Geld & Recht alle pijlers

scheiding

22-01-2017 16:21 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je ligt in scheiding, je bent in gemeenschap van goederen getrouwd, je komt tijdens je scheiding geld tekort. Lenen kunt je niet, wegens BRK toetsing. De Ex heeft haar loon op een andere bankrekening gezet, Dat geld heeft ze zelf nodig . Hoe kom je deze periode door. Moet toch een oplossing voor zijn, ik bent toch niet de enige die dit overkomt. Gr.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ben ik ook met bezig. Vroeg me ook af op deze forum hoe andere mensen er mee omgaan. Had gekund dat er tips bij zaten. Gr.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jlitje62 schreef op 22 januari 2017 @ 21:52:

op dit moment kom je wat geld tekort. om straks nieuwe start te maken kun je nou niks. je kunt naar een advocaat gaan, dan gaat het weer maanden duren. Ik wil er zo gauw van af.Kom je nou daadwerkelijk geld tekort of wil je geld voor een zogenoemde nieuwe start?
Alle reacties Link kopieren
En waarom praat je niet gewoon in de ik-vorm?
quote:Jlitje62 schreef op 22 januari 2017 @ 22:03:

Ja, ben ik ook met bezig. Vroeg me ook af op deze forum hoe andere mensen er mee omgaan. Had gekund dat er tips bij zaten. Gr.

Op een forum is het best handig om ook aanwezig te zijn als je net een topic opent. Helemaal als je een vage halve openingspost schrijft.



En mijn goede tip nog maar eens: broekriem aanhalen óf extra inkomsten genereren. Meer smaken zijn er niet toch.

Heb je al gekeken op welke toeslagen je recht hebt? Zorgtoeslag bijvoorbeeld.
quote:S-Groot schreef op 22 januari 2017 @ 23:13:

En waarom praat je niet gewoon in de ik-vorm?En dit idd.
quote:Jlitje62 schreef op 22 januari 2017 @ 21:52:

op dit moment kom je wat geld tekort. om straks nieuwe start te maken kun je nou niks. je kunt naar een advocaat gaan, dan gaat het weer maanden duren. Ik wil er zo gauw van af.

Kun je ook concreet benoemen waarvoor je geld te kort komt dan?

Meubels? Huur?
Vaag dit....
Alle reacties Link kopieren
Heel vaag. Misschien even duidelijk omschrijven wat er speelt en wat je nodig hebt?

Zo werkt het meestal als je ergens advies vraagt namelijk.



Ook in de ik-vorm communiceren zou handig zijn.
Als je alleen bent heb je nu misschien recht op huur en zorgtoeslag.Misschien zijn er voorzieningen voor alleenstaande ouders? Maar dan moet je eerst gescheiden zijn.

Als ze minder inkomen heeft dan jou heeft ze haar geld ook hard nodig voor de huur van een ander huis en alles wat daar bij komt. Ik weet niet of je gezondheid het toelaat maar misschien kun je een krantenwijk nemen voor wat extra geld,heb je gelijk een gratis krant. Spullen verkopen die je niet nodig hebt.

Hoe oud zijn de studerende kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Scheiden is duur. Als na de scheiding je vaste lasten te hoog worden om te kunnen betalen zal je moeten verhuizen om goedkoper te gaan wonen, of (meeer) gaan werken om meer inkomsten te genereren.

Geen leuke opties, maar meer smaken zijn er niet.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Als je nu al geld tekort komt, kun je dan straks wanneer de scheiding rond is wel in dit huis blijven wonen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan dan blijven wonen. maar ik moet nou geen extra leningen gaan maken. Kinderen zijn volwassen, moeten nou voor zich zelf zorgen, ook omdat ze studeren. Ze zijn thuiswonend.
maar waar heb je de extra leningen dan voor nodig, als je blijkbaar gewoon het huis kunt betalen, en de boodschappen en de vaste lasten?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan van de bank een maandloon drie maanden in het rood staan, een keer in de 3 maanden moet het saldo positief zijn. Ik kan nou net rond komen. Voor dadelijk een nieuwe Hypotheek. moet dit weggewerkt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dus het probleem is dat je 1 maandsalaris rood staat en dat binnen een bepaalde tijd weg moet krijgen?

Dat lijkt me een te overzien bedrag, is er geen familie van wie je dat zou kunnen lenen?



Aan de andere kant kom je kennelijk zó krap rond dat je niets kan sparen. Je moet je wel afvragen of je dat moet willen, of dat je dan toch niet beter kan kijken naar verhuizen.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Ik zou niet direct gaan lenen. Als je geen overzicht hebt over je financiën en hoe je alles moet regelen voor jezelf en je kinderen schakel maatschappelijk werk in om je hierbij te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor jullie advies, Is wel zo als iemand dit meemaakt. dat je niet meer gauw in het huwelijks bootje stap. Op voorwaarden messchien!
quote:Jlitje62 schreef op 01 februari 2017 @ 11:34:

Bedankt allemaal voor jullie advies, Is wel zo als iemand dit meemaakt. dat je niet meer gauw in het huwelijks bootje stap. Op voorwaarden messchien!Tot je weer verliefd wordt. Been there done that.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jlitje62 schreef op 01 februari 2017 @ 11:34:

Bedankt allemaal voor jullie advies, Is wel zo als iemand dit meemaakt. dat je niet meer gauw in het huwelijks bootje stap. Op voorwaarden messchien!Mijn tip: Ik zou me daar nou helemaal niet mee bezighouden. Je bent nog niets eens van mevrouw 1 af en je zou nummer 2 overwegen? Kun je soms slecht tegen alleen zijn?
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan nou al doen en laten wat ik wil, dit bevalt me wel, een los vriendinnetje lijk me wel wat, We leven al een jaar gescheiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven