Lijf & Lijn alle pijlers

Afvaltopic: Fulltime werken en gezonder leven

04-01-2017 14:37 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op ons afvaltopic !



Hier schrijven wij, hard werkende vrouwen, over hoe wij de snackbar trotseren, lunch meenemen en gezondere keuzes maken !

En dat is niet altijd makkelijk als je eindelijk uitgeput thuis komt.. Het is ook niet makkelijk om jezelf van die bank af richting de sportschool te slepen. Maar we gaan het tóch proberen!



Herken jij jezelf hierin? Werk jij meer dan 32 uur in een week? Schrijf mee!





Woensdag Weegdag



NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtDoelEl0ïse271.75m756475Afvallen, fit zijn, sportenMartiniMeisjex1.72m66,56266,5Fruit ipv snoepMiss SaraxxxxxxMienMina351.67m81.26378.4Meer sporten, minder snoepen en snackenPaperlanternx1.58m635563Gezondere levensstijl1001nacht411.73mxxxMinder eten, meer bewegenMeridian301.52m856585Gezondere levensstijl, gewicht verliezenMatroesjka271.60m60kg5260Gezond blijven etenCaro481.74m92,67591,3Stoppen met snoepenMaestro291.67m676264,1Meer bewegen, gezond eten, goed voor mezelf zorgenRunrunrun2816475.065.072.1Gezonder en gestructureerder etenWhups79221.63655865Gezond blijven eten volhoudenNeliba361.7077.162.075.6Meer ritme, minder emo eten, minder vervelingsetenWeddingpresent221.7268,86068,8 vet verliezen, spieren opbouwen, sterker worden, fit zijn! mentaal verbeteren



Naam: FulltimeAfvallen

WW: FulltimeAfvallen

Voel je vrij jezelf in de tabel te zetten! Instructies vind je in de OP wanneer je deze wijzigt.





Kopiëer onderstaande tekst welke tussen de streepjes staat. Plak deze tussen [tr.] en [/table.][/fgcolor.], onderin de tabel . Vervang daarna de tekst in je gekopieerde stukje door je eigen gegevens. De tabel moet dus weer afsluiten met [/table.][/fgcolor.].

-------------------------

[td]Koffiekopje[/td]

[td]44[/td]

[td]1.68[/td]

[td]67,4[/td]

[td]62[/td]

[td]67,4[/td]

[td]gezond eten, meer bewegen [/td]

[td][/td]

[/tr]

[tr]



[/table]



Laatste update: 06-02-2017 06.54u



Voel je vrij jezelf in de tabel te zetten! Deze vind je hier.

Instructies vind je in de OP wanneer je deze wijzigt.

Elke woensdag avond kopieer ik de tabel uit dat topic naar de OP hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:runrunrun schreef op 14 januari 2017 @ 19:02:

Goed hoor! Lekker getraind vandaag, verjaardag gehad dus een stukje taart op waar ik extra van genoten heb. Mis af en toe die 'vreetmomenten' wel. S avonds op de bank met een zak chips. Maar ik weet ook waar ik het voor doe. Afgelopen woensdag -2.9, bijna onder de 72. Zou zo blij zijn als ik onder de 70 ben!



Heel veel plezier op je verjaardagsfeestje! Geniet er lekker van!Wat ga je snel joh! Lekker bezig! Ik zou ook blij zijn als ik weer onder de 70 ben . Is me een tijdje heel goed gelukt, de 69-70.. Maar gaat altijd weer omhoog. Het liefste wil ik 64 wegen. Jij?
Alle reacties Link kopieren
quote:neliba schreef op 16 januari 2017 @ 07:47:

Hier ging afgelopen week heel goed, tot gisteren... Toen had ik een verjaardagsfeestje (niet van mijzelf) en ben me iets te veel te buiten gegaan aan alle knabbels. Nou ja, jammer dan, schouders eronder en vandaag weer vol goede moed er tegenaan!

Qua beweging zit het wel goed trouwens: iedere dag 1,5 - 2 uur in beweging geweest (combi van fietsen, hardlopen, wandelen en bootcamp). Deze week 1,5 kilo eraf, dus dat is een lekkere start! (Mijn weegdag is op maandag).

Een keertje moet kunnen he . Hoort er ook bij ! Het gaat om the long run.
quote:El0ise schreef op 17 januari 2017 @ 21:03:

[...]





Bij mij wisselt het. Als ik ontbijt, dan val ik zowat flauw voordat het lunchtijd is van de trek. Als ik niet ontbijt trek ik het zo probleemloos door. Anderzijds is suiker voor mij erg verslavend. Als ik de knop om heb kan ik heel goed zonder suiker, maar daarvoor is een hele lastige week nodig. Dat is nog neit gelukt.

Toevallig zei ik net nog tegen mijn vriend dat het bij mij ook zo werkt, die knop moet om en dan kan ik echt wel een poosje van de zoetigheid afblijven. Ik kan wel de hele maand december zeggen '1 januari gaat de knop weer om' en dan lukt dat ook, maar ik kan niet op 15 december al die knop omzetten, want ja, het is maar eens per jaar kerst met kerststollen en musketkransen en oliebollen met oudjaar. Dat wil ik dan niet allemaal laten lopen zeg maar. En dus moet die knop ook ieder jaar in januari weer om

Vorig jaar had ik een paar dagen hoofdpijn. Dit jaar heb ik besloten dat ik uitzonderingen maak voor verjaardagen, dan mag ik 1 gebakje. En zo had ik in de eerste 10 dagen van dit jaar al 4x een gebakje op

Het laatste gebakje was vorige week op een ochtend, en juist die middag had ik enorme zin in zoetigheid, het was de lastigste middag van de week. Toen ik me dat besefte dit weekend, ging het me makkelijker af om nee te zeggen tegen iets zoets. Als je eenmaal begint op een dag, dan ga je daarna alleen maar meer zin in zoetigheid krijgen. Voor nu is de knop echt om, iig tot de paaseitjes in de winkel liggen.

Dit jaar had ik overigens totaal geen hoofdpijn. Weet niet of dat aan die vier gebakjes ligt
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 17 januari 2017 @ 09:11:

+ 2 vanmorgen (tov afgelopen vrijdag), mag hopen dat mijn ongesteldheid zich wat vroeger aankondigt, ik weet geen andere verklaring te bedenken



edit: ja dus, fijn dat dat het is (wel jammer dat ik nu niet aan de chocolade mag, ik vind ongesteld zijn altijd zo'n lekker excuus ), ik sla morgen het wegen even over, meld me volgende week wel weerAh, horrormonen en vocht vasthouden . Kun je jezelf blij maken met een magere melk+cacao+zoetstof chocolademelkie?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de beterschapswensen . Ik blijf dus thuis vandaag, want teveel koorts. Morgen weer een dag.
quote:El0ise schreef op 17 januari 2017 @ 21:11:

[...]





Ah, horrormonen en vocht vasthouden . Kun je jezelf blij maken met een magere melk+cacao+zoetstof chocolademelkie?Ik heb spicy cacao thee van Simon Levelt, die voldoet voorlopig best goed
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 17 januari 2017 @ 21:10:

[...]



Toevallig zei ik net nog tegen mijn vriend dat het bij mij ook zo werkt, die knop moet om en dan kan ik echt wel een poosje van de zoetigheid afblijven. Ik kan wel de hele maand december zeggen '1 januari gaat de knop weer om' en dan lukt dat ook, maar ik kan niet op 15 december al die knop omzetten, want ja, het is maar eens per jaar kerst met kerststollen en musketkransen en oliebollen met oudjaar. Dat wil ik dan niet allemaal laten lopen zeg maar. En dus moet die knop ook ieder jaar in januari weer om

Vorig jaar had ik een paar dagen hoofdpijn. Dit jaar heb ik besloten dat ik uitzonderingen maak voor verjaardagen, dan mag ik 1 gebakje. En zo had ik in de eerste 10 dagen van dit jaar al 4x een gebakje op

Het laatste gebakje was vorige week op een ochtend, en juist die middag had ik enorme zin in zoetigheid, het was de lastigste middag van de week. Toen ik me dat besefte dit weekend, ging het me makkelijker af om nee te zeggen tegen iets zoets. Als je eenmaal begint op een dag, dan ga je daarna alleen maar meer zin in zoetigheid krijgen. Voor nu is de knop echt om, iig tot de paaseitjes in de winkel liggen.

Dit jaar had ik overigens totaal geen hoofdpijn. Weet niet of dat aan die vier gebakjes ligt Hahaha, ik word met name echt héél chagrijnig! Hoofdpijn ook wel maar das meer als ik ook met koffie stop. En dat ga ik maar niet meer proberen . Grappig dat het wel herkenbaar is. Bij mij kost het wel steeds een paar knoppogingen voordat het echt lukt.
Alle reacties Link kopieren
Woepss, hier ook al 2 dagen na elkaar gebakjes en taart :$ maar dit vanavond wel wat goedgemaakt met een lesje spinning!

Men beentjes..; auww! Maar voor een goed doel!
Alle reacties Link kopieren
Eloïse, beterschap! Ik snap dat wegblijven op jouw werk heel moeilijk is, maar uitzieken is wel belangrijk. Goed dat je lichaam nu gewoon boven de kritische temperatuur uit gaat, dan moet je wel :-p!



Hoofdpijn zonder koffie, hier ook. Maar die automatenkoffie op mijn werk vind ik echt niet te drinken zonder melk, eigenlijk niet goed natuurlijk. Ik drink makkelijk 5 bekertjes weg op een dag (ik recycle wel mijn bekertje hoor ). Ik probeer er nu wel op te letten dat ik halverwege de dag overstap op thee (heet water en eigen theezakjes, de automaten-thee krijg ik echt niet weg!).



Het personeelsrestaurant heb ik nog steeds vermeden, al gaan mijn collega's steeds meer klagen dat ik wel erg ongezellig word zo. Maar ik ken mezelf: ik kan daar ècht de verleidingen niet weerstaan. Dan toch maar boterhammen smeren 's ochtends!



Marana, ik red het ook echt niet om nee te zeggen tegen gebak. Gelukkig tot nu toe nog maar één trakterende collega gehad dit jaar.



Selin, hier ook geen dieet maar proberen niet te snoepen en snacken, en fruit ipv die snel-weg Sultana. Nog steeds wel hagelslag op mijn brood (maar dat is niets vergeleken bij de chocoladerepen die hier tot voor kort naar binnen gingen!) en gewone warme maaltijden, altijd apart voor mezelf koken is toch lastig met (graatmagere) kinderen. Als de kids bij hun vader zijn grijp ik toch gauw naar wat makkelijks. Maar vanavond heb ik mezelf verwend met puntpaprika uit de oven gevuld met tonijn, ui en knoflook (zag ik gister in een topic voorbij komen), met een klein beetje kaas erover. Heel verantwoord!



Morgen wegen, ik verwacht eigenlijk nog steeds geen verschil, maar we zullen zien.

Komt ook wel door het niet-fietsen; maar het is hier op het platteland behoorlijk glad, ik durf nog even niet! Komt wel weer!!



Succes allemaal!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Mijn weegmoment gisteren was nog redelijk positief, namelijk gewoon op gewicht gebleven wat het was. Gezien het feestje e.d. vind ik dat al een hele prestatie.

Nu deze week weer met goede moed aan de slag. Dat moet lukken, aangezien ik weinig slechte dingen gekocht heb in kast (behalve een kilo chocola die ik op mijn feestje o.a. kreeg)



Caro: jij ook succes deze week, hopelijk gaat er weer een beetje vanaf!



Selin: herkenbaar hier hoor, gewoon normaal eten minus het snoepen en snacken. Je tomaatpaprika recept klinkt echt lekker moet ik zeggen!



Eloise: hopelijk voel je je alweer snel wat beter! Beterschap!
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik zal eens teruglezen hoe het met jullie gaat. Hier een "slechte week". Heel veel en hard gewerkt, maar wel met resultaat dus dat is dan wel fijn. Ik twijfel of ik me uit dit topic zal terugtrekken. Ik laat het jullie weten.
Alle reacties Link kopieren
@Paperlantern Dit topic gaat juist ook over hoe móeilijk het is wanneer je dit soort weken hebt, de boel even de boel moet laten en het daarna weer oppakt, wanneer dat dan ook is. Voel je vrij om te blijven .



Dank voor de beterschapswensen . Ben uiteindelijk maar 1 dag ziek thuis gebleven, gelukkig. Lekker bezig dames, kleine stapjes, minder snoepen, een keer weer een lesje sporten, we komen er vanzelf!
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook weer even! Gaat hier best ok. Ik snoep natuurlijk nog steeds, toch is er al een kleine kilo af!
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Alle reacties Link kopieren
Hier ook langzaam en Paperlantern, dit wordt geen kilo's-verliezen-in-korte-tijd topic, dat combineert nou eenmaal niet met full time werken!

Ik ben ook een kilo kwijt nu!!!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal!

Hier niet echt een goede week gehad.. Ik zat een weekje in het buitenland voor mijn werk (vandaag ook mijn radiostilte hier op het forum). Tja, dan vind ik het toch moeilijk om weerstand te bieden aan het dagelijkse ontbijtbuffet. Daarnaast iedere avond uiteten en daarna nog even de kroeg in met een paar drankjes. Heb wel een beetje opgelet en geprobeerd gezonde keuzes te maken. Resultaat: gelijk gebleven in gewicht t.o.v. vorige week. (Mijn weegdag is op maandag). Ach, het had erger gekund. Gelukkig hebben we maar één of twee keer per jaar zulke tripjes, dus de komende weken ben ik gewoon thuis en kan ik weer met mijn gezonde ritme aan de slag.

Ik ga nu jullie berichtjes even bijlezen!
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat vind ik nog best knap Neliba om dan nog op gewicht te blijven!

Hier op weg naar huis en weer pet met de treinen, zal een latertje worden. Dus hongergevoel mag even op de uitstel. Maar: vandaag wel gewogen en was 65,1! Mijn maandelijkse periode voorbij dus dat scheelt weer een hoop vocht. Komende week gezond eten en dan eens zien wat er uit gaat rollen.

Succes allemaal!
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Eens Neliba, knap om op gewicht te blijven. En dit soort uitstapjes maken het werk nou juist zo leuk, inclusief een hapje en een drankje. Dat hoop ik toch niet te moeten opgeven!

Ik ben best trots op mezelf: het lukt al echt goed om de supermarkt door te gaan, zélfs als ik nog niet gegeten heb, en de schappen met chocola en koekjes gewoon voorbij te lopen. Dat was echt mijn grote valkuil, toch kopen en dan achter elkaar opeten. Maar ik doe het niet meer!!



Succes allemaal!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Zo! Ik heb een hele drukke week achter de rug, met etentjes, macdonalds, en van alles. Wel steeds dan de rest van de dag erg goed opgelet. Vanmorgen durfde ik eigenlijk niet op de weegschaal omdat ik niet echt iets goeds verwachtte, maar toch! 71.3! Dat betekent -3.7!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed runrunrun!!!



Ik zit op -1,3, vind ik ook al heel wat...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
-3 hier, ben blij! We hadden deze maand tot nu toe onze boodschappen online besteld, en dan is de verleiding tot minder gezonde dingen een stuk groter. Gisteren heb ik toch de weekboodschappen in de supermarkt gedaan, en het is me gelukt om alle koek en snoep en chocolade te laten liggen, ook dat wat vreselijk in de aanbieding was.

Ik heb een feestje op 4 februari, dan wil ik 72,5 of minder wegen. Dat is een hele goeie stok achter de deur merk ik. Denk dat ik daarna op zoek moet naar een andere deadline, om die laatste 3 kilo er ook nog af te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Is ook knap hoor Caro! Die eerste paar kilo ging bij mij supersnel, omdat ik net daarvoor nog alles had gegeten wat ik wilde. Gaat nu wat langzamer, maar dat is ook helemaal prima. Moet wel zeggen dat ik afgelopen week ongesteld was, dus misschien dat dat ook nog invloed had. Ik vind het altijd zo bizar hoe snel dingen veranderen. Ik zat gisteren macdonalds te eten, en ik zat zo snel vol, terwijl ik anders met gemak alles op at, en dan eigenlijk nog wel meer zou kunnen eten.



Marana wat netjes! En wat goed dat je alles hebt kunnen weerstaan! Doet iedereen bij jou in huis mee?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag vergeten te wegen, zal ik morgen doen.

Vanavond een film gekeken met een vriendin, zij zat aan de chocola en de chips en ik heb er niks van genomen. Op de een of andere bijzondere manier kostte me het niet eens veel moeite om eraf te blijven. Dat geeft hoop voor de toekomst:-)
quote:runrunrun schreef op 25 januari 2017 @ 12:36:

Marana wat netjes! En wat goed dat je alles hebt kunnen weerstaan! Doet iedereen bij jou in huis mee?

Dank!

Iedereen is alleen mijn vriend, en hij doet inderdaad met mij mee. We wonen nog maar sinds november samen, en de eerste maanden was het gezellig steeds wat lekkers op tafel en zo. Doen we niet meer nu.

Moet wel zeggen dat ik net als Runrunrun dus net voor de start heel veel gegeten had de laatste weken, dat ging er nu makkelijk af. En ik was ongesteld vorige week, was toen woensdag aanmerkelijk zwaarder (was het zwaarste moment denk ik). Scheelt al snel 1,5-2 kilo bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ga even een halve liter afvallen. :-#Bloedbank
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me bij deze graag aan bij dit topic! Ik ben 22 jaar, werk fulltime in het ziekenhuis en sport op dit moment twee keer in de week. Dit gaat niet altijd (ivm onregelmatigheid en vaste tijden van mijn sport). Verder eet ik bepaald niet gezond en is het tijd voor een verandering. Ik heb het Killerbody boek gekocht en ben van plan om het sport schema volledig te volgen en het eet-schema aangepast te volgen (met een hogere calorie-inname per dag, dat leek mij iets gezonder). Ik zal mezelf zo in de tabel zetten en schrijf graag met jullie mee als dat mag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven