Werk & Studie alle pijlers

Vriend wilt van vast werk naar ander werk

23-01-2017 11:09 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,



Even in het kort.

Mijn vriend wilt zijn vaste baan opzeggen omdat het een half jaartje een zooitje is in het bedrijf. Mensen weten niet wat ze moeten doen, de baas luisterd niet naar de werknemers enz.



Nu wilt hij dus zijn baan opzeggen.

Ik heb werk (niet meer bij de Aldi) maar bij de post. Zeg dat ik een inkomen heb van +/- €600 met alle toeslagen erbij.

Hij heeft nu een inkomen van €1600 met alle toeslagen erbij.

Als alle rekeningen en financieringen eraf zijn blijft er nog €400 over voor tanken, boodschappen, luiers en ga zo maar door. Zijn geld is op als de rekeningen eraf zijn en we moeten het dus doen van 'mijn' geld.



Nu ben ik heel erg bang dat als hij zijn vaste baan opgeeft hij dus bij een ander bedrijf geen vast werk krijgt.

Ik weet zelf hoe het is om telkens geen werk meer te hebben, hierom zit ik dus met die angst. Stel dat hij geen werk meer heeft na 2 jaar omdat hij geen vast contract krijgt wat dan?

Van zijn ww en mijn salaris gaat het dan niet lukken.



Dit klinkt heel zeurderig ik weet het maar ik wil weten hoe ik kan zorgen dat ik hier niet bang voor ben. Hij wilt het namelijk echt en ik ben alleen maar bang voor; wat als je geen vast werk krijgt.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Daar is TO dus al langer mee bezig, met solliciteren. Fijn dat dat steeds weer gezegd wordt, maar dat schiet dus niet op, hoewel ze met een vriend werkloos thuis wel flexibeler is qua kinderopvang, uiteraard.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nee als ik zo zijn opmerkingen erover hoor staat hij daar niet bij stil.
Baan opzeggen voordat hij iets anders heeft voor minimaal zes maanden (dus geen uitzendwerk) dat zou ik echt heel dom vinden. Dat is onverantwoordelijk gedrag en als je een gezin hebt kan dat niet. Ik zou flink boos worden als hij dat echt overweegt.
Alle reacties Link kopieren
Is het een idee dat hij/jullie eens naar een uitzendbureau gaan om te kijken hoe groot de kans is dat hij vrij snel werk krijgt? En werk houdt?

En dat hij verder zelf eens bij andere instanties kijkt hoe dat financieel allemaal werkt?
Later is nu
Of hebben jullie een grote buffer dat je met gemak een aantal maanden kan overbruggen?

Laat hem eens bij dat uitzendbureau informeren, als hij vandaag zn baan opzegt wat zij hem kunnen bieden op korte termijn? Wat is trouwens zijn beroep?
quote:EenEi schreef op 23 januari 2017 @ 11:54:

Nee als ik zo zijn opmerkingen erover hoor staat hij daar niet bij stil.Wat zegt hij hier dan over als jullie er samen over spreken? Neem aan dat jullie er wel gewoon samen over kunnen praten toch of hebben jullie daar zijn ouders bij nodig?
Het is raar dat een volwassen man zelf niet inziet dat hij niet zomaar zijn baan kan opzeggen. Hoe ziet hij dit dan voor zich? Hij kan wel actief op zoek gaan naar een andere baan. Hierin zou ik hem ook zeker steunen en stimuleren. Maar van de ene op de andere dag je baan opzeggen omdat het even niet leuk is, terwijl je kinderen hebt? Vreemd, heel vreemd.
Alle reacties Link kopieren
En hoe reageert hij op t voorstel om te gaan solliciteren en als hij een baan heeft zn werk op te zeggen? Dat is toch veilig?
Alle reacties Link kopieren
Is er spaargeld?
Alle reacties Link kopieren
quote:EenEi schreef op 23 januari 2017 @ 11:54:

Nee als ik zo zijn opmerkingen erover hoor staat hij daar niet bij stil.



Maar ga je dan niet in gesprek met hem en geef je dat dan niet aan? Luister je alleen maar en zeg je niets?



Overigens zou ik als ik jou was wel bij een uitzendbureau gaan kijken wat zij jou kunnen bieden naast dat postbaantje. Want 9 uur is echt niets. Of vragen of je meer wijken mag lopen?
Alle reacties Link kopieren
quote:EenEi schreef op 23 januari 2017 @ 11:32:

Hij zegt dus; ik ga mn werk hier opzeggen en naar t uitzendbureau. En als ik dan zeg ja wat als je dan geen werk hebt krijg ik; ja dat zien we dan wel weer.

Hij geen werk.. dat betekend dat er €1800 rekeningen van een salaris van €600 af moet.

1800 aan rekeningen?

Hoe dan in hemelsnaam?

Dat red ik van zijn lang zal ze leven niet
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
We hebben wel spaargeld maar niet genoeg om een paar maanden te overbruggen. Net een maand en dat was het.

Ik vertel het hem elke keer als we het erover hebben dat het gewoon dom is om een vaste baan op te zeggen en dan gaan zoeken voor een nieuwe. En over de financiële kwestie en alles maar hij wuift het weg met; ach dat zien we dan wel.

Dus ik denk dat zn ouders een optie is. Naar hun luisterd hij overigens beter dan naar mij met dit soort dingen.



Ik ga sowieso mee naar een uitzendbureau om te vragen hoe en wat, dat heb ik hem ook al gezegd.



Hij is heftruckchauffeur voor 5 jaar nu bij zn huidige werk. Maar hij heeft hier geen diploma voor.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
quote:EenEi schreef op 23 januari 2017 @ 12:16:





Hij is heftruckchauffeur voor 5 jaar nu bij zn huidige werk. Maar hij heeft hier geen diploma voor.Totaal ongerelateerd maar is 'ie dan wel verzekerd? Als 'ie geen diploma heeft voor het werk dat hij doet?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 23 januari 2017 @ 12:15:

[...]



1800 aan rekeningen?

Hoe dan in hemelsnaam?

Dat red ik van zijn lang zal ze leven niet

volgens mij klopt die 1.800 niet. TO zegt eerder, dat hij 1600 verdient. Als alle rekeningen er af zijn, houdt hij nog 400 euro over.

Dus alle rekeningen is 1.200 euro ???
Lezen. Ze hebben samen 2200 euro, 1800 eraf voor vaste lasten, dus nog 400 over.
quote:lilalinda schreef op 23 januari 2017 @ 12:48:

[...]



volgens mij klopt die 1.800 niet. TO zegt eerder, dat hij 1600 verdient. Als alle rekeningen er af zijn, houdt hij nog 400 euro over.

Dus alle rekeningen is 1.200 euro ???Met haar inkomen van 600 erbij klopt het precies wat ze zegt
1600+600=2200-1800=400 over
Alle reacties Link kopieren
Waarom vanuit een uitzendbureau kan hij niet een baan zoeken zodat hij gewoon over kan stappen van werk op werk dat is minder risicovol.
Weet hij wat voor een soort werk hij wil gaan zoeken? Ik zou trouwens absoluut niet alleen via een uitzendbureau gaan zoeken maar juist actief solliciteren bij bedrijven waar hij aan de slag zou willen. Voor jou geldt natuurlijk hetzelfde maar ik neem aan dat je dat al doet?
Alle reacties Link kopieren
Als hij nu zonder diploma's een bepaald werk doet, zou hij misschien eerst eens de diploma's daarvoor kunnen halen, waardoor de kans groter is dat hij elders datzelfde werk kan gaan doen. Bij het uitzendbureau vragen ze toch echt om papiertjes. De zetten je niet zomaar op een heftruck, omdat jij zegt dat je daar altijd al op werkt. Die willen bewijs, want anders kunnen ze je nergens onderbrengen. Nieuwe werkgevers willen namelijk ook bewijs, zeker via een uitzendbureau. Die willen niet iemand, die 1x op zo'n ding gezeten heeft, maar verder totaal geen ervaring.
Later is nu
quote:EenEi schreef op 23 januari 2017 @ 12:16:

We hebben wel spaargeld maar niet genoeg om een paar maanden te overbruggen. Net een maand en dat was het.

Ik vertel het hem elke keer als we het erover hebben dat het gewoon dom is om een vaste baan op te zeggen en dan gaan zoeken voor een nieuwe. En over de financiële kwestie en alles maar hij wuift het weg met; ach dat zien we dan wel.

Dus ik denk dat zn ouders een optie is. Naar hun luisterd hij overigens beter dan naar mij met dit soort dingen.



Ik ga sowieso mee naar een uitzendbureau om te vragen hoe en wat, dat heb ik hem ook al gezegd.



Hij is heftruckchauffeur voor 5 jaar nu bij zn huidige werk. Maar hij heeft hier geen diploma voor.Waarom? Je bent zijn moeder toch niet? Hij moet vragen hoe en wat. Hou er rekening mee dat ze hem totaal niet serieus nemen als jij met hem meegaat.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ze is wel zijn vrouw en afhankelijk van zijn inkomen, dat hij zomaar de wc in wil gooien.



Ik zou het geen prettig idee vinden, een man die zo ineens z'n baan op kan zeggen, zonder backup plan.
Later is nu
Begrijpt je vriend dat je een nieuwe baan kunt vinden voordat je je huidige baan opzegt?

Het klinkt alsof hij niet snapt dat je ook naar het uitzendbureau kan terwijl je al een baan hebt. Dan zegt hij 'ik zoek iets, ik heb een opzegtermijn van een maand' en dan heeft hij banen die op elkaar aansluiten. Je hoeft dus niet eerst je baan op te zeggen voordat je een nieuwe gaat zoeken.



Hij krijgt ook GEEN uitkering als hij zijn baan opzegt en op zoek gaat naar een nieuwe. Dan komen jullie 1200 (!!) euro per maand tekort.
Btw, je kan niet meer "naar een uitzendbureau gaan". Die sturen je gelijk weg met de mededeling: schrijf je maar online in.

Zonder papieren komt hij alleen in aanmerking voor schoonmaakwerk of callcenter.

Heftruckbewijs kan je binnen 1 dag halen, zonder dat bewijs zetten ze hem echt niet op een heftruck.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven