Baby's van september 2016

26-09-2016 20:40 326 berichten
NaamLeeftijd# Bevallen opZoon/dochterLein201331/30eerste1 augustuszoonLin1206?/?eerste9 augustusdochterSuze2728/30eerste27 augustusdochterLuiksewafel?/?eerste5 septemberdochterK0ekiejj2727/27eerste7 septemberzoonFitzgerald22/24eerste7 septemberzoonDien9125/25eerste12 septemberdochterVivamf28/33tweedeeind septemberdochterLys_25/26eerste26 septemberdochter





Hallo allemaal

Het leek mij leuk om een topic te openen voor dames die in september 2016 zijn bevallen.

Het is de eerste keer voor mij op een forum.



Ik zal me eerst even voorstellen..

Ik heet K0ekiejj, ben 27 jaar en mijn man ook.

Wij zijn bijna 10 jaar samen en 5 jaar getrouwd.

Wij zijn ouders geworden van ons eerste kindje. Met een zwangerschap van 35,6 weken ben ik spontaan bevallen. De bevalling ging heel snel en gelukkig zonder complicaties. Wel hebben baby en ik 5 dagen in het zkh moeten blijven. Inmiddels zijn we al 2 weekjes thuis.



Baby doet het erg goed..slaapt lekker. Krijgt volledig moedermelk..ik kolf om de 3uur, en ik leg hem ook aan.

Papa en kleine koekiej liggen nu heerlijk in dromenland
Hoi Drika!



Fijn, dat door slapen! Hier wisselt dat nogal eens, ik heb maar besloten om de voeding van 23.00 er wel in te houden, dan weet ik zeker dat ze door slaapt.. :P

Mijn dochter is ook ongeveer 1,5 a 2 uur wakker ( incl. voeding). Ze kan nu net wat gericht grijpen, maar grijpt dus ook nog wel eens mis.

Er wordt hier nog niet gerolt, wel hard geprobeerd.. Denk niet dat het erg is dat ze zoveel slapen. Dochterlief heeft dus zelfs 1 slaapje die vaak 3 uur duurt, soms 3 kwartier korter ( precies die slaapcyclusjes zeg maar). Als ze dit niet doet, heb ik later een vermoeide/huilerige baby, dus als ze eerder wakker wordt, probeer ik eerst met een speen of ze niet door slapen wil ( dit doe ik 2 keer, anders eruit..)



Ik gebruik het Jip & janneke slaapzakje van de Hema, waarbij je de mouwtjees kan afritsen. Dit heb ik dan ook gedaan, met eronder kleertjes ( of pyjama als die schoon is.. ) ik heb erover nog wel een dekentje, dit vindt ze fijn. Daarnaast is dit slaapzakje niet heel dik.



Ik zit wel te kijken om haar met 4 maanden kleine beetjes hapjes te geven. Vindt het ook weer lastig, maar denk dat dit wel goed is.

Moet nog wel even kijken hoe dit gaat, hebben nog wel even tijd.. ;)
Alle reacties Link kopieren
Hé meiden,

Onze dochter is vanaf het begin al niet zo'n enorme slaper overdag. Ze slaapt helaas ook nog niet door en is ook nog verkouden dus de afgelopen nachten zijn erg rommelig. Maar ze slaapt daarentegen wel elke dag uit, wel met voeden tussendoor. Meestal gaat het ongeveer zo: tussen 19.00-20.00 bad bed en voeden. Dan slaapt ze tot ongeveer 23.00-00.00 uur en wordt dan weer wakker rond 5.00 en dan om 8.00 uur weer. Vervolgens slaapt ze met gemak tot 10-10.30. Het lijkt me heerlijk als ze binnenkort gaat doorslapen.. begin nu wel moe te worden. En moet volgende week weer beginnen met werken dus dan zal het allemaal sowieso wat anders worden.

Maar goed, ze komt s ochtends uit bed en is dan meestal (max) anderhalf uur wakker. Slaapt dan 45 minuten. Daarna is ze zo'n 2-3 uur wakker denk ik. Eerst sliep ze dan ook 45 minuten maar de laatste tijd steeds vaker anderhalf-2 uur. Dan weer wakker tot het 19-20.00 uur is enz.

Maar goed ik.moet zeggen dat ik soms een ritme denk te hebben en dan verandert het weer. Slapen is nooit verkeerd denk ik. De kraamverzorgster zei steeds: slapen=groeien. En joh, er is nog nooit een kindje geweest die op zn rug is blijven liggen hoor. Ze ontwikkelen allemaal in hun eigen tempo..



Vandaag is dochter voor de tweede keer gaan wennen bij het kinderdagverblijf. Vorige keer was het erg goed gegaan maar vandaag wilde ze niet slapen. Ze zag er betraand uit toen ik binnen kwam. Terwijl ze niet zo vaak verdrietig is eigenlijk. Mn hart brak wel een beetje. Het is r ook steeds best rommelig en ik vond dat er weinig aandacht was voor ons als wennende-ouders. Pfff lastig hoor.. voel me er ng niet echt goed bij. Volgende week gaat ze voor het eerst de hele dag en ik hoop zo dat ze een beetje happy is daar. Heb er een beetje buikpijn van. Het komt vast goed, maar ik vind het toch een beetje moeilijk!



Qua hapjes, ik ga denk rond maand 5 starten met hapjes. Gewoon gepureerd. Binnenkort wat meer in verdiepen..
Alle reacties Link kopieren
Nog de beste wensen voor 2017 allemaal!



Wat fijn al die goed slapende kindjes!

Suze zo'n ritme komt vanzelf. Ik herken het ook van mijn oudste dochter, dacht ook altijd een ritme te ontdekken en dan was het weer weg. Vervelend dat je nog geen fijn gevoel hebt bij het kdv. Volgende keer even afwachten en anders gewoon een andere zoeken. Je moet je er wel goed bij voelen hoor!

Hier met voedingen een super ritme. 's avonds en 's nachts slapen ook. Overdag geen idee, maar dan slaapt ze ook goed. Nog steeds beneden in de Kinderwagenbak. Kan toch geen kwaad?

Helaas nog steeds last van krampjes. De kinderarts denkt dat ze veel pijn door haar darmen ervaart en dat ze er toch echt over heen moet groeien. Advies om met bijvoeden te beginnen, omdat er in moedermelk geen vezels zitten. Als ze juist meer last kreeg van kramp moesten we weer stoppen. Mijn plan was om 6 maanden uitsluitend borstvoeding te geven, dus ik twijfel. Iemand advies?
Hoi hoi allemaal

Vandaag was het de eerste dag dat mijn zoontje naar het kdv ging. Hij ging voor een halve dag..De ochtend verliep lekker soepel.. Gisteren had zoontje voor het laatst om 21.15 gedronken en sliep van 22.00-05.30 na de voeding nog een uurtje geslapen, ondertussen konden wij ons klaarmaken..We gingen hem samen brengen..Het is heel erg goed gegaan op het kdv lekker een paar keer geslapen..Werd vrolijk wakker, gespeeld met de leidsters en goed gedronken. In de middag naar het CB geweest, alles gaat goed. Heeft wel 2prikjes gekregen, is daardoor best huilerig..

Wij geven hem sinds 2 weken al fruit..Banaan, appel en peer gepureerd.. ik geef hem steeds 2 soorten en dat door de helft. Hij vindt het heerlijk en eet het goed. CB heeft geadviseerd om ook groente te geven, ik moet nog kijken vanaf wanneer ik dat wil doen.



Suze hoe ging het vandaag op het kdv?



Nici ik denk dat in de kinderwagenbak geen kwaad kan, zolang ze niet kan zitten. En vervelend van die krampjes. Ik heb helaas geen advies voor je..



Drika het is niet erg dat je zoon veel slaapt. De een heeft meer slaap nodig dan de ander. Mijn zoontje slaapt overdag in z'n kleertjes en een fleece slaapzak. S'avonds in zijn pyjama en een dikke slaapzak zonder mouwen. En na zijn laatste voeding, dat is tussen 21.30-22.00 in zijn pyjama, dikke slaapzak zonder mouwen en een deken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!



Hoe gaat die bij iedereen? Onze meid alweer ruim 5 maanden! Het gaat zo snel.



Wat heerlijk om te lezen dat jullie babytjes allemaal lekker slapen s'nachts.. hier nog steeds geen doorslaper.. ze komt zelfs nog 2x s'nachts.. paar weken geleden zat ik weken op 1x s'nachts. Ze is erg onrustig steeds.. ik snap er niets van! Ze gaat vertellen en wil spelen om 5 uur.. zo vermoeid. Om deze reden slaapt ze s'nachts nog bij ons op de kamer..



Daar tegen gaat het slapen overdag SUPER! Ik leg haar wakker in bed en ze slaapt binnen 2 min. S'morgens 1 kort slaapje van 45 min. Daarna een lange van 2 uur en dan eind van de middag nog 1 van 45 min.
Hoi Lin

5 maanden al!! Wat gaat de tijd toch snel zeg!

Jammer dat het doorslapen nog niet lukt, zeker nu je weer werkt.

Sinds ik weer werk, dat is nu een week, slaapt mijn zoontje ook niet meer door. Op mijn eerste werkdag werd hij netjes om 5.30 wakker..

Maar daarna komt hij nu 1 keer in de nacht.. terwijl hij goed drinkt overdag..

Ik denk ook dat het komt, omdat hij niet de hele tijd bij mij was ofzo. Even lekker mama tijd..

Ik vind het niet vervelend ofzo..Maar ik hoop wel dat dit gaat veranderen naar weer doorslapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan mijn tweede werkweek begonnen ????.

Even wennen hoor, de kleine meid achter laten bij de oma's. Gaat gelukkig goed. Het kolven op het werk ging vorige week helaas niet goed, te weinig. Heb thuis extra gekolfd op mijn vrije dagen om de productie te verhogen. Vandaag lijkt het te werken, de rest van de week maar even afwachten.



Hier gaat het slapen over het algemeen goed. Moet er nog wel eens uit 's nachts, maar dat is alleen een speentje erin doen.

Ik kom daarna alleen moeilijk weer in slaap. Als mijn man eruit gaat lukt het verder slapen wel snel. Dus vanaf afgelopen weekend offert hij zich op (hij kan direct weer verder slapen)



Onze dame is net 4 maanden oud. Het valt me op dat ze nog helemaal niet naar spulletjes grijpt. Ze kan wel heel eventjes iets vast houden als ik het in haar hand duw. Ik weet niet zo goed wat 'normaal' is. Wanneer begonnen jullie kindjes hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Hé meiden,

Jeetje de tijd vliegt voorbij zeg nu ik weer aan het werk ben.. hebben jullie dat ook?



Nici dat grijpen en andere ontwikkelingen.. agh het komt echt vanzelf. Er is nog nooit een baby geweest die altijd op zn rug is blijven niks doen toch? Ik zou me er niet druk om maken, straks komt er weer een sprongetje en dan kan ze het ineens.

Hier ook wennen met kolven op het werk, de ene keer lukt het voor geen meter en de andere keer kolf ik veel. Tot nu toe lijkt het aardig op peil te blijven. En idd anders een dag nakolven.



Lekker dat het slapen al goed gaat bij veel van jullie.

Ik herken me meer in Lin. Kleine meid komt regelmatig snachts. Zowel voor een speen als voor eten. Ze is sowieso erg verkouden geweest en daardoor fysiek erg onrustig. Het lijkt nu weer wat beter te gaan *klopt af*. Maar nu is ze ineens rond 5-6 uur klaarwakker en dan gaat ze dus zeer fanatiek kletsen. Zucht, haha!!



Man wil graag pap gaan geven maar daar ben ik zelf nog niet aan toe. We geven wel fruit nu om te proeven. Eerst peer (1 peer pureren met een klein beetje water en verdelen over 4 bakjes, het is vooral om te proeven) en zo 4 dagen achter elkaar dezelfde smaak. Nu banaan op dezelfde manier... wauw ze vindt het heerlijk. Eet bijna de lepel erbij op!



Nu twee keer een hele dag op het kinderdagverblijf geweest en het ging super. Ze komt er ook vrolijk vandaan. Pak van mijn hart! Rotgevoel is dan ook weg.



En verder is ze vandaag van rug naar buik gedraaid. Wat gaaf was dat. Ze was er bijna en raakt beetje gefrustreerd en voila ineens lukte het! Man en ik waren beide thuis dus we gingen juichen en klappen... trots dat ze was!!! Haha.



Koekiej hoe bevalt je nieuwe baan?

Dien hoe is het met jouw zoektocht?
Nici wat gaat de tijd snel zeg. Ik ben ook begonnen aan mijn tweede werkweek. inderdaad wat Suze zegt, het grijpen komt vanzelf.. de een is één is wat sneller dan de ander.

Suze wat fijn dat het goed gaat op het kdv. Knap zeg dat ze ging rollen en het leuke is, dat zowel mama en papa erbij waren

Is de verkoudheid minder geworden?



Op werk gaat het goed. Ik kolf 2keer. En ik kolf ongeveer 120cc per keer. Mijn zoontje drinkt tussen de 180-200cc op het kdv. Dus 2keer kolven is één voeding. Hij krijgt ook fruit en dat gaat super. Alleen sinds hij naar het kdv gaat, is het slapen minder geworden. En hij komt bij mij om de 3uur ipv 4. Snachts komt hij zelfs 2keer. Terwijl hij toch een paar weken voordat ik begonnen was met werken door sliep. Hij is nu ook ontzettend verkouden, dus misschien speelt dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier is het doorslapen weer voorbij. Het lijkt wel bij deze leeftijd te horen ofzo? Hij komt 's nachts meestal 1, soms 2 keer.



Komend weekend gaan we met bijvoeding beginnen. We beginnen met groente. Één smaak per keer en dan dezelfde groente 4 dagen achter elkaar. Alleen een paar hapjes na een borstvoeding. Vanaf ongeveer 6 maanden wil ik met Rapley gaan beginnen. Waarschijnlijk combineren met gepureerd eten. Zijn er meer mensen die dat overwegen?



Nicci, dat grijpen komt zomaar opeens hoor. Van de ene op de andere dag. De ene is sneller met grijpen, de ander met rollen en weer andere baby's kijken of 'kletsen' vooral veel. Uiteindelijk gaan ze alles vanzelf een keer doen.

Hier heeft zoon wel een keer gerold, maar dat is al weken geleden en sindsdien heeft hij het niet meer gedaan. Lucky shot misschien ;) Grijpen doet hij soms wel, soms niet. Al dat bewegen hoeft voor hem niet zo lijkt het. Heeft ie van z'n moeder
Alle reacties Link kopieren
Vervelend zeg dat bij de meeste het slapen weer minder is.



Koekiej, hoe bevalt je werk? Wat knap dat je het redt met 2x kolven. Ik kolf eigenlijk vaak op een dag. In de ochtend nadat ik hem heb gevoed en dan 2 of 3 x op werk en nog 1x voor de avondvoeding. Als ik op werk 2x kolf, kolf ik vaak direct als ik thuis kom of de kleine man drinkt ze leeg. Ik vind reserve voedingen wel prettig (vriezer is behoorlijk vol inmiddels).



Nici, wat betreft het kolven op werk, dat heeft echt tijd nodig. Ik kolfde vorige week en afgelopen week pas tijdens werk echt hetgeen wat hij wegdrinkt. En dat terwijl ik weer sinds 1 december werk. Maar nu wil hij weer meer dus nu is het weer iets te weinig. Maar ik red het altijd doordat ik dus ook in de ochtend en avond kolf en hij vaak van de avondvoeding wat laat staan. Heb je een voorraad in de vriezer? Dan helemaal niet druk maken. Dat gaf hier veel rust is. Die voorraad wordt hier eerder groter dan kleiner.

Dat grijpen komt ook wel hoor. Soms ook van de 1 op de andere dag.



Leuk dat er al hapjes worden gegeven. Ik wacht denk ik de 6 maanden af.



Het slapen is hier al weer een hele tijd minder. 'S nachts komt hij 2/3 keer en dan rond 5:30 begint het geklets. Meestal pak ik hem bij mij in bed en vaak lukt het slapen dan wel met tussenpozen.

Hij heeft gewoon echt trek.

Ik ben daardoor ook wel erg moe! Maar hij zal vast ooit gaan doorslapen. Hij overigens nog geen enkele keer doorgeslapen. Zou niet meer weten hoe dat is haha!

Ik moet wel eerlijk zeggen dat toevallig afgelopen 2 nachten beter gingen. Hij kwam 1x en dan weer rond 5:30 kletsen. Maar hij wil overdag grotere hoeveelheden drinken. Maar ik juich niet te vroeg, want iedere keer als ik ergens aan wen wordt het weer omgegooid.



Hoelang is jullie kindje overdag bij de oppas/kdv?

Afgelopen dinsdag was zijn eerste dag op het kdv en precies die dag was een vrij lange dag. Ik voelde mij zo schuldig. Heb staan huilen bij het ophalen

Hij zal hier voortaan +/- 9 uur op een dag zijn. Klinkt als best veel..
Alle reacties Link kopieren
Drika, ik overweeg ook deels rapley. Ik ben nu lid van zo'n facebook groep, maar dat zijn echt fanatiekelingen en mij lijkt het gewoon leuk om te proberen. Daarnaast wil ik het mijn moeder en het kdv niet aandoen om dat te proberen.
Alle reacties Link kopieren
Fitzgerald, wat pittig die nachten. Het is allemaal normaal, maar het breekt je zo op. Hier duurde het doorslapen twee weken en het heeft me zo opgeladen. Ik hoop dat jij dat binnenkort ook even mag ervaren!



De eerste tijd met de opvang lijkt me ook ontzettend wennen en lastig aan het begin. Het zijn inderdaad lange dagen en je bent zo gewend 24/7 samen te zijn... ik heb hier de luxe dat ik pas in april ga werken, dus dan ook pas opvang. Nadeel is dat baby's dan wat eenkenniger wordt, dus ik bereid me vast voor op de tranen bij ons beiden. ;)



Ik twijfel ook steeds over het bijvoeden hoor. 5 maanden, 6 maanden... Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf gewoon heel ongeduldig ben daarin. Het lijkt me zo leuk... maar wil ook niet dat hij last krijgt van z'n darmpjes ofzo. Wat is voor jou de reden om tot 6 maanden te wachten?



Ik sta op zich achter het idee van Rapley, maar wil inderdaad niet zo star en fanatiek worden daarin. Gewoon maar zien wat werkt, afwisselen en flexibel blijven. Maar lijkt mij inderdaad ook heel erg leuk om te proberen!
Hoi Hoi,



Hier intussen langzaam begonnen met zo nu en dan een(groente) hapje, en gelijk ophouden, of dus niet echt aan beginnen als ze gaat huilen/stress tekenen vertoont. DL vindt het leuk om de lepel zelf te pakken en in de mond te stopppen.. Ik hou natuurlijk de regie op het uiteinde. Bloemkool was smullen, wortel was huilen.. en indd ook 3 a 4 dagen zelfde groente/fruit aanbieden. Al beginnen wij dus met groente, omdat fruit makkelijker zou gaan omdat dat al zoet is ofzo.. en soms doe ik ook nog eens een dag niet, is meer uitproberen, ook van ons als ouders.. :P Wat werkt..

Vond het wel een beetje Rapley ( zelf in mond stoppen, lepel voor haar mond houden en er niet inproppen en niet kijken naar hoeveelheid ze neemt..) Ben van plan om vanaf 6 maanden meer de rapley methode te doen, dus meer zelf vasthouden enzo.



Werk zoeken gaat beetje bagger, telkens afgewezen, of toch net niet in het plaatje passen. Wel laatst uitgenodigd, maar was meer het piramideidee, dus dat gaat we maar niet doen.. ( geld inleggen, iets terug krijgen en dat verkopen en uiteindelijk verdienen aan de verkoop).

Van het weekend met vriendlief een plan gemaakt om alle organisaties af te gaan in deze provincie, en lekker iedereen een open sollicitatie te versturen, tenzij ze een vacature hebben openstaan. En dan maar hopen, en anders alsnog de fabriek in/administratief medewerker oid. Wil het graag eerst in de branche proberen waarin ik afgestudeerd ben.



Met DL gaat het prima, was bij het CB 65 CM en 6860 gram. Groeit lekker, nog bijna volledig op BV ( op dus die ieniemieniehapjes na, die er nog vaak buiten vallen). DL wel vaker gefrustreerd omdat ze wil rollen maar op haar zij blijft hangen, erg sneu. Als we helpen is ze nog bozer, dus wissel dat maar even af.. Gelukkig snel af te leiden met haar lievelingsuiltje( Bijtring..)

Nicci gaat iedereen verder vanzelf hoor. hoorde ook van een aantal moeders in de buurt waarbij het kind al zou kunnen zitten en uitstekend rollen en nouja misschien ook wel bijna kruipen met 4 maand.. leek me eerder een uitzondering. Gaat op hun eigen tempo. mijn DL begin net met meer babbelen in dr ledikant enzo. zo zie je, ontwikkeling verschilt ( en gelukkig maar)



DL komt verder inderdaad ook weer 1 x in de nacht, en daarna rond half 6.. Snap dat dat voor werkende moeders misschien fijn is, maar ik ben nog vrij, wil liever doorslapen.. Gelukkig was het vanochtend 08.00, maar lag ze nog vrolijk te spelen met haar slaapknuffeltje.. xD Kon dus rustig opstarten..



En hoe is het met de andere dames?
Hallo allemaal tijdje geleden

Op werk gaat het goed. Heb het erg naar mijn zin. Ik kolf nu 3keer op werk..En 1keer s'ochtends thuis voordat ik ga werken en 1of 2 keer als ik thuis ben..Sinds 2 weken is mijn zoontje verkouden..Sinds een week ook last van hoesten en slijm..En sinds zaterdag komt er ook nog koorts bij..Echt zo zielig. Zaterdag hebben we zetpil gegeven..Dat hielp toen wel..Maar zondag was het 38,1.. en in de nacht 38,5 dus toen ook zetpil gegeven..En vandaag in de avond 39,1 echt zielig zeg..

Hij is ook niet zichzelf, beetje huilerig..Hij lacht wel en Kletst wel..Maar niet zo veel, wat ook logisch is. Hij heeft ook zo een nare hoest

Ik hoop dat hij snel beter wordt
Hoi hoi,

ik kom weer eens buurten.

@K0ekiejj, ik hoop dat het beter gaat nu? Bah, heel zielig, zo ziekjes. Werkte de zetpil een beetje? Fijn dat het kolven wel een beetje wil, of is het nog lastig?



DL slaapt weer door, van het weekend zelfs van 20.00-08.30 Slaapkopje.

Enn, waar ik stiekem even heeel trots op ben, ze draaide vanochtend ineens helemaaal! Ze was met de bal aan het spelen op de rug, en draaide al telkens bijna, zoals ze al 2 maanden doet. Ik was even ontbijten, en toen keek ik om, lag ze op haar buik.. Ze was zelf volgens mij een beetje verbaasd. wist niet meer hoe verder te spelen, haha. Kon ze daarna nog 2 keer doen, toen zag ik het wel, heel leuk.

( Sorry ,wil niemand nerveus maken als zijn/haar lieve baby het nog niet kan hoor! Ben gewoon even heel trots en hysterisch dat het na 2 maand lukt..



Heb 2 sollicitaties lopen, ziet er goed uit. 1 die ik wat minder leuk vindt, en 1 die helemaal bij me past. Hoor deze week meer, spannend.



Hoe is het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi!



@dien61 Succes met je sollicitatie! Ik ga voor je duimen dat je het wordt!



Hier alles goed... Alleen in de HEL van sprongetje 26 weken belandt.. Jeetje mina.. dit is een heel heftige bij ons! Komende donderdag is ze al 6 maanden.



Hier rolt DL de hele kamer door.. Ze komt rollend naar me toe.. zo leuk!



We zijn ook met de hapjes begonnen.. hier gaat alles net zo hard eruit als erin.. haha! Ze houd er niet zo van.. Ze wil lekker bij mamma drinken ;)



Onze meid slaapt helaas nog steeds niet door :( Begint me nu wel op te breken! Ze krijgt altijd om 11 uur de laatste voeding.. en dan rond 5 a 6 uur komt ze weer.. Ook al geef ik de voeding om 1 uur s'nachts dan komt ze evengoed om 5 a 6 uur. Daarna slaapt ze altijd tot ongeveer 8.00/8.30.
Alle reacties Link kopieren
Haha wennen hè de hapjes? Ik vind het een prachtig gezicht!

Oh ik dacht dat Rapley betekende dat je start met stukken eten ipv hapjes. Ik wist niet dat wat jij omschrijft ook Rapley is, Dien. Ik laat haar ook zelf klooien en geef alleen als ze haar mond open doet. Maar ik neem toch aan dat niemand eten naar binnen propt bij baby's van 5/6 maanden oud?

Hier is zoete aardappel echt De Bom. Dat vindt ze tot nu toe het lekkerst. Aan haar enthousiasme te zien dan.



Drika, ik hoorde dat de eerste hapjes sowieso wennen zijn. Of je nu met 5 of 6 maanden start. Ik wilde oorspronkelijk ook wachten tot 6 maanden maar we waren ongeduldig (vooral mn man) en ik vind het nu toch ook wel leuk. Het gaat echt om mini hoeveelheden hoor. Het meeste blaast ze uit (behalve de zoete aardappel, dat eet ze heel goed). Maar ook hierbij geldt: lekker je gevoel volgen. Dat gaat tot nu toe prima, toch?



Dien succes met je sollicitatie!



Koekiej rot hè als ze ziek zijn. Zo zielig. Inmiddels weer de oude?



Oh Lin dat meen je! Boehoe. . Onze dochter zit nu zo lekker in haar velletje nog maar even van genieten dan, haha. Succes met de sprong!



Hier ook geen doorslaper hoor. Het was echt ff dramatisch, elke 2,5-3 uur wakker. Pfff was kapot. Nu slaapt ze snachts ook in haar eigen kamer. Eens zien hoe dat gaat.



Leuk hè Dien dat er wat beweging in komt. Echt zo knap als ze voor het eerst draaien. En dan hebben ze de smaak te pakken hè?



Hier schuift madame de kamer door. Eerst kon zr alleen achteruit maar nu kan ze ook haar knieën optrekken en zichzelf naar voren lanceren. Maar dan moet ze wel een doel voor ogen hebben. Anders gaat ze vooral achteruit. Ze is echt heel actief en dan legt ze soms even haar hoofd neer om uit te rusten. En dan schiet ze weer omhoog en gaat ze ervoor. Haha, kan er nog steeds uren naar kijken!



Fitz ik hoop dat de nachten binnenkort beter gaan..pittig soms hè. gelukkig maken die blije koppies een hoop goed
Hello



Met de kleine gaat het inmiddels veel beter. Hij is nog wel een beetje verkouden en het hoesten is ook nog niet helemaal over.. Maar hij heeft geen koorts meer en is ook niet meer hangerig enzo Het fruit eten gaat nu echt goed. Hij krijgt een bakje op de kdv. En thuis geef ik hem ook gepureerd fruit. Wij zijn ook al begonnen met het geven van groentehap. Bloemkool en broccoli zijn nog geen succes, wortel vindt hij wel lekker.

Het slapen gaat ook beter. Hij valt zelf in slaap.. slaapt ook langer overdag. Hij slaapt nog niet door, komt nu snachts 1keer, maar slaapt daarna lekker verder.



Dien ik hoop echt dat je aangenomen wordt. Ben je ook al een beetje aan het kijken naar welk kdv je kindje gaat? Wat leuk dat ze naar haar buik ging draaien!!!



Lin kan het misschien zijn dat er een tandje doorkomt? Of is het echt een sprongetje. Jeetje 6 maanden.. gewoon een halfjaar!!!!

Wat gaat het snel



Suze wat grappig zeg hoe ze zo schuift lijkt me zo leuk om te zien. En hoe gaat het, nu je baby op haar eigen kamer slaapt?



Zijn er al baby's die een tandje hebben of een tandje krijgen? Bij mijn zoontje voel ik nog niks.. maar hij stopt echt alles in z'n mondje. Kwijlt veel en ik zie wel witte vlekjes zeg maar, beneden in z'n mondje.. maar hij heeft nog geen last van zure ontlasting. Ik kan niet wachten op z'n eerste tandje
Alle reacties Link kopieren
Zo hehe dat is alweer even geleden.



Wat heerlijk Drika dat je pas weer in april begint. En ben je al begonnen met de hapjes?



Wat vervelend Dien, dat de banenjacht niet zo'n succes is. Of was? Misschien zit er inmiddels wat vooruitgang in?

En hoe gaan de hapjes nu? Dat ontwikkelen gaat echt in een eigen tempo hoor. Ik vind het altijd wel leuk om die verschillen te zien.

En wat leuk dat ze nu kan rollen! Ook iets minder gefrustreerd daardoor? Logisch dat je trots bent!



Wat grappig Lin dat ze de hele kamer door rolt. Worden de hapjes inmiddels al wat meer gewaardeerd? Lastig om dat op te pakken he, als het er meteen weer uit komt?

En is het sprongetje weer over?



Wat fijn Koekiej dat je het naar je zin hebt op werk. Je moest wel vroeg beginnen toch? Gaat dat ook goed? Of herinner ik mij het verkeerd?

Leuk die hapjes!



Kleine actieveling Suze! Zo schattig.

Die nachten... we houden vol! Hopelijk zit er bij jou ook weer snel vooruitgang in.



Hier gaat alles ook goed. Het is een kleine vrolijkerd met veel praatjes. Hij trappelt en slaat er wild op los, maar een kamer doorrollen is nog een brug te ver haha. Hij draait graag om zijn as, ook leuk!

Het is nog steeds wel een fijn mannetje, woog ruim 2 weken geleden 5700gr bij een lengte van 65 cm. Gelukkig maak ik mij er niet meer druk om want de verhoudingen kloppen gewoon en hij drinkt prima hoeveelheden. Hij heeft de bouw van zijn vader, prima!

Hij rolt soms van zijn buik naar zijn rug. Ligt er maar net aan hoeveel zin hij daarin heeft. En van zijn rug naar zijn buik lukt iedere keer net niet.

Het is wel echt een kleine knuffelkont, heel leuk natuurlijk maar laatste weken is het zelf spelen niet zo favoriet. Wanneer ik er bij ga liggen is het feest en trekt hij gezellig aan mijn haren, geeft heerlijke kwijlkusjes en slaat wild in het rond (in mijn gezicht dus). Hij heeft ons dus lichtelijk ingepakt. Maar het komt vast ooit goed...



Hapjes is hier nog geen succes. En ik vind het dus ook helemaal niet leuk. Het fruit vliegt in het rond, hij wordt boos, spuugt het weer uit en ik geef het dan maar op. Vanaf dit weekend gaat mijn vriend het proberen. Ik wil hem ook niet dwingen. En anders laat ik het nu echt even gaan tot de 6 maanden en proberen wij dan eventueel iets op de rapley manier aan te bieden.



Het slapen was echt een ramp. Iedere 2,5/3 uur was gewoon niet meer te doen. De slaapkamer is weer verdeeld d.m.v. een kast en wij slapen aan de ene kant en hij nu in zijn eigen bed aan de andere kant. Ik vond dat wel even moeilijk, maar hij komt nu al een aantal nachten nog maar voor 1 nachtvoeding en dat scheelt zoveel. Hij krijgt daarvoor rond 22:00 zijn laatste avondvoeding. Het is helaas wel een vroege vogel dus mijn vriend zit vaak rond 05:30 met hem in de woonkamer. Heel lief dat hij dat wil doen.



En doen er al baby's aan schaterlachen? Dat gaat hier echt steeds beter. En soms uit het niets begint hij te schaterlachen. Laatst ook bij het naar bed brengen. Hij lag helemaal in een deuk in zijn bedje. Tot het licht uit ging en wij wegliepen
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Lang geleden zeg ook! Hopelijk gaat het met iedereen goed, jammer voor degene waarbij de baby niet zo van slapen houdt zeg! Lijkt me erg zwaar!



Hier is ons dochtertje alweer bijna 5 maandjes oud, schaterlacht vrij veel, eet heel goed, groente en fruit moeten haar af en toe echt afremmen. Gelukkig geen last van haar buikje. Rolt nog niet van buik naar rug of anders om, wel draait ze om haar as, dus haal haar regelmatig met haar hoofdje bij t voeteneind vandaan!



Ze slaapt ook wel goed, in de ochtend 1.5u in bedje en in de middag meestal 2.5u ook in d'r eigen bedje en dan s'avonds meestal van 19.30/20u tot 7.30! Dus daarover niks te klagen hahaha!



Ben erg benieuwd hoe t met iedereen gaat!
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik ook weer even!



Dien, en? Heb je de baan gekregen? Wat een jaloersmakende slaaptijden heeft jouw dochter! Gaat dat nog steeds zo goed?



Lin, hoe is het met het sprongetje afgelopen? Heeft ze nieuwe vaardigheden geleerd en nu weer tevreden? Hoe gaat het nu met de hapjes? En met het slapen?



Suze, wat knap dat je dochter al de hele kamer doorgaat joh! Dat klinkt al bijna als kruipen! Misschien kan ze dat inmiddels zelfs al? En hoe gaat het slapen nu bij jou, zo op haar eigen kamer?



Koekiejj, klinkt bij jou alsof je zoon een fijn ritme heeft en het goed doet met de hapjes. Ik heb bij mijn zoon ook wat witte puntjes gezien, maar er komt nog niets door hoor. Kwijlen doet hij al heel lang, dus dat heeft bij hem denk ik geen verband met de tandjes.



Fitzgerald, klinkt gezellig die knuffels en kusjes van je zoon! Dat meer aandacht nodig hebben klinkt wel bekend, ook al verschilt jet een beetje per dag. Soms vermaakt hij zich prima alleen en soms wil hij alleen maar vermaakt worden. Jammer dat de hapjes niet echt lukken en daarom niet leuk zijn. Reageert hij anders als je vriend het geeft? Bij jou ging het slapen dus beter nadat je zijn bedje uit het zicht hebt gezet? Dat schaterlachen lijkt me zo leuk! Zoon lacht soms wel met geluid, maar echt schateren hebben we nog niet gehad.



Lys, klinkt bij jou heel fijn! Een goede slaper en een goede eter: bof jij even!



Mijn zoon is nu 5,5 maand en het is een lief, vrij makkelijk mannetje. Ik ben drie weken geleden met hapjes begonnen en hij vindt het echt heerlijk. Ik wilde met een paar happen beginnen, maar hij wordt echt boos als je stopt met geven. Dus inmiddels eet hij zo'n 80 gram groente helemaal op. Ik geef het nu gepureerd, maar wil over een paar weken proberen of hij hele stukken wil eten. Wortel, doperwten, pompoen en bloemkool vindt hij heerlijk, sperziebonen en broccoli een stuk minder.

Doorslapen gaat hier niet goed 's nachts. Om de 2,5/3 uur wil hij borstvoeding. Ik heb het idee dat mijn borstvoeding een beetje terugloopt en dat hij misschien daarom 's nachts meer wil. Ik probeer nu extra te kolven om de productie te verhogen, maar tot nu toe zonder succes. Overdag slaapt zoon goed. Nog steeds zo'n vier keer per dag een uurtje ongeveer. Rollen van buik naar rug deed hij al een tijdje en sinds deze week ook van rug naar buik. Soms rolt hij dan weer verder en ligt hij op de harde vloer ipv op het kleed. Hij heeft ook al een paar keer flink z'n hoofd gestoten op de grond. Hij schijnt het zelf niet zo'n probleem te vinden.



Verder heb ik zelf iets naars: het litteken van de knip die is gezet bij de bevalling is ontstoken. Dat is nu al maanden zo. Volgende week wordt het litteken in het ziekenhuis opengesneden om te kijken of er nog een hechting is achtergebleven ofzo. Daarna laten ze de wond open zodat de ontsteking beter kan genezen. Ik zie niet zo op tegen de ingreep, maar wel tegen de tijd erna. Ik heb geen idee hoeveel pijn ik ga hebben en of het zorgen voor zoon hierdoor lastig gaat worden. We gaan het zien!
Hoi allemaal daar ben ik weer!

Drika wat vervelend van je litteken!

Hoe gaat het nu met je? Ik hoop dat het beter gaat



Hier gaat het wel goed. Ik werk 4 dagen in de week, 10 uur aanwezig en 1 uur pauze. Dus ik werk 9 uur op een dag. Ik heb het heel erg naar mijn zin. Mijn zoontje slaapt nog (steeds) niet door. Waardoor ik maar een uur of 4,5 slaap en dan kan ik weer opstaan. Ik begin vaak in 7 uur, op zich valt dat mee. Gisteren was ik om 6uur begonnen.

Ik geef mijn zoontje nu 1 keer op de dag, voor hij zijn avond/nacht slaap gaat doen een papfles,.. Kunstvoeding en 1 a 2 lepels pap. Dit doe ik zodat ik ook een beetje rust heb wat betreft kolven voor de volgende dag. Er was een tijdje dat ik zoerg aan het stressen was, ik durfde in het weekend niet weg te gaan, omdat ik moest kolven en voeden..En op een gegeven moment brak dat me op.. en nu ik hem een keer papfles geef, valt er echt een last van mijn schouders.

Vanaf volgende week is mijn mannetje alweer een halfjaar!!! Wat gaat dat snel zeg!.

Hij is heel erg vrolijk, doet flink zijn best met rollen naar zijn buikje, lukt hem nog net niet. Hij heeft kietelplekjes..En dat hoor je dan! Zo schattig! Nog geen tandje hihi

Groetjes van mij
Alle reacties Link kopieren
Drika wat vervelend zeg. Heb je de ingreep inmiddels al gehad? Ik hoop dat het meevalt en nu wel goed zal genezen. Heb je er ook veel pijn aan gehad. Klinkt erg naar namelijk!

Hier nog bekken(bodem)klachten. Had niet verwacht een halfjaar na de bevalling nog zoveel klachten te hebben.

Klopt, sinds wij het bedje uit het zicht hebben staan gaat een heel stuk beter.



Dat klinkt als best pittige dagen Koekiej! Als het kolven zoveel stress oplevert klinkt zo'n papfles als een goed idee.

Wat rot dat je zo weinig slaapt! Komt hij meerdere keren? Misschien dat je met hem mee naar bed kan gaan en zo meer slaap kan pakken of werkt dat niet?

En hoe vervelend ook, dat niet doorslapen is echt niet heel gek hoor. Wel heel vermoeiend.



Hier kan de kleine man inmiddels ook van rug naar buik rollen. Hij vind dat schaterlachen echt prachtig. Hij doet het er soms ook om. Erg grappig. Verder herkent hij het liedje 'in de manenschijn'. Als hij aan het huilen is, en wij gaan dat liedje zingen dan begint hij direct met lachen. Soms dus huilen en lachen tegelijk haha!

Ook krijgt hij, eindelijk na 6 maandjes, wat meer spekjes op zijn lijfje. Een smal ventje zal het altijd wel blijven vermoedt ik, maar ik hoop dat ik er wel steeds wat minder commentaar op ga krijgen. Ik vind hem er eigenlijk heel gezond uit zien, maar echt Hollandse glorie is het niet.

Het slapen is hier redelijk hetzelfde. 1 of 2x in de nacht drinken. Soms nog extra speentje toestoppen. Hij lijkt wel steeds wat later wakker te worden. Half 7 lukt hem nu vaak wel.

De hapjes gaan hier nu trouwens een stuk beter. Het zijn er weliswaar 3 ongeveer, maar wij worden er erg blij van! Hij vind die borstvoeding wel prima. Soms geef ik na werk nog de resterende melk van die dag uit de fles, maar op een gegeven moment wil hij echt niet meer terwijl hij mijn borsten daarna wel helemaal leeg drinkt. Lichtelijke voorkeur dus.



Hoe gaat het met de baby's die op het kdv of bij een gastouder zitten? Hij vind het hier vaak toch nog een beetje moeilijk. Dan bel ik halverwege de dag en heeft hij weer weinig geslapen. Wil weinig zelf spelen maar vooral op schoot en dan is het prima. Ik heb dan soms het idee dat hij echt een blok aan hun been is en ik enorm ongeloofwaardig over kom als ik zeg dat hij thuis heel goed slaapt en inderdaad ook wel piept als hij alleen ligt op een kleed, maar met zijn speen in rustig verder gaat spelen.

Hij gaat nu 1 dag en binnekort 2 dagen. Ik hoop dat het helpt. Hij lijkt er zelf wel blij vandaan te komen als ik mijn vriend zo hoor. En ik vind het ook echt een leuk kdv. Zij zeggen ook dat dat echt normaal is. Ik kom zelf uit de kinderopvang en je weet het allemaal zelf ook dat het erbij hoort. Maar ik vind het toch lastig af en toe.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, onze baby gaat naar t kdv... eerst was t ff wennen, wilde ze vooral lekker knuffelen en ook bijna niet slapen overdag daar... nu slaapt ze 2x 2u en gaat t harstikke goed, 'speelt' veel met andere kindjes.. zo gauw we t kdv oplopen begint ze al te lachen, wij zitten er nu dus over te denken haar 2 dagen te doen... de gebruikelijke maandag en dan evt 1 dag erbij... voor mij zou vrijdag t beste uitkomen... maar liggen de dagen dan niet te ver uit elkaar denken jullie??



Hoor graag jullie meningen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven