Balk tegen plafond bij lamp

22-01-2017 09:35 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 grote lampen besteld voor boven eethoek.

Maar nou twijfel ik of we ook zo'n balk er bij moeten doen waar de draden dan in zitten zeg maar of gewoon losse draad langs plafond.

Wat is gebruikelijk?

Hebben jullie dat of juist niet?
Alle reacties Link kopieren
Zijn het twee losse lampen of gekoppeld? Als ze gekoppeld zijn zou het zonde zijn als daar ineens een draad tussen hangt.



Je krijgt de draad namelijk nooit helemaal strak tegen het plafon... iets met zwaartekracht
Een kabelgoot bedoel je? Dat is wel netter dan een losse kabel ja. Maar je moet het helemaal zelf weten natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het allebei niet mooi dus aan mij heb je niet zoveel. Ik heb maar 1 lamp. Ligt ook net aan je stijl. Een draad ertussen die nonchalant hangt kan ook weer horen bij een bepaalde stijl maar dat moet wel enigzins matchen met zowel de lamp als rest van je huis, anders staat het ook slordig. Je hebt ook nog zon wit gootje wat je op plafond plakt waar draad in loopf, valt minder op. Dat is misschien een tussenoplossing.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat voor stijl de lampen zijn, maar je zou de 'balk' onderdeel van de lampen kunnen maken door bijvoorbeeld een stoere houten balk aan je plafond te bevestigen waar je een gootje in maakt. Zoiets als dit







Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is wel heel gaaf!
In mijn vorige huis had ik twee lampen zoals op het tweede plaatje van Sabeltandcavia hierboven, boven de eetafel hangen. Ik had die niet met een balk aan het plafond, maar gewoon met een draad. Ik had daar een mooie draad voor gekocht bij de bouwmarkt, die paste bij de lamp (doorzichtig met koper erin).

Ik zal proberen te beschrijven hoe dat zat. De voetjes die je aan het plafond maakt, daar komt aan de onderkant nu al een draad uit, voor de stroom voor de lamp. Het lukt me bij die lampen om daar een extra draad langs te leggen, en die ging dan van het linker voetje naar het rechter voetje. Ik vond dat een prima oplossing, minder opvallend dan zo'n balk. En je krijgt er minder gaten van in je plafond.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Kan zeker iets met jullieen ideeën.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven