Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Slim Finjie, om alvast vooruit te werken!



Een supersnotterige en koortsige baby hier (nu mag ik nog baby zeggen, over 2,5 week wordt ze alweer 1!) en vanochtend even naar de huisarts met dr geweest omdat ze zo zit te rochelen en piepen met dr ademhaling. Gelukkig niets meer dan officieel snipverkouden. En nog steeds vrolijk.

Wij tellen ondertussen af naar vrijdag, dat de vaatwasser en oven het weer doen. Denk dat we het hele weekend ovenmaaltijden eten maandag goed gebruik gemaakt van de vorst buiten en de vriezer ontdooid en gepoetst (nou ja, de poetsvrouw op mijn verzoek). Nu weer overzicht in wat we hebben! Vanavond een restjes uit de vriezer maaltijd dus



O: mueslireep in de wachtkamer bij de huisarts

T: bth speculoos

L: bth paté, bth smeerworst, bth hagelslag

T:? Even kijken of de druiven nog eetbaar zijn

A: gebakken rijst (gekookte rijst uit de vriezer) met bacon (vriezer), kipdijfiletreepjes (vriezer), ui, prei, doperwtjes, ei. Zoiets, moet nog boodschappen doen

T: chocolate chip koekje en een uur sporten
Dank je Gebruikersnaam.



Elko, wordt ze nu alweer 1?! Dat gaat snel. Gelukkig dat ze alleen maar verkouden is en er niks ergers aan de hand was. Wat zal jij blij als het vrijdag is Ik ga de vriezer ook maar eens doen, hij zit zo ontzettend vol dat er inmiddels niks meer bij kan. Ik gooi nooit eten weg en doe het altijd in de vriezer, maar dan moet je het wel een keertje weer opeten uiteraard.



Wat was het mooi vanmorgen buiten he, met al die bevroren bomen en struiken. Ik vind dat echt geweldig. Heel de tuin zat ook vol met vogels die kwamen eten. Mijn katten zaten likkebaardend voor het raam naar ze te kijken
Alle reacties Link kopieren
Haha Isa dat was hier dus ook. Maar doordat nu alles door elkaar zat moest ik de lades weer indelen (zodat bv de babyhapjes allemaal in 1 la zitten) en kwam ik dus ook weer dingen tegen. Werkt goed dus! En de lades die weer soepel open gaan!
Alle reacties Link kopieren
Heel nuttig, de vriezer leegeten... de dames en heren uit het consuminder topic zouden trots op jullie zijn



Jeetje Elko, ik ben ook helemaal verbaasd dat je jongste alweer bijna 1 wordt! Wat gaat de tijd toch snel he? Alweer bijna een dreumes dan... gelukkig dat het goed met haar gaat behalve de verkoudheid.



Isa, hoe is het met jou?



Finjie, heel slim om vooruit te werken voor een drukke onderwijs en stageperiode!



Lijstje hier:

Ontbijt: havermout met banaan, rozijnen, cacao, honing en kokos

Tussendoor: 2 mandarijnen

Lunch; 2 pompoenpitcrackers met kaas, stuk komkommer, halve paprika, tomaatjes, worteltjes

Avondeten: geroosterde bloemkool en kikkererwten met een mosterddressing en geroosterd amandelschaafsel
Ghe, verder doe ik niet aan consuminderen ben ik bang



Gember, meestal gaat het en soms helemaal niet. Dan heb je zo'n huilbuien-dag. Ik laat het maar over me heen komen.



Ik haal het straks weer weg:



Ze hebben een obductie gedaan en binnenkort krijgen we een uitnodiging voor een gesprek hierover. De kans is aanwezig dat haar ziekte erfelijk is. Daar ben ik enorm bang voor!!
Alle reacties Link kopieren
Oh jak, Isa, dat zou wel heel ellendig zijn... ik duim voor jou (en eventuele siblings...) dat het meevalt.

(Soms denk ik wel eens dat al die medische mogelijkheden ons ook een hele hoop extra kopzorgen geven trouwens... )



sterkte met de huildagen, heel verstandig om het maar over je heen te laten komen.... je doet er toch niks tegen.



en consuminderen: alle beetjes helpen misschien krijg je het virus te pakken, je was toch ook al aan het opruimen laatst?
Hoe meer je weet, hoe minder goed het is vaak ja.



Ik ben zeker een hoop aan het opruimen. Mijn schuur staat inmiddels vol met dozen en tassen die ik naar de vuilstort en kringloop ga brengen. Dat gaan we zaterdag doen. Heerlijk om een steeds leger huis te krijgen. Soms bewaar je echt teveel spullen waar je nooit meer wat mee doet.



Ik ga op zoek naar het consuminderentopic, even ideeën opdoen.
Alle reacties Link kopieren
Isa wat goed al dat opruimen! Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd, zeggen ze toch wel eens?



Ik was een paar dagen weg, uiteraard teveel gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Dan is mijn hoofd helaas niet zo opgeruimd vrees ik, Leighton mag ook wel eens wat aan gebeuren.

Heb mijn opruimchallenge van de kerstvakantie ook allang weer opgegeven... misschien dit weekend nog wat doen aan 'decluttering' in huis.



Lekker dat je een paar daagjes weg was. Je moet ook maar het beste maken van de situatie zonder baan nu eventjes, toch? Nog nieuws op het buitenland front?



Mijn lijstje vandaag:

Ontbijt: 3 rijstwafels, met jam, lemon curd, strooikaas, yoghurt met banaan

Tussendoor: minneola

Lunch: 2 boterhammen met notenpasta, kapje met jam, paprika, tomaatjes, komkommer

Tussendoor: chocoladekoekje

Avondeten: minestronesoep en broodje met gesmolten kaas uit de oven
Mijn hoofd raakt bijna helemaal leeg, zoveel heb ik al weggegooid. Echo-o-o-o-o



Vandaag aan het schilderen geweest. Een schilderij, niet mijn huis dus. Dat was lang geleden, heerlijk om te doen weer. Ik kreeg al visioenen van een atelier annex bibliotheek annex muziekkamer als de kinderen het huis uit zijn. Lijkt me zo heerlijk om die plek voor mijzelf te hebben.



Hoe gaat het met de banenjacht?
Alle reacties Link kopieren
quote:gemberpannekoek schreef op 21 januari 2017 @ 10:35:

Nog nieuws op het buitenland front?



Nee, alleen een email met "over 2 weken ongeveer gaan we een beslissing nemen" of iets in die strekking. Zeg dan helemaal niks.



Banenjacht gaat langzaam helaas. Ik voel me heel nutteloos, zo thuis zittend. Heb ook al een hoop opgeruimd, kunnen we samen echoën Isa.



O: kaasscones met yoghurt dip

L: kokos yoghurt

D: inktvisjes en spaghetti

T: groentenfriet
Ik ruim helemaal niks op, geen zin in



Vervelend Leighton! Ik snap dat je er niet prettig bij voelt.



Isa hoe voel jij je nu?



O: boterham filet americain

T: peer

L: bolletje 30+ kaas

T: mandarijn en rijstewafel en een paar chocotoffs

D: zilvervliesrijst met kipgehakt, veel groente en chicken tonight saus

T: 2 droge boterhammen en een bakje gemengd fruit



Vandaag naar een leuk museum geweest met het gezin. Verder gaat het allemaal mwa. Wat getob met de kinderen en school enzo. Mijn moeder gaat niet goed (euthanasieverklaring, wilsbeschikking en niet-reanimeren zijn nu allemaal vastgelegd met de huisarts).
Leighton . Hoogste tijd voor wat nuttigers voordat we echt niks meer over hebben. Balen dat het allemaal niet opschiet met banen en buitenland.



Och Momo toch. Wat zwaar zal het nu zijn voor jou/jullie. Sterkte lieverd.

Met mij gaat het soms goed en soms niet. Er was gisteren nieuws over één van de kinderen en ik stond al met de telefoon in mijn handen om mijn moeder te bellen. En dat kan dus niet, dat is moeilijk
Alle reacties Link kopieren
Wow, Isa, wat gaaf dat je schildert, wist ik niet. Lijkt me heerlijk, een atelier/bibliotheek kamer voor jezelf op termijn!



Ach Momo, wat zwaar van je moeder. Het komt wel heel dichtbij zo he? En dan ook nog gedoe en zorgen met kinderen en school... ik leef met je mee en hoop dat je goed voor jezelf zorgt, want dat is wel belangrijk nu.



Leighton, kan het me helemaal voorstellen dat het naar is om zo nutteloos thuis te zitten terwijl je graag zou willen werken. Vervelend dat het zo langzaam gaat met de banenjacht en dat het zo lang duurt voor jullie duidelijkheid krijgen over het buitenland.

Gelukkig eet je nog wel lekker, mmmmmm kaasscones! heerlijk.



Elko, is je bijna-dreumes alweer beter?



Friction, hoe is het met jullie nieuwe huis?



Alle anderen



Mijn lijstje vandaag:

Ontbijt: boterham met jam, boterham met gekookt eitje, yoghurt met appel, rozijnen en kaneel

Tussendoor: minneola

Lunch: boterham met vegetarische peperworst, boterham met zwitserse kaas, paprika, tomaatjes, worteltjes, komkommer

Avondeten: minestronesoep met 2 broodjes kaas uit de oven
Dank je wel lieve Isa en Gember. Oh Isa dat lijkt me zo vreselijk idd. Ik bel mijn moeder ook altijd over alles, dat dat dan niet meer kan lijkt me zo erg. Het is gewoon een soort reflex om die telefoon te pakken.



Ik heb geschaatst vandaag, op natuurlijk! Hier vlakbij huis was een sloot goed genoeg om te schaatsen, was superleuk. Eerst vanochtend anderhalf uur en vanmiddag weer een uur.



O: boterham 30+ kaas

T: 3 chocotoffs (moet die krengen niet meer kopen, veel te lekker!)

L: volkoren pistolet met ham, kaas en komkommer

T: droge boterham, bakje gemengd fruit

D: kant en klaar gerecht uit de vriezer, iets met zalm, aardappels en allerlei groente (rest van het gezin eet pannenkoeken)

T: mandarijn ofzo
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt misschien een beetje raar Momo en Isa, maar uiteindelijk vind je misschien de stem van je moeder in jezelf weer terug... dat heb ik met sommige overleden dierbaren, na een (lange, zware) periode van rouw kun je soms ineens een innerlijk gesprek met jezelf hebben waarin je denkt, hé, dat zou ..... nu ook gezegd hebben. Alsof je jezelf verrijkt hebt met al het goede dat diegene je tijdens zijn/haar leven heeft gegeven. Misschien een hoopvolle gedachte voor jullie... al doet het niets af aan het verdriet hoor, dat weet ik.



Momo, vanwaar die droge boterhammen in je lijstjes? vielen me gisteren ook al op.
Ik hoop het Gember, dat zou mooi zijn.



Haha de droge boterhammen. Lekker brood dus ik had er gewoon zin in :-)
Gember, lang geleden heb ik samen met mijn vader een aantal schildercursussen gevolgd. Leuk was dat, dus ik heb de kwast maar weer eens opgepakt.

De stem van mijn moeder in mezelf weer horen, dat zou mooi kunnen zijn.



Momo, dat je nog kon schaatsen nu, leuk zeg. Ik dacht dat het overal al weggedooid was. Droge boterhammen zijn echt lekker soms.
Bij ons wordt volop geschaatst! Hier vanochtend -7 toen we opstonden om 10 uur. Pas rond 12 uur rond 0 graden en nu weer iets beneden 0. Ik zelf ben geen schaatser hoor, wel heerlijk gewandeld in het zonnetje!
Zo koud? Brrrr, ik had geen idee. Ben niet buiten geweest vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Momo wat een zware week heb je gehad met deze regeldingen erbij. Het is heel goed om dit geregeld te hebben, maar veel liever denk je dat niet over na. Ik hoop het ook, wat gember zegt. Ik kan het me wel voorstellen, dat je eigenlijk wel weet wat je moeder zou zeggen op zo'n moment.

Heerlijk om te schaatsen!



Isa, goede dagen en slechte dagen horen erbij ja. Hoe klote ook. Het schilderen lijkt me een fijne afleiding en uitlaatklep. Hoe gaaf, een eigen atelier/bibliotheekkamer straks. Vooral om die te gaan inrichten en plaatjes ervoor te zoeken als inspiratie. Open tegen die tijd maar een topic, ga ik mee zoeken



Gizzmo het is ook heerlijk om te wandelen. Super frisse lucht en een zonnetje.



Gember wat een mooie woorden naar Isa en Momo! Hoe zwaar telt je opruimchallenge? Want na mijn werk zou ik echt opruimen ook niet doen, maar als het ook telt dat je de vaatwasser leegruimt (dus mooi opgeruimde keuken en leeg werkblad) dan kan je toch mooi elke (werk)dag eraan voldoen haha. En in het weekend aan de bak!



Leighton lekker frustrerend dus. Ik hoop dat er snel iets moois langs komt, nieuw werk of een kans in het buitenland.

Gelijk heb je trouwens, lekker eten als je een paar dagen weg bent.



Jongste is weer opgeknapt. Voor zolang het duurt dan, volgende verkoudheid ligt ongetwijfeld alweer op de loer.

Vanochtend zijn we naar de dierentuin geweest (abonnement). Warm ingepakt en gaan! Het was -5 toen we wegreden thuis, toen dachten we wel even oh nee wat gaan we doen??? Maar je loopt je warm dus het was best te doen. Vanmiddag het keukentje afgemaakt, het is echt zo leuk geworden!



Gegeten:

O: bth grillworstsalade, bth hagel

L: broodje unox, 1/3e kop erwtensoep

En verder weet ik het nog niet, vul nog wel aan
Alle reacties Link kopieren
Als je echt lekker en vers brood hebt kan ik me die droge boterhammen wel voorstellen inderdaad Momo! Ik had van dat kleffe supermarktbrood in gedachten...



Isa, wat leuk die schildercursussen met je vader. Mooie afleiding nu.



Elko, wat leuk dat je keukentje zo mooi geworden is.



Mijn opruimchallenge is eerlijk gezegd meer een weggooichallenge... van heel veel dingen op zolder en mijn studeerkamer die ik eigenlijk niet meer gebruik, maar waar ik ook tegenop zie om ze weg te doen. Dat voelt zo radicaal, op de één of andere manier. Maar mijn huis slibt langzaam vol en dat voelt ook niet lekker.

Het punt is, ik kan me zoiets wel voornemen (elke dag 3 dingen wegdoen bv.) maar in de praktijk kom ik daar alleen in vakanties echt aan toe. Kerstvakantie wel goed bezig geweest, maar nu ligt het weer helemaal stil. Nu ja, er is gelukkig op zich geen haast bij, behalve dat het me een beter gevoel geeft als ik het klaar heb...
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook lekker gewandeld Gizzmo! heerlijk weer, en als je in beweging bent ook niet koud.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou nu eenmaal heel erg van lekker eten.



Hoe gaat het met jullie? Ik hoop stiekem binnenkort op een update van fairfax.



Gisteren:



O: Bagel met ricotta, bieslook, tomaat, zout en peper, 1 banaan

T: Latte macchiato

L: 2 rijstwafels met truffel tapenade

D: boerenkoolstamppot met rookworst



Vandaag:



O: geroerbakte tofu met ui en spinazie, 1 banaan

L: boerenkoolstamppot met rookworst

D: zelfgemaakte sate met zelfgemaakte satesaus en rijst

T: ananas/mango sticks



Ik ben trouwens gek op de popcorn van propercorn, zo lekker!
Ik hoop stiekem dat Fairfax te druk is met verhuizen met haar kids, dat ze geen tijd heeft om hier te schrijven. Dat gun ik haar zo!



Wat zijn ananas/mango sticks?



Wat leuk Isa, dat je met je vader een schildersworkshop hebt gedaan ooit! Ik ga binnenkort een 'dikke dame' schilderij maken, kennen jullie dat?



Elko leuk naar de dierentuin en leuk van het keukentje! Sowieso is dat al een leuk keukentje. Ik had vroeger ook altijd een abonnement op de dierentuin, hartstikke leuk! Nu hebben we een museumkaart.



Gember nee supermarktbrood eet ik niet droog voor mijn plezier . Weggooien heb ik helemaal geen moeite mee. Mijn prullenbakken puilen altijd uit en ik ben soms zelfs iets te enthousiast met weggooien. Ik hou niet van rommel.



Vandaag een vrije dag, naar resorts gezocht voor onze aankomende zomervakantie naar Aruba



O: boterham 30+ kaas

T: bakje gemengd fruit en 3 chocotoffs (nu zijn ze eindelijk op gelukkig)

L: boterham 30+ kaas

T: mandarijn

D: lasagne bolognese

T: peer of druiven



We eten veel pasta op het moment, omdat de oudste niet zo makkelijk is met eten en ineens weer pastasaus zonder stukjes lust. Dus een paar keer per week maak ik een pastagerecht met veeeeeel groente en daar haal ik de staafmixer doorheen. Volkorenpasta erbij, lekker hoor. En ik vind het zelf ook zo veel lekkerder dan de eeuwige bloemkool, broccoli, wortels, boerenkool of spinazie met gekookte aardappels. Dat is namelijk het enige andere dat hij lust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven