Wat is het raarste dat een straatwerver ooit tegen je zei?

19-01-2017 03:46 113 berichten
Straatwervers, jullie kennen ze wel, ze staan meestal op straat om nieuwe donateurs te vinden voor een goed doel.



Vanmiddag liep ik na werktijd met een collega door de stad. Collega is duidelijk zwanger en we werden aangesproken door een straatwerver over een goed doel wat betreft mensenrechten. Hij richtte zich hoofdzakelijk tot mijn collega en collega gaf aan alle mensenrechten te willen steunen maar dat ze het geld gewoon niet kon missen, zeker met een kleine op komst, waarbij ze ook nog wees naar haar buik. De werver reageerde daarop met "Ben je soms bang dat je straks onder een brug moet slapen omdat je teveel geld aan *goed doel* hebt gegeven?". Het kwam er zo raar uit. Best heel onfatsoenlijk ook, zeker omdat collega heel eerlijk en oprecht was hierover. Ik begrijp dat ze graag mensen willen binnenhalen maar dit lijkt me averechts te werken.



Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie weleens met jullie mond vol tanden hebben gestaan door een rare opmerking van een straatwerver.
Alle reacties Link kopieren
ik word helemaal agressief van al jullie verhalen



maar ik heb wel net een nieuwe tactiek bedacht

volgende keer als ik op straat aangesproken wordt blijf ik staan,

en ga ik heel vriendelijk glimlachen en knikken, alleen maar dat

dat kan ik sowieso langer volhouden dan zij hun verhaal

denk dat ik ze wel de stuipen op het lijf kan jagen daarmee
Wat ik echt irritant vind, is als een werver aanbelt en zijn hand pontificaal naar mij uitsteekt en zich even joviaal wil voorstellen.

Eh, dacht het niet.
Het scheelt overigens echt wel hoe je kijkt of loopt als ze op straat staan. Vooral niet aankijken scheelt enorm. Ik word dan meestal niet aangesproken.
quote:Pinda-Kaas schreef op 22 januari 2017 @ 17:34:

ik word helemaal agressief van al jullie verhalen



maar ik heb wel net een nieuwe tactiek bedacht

volgende keer als ik op straat aangesproken wordt blijf ik staan,

en ga ik heel vriendelijk glimlachen en knikken, alleen maar dat

dat kan ik sowieso langer volhouden dan zij hun verhaal

denk dat ik ze wel de stuipen op het lijf kan jagen daarmeeIk zou beetje eng glimlachen, zo'n grimas trekken en dan knikken .
quote:gizzmo-returns schreef op 22 januari 2017 @ 17:35:

Het scheelt overigens echt wel hoe je kijkt of loopt als ze op straat staan. Vooral niet aankijken scheelt enorm. Ik word dan meestal niet aangesproken.Dat werkt vaak heel goed behalve bij bepaalde gekkies en daar kan je dan zo'n topic als dit mee vullen.
quote:wolkie schreef op 22 januari 2017 @ 16:38:

Ik lag op bed in de woonkamer met 2 gebroken enkels. Aan de voordeur hing een brief dat bezoek en bezorgers via de achterdeur moeten komen omdat ik niet in staat ben om de deur te openen. Ineens komen er 2 mannen via de achterdeur binnen gelopen die heel geintreseerd vragen wat er is gebeurt en hoe het gaat etc... stelde zich niet voor maar ik had gelijk door dat het Jehova getuigen waren. Ze begonnen over een nieuwe wereld waar geen ziektes en blessures bestonden en of ik het niet fijn zou vinden als die wereld zou komen. Tuurlijk vind ik dat fijn maar op mijn vraag of dat dan even snel geregeld kon worden zodat ik niet het revalidatietraject inhoefde konden ze geen antwoord geven en waren ze gelukkig ook zo weer weg. Maar ik vond he best brutaal om zo naar binnen te wandelen... voet tussen de deur 2.0 zeg maar...Heb je mazzel dat het Jehovagetuigen waren en geen andere enge lui.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 22 januari 2017 @ 17:36:

[...]





Ik zou beetje eng glimlachen, zo'n grimas trekken en dan knikken .



ja haha!

en vooral blijven aanstaren
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 22 januari 2017 @ 17:39:

[...]





Heb je mazzel dat het Jehovagetuigen waren en geen andere enge lui.Ik woon in een "ons kent ons" dorp, 1 gil en de halve buurt staat binnen. Ik heb uitzicht op de deur en deur was uiteraard alleen open overdag als man en kinderen weg waren. En ikhad vrijwel de hele dag bezoek in de tijd dat ik echt niks kon. Geen moment bang geweest.
Alle reacties Link kopieren
Lekker naief. Ik woon ook in een ons kent ons dorp, en had onlangs wel een inbreker bij de achterdeur staan. Die nog op slot was gelukkig, ik was hem voor. Valt bij jou niet mee met een verwijzing met een briefje naar een open deur waarbij ook nog eens verteld wordt dat je niet weerbaar bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pikkie22 schreef op 22 januari 2017 @ 20:21:

Lekker naief. Ik woon ook in een ons kent ons dorp, en had onlangs wel een inbreker bij de achterdeur staan. Die nog op slot was gelukkig, ik was hem voor. Valt bij jou niet mee met een verwijzing met een briefje naar een open deur waarbij ook nog eens verteld wordt dat je niet weerbaar bent.Nee hoor, echt niet naïef, zoals ik al zei, toen ik echt niks kon had ik continu visite, ik heb zicht op tuin en deur, buren altijd thuis, genoeg drukte op straat. Ik ben zeker niet naïef en mijn man zou mij zeker niet achterlaten als er ook maar een ienimini kansje was dat er gespuis zou langs komen. Als je het hier zou kennen dan zou je het snappen.
Bij mij vallen de grove opmerkingen geloof ik wel mee.



Het enige dat iemand ooit nariep: "Oh, u houdt niet van korting?"

Toen riep ik nog terug: "Nee, ik houd niet van korting."
quote:Pinda-Kaas schreef op 22 januari 2017 @ 17:34:

ik word helemaal agressief van al jullie verhalen



maar ik heb wel net een nieuwe tactiek bedacht

volgende keer als ik op straat aangesproken wordt blijf ik staan,

en ga ik heel vriendelijk glimlachen en knikken, alleen maar dat

dat kan ik sowieso langer volhouden dan zij hun verhaal

denk dat ik ze wel de stuipen op het lijf kan jagen daarmee



Ik heb al wel es vaker zin gehad om te doen alsof ik dus Portugees of Swahili (of gelijk welke andere "onmogelijke" taal) spreek .

En dat ik dus nauwelijks een lor versta van wat ze mij willen uitleggen, maar best wel wil luisteren.

Benieuwd hoe meertalig ze zijn .
Als een werver mij aanspreekt met 'mag ik u iets vragen?' dan zeg ik: 'ze zijn echt, ja' en dan loop ik gauw door. Werkt best goed, moet ik zeggen...



Totaal geen zin in, telefonisch niet, aan de deur niet en op straat ook niet.



Bovendien vind ik het erg dat bijvoorbeeld mensen die zelfstandig wonen met een beperking of diagnose flink bij de poot worden genomen door dit soort praktijken. Echt te gek voor woorden...
Ik roep tegenwoordig half in paniek dat ik niet met vreemde mannen mag praten van m'n vriend omdat hij anders heeeeel boos wordt



Werkt echt. Wel alleen als je door een jongen wordt aangesproken helaas.
Ik blijf zwerver lezen
Alle reacties Link kopieren
Ooit aangesproken door een werver van een doel waaraan ik al aan geef. Ik geef meer dan het pakket wat hij wilde aansmeren kreeg ik de vraag of ik mijn gift niet stop wilde zetten en zijn aanbod aan wilde nemen; dat was beter voor zijn targets en dan was ik goedkoper uit (want lager maandbedrag)

Tegenwoordig ben ik steengoed in negeren en meteen afkappen.
You're a diamond dear, they can't break you
quote:YouWish schreef op 22 januari 2017 @ 21:35:

Ik roep tegenwoordig half in paniek dat ik niet met vreemde mannen mag praten van m'n vriend omdat hij anders heeeeel boos wordt



Werkt echt. Wel alleen als je door een jongen wordt aangesproken helaas.In 't andere geval ben je toch gewoon lesbisch en vindt je hyperjaloerse vriendin het maar niets dat je met vreemde vrouwen spreekt ?
quote:Philae2 schreef op 22 januari 2017 @ 21:35:

Ik blijf zwerver lezen Ik zag dit topic en ik dacht: 'wtf, wordt iedereen zo vaak door straatzwervers aangesproken dan?!'
Alle reacties Link kopieren
quote:Nav__ schreef op 22 januari 2017 @ 21:29:

Als een werver mij aanspreekt met 'mag ik u iets vragen?' dan zeg ik: 'ze zijn echt, ja' en dan loop ik gauw door. Werkt best goed, moet ik zeggen...



Totaal geen zin in, telefonisch niet, aan de deur niet en op straat ook niet.



Bovendien vind ik het erg dat bijvoorbeeld mensen die zelfstandig wonen met een beperking of diagnose flink bij de poot worden genomen door dit soort praktijken. Echt te gek voor woorden...

Da's ook een goeie!



Aan de telefoon heb ik ook eens gehad, iets met een enquête over banken. Ik meteen dat ik geen interesse had, blijven aandringen. Heb toen gezegd dat ik gezegd had geen interesse te hebben en opgehangen. Zei vriend nog dat ik onbeleefd was ook. Moeten ze maar niet aandringen, waarom moet ik me verantwoorden dat ik geen interesse heb?



Eigenlijk zou je op zo'n moment moeten zeggen dat wij al ons geld nog onder de matras zitten hebben, maar zo ad rem ben ik helaas niet. Of als ze nog eens bellen voor gas of elektriciteit zeggen dat we nog met kaarsen werken en een houtvuur.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 22 januari 2017 @ 17:34:

Wat ik echt irritant vind, is als een werver aanbelt en zijn hand pontificaal naar mij uitsteekt en zich even joviaal wil voorstellen.

Eh, dacht het niet.Daarom doe ik de deur tegenwoordig ook niet helemaal open, maar slechts 15 cm of zo. Knappe jongen die mij dan een hand geeft. Helpt ook tegen de kou!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden werd ik aangesproken door een meisje, of ik donateur van hun doel wilde worden. Nou nee, ik was al donateur van 2 goede doelen. Wilde ze weten wat voor doelen. (Nu zou ik zeggen: dat gaat je geen ene donder aan, maar zo assertief was ik toen niet.) Nou, die doelen die ik noemde deugden niet, dat bleef allemaal aan de strijkstok hangen. O, en bij jullie niet? Nee want, bla bla, heel verhaal. Probeerde me te overtuigen dat die 2 doelen niks waard waren en hun doel veel beter was. Ik moest maar een wijntje minder drinken in het weekend, dan kon ik best donateur worden. Nou, dat zal ik zelf wel uitmaken. Toen ik weglipe werd me nog toegeroepen dat ik een harteloos persoon was.



Mijn opa was overigens fantastisch met telefonische verkopers. Die ging gerust zijn levensverhaal vertellen. Of hij ging ze helemaal uithoren, heb je kinderen, ben je getrouwd? Die verkopers kwamen er niet tussen. Dus op een gegeven moment zeiden de meesten: Nou meneer ik moet weer verder. Nee zei opa dan, jullie belden mij toch op? Dus je luistert maar even.

Deze tactiek probeer ik ook wel eens maar ik ben er niet zo goed in als opa :-)
Erger je niet, verwonder slechts!
Alle reacties Link kopieren
quote:joostelientje schreef op 23 januari 2017 @ 11:58:

Mijn opa was overigens fantastisch met telefonische verkopers. Die ging gerust zijn levensverhaal vertellen. Of hij ging ze helemaal uithoren, heb je kinderen, ben je getrouwd? Die verkopers kwamen er niet tussen. Dus op een gegeven moment zeiden de meesten: Nou meneer ik moet weer verder. Nee zei opa dan, jullie belden mij toch op? Dus je luistert maar even.

Deze tactiek probeer ik ook wel eens maar ik ben er niet zo goed in als opa :-)Over een paar jaar als je iets ouder bent, gaat het vast beter.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op mijn opleiding ooit het vak 'verkoop' gevolgd. Ik dacht dat ik iets zou leren over bijvoorbeeld klantvriendelijkheid en marketing... Kwam ik mooi bedrogen uit. Laten we zeggen dat als ik er goed in was geweest, ik nu wat eervolle vermeldingen had in dit topic. We leerden er niet meer dan drammen.



Verschrikkelijk vak.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
quote:_Vogeltje_ schreef op 23 januari 2017 @ 20:42:

Ik heb op mijn opleiding ooit het vak 'verkoop' gevolgd. Ik dacht dat ik iets zou leren over bijvoorbeeld klantvriendelijkheid en marketing... Kwam ik mooi bedrogen uit. Laten we zeggen dat als ik er goed in was geweest, ik nu wat eervolle vermeldingen had in dit topic. We leerden er niet meer dan drammen.



Verschrikkelijk vak.Dat is inderdaad wel heel bijzonder. Biljkbaar moet je een product bij mensen door hun strot duwen ipv ze verleiden tot de aankoop. Heb je het wel gehaald?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:aquake82 schreef op 22 januari 2017 @ 22:42:

[...]





Eigenlijk zou je op zo'n moment moeten zeggen dat wij al ons geld nog onder de matras zitten hebben, maar zo ad rem ben ik helaas niet. Of als ze nog eens bellen voor gas of elektriciteit zeggen dat we nog met kaarsen werken en een houtvuur. Oh ja, net als de standaard vervolgvraag nadat je hebt gezegd geen interesse te hebben, 'Wilt u dan niet besparen op energiekosten?' Ik antwoord dan altijd: 'Nee, ik ben nl. heel rijk en doe niets liever dan mijn geld uitgeven aan gas en elektra, vind ik zó fijn!'
Winter is coming...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven