Huishoud/diy/kook blog

22-01-2017 23:29 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Regelmatig(lees: meerdere keren per dag) krijg ik berichtjes van vrienden die mij om tips vragen over koken, schoonmaken en kleine klusjes/ ideeen voor in huis.



Ik weet van mezelf dat ik daar inderdaad vrij handig in ben en ik vind het nog leuk ook.



Nu heb ik bedacht dat het misschien leuk is om een website/blog te beginnen waar ik die tips op ga zetten.



Ik heb daarbij 2 vragen aan jullie:

Wat zouden jullie leuk vinden daar te lezen?

En wat is een leuke en bijpassende naam?
Alle reacties Link kopieren
dehuisvrouw.nl ofzoiets
Niks, want er zijn al 10000000000 andere websites waar ik alles op kan vinden. En als Google faalt, is er nog Pinterest en Instagram.
Alle reacties Link kopieren
ew ik google net even of die naam vrij is, dehuisvrouw.nl wel, maar alleen huisvrouw.nl moet je niet op kijken. Tenzij je oma met een vieb wil zien
Alle reacties Link kopieren
quote:Pruttie schreef op 22 januari 2017 @ 23:35:

Niks, want er zijn al 10000000000 andere websites waar ik alles op kan vinden. En als Google faalt, is er nog Pinterest en Instagram.Ik doelde niet perse op iets nieuws maar meer wat je op andere website interessant vond zodat ik een beetje kan weten wat mensen leuk en interessant vinden. Er zijn ook 10000 bakkers en toch wordt er morgen hier een in de straat geopend ;) ik weet dat er al heel veel dingen bestaan.. maar vind het leuk on te doen denk ik
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 22 januari 2017 @ 23:35:

ew ik google net even of die naam vrij is, dehuisvrouw.nl wel, maar alleen huisvrouw.nl moet je niet op kijken. Tenzij je oma met een vieb wil zien



Hahaha Mwa, nee ik sla over dank je wel haha.



Zal wat zijn als ik dan perongeluk een keer het woordje de vergeet te typen of niet duidelijk uitspreek haha krijgen mensen ineens een heel ander beeld ;)
Handiginhuis.nl?

Ik vind recepten altijd erg leuk, sowieso dingetjes die met koken of de keuken te maken hebben.

Doe wat jou leuk lijkt, ondanks dat er al tig blogs bestaan. Ik vind een leuke en grammaticaal correcte schrijfstijl en goede foto's altijd erg belangrijk, maar dat is ook voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Van al die tig blogs vallen er voor mij ook al veel af, omdat de stijl me niet aanspreekt of de lay-out of zo.
quote:Koala01 schreef op 22 januari 2017 @ 23:44:

[...]





Ik doelde niet perse op iets nieuws maar meer wat je op andere website interessant vond zodat ik een beetje kan weten wat mensen leuk en interessant vinden. Er zijn ook 10000 bakkers en toch wordt er morgen hier een in de straat geopend ;) ik weet dat er al heel veel dingen bestaan.. maar vind het leuk on te doen denk ik



Ik lees sowieso weinig blogs, hoor. Tenminste, ik open niet bewust een blog Als ik een interessant artikel op FB voorbij zie komen lees ik dat artikel en klik ik soms door. Als ik iets zoek, gebruik ik Google.



En wat hierboven staat; Het moet wil in (redelijk) correct Nederlands, anders lees ik niet verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chavisory schreef op 22 januari 2017 @ 23:55:

Handiginhuis.nl?

Ik vind recepten altijd erg leuk, sowieso dingetjes die met koken of de keuken te maken hebben.

Doe wat jou leuk lijkt, ondanks dat er al tig blogs bestaan. Ik vind een leuke en grammaticaal correcte schrijfstijl en goede foto's altijd erg belangrijk, maar dat is ook voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Van al die tig blogs vallen er voor mij ook al veel af, omdat de stijl me niet aanspreekt of de lay-out of zo.



Dankjewel!



Handiginhuis.nl vind ik een hele goede!;)
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat je een rustige pagina houdt! Wat mij altijd afschrikt zijn die pagina's waar zoveel op staat dat ik niet meer weet wat ik zoek. Als je zoveel verschillende dingen gaat doen, is de kans groot dat het onoverzichtelijk wordt. Misschien kun je een start pagina maken waarin je meteen duidelijk voor een hoofdonderwerp kunt kiezen?
Alle reacties Link kopieren
Bv drie grote buttons met:

- huishouden

- diy

- recepten



Als ze eenmaal in een van die drie onderwerpen zijn kun je weer met buttons werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:jules schreef op 23 januari 2017 @ 08:48:

Bv drie grote buttons met:

- huishouden

- diy

- recepten



Als ze eenmaal in een van die drie onderwerpen zijn kun je weer met buttons werken.Ik zou de buttons niet doen. Gewoon in blog stijl houden, met key words aan de zijkant, zodat mensen daarop kunnen sorteren.
quote:Koala01 schreef op 23 januari 2017 @ 08:04:

[...]





Dankjewel!



Handiginhuis.nl vind ik een hele goede!;)gaat het over verbouwen en klussen?
bijv. hoe maak je een shiffonnetje schoon? of verhelp je een verstopping? waarom wil je dan daarna een recept zoeken?
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 23 januari 2017 @ 09:50:

[...]





Ik zou de buttons niet doen. Gewoon in blog stijl houden, met key words aan de zijkant, zodat mensen daarop kunnen sorteren.



Ook goed, als het maar niet zo'n brei aan klik-mogelijkheden wordt.

Maar dat is mijn mening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven