dus. En evt volledig forte gaan geven.
Alle reacties Link kopieren
stop idd met googlen...

watervergiftiging, laat me niet lachen? dan moet hij al minstens x liter drinken hoor, niet dat ene litertje dat hij nu drinkt...

die 120-180ml per kg lichaamsgewicht is een gemiddelde hé geen vaste boven/ondergrens... hij is groot, beweegt mss veel (?) en heeft gewoon z'n voeding nodig... of hij nu 950 of 1200 drinkt, dat maakt écht niet zo veel verschil hoor, anders zou dat wel ergens in het groot op de verpakking staan (imo) ...



met forte heb ik geen ervaring, maar denk dat je dat enkele dagen moet proberen voor je effect gaat zien...
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon was ook zo'n hongerige baby. Groeide snel in lengte dus had ook echt die energie nodig om te groeien. Ik gaf hem gewoon die fles extra. Ik kon het namelijk niet over mijn hart verkrijgen om hem honger te laten lijden. Je moederinstinct volgen dus!
quote:bloempje19 schreef op 23 januari 2017 @ 13:06:





Wanneer merk je trouwens dat volledige forte werkt? ik heb toen eenmalig een fles helemaal forte gegeven maar toen kwam hij gewoon 3,5 uur later weer.







Drie en half uur is toch keurig?

Echt, stop met googlen en ga wat losser met je schema om.

Je doet jezelf én je kindje hiermee tekort, dit is echt onnodige stress en dat is zo zonde van de korte tijd dat ze zo klein zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloempje19 schreef op 23 januari 2017 @ 13:06:

Ik ben trouwens bang om boven de liter te geven omdat het dus slecht schijnt te zijn voor de nieren en bij te veel water kunnen ze weer watervergiftiging krijgen las ik. Ik moet waarschijnlijk wat minder googelen. Ik zou het mezelf niet vergeven als hij straks echt problemen krijgt met zijn nieren ofzo.



Wanneer merk je trouwens dat volledige forte werkt? ik heb toen eenmalig een fles helemaal forte gegeven maar toen kwam hij gewoon 3,5 uur later weer.



Ik vind het trouwens niet erg om er 's nachts uit te gaan hoor, als ik deze indruk heb gewekt. Maar omdat hij al rond 5 á 6 uur gaat slapen zeiden ze op het cb dat ik hem beter om 11 uur wakker kan maken zodat hij straks de nacht leert door te slapen. Ik weet niet of dat zo is.

Als ik hem niet wakker maak dan komt hij rond 1 uur weer en daarna rond 5 uur. Wat is jullie tip hiervoor? Gewoon laten liggen en dan op verzoek voeden? Gaat hij dan op den duur zelf de tijd verschuiven? Want uiteindelijk, al is het over een aantal maanden, dan wil ik wel proberen dat hij 's nachts gaat doorslapen. Al is het maar van 11 tot 6 of 7 uur.

Die liter schijnt alleen in Nederland een regel te zijn. Ik heb me daar bij mijn oudste ook wel eens zorgen over gemaakt. En 3,5 uur is al een half uur langer als 3 uur. Je zoontje moet ook wennen aan alleen de forte. Ik zou dus een hele dag volledig forte geven, 180/6 in de fles aanbieden, want dan is hij tevreden en volledig op verzoek (en dus niet wakker maken om 23 uur). Hij gaat om 5 a 6 uur slapen, dus vlak daarvoor geef je de laatste fles. Vervolgens komt hij om 1 uur, wat 8 uur later is tov 5 uur. Dus dit is zijn lange ruk slaap. Dan weer rond 5 uur, dus keurig netjes 4 uur later. 1 uur en 5 uur zijn gewoon wat vervelende tijden, maar wel nette tijden, qua tijd ertussen. Dus als hij rond 5en zijn fles heeft gehad leg je hem weer lekker in bed (want 5 uur is nog gewoon nacht, ook niet te veel licht maken dus) en wanneer komt hij dan.



Mijn kind deed het prima op om 23 uur wakker maken, maar het kind van mijn collega wat net zo oud was deed hetzelfde als jou zoontje. Om 23 uur wakker maken zorgde niet voor een nacht tot 7 uur, maar kind werd alsnog in de nacht wakker (en dus 6 voedingen). Met niet wakker maken om 23 uur verviel die fles gewoon.
quote:juul29 schreef op 22 januari 2017 @ 23:42:

[...]





Maar waarom is het dagelijks een probleem dan? Werken de nieren op basis van een wekelijkse inname?Volgens mij heeft het ook met het oprekken vd maag te maken.Daarom mag je niet te veel, te snel geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:wilma36 schreef op 23 januari 2017 @ 13:19:

[...]



Die liter schijnt alleen in Nederland een regel te zijn. Ik heb me daar bij mijn oudste ook wel eens zorgen over gemaakt. En 3,5 uur is al een half uur langer als 3 uur. Je zoontje moet ook wennen aan alleen de forte. Ik zou dus een hele dag volledig forte geven, 180/6 in de fles aanbieden, want dan is hij tevreden en volledig op verzoek (en dus niet wakker maken om 23 uur). Hij gaat om 5 a 6 uur slapen, dus vlak daarvoor geef je de laatste fles. Vervolgens komt hij om 1 uur, wat 8 uur later is tov 5 uur. Dus dit is zijn lange ruk slaap. Dan weer rond 5 uur, dus keurig netjes 4 uur later. 1 uur en 5 uur zijn gewoon wat vervelende tijden, maar wel nette tijden, qua tijd ertussen. Dus als hij rond 5en zijn fles heeft gehad leg je hem weer lekker in bed (want 5 uur is nog gewoon nacht, ook niet te veel licht maken dus) en wanneer komt hij dan.



Mijn kind deed het prima op om 23 uur wakker maken, maar het kind van mijn collega wat net zo oud was deed hetzelfde als jou zoontje. Om 23 uur wakker maken zorgde niet voor een nacht tot 7 uur, maar kind werd alsnog in de nacht wakker (en dus 6 voedingen). Met niet wakker maken om 23 uur verviel die fles gewoon.

idd, in belgie hoor je daar niets over, en mocht het zo zijn, dan zou het toch écht wel op de verpakking staan...

ik zou de baby idd ook niet wakker maken, dat dag-nachtritme verschuift nog wel wat, dus dat komt ook nog wel in orde... laat hem dus gewoon slapen om 23u, en geef wanneer hij het vraagt
quote:bloempje19 schreef op 23 januari 2017 @ 13:00:

[...]





Wat deed jij toen aan de zuigbehoefte van jouw dochter? Helaas pikt hij die 150 ml echt niet. Met 180 is hij wel verzadigd.Dat was bij mijn jongste dus ook. Met grotere flessen ging het perfect.
quote:Maccaron schreef op 23 januari 2017 @ 13:22:

[...]





Volgens mij heeft het ook met het oprekken vd maag te maken.Daarom mag je niet te veel, te snel geven.Die zogenaamde regel van een liter per dag heeft niets met het oprekken van de maag te maken.
Alle reacties Link kopieren
De liter regel is al lang achterhaald volgens het CB.



Onze eerste was makkelijk, dronk en sliep netjes volgens de 'regels'.

Groot was mijn shock bij de tweede. Hij eet ons arm. Hij is 5 maanden, 70 cm en weegt ruim 9 kg.

Hij groeit alsof er pokon in het water zit en heeft begrijpelijk honger.



Ontzettend lopen tobben met voedingen, geloof me bij een hongerige baby krampjes voeding geven die licht verteerbaar is is geen succes ben ik achter gekomen.



Uiteindelijk zat hij al heel rap op 180 + 6, net als jullie en sinds een maand zit hij pas op 5 flessen per dag. Hij is net een week ziek geweest en toen kwam er weer een nachtvoeding bij en zat hij weer op 6 flessen. Soit. Hij heeft het kennelijk nodig. Daarbij eet hij in pure vorm een hele banaan/appel etc weg s morgen en s avonds dezelfde hoeveelheid aan groenten en een aardappeltje.



Wat wij hebben gedaan:

Volledig forte voeding (we hebben hier nooit problemen gehad met verstopping)

schepje johannesbroodpitmeel bij de fles (niet tegen het spugen maar voor het verzadigde gevoel, mag al vanaf geboorte)

Kleine speen op de fles (meer kracht moeten zetten bij zuigen kan de zuigbehoefte eerder bevredigen)

Ik heb onze zoon een speen opgedrongen. De aanhouder wint en het is heel fijn om iets te hebben om hem te troosten anders dan de fles.

Ook wij maakte hem rond 23 uur wakker voor een laatste fles, daar zijn we met 3 maanden mee gestopt, de eerste paar nachten waren ruk, daarna kwam hij gewoon weer rond 3 uur alsof er niets veranderd was. Die voeding van 11 uur had hij helemaal niet nodig in ons geval.



Serieus, laat het los en ga op verzoek voeden. Dat verhaal van het CB over die 23 uur voeding vind ik echt onzin.

Onze zoon slaapt sinds hij 3/4 maanden is door van 18.30-19.00 tot 6.00-7.00 uur, de laatste voeding is om 18.00-18.30 uur.

En ik denk dat dit mede komt doordat hij overdag zorgt dat hij alles binnen krijgt wat hij nodig heeft.
If you don't have anything nice to say, come sit by me and we can make fun of other people together
Alle reacties Link kopieren
quote:Tendril83 schreef op 24 januari 2017 @ 09:42:

De liter regel is al lang achterhaald volgens het CB.



Onze eerste was makkelijk, dronk en sliep netjes volgens de 'regels'.

Groot was mijn shock bij de tweede. Hij eet ons arm. Hij is 5 maanden, 70 cm en weegt ruim 9 kg.

Hij groeit alsof er pokon in het water zit en heeft begrijpelijk honger.



Ontzettend lopen tobben met voedingen, geloof me bij een hongerige baby krampjes voeding geven die licht verteerbaar is is geen succes ben ik achter gekomen.



Uiteindelijk zat hij al heel rap op 180 + 6, net als jullie en sinds een maand zit hij pas op 5 flessen per dag. Hij is net een week ziek geweest en toen kwam er weer een nachtvoeding bij en zat hij weer op 6 flessen. Soit. Hij heeft het kennelijk nodig. Daarbij eet hij in pure vorm een hele banaan/appel etc weg s morgen en s avonds dezelfde hoeveelheid aan groenten en een aardappeltje.



Wat wij hebben gedaan:

Volledig forte voeding (we hebben hier nooit problemen gehad met verstopping)

schepje johannesbroodpitmeel bij de fles (niet tegen het spugen maar voor het verzadigde gevoel, mag al vanaf geboorte)

Kleine speen op de fles (meer kracht moeten zetten bij zuigen kan de zuigbehoefte eerder bevredigen)

Ik heb onze zoon een speen opgedrongen. De aanhouder wint en het is heel fijn om iets te hebben om hem te troosten anders dan de fles.

Ook wij maakte hem rond 23 uur wakker voor een laatste fles, daar zijn we met 3 maanden mee gestopt, de eerste paar nachten waren ruk, daarna kwam hij gewoon weer rond 3 uur alsof er niets veranderd was. Die voeding van 11 uur had hij helemaal niet nodig in ons geval.



Serieus, laat het los en ga op verzoek voeden. Dat verhaal van het CB over die 23 uur voeding vind ik echt onzin.

Onze zoon slaapt sinds hij 3/4 maanden is door van 18.30-19.00 tot 6.00-7.00 uur, de laatste voeding is om 18.00-18.30 uur.

En ik denk dat dit mede komt doordat hij overdag zorgt dat hij alles binnen krijgt wat hij nodig heeft.



Bedankt voor je reactie! Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die met dit 'probleem' zit.

Ik heb gewoon zo sterk het gevoel het goed te willen doen en bang ben dat ik straks faal als moeder. Best gek eigenlijk. Zou juist erger zijn als ik mijn kind honger zou laten lijden.

Maar wat doet de johannesbroodpitmeel? Die werkt toch tegen krampjes en spugen. Dat doet hij namelijk echt niet en krampjes heeft hij ook nog zelden. En wanneer je dat gebruikt doe je dan 180 ml water 6 scheppen forte en dan nog een schep johannesbroodpitmeel of 180 ml water, 5 scheppen en 1 schep johannesbroodpitmeel?



Zou het wel erg vinden als het straks een kindje wordt met overgewicht. Kan je nu waarschijnlijk nog helemaal niks van zeggen maar dat is natuurlijk hartstikke slecht voor hem. Hij ziet er nu niet dik uit maar is wel lang en wel aanwezig zeg maar.



Gister heb ik ook niet een fles gegeven om 23:00 uur. Hij kwam zelf rond 00:45 en toen weer om 05:45. Dit houd ik dan maar voorlopig zo vol. Alleen vandaag om 09:00 uur wel weer eten gehad want hij wilde echt! Dan zal ik vandaag waarschijnlijk dus wel uitkomen op 1 extra fles. Ik ben erg benieuwd.
.
Alle reacties Link kopieren
Als hij trouwens de fles om 05:00 ongeveer heeft gehad dan valt hij weer in slaap dus leg ik hem in bed. Alleen om 06:30 ongeveer is ie dan weer wakker. Laat ik hem even liggen maar hij wilt echt niet slapen. Zodra ik hem eruit haal zit hij wel echt veel te gapen maar slapen doet hij niet. Dan doet ie dat weer na de volgende week dus rond een uur of 9. Heel apart wel dat hij moe lijkt maar niet gaat slapen om 06:30.
.
Alle reacties Link kopieren
jbpm maakt de melk wat dikker, verder zit er niets in, het zorgt dus puur voor een voldaan gevoel.

Wij geven hem 180+6 + 1 jbpm (is maar een heel erg klein schepje)

Mijn CB kwam hier overigens mee toen hij een maandje was of zo. Ik zat echt met mijn handen in het haar, hij kwam om de 2 uur en had dan echt enorme honger. Toen waren de flessen natuurlijk wel kleiner hoor, weet niet meer precies hoeveel.



En overgewicht.... Ik snap je gevoel hoor. Ik weet precies wat je bedoelt.

Ik maakte me daar ook enorm druk om, tot ik de Groeiop boekjes van mijn zoon en dochter eens naast elkaar legde.

Onze dochter dronk normaal en soms te weinig volgens het 'schema'. Onze zoon dus te veel.

Ze waren met 6 weken bijna even zwaar, scheelde maar 300 gram of zo.

Onze dochter is nu 5 en lang voor haar leeftijd maar er zit geen grammetje vet meer aan. Echt een slanke den, niet mager, maar helemaal goed. Je had haar als baby moeten zien. Rol over rol over rol. Onze zoon is nu langer en zwaarder maar die heeft niet zo veel rolletjes als zij had hoor!
If you don't have anything nice to say, come sit by me and we can make fun of other people together
quote:SallySpectra schreef op 23 januari 2017 @ 13:41:

[...]



Die zogenaamde regel van een liter per dag heeft niets met het oprekken van de maag te maken.



Nee maar met de niertjes. Ik zou er zelf niet zo spastisch mee omgaan.

Maar wel opletten dat het niet 1,5 liter of meer word op een dag.



Ik zou geen slapende baby's wakker gaan maken, ze komen vanzelf wel.



En de meeste baby's hebben een zuigbehoefte naast het voeden. Niks mis met een speentje dan.
quote:bloempje19 schreef op 24 januari 2017 @ 09:56:

Als hij trouwens de fles om 05:00 ongeveer heeft gehad dan valt hij weer in slaap dus leg ik hem in bed. Alleen om 06:30 ongeveer is ie dan weer wakker. Laat ik hem even liggen maar hij wilt echt niet slapen. Zodra ik hem eruit haal zit hij wel echt veel te gapen maar slapen doet hij niet. Dan doet ie dat weer na de volgende week dus rond een uur of 9. Heel apart wel dat hij moe lijkt maar niet gaat slapen om 06:30.

Ehm, je baby gaat om 17.30u slapen. Dan is het echt niet gek dat hij daar na 13 uur echt wel klaar mee is.

Als jij een goede nacht hebt gemaakt gaap je ook wel eens toch?



Wat betreft de flessen: ik zou niet gaan rommelen met johannesbroodpitmeel want grote kans dat hij daar krampjes van krijgt. Geef hem waar hij om vraagt. Mijn kinderen dronken een tijdje ook meer dan ze volgens de formule nodig zouden hebben. En beide zijn eerder te dun dan te dik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven