Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met een bmi van 30+

16-11-2016 11:06 771 berichten
Topic voor afvallen bij een hoge bmi.

Dit topic is niet bedoelt voor de 'slanke' formummers die voor de feestdagen 3kg kwijt moeten maar voor de forummers die echt naar een gezonde bmi willen, dus serieus wat kilo's moeten verliezen.



Ik zal later deze tekst wijzigen en een tabel maken als er meer mensen mee willen doen.



Wil je mee doen? Vul deze dan even in:

Nickname:

Leeftijd:

Startgewicht:

Streefgewicht:

Methode van afvallen:



afvallen naar een gezond gewicht Nicknameleeftijd methodestartgewichtstreefgewichthuidige gewichtafgevallendatum gewichtSaartje00740EGA1107588,8-21,217/4paper-clip41>bewegen, bewust eten95,17376,6-18,510/4Hollandstheemutsje42minder eten, meer bewegen11085100-1010/4janneketanneketoverheks37gezond eten,weight care98,88589,2-9,613/40401201624dieet, bewegen122107111,5-8,518/4Beelicious33dieet + bewegen98,48090,7-7,717/4Elf_22eetmeter786071-727/3LL0915l26gezond eten847079,3-4,73/4Badlands33>bewegen, gezond eten10693103,3-2,76/3Indie47bewegen82<7081,0-110/4Cootjecatootjegezond eten, meer bewegen898088,4-0,427/3DKB2223gezond eten, kcal tellen, sportschool110100108,5-1,518/4Mepi23meer bewegen, minder snaaien11480114-17/4een maand niet gereageerd:3 aprilaardbeitje89?leest mee???-7,529/1Ma-de-lief-ke40kcal tellen927290-2,413/2puss in bootz455:2878086,6-1,416/2Rozediamant20gezonder eten, meer bewegen107,985106,4-1,520/2boannan42 kcal tellen90,77087,3-3,4the_healthy24sporten en opletten91,37087,2-4,120/2ranma24>bewegen, gezond eten kcal tellen105,288100,7-4,513/1Watermeloenn22gezond eten, niet snaaien, bewegen116,275109,7-7,330/1



*sta je er nog niet bij? Dan heb ik nog geen tijd gehad om je erbij te zetten. Komt goed!



let op! Maandag = weegdag. Zet in je post je huidige gewicht en hoeveel je in totaal bent afgevallen en dat zet ik je erbij in de tabel!
Nou deze week weer maar een heel klein beetje afgevallen vanmorgen 78,5 dus -16,6 totaal

Ik heb het idee dat ik weer een plateau heb bereikt, heb ik rond de 82 kg ook gehad dat ik een aantal weken stilstond.

Vol goede moed verder maar ik baal er wel van want ik heb afgelopen week echt heel goed gegeten en bewogen.



Wat doen jullie met de "overgebleven" calorien in MFP ?

Ik heb gisteren een hele lange wandeling gemaakt waardoor ik 712 calorien heb verbrand, met wat ik opgegeten heb kom ik in MFP op nog 700 over 's avonds en gaat ie weer mekkeren dat ik te weinig gegeten heb maar ik heb rond de 1500 gegeten maar wel 700 verbrand waardoor ik netto uitkom dat ik er maar 800 heb opgegeten. Moet ik nu 's avonds dan weer wat extra's nemen of het gewoon zo laten want ik heb geen honger.
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg me morgen even, helemaal vergeten. Ik moet nu zo vroeg op staan. Ik moet me douchen en in de steunpanty hijsen voordat mijn man de deur uit gaat. Zonder kan ik dochterlief niet uit bed tillen namelijk. Dus de wekker gaat om 5.45 uur. Dat functioneer ik nog niet, hahaha.

Op de weegschaal staan moet nu wel weer lukken denk ik. Benieuwd hoe groot de schade is na drie weken stil zitten en toch meer eten dan gewoonlijk. Er zit echter wel weer wat aan.

Ik ben vanaf vandaag weer strak in het regime.

Ik geef morgen de schade even door.



Balen Beelicious en rozediamant. Hopelijk deze week meer succes.



Paper clip, volgens mij gaan de laatste kilo's ook het lastigst. Gewoon stug volhouden. Jij zit toch al dicht bij een gezond bmi?
Ja heks, ik zit nu op 26,5 dus ben in de buurt maar ik blijf al een poosje hangen op hetzelfde gewicht, pond eronder of soms weer erboven.

Sommige mensen vallen veel sneller af dan ik, iedere dag zegt MFP dat ik over 5 weken 75 weeg maar dat roept ie al 2 maanden daarom snap ik niet zo goed wat ik "verkeerd" doe.

Hoe is het met je been vandaag ?
Alle reacties Link kopieren
104.8
Dank voor de beterschapswensen! Ik voel me alweer stukken beter!



Hier vanmorgen 75.2 kilo, dus -0,5 sinds vorige week, totaal staat nu op -2,8.

Ben aardig tevreden als ik ook bedenk dat ik dit weekend best wel slecht gegeten heb (uit eten en bij mijn oma op bezoek op zaterdag en dan wordt er standaard vlaai gegeten, Limburg...) en ik ben ook nog eens ongesteld, dus hou ook wat vocht vast.

Dus ben benieuwd naar volgende week.



Wat jammer Beelicious en Rozediamant. Deze week weer met goede moed er tegenaan.

Frustrerend is zo'n plateau hè paperclip. Op zich een goed teken aan de ene kant, want het blijft waarschijnlijk hangen omdat je al zo dicht bij een goed gewicht zit, maar leuk is anders.

Wat fijn Anomama!
Alle reacties Link kopieren
Ik woog vanochtend 103,3 kg, dat houdt in dat ik in totaal 2,7 kg ben afgevallen.
Keep Thrashing
Alle reacties Link kopieren
Hmmm.. ik weeg 90,5. Dus 0,6 meer dan 3 weken terug. Op zich valt me dat 100% mee. Ik had eigenlijk wel een paar kilo meer verwachr.



Maar wel balen dat ik de 90 weer zie nu.

Ik ga er weer volop tegen aan deze week.
Ja hoor ben 0,7kg lichter vandaag dan gister.. zal wel aan de weegschaal liggen. Digitaal is leuk zo lang ie het doet..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben +0,3 aangekomen. Eigen schuld, was zelf jarig en heb me niet ingehouden.

Besloten om morgen te beginnen met sonja bakker(poging 748392). Boodschappen zijn al gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik mij nog aansluiten bij jullie?
Ja hoor! Welkom!
Alle reacties Link kopieren
Leuk!



Voor in het lijstje:

Nickname: Nurse1234

Leeftijd: 26

Startgewicht: 110

Streefgewicht: 80

Methode van afvallen: gezond eten, minder suiker



Inmiddels ben ik al 5kg afgevallen sinds 27-12-2016

Ik ben helaas nu herstellende van een longontsteking dus kan met sporten nog niet voluitgaan. Hopelijk vanaf volgende week weer wel.
Alle reacties Link kopieren
@Rozediamant, meet je ook? Want niet afvallen ik gewicht hoeft niet te betekenen dat je niks verliest. Door spieropbouw kan de weegschaal ook oplopen.



@Paperclip, heel frustrerend lijkt me, stilstaan. Nu blijven doorgaan. Vaak hoor je na een week / aantal weken stilstaan het ineens weer naar beneden gaat. Met overgebleven kcal door bewegen doe ik (nog) niks. Wellicht dat als ik vlak bij mn streef zou zitten ik het er dan wel bij aan zou eten, voor een deel. Misschien dat je nu onder de streep ook te weinig binnenkrijgt waardoor je lichaam in de spaarstand gaat?



Jammer dat je de 90 weer ziet, Janneke. Maar het heeft 'gelukkig' een verklaring. Hopelijk komende week weer onder de 90!



Mafkees, nog van harte! Heb je een fijne dag gehad? Hoe gaat SB tot nu toe?



Welkom Nurse1234, succes! Hopelijk voel je je gauw weer helemaal in orde :-)



Mijn riem kan één, bijna 2, gaatje dichter!





Fijn weekend allemaal!
Welkom nurse !

Ik heb de weegschaal maar weggestopt want ik raak er helemaal door gefrustreerd. Gisteren 78,6 vandaag weer 79,2

Met mezelf afgesproken dat ik nu maar 1 keer in de week ga wegen.

Fijn dat je riem strakker kan watermeloenn ! Ik heb afgelopen jaar 2x een nieuwe gekocht omdat de gaatjes op waren
Na een week met een zieke baby, geen slaap, huisartsbezoekjes werken etc. Ging ik gister de fout in. Hamburger van McD, roze koek en savonds diepvriespizza...

Het gaf me niet de verwachte voldoening, wel de sugerrush die ik nodig had. Vandaag niet gaan wegen. Maar wel weer normaal volgens mijn dieetplan gegeten. Dus een misstap, erkennen en weer verder.
Alle reacties Link kopieren
Hier de afgelopen week heeeeeeel veel stress gehad en ik heb deze week een slechte eet-week. Ik hoop heel erg dat ik het morgen weer kan oppakken.



Ik heb wel hetzelfde als Beelicious. Als ik goed bezig ben en af en toe "zondig" kan ik daar wel van genieten en vind ik het lekker, en ik merk dat dat deze week niet echt zo is. Maar goed, morgen weer door..



Verder voor iedereen die zo goed bezig is:
maandag weegdag

93.6kg stilstand, maar blij mee! -4,8 inmiddels
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Maandag weegdag:



23/1 106,4

30/1 105,9

----------

-0,6kg!



Niet heel veel maar elk beetje helpt
Alle reacties Link kopieren
Vorige week 110,6 vanmorgen 109,7 - ben momenteel wel ongesteld.



Totaal -7,3.
Speciaal voor het topic toch maar even op de weegschaal gaan staan vanmorgen en woehoe wel 1 hele ons eraf



Afgevallen 1 ons. totaal afgevallen -16,7
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen de weegschaal weer terug gevonden

Na een paar heftige weken waarbij overleven al genoeg uitdaging was toch maar weer een keer op de weegschaal gaan staan.

Schade ten op zichten van de laatste keer hier melden is 4 ons erbij, valt op zich dus mee maar er moet nu met gemak wel wat vanaf gaan.



Huidige gewicht 90 kg in totaal 1,9 eraf
Oeps, het is eigenlijk alweer dinsdag... Ben enorm druk geweest afgelopen week, lees/reageer morgen even uitgebreid bij maar geef nu nog wel even mijn gewicht door!

Ik zit nu op 74,3 kilo, dus dat is - 0,9 sinds vorige week! Totaal - 3,7 kilo nu
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal.



Mag ik erbij? Heb al een beginnetje, maar misschien is het met z'n allen makkelijker vol te houden.



Nickname: Saartje007

Leeftijd: 40

Startgewicht: 110

Streefgewicht: 75

Methode van afvallen: EGA



Ik zit nu op 103,4.

Ik heb niet het hele topic teruggelezen, maar zijn er meer mensen die al vaker de strijd tegen tientallen kilo's hebben gewonnen en nu opnieuw aan de slag moeten?



Groetjes Saartje
Alle reacties Link kopieren
Hmmm... Vanochtend nog even gewogen: 90,4.

Een onsje minder dan vorige week. Maar nog steeds die 9



Welkom Saartje.

Wat is EGA?
Alle reacties Link kopieren
Dank je. Dat is de Eerste Goudse Afslankclub. In wezen is het gewoon de schijf van vijf en geven zij in een boekje aan hoeveel gram er van iets genomen mag worden. Ik vind het ook wel fijn om te wegen, anders worden mijn porties steeds groter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven