Gezondheid alle pijlers

Overgevoelig voor geuren (met name lichaamsgeuren)

23-01-2017 07:57 88 berichten
Ik ga erg slecht op lichaamsgeuren van anderen.

Denk aan mondgeuren, oksel geuren, wc geuren ('gewone' plas geuren van mijn voortgangen waarbij ik letterlijk hun poen ruik )

Ik ben daar veel gevoeliger voor dan anderen heb ik al door. Vanaf jongs af aan heb ik dat en ben ik zelf bang dat ik ook ruik. Ik ben daarom extreem schoon en draag altijd goede parfum en poets mijn tanden extra en eet kauwgom.



Sommigen ruik je hun muffigheid door hun kleding (kruis) en de zure walmen uit hun mond.



Het is niet eens alleen bij onbekenden maar ook bij mijn eigen partner.

Ik kan níet zoenen als hij niet fris is. Ik kan níet vrijen voor hij gewassen is.



Alleen de geuren van mijn kinderen vind ik fijn! Al hun geuren



Voor de rest kan ik amper in een bus staan zonder er oprecht onpasselijk van te worden. Of in de rij voor de kassa. Ik vind dat echt gruwelijk. Ik ruik hun talg afscheiding en oren. Echt ook!



Ook andermans huizen vind ik een uitdaging. Sommige families hebben echt een zeer indringende huisgeur waar ik liever niet kom als het niet hoeft.



Ik heb het dus met name met mensen en niet met dingen. Ik heb er zelf erg last van. Het irriteert me als ik iemand ruik.

Ik besef me pas de laatste tijd dat het aan mij ligt.

Herkent iemand dit?
Mensen ruiken jou vast ook.

Daarbij heb jij ongetwijfeld ook iets waar anderen zich weer aan storen.

Je doet er niets aan.

Leer ermee leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een uitstekende neus

Ideaal.

bij mijn werk in de zorg

Ik loop een kamer binnen en weet al precies bij wie ik als eerste aan de slag moet
quote:nessemeisje schreef op 23 januari 2017 @ 10:30:

Ik word echt misselijk van kauwgomgeur. Dus dan kun je jezelf op je borst kloppen dat je zo lekker ruikt TO, maar ik zou onpasselijk van je worden.Ik zeg helemaal niet dat ik lekker ruik. Ik doe maar wat :-)
quote:Ameliaaa schreef op 23 januari 2017 @ 10:46:

Uche uche, bedoel je mij? O ja, fabrieksuitstoot is natuurlijk niet zo erg en roetdeeltjes, krijg je helemaaaaal geen kanker van hoor. Hebben we zelf onderzocht en dus is het zo. De helft van alle longkankerpatienten hebben nooit gerookt, o ja meeroken he, dat was het.



Ben je vroeg campagne aan het voeren ofzo? Doen al die rechtse knakkers he, manipuleer je weg naar de top. Ken ik jou? Dacht het niet he. De wereld draait niet om jou joh, zelfs niet om die rare sokken, moest je die aan hebben. Ik baseerde mijn bericht op een wetenschappelijk artikel dat onlangs werd gepubliceerd en waarin de schadelijke gevolgen van chemische schoonmaakmiddelen werden toegelicht. Nog een fijne vooringenomen dag verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een zeer goede neus. En ik vind de meestal cosmetica/wasmiddel/zeep echt serieus stinken. Zelf gebruik ik dat zo min mogelijk. En dan het liefst zonder parfum.

Ik heb een erg kwetsbare huid. Had in mijn jeugd ernstig eczeem en kreeg van de dermatoloog het advies om minder vaak te douchen. Maximaal twee keer per week.

Nou daar heb ik thuis veel strijd om gehad. Ik moest toch verplicht douchen. Iedere dag. Heb heel wat keren alleen mijn haar nat gemaakt en de douche laten lopen zonder dat ik eronder stond. En dat heeft mijn moeder nooit gemerkt. En mijn eczeem verdween bijna helemaal.

Mijn moeder heeft (blijkbaar) ook een gevoelige neus en die doucht obsessief veel, vind ik. Een keer per dag vindt ze eigenlijk al te weinig. En het erge is; zij vindt dus ook dat iedereen stinkt. Tegen mij zegt ze niks, maar laat ze merken dat ze mij wel degelijk vies vindt. Vraagt dan ook met zo'n opgetrokken neus wanneer ik voor het laatst gedoucht heb. Ook als dat die ochtend nog was. Tja ik ruik niet naar douchespul he.



Ik vind dat een zeer nare eigenschap; mijn norm is de enige juiste norm.



Ik lees dat bij jou toch ook een beetje. Jammer. Maar wellicht zit ik ernaast?



Iedereen ruikt nu eenmaal anders. Een lijf heeft nu eenmaal een geur. Dat is normaal en natuurlijk. Veel diersoorten herkennen elkaar eraan. En wij zijn ook dieren dus goh. Ik herken mijn man en kinders ook aan hun geur. En ik vind dat prima. Ook als ze even minder fris ruiken (volgens de norm). Man en kinderen komen weleens (na het sporten bijvoorbeeld) thuis met echt zweet.



De cosmetica industrie laat ons geloven dat je lichaam stinkt en dat dat bestreden moet worden. Kassa. En we geloven dat blijkbaar massaal. Aangeleerd gedrag.



Alles wat je noemt is toch echt jouw probleem.
quote:Ameliaaa schreef op 23 januari 2017 @ 10:43:

Misschien kun je met je therapeut dan praten over obsessieve gedachtes. Geurgevoeligheid is geen bestaand fenomeen, ook niet een medisch probleem. Kan er wel wat voor je opzoeken erover, als je wilt, want het zit toch echt tussen je oren. Maar dat is vast niet nodig. Je weet al wat het is dus je hebt je eigen probleem al opgelost. Waarom dan een topic?

Want jij weet dat? Jij kent alle fenomenen? TO en ik hebben er last van, dat zijn alvast twee personen, dus hee, het is een bestaand fenomeen.



Waarom ga jij zo graag tegen TO in in dit topic? EN nota bene vragen waarom ze een topic opent? Dat kun je wel bij 80% van de topics gaan vragen dan.
quote:HuLang schreef op 23 januari 2017 @ 11:01:

[...]



Ken ik jou? Dacht het niet he. De wereld draait niet om jou joh, zelfs niet om die rare sokken, moest je die aan hebben. Ik baseerde mijn bericht op een wetenschappelijk artikel dat onlangs werd gepubliceerd en waarin de schadelijke gevolgen van chemische schoonmaakmiddelen werden toegelicht. Nog een fijne vooringenomen dag verder.



Ik had het erover dat als je door je mond ademt, alle troep uit de lucht ongefilterd naar binnen kan komen. Dat bracht je vast op de gedachte die tot die post leidde, maar wie weet heb ik niet goed gelezen en was er nog iemand die dat zei.



O ja, de viva dames hebben allemaal smetvrees natuurlijk, To vast ook, dus jij geeft ze alvast tips om daar vanaf te komen? Geeft je dat niet een superieur gevoel dan, al die schrobbende dames? O nee, jij noemt ze vast leeeeeeeedieees. Als ik naar Trump zijn vrouw kijk, voel ik weer die jeukerige woorden opkomen, het enige recht van een vrouw, is het aanrecht. En zij vindt dat niks erg. Haar man verdient namelijk heul veul geld en dat maakt hem zo aantrekkelijk, die dikke auto enzo. Waar rij jij eigenlijk in?
quote:jellybelly schreef op 23 januari 2017 @ 12:52:

[...]



Want jij weet dat? Jij kent alle fenomenen? TO en ik hebben er last van, dat zijn alvast twee personen, dus hee, het is een bestaand fenomeen.



Waarom ga jij zo graag tegen TO in in dit topic? EN nota bene vragen waarom ze een topic opent? Dat kun je wel bij 80% van de topics gaan vragen dan.Ik ken niet alleen alle fenomenen, ik weet gewoon alles. Jammer dat er geen emoticon is met optrekkende wenkbrauwtjes, dan zou ik die nu gebruiken. Ik ga er niet tegenin, ik maak alleen bezwaar tegen vervorming van termen en ideeen en concepten enzo. Je kunt je eigen werkelijkheid niet maken, er is een universele.
Niet optrekkende wenkbrauwtjes maar op en neer bewegende wenkbrauwtjes.
Alle reacties Link kopieren
Eet jij wel eens knoflook, To?



Ik ben namelijk heel erg gevoelig voor die geur, als ik achterin de bus zit en er komt iemand voor in die de avond ervoor knoflokig heeft gegeten ruik ik dat. En ik vind het ontzettend vies en kan er echt misselijk van worden.



Maar dat is toch echt mijn probleem. Net zoals het jouw probleem is dat je mensen vindt stinken. Niks aan te doen!
quote:Ameliaaa schreef op 23 januari 2017 @ 13:00:

Ik had het erover dat als je door je mond ademt, alle troep uit de lucht ongefilterd naar binnen kan komen. Dat bracht je vast op de gedachte die tot die post leidde, maar wie weet heb ik niet goed gelezen en was er nog iemand die dat zei.



O ja, de viva dames hebben allemaal smetvrees natuurlijk, To vast ook, dus jij geeft ze alvast tips om daar vanaf te komen? Geeft je dat niet een superieur gevoel dan, al die schrobbende dames? O nee, jij noemt ze vast leeeeeeeedieees. Als ik naar Trump zijn vrouw kijk, voel ik weer die jeukerige woorden opkomen, het enige recht van een vrouw, is het aanrecht. En zij vindt dat niks erg. Haar man verdient namelijk heul veul geld en dat maakt hem zo aantrekkelijk, die dikke auto enzo. Waar rij jij eigenlijk in?





Ik reageerde niet op jou maar op iemand die zaken zoals wasmiddel en douchegel wel goed vond ruiken. Dat kan uiteraard, maar die chemische troep is dan weer veel minder onschuldig dan onaangename lichaamsgeuren die voornamelijk van bacteriën en schimmels afkomstig zijn. Dat en alleen dat wou ik eens geschreven hebben.



En toen was daar opeens iemand die alles op zichzelf betrekt, absurde vooroordelen in haar argumentatie verweeft, de verkeerde demonen najaagt en last heeft van een scheef zittende tampon.
quote:Ameliaaa schreef op 23 januari 2017 @ 13:00:

[...]





Ik had het erover dat als je door je mond ademt, alle troep uit de lucht ongefilterd naar binnen kan komen. Dat bracht je vast op de gedachte die tot die post leidde, maar wie weet heb ik niet goed gelezen en was er nog iemand die dat zei.



O ja, de viva dames hebben allemaal smetvrees natuurlijk, To vast ook, dus jij geeft ze alvast tips om daar vanaf te komen? Geeft je dat niet een superieur gevoel dan, al die schrobbende dames? O nee, jij noemt ze vast leeeeeeeedieees. Als ik naar Trump zijn vrouw kijk, voel ik weer die jeukerige woorden opkomen, het enige recht van een vrouw, is het aanrecht. En zij vindt dat niks erg. Haar man verdient namelijk heul veul geld en dat maakt hem zo aantrekkelijk, die dikke auto enzo. Waar rij jij eigenlijk in?



moehahaha is er voor 'anderen invullen' ook een therapie soort?



Ik rij in een tesla trouwens (tussen 23:00 en 6:30 )
Ik eet wel eens knoflook trouwens. Knoflook luchten vind ik dan weer minder erg dan gewone huidgeuren.

Het kan me oprecht afleiden.

Heeft niet eens perse altijd met vies of ongewassen te maken.

Ik vind navels ook stinken. Hoofdhuiden. Monden (alle monden!)

En bilnaden
quote:Ameliaaa schreef op 23 januari 2017 @ 13:03:

[...]





Ik ken niet alleen alle fenomenen, ik weet gewoon alles. Jammer dat er geen emoticon is met optrekkende wenkbrauwtjes, dan zou ik die nu gebruiken. Ik ga er niet tegenin, ik maak alleen bezwaar tegen vervorming van termen en ideeen en concepten enzo. Je kunt je eigen werkelijkheid niet maken, er is een universele.
quote:HuLang schreef op 23 januari 2017 @ 13:24:

[...]







Ik reageerde niet op jou maar op iemand die zaken zoals wasmiddel en douchegel wel goed vond ruiken. Dat kan uiteraard, maar die chemische troep is dan weer veel minder onschuldig dan onaangename lichaamsgeuren die voornamelijk van bacteriën en schimmels afkomstig zijn. Dat en alleen dat wou ik eens geschreven hebben.



En toen was daar opeens iemand die alles op zichzelf betrekt, absurde vooroordelen in haar argumentatie verweeft, de verkeerde demonen najaagt en last heeft van een scheef zittende tampon. Ik menstrueer niet meer hoor. Maar lief dat je je zorgen over me maakt. Ik moet idd nodig wat doen aan mijn absurde vooroordelen, je rijdt vast in een lelijke eend.
quote:Yggdrasil- schreef op 23 januari 2017 @ 13:33:

[...]





Het is sarcasme trouwens. Je mag van mij overal een etiket aan hangen, ik zie alleen door de etiketten de mens niet meer soms. Er is wel een woord voor, en dus mag je er een etiket aan hangen, maar ik denk dat het leven dan wat zwaar wordt. Als je dat met alles doet.
quote:Ameliaaa schreef op 23 januari 2017 @ 13:00:

[...]





Ik had het erover dat als je door je mond ademt, alle troep uit de lucht ongefilterd naar binnen kan komen. Dat bracht je vast op de gedachte die tot die post leidde, maar wie weet heb ik niet goed gelezen en was er nog iemand die dat zei.



O ja, de viva dames hebben allemaal smetvrees natuurlijk, To vast ook, dus jij geeft ze alvast tips om daar vanaf te komen? Geeft je dat niet een superieur gevoel dan, al die schrobbende dames? O nee, jij noemt ze vast leeeeeeeedieees. Als ik naar Trump zijn vrouw kijk, voel ik weer die jeukerige woorden opkomen, het enige recht van een vrouw, is het aanrecht. En zij vindt dat niks erg. Haar man verdient namelijk heul veul geld en dat maakt hem zo aantrekkelijk, die dikke auto enzo. Waar rij jij eigenlijk in? Best wel apart als die vooroordelen als je bedenkt dat jij leeft van een uitkering op gebracht door kapitalisme, vind je zelf niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het. Het kan heel storend zijn, eigenlijk herken ik alles wat je schrijft. Het belangrijkste is om jezelf niet toe te staan er teveel mee te doen. Als ik ruik dat een recente voorganger op een openbaar toilet ongesteld was dan komt de gedachte "Bah, vieze geur" heus wel op, maar ik besteed er geen aandacht aan. De ene dag is dat makkelijker dan de andere maar als je er veel mee bezig bent gaat het je leven verstoren. Ik vind bepaalde geuren (die anderen niet of nauwelijks ruiken) vies, inderdaad vaak lichaamsgeuren, maar look on the bright side: ook fijne geuren ruik je beter!
On topic; ik heb het gelukkig niet in die mate, wel herken ik die geur ruiken op het toilet van je voorganger. Erg sterke parfum vind ik overigens net zo storend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 23 januari 2017 @ 13:32:

Ik eet wel eens knoflook trouwens. Knoflook luchten vind ik dan weer minder erg dan gewone huidgeuren.Het was ook meer om aan te geven dat jij dan dus ook stinkt/vies ruikt voor sommige mensen. Het is nou eenmaal zoals het is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een toe toe toeter, een zure visgleuf toeter X-D .
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook heel gevoelig op geuren. Bij vieze adem, poep- en plasgeur moet ik soms moeite doen om niet te hoeven kokhalzen.

In een volle lift staan, vreselijk. Al die mondgeuren van iedereen.

Okselgeur vind ik ook vies, maar minder dan de bovenstaande.

Er gaat geen dag voorbij dat ik niet douche. Ik douche 's morgens, begin mijn dag graag fris. Ook bang dat anderen mij zullen ruiken. Ik zweet veel in mijn oksels en shirts gaan na 1 dag dragen de wasmand in. Ik vind ze echt stinken dan.

In sommige restaurants kom ik niet graag vanwege de geur. Pizzeria's en sommige frituren. Als het eten wel lekker is, haal ik het af.

Ik zoende ook niet graag met mijn toenmalige vriendjes als ze net wat op hadden. En ik vree ook liever als we beiden gewassen waren. Nu heb ik geen (soort van) relatie. Niet om deze redenen, maar vind het teveel gedoe.
Alle reacties Link kopieren
quote:madamepolish schreef op 23 januari 2017 @ 10:21:

[...]





Die ruik ik ook sterk maar als dit m.i. lekkere geuren zijn dan vind ik ze niet storend, integendeel.Ik vind ze praktisch altijd storend.
quote:strikjemetstippels schreef op 23 januari 2017 @ 13:47:

[...]



Best wel apart als die vooroordelen als je bedenkt dat jij leeft van een uitkering op gebracht door kapitalisme, vind je zelf niet?Eh.. ik werk hoor, ik heb geen uitkering. Bijzonder dat je dat denkt.
Alle reacties Link kopieren
Google eens op misafonie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven