Zomerliefhebbers schrijven verder

25-07-2016 09:47 3304 berichten
Omdat het oude topic vol is, hier een nieuwe. Schrijf gezellig mee over de fijne kanten van de zomer en de nare kanten van de winter. De zomerse temperatuur en de zon maken mij vrolijk. De kou en regen, als het te lang aanhoudt, daar wordt ik echt somber van.



Kom hier fijn kletsen en zeuren over de fijne zomers en de vervelende winters.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 23 januari 2017 @ 10:34:

[...]





Daar zou ik dus niet heengaan, maar vooral omdat mijn knieën hier echt heel veel pijn van gaan doen. Zomers heb ik er al moeite mee, als het geen aangename temperaturen zijn en het wat vochtig is.Ik wilde ook niet, maar kon het echt niet maken om niet te gaan (belangrijke mijlpaal van iemand die heel dichtbij me staat). Uiteindelijk ben ik de hele avond naast de terrasverwarmer blijven staan, maar de kou trok enorm op vanaf de grond... In de zomer haak ik ook vaak af zodra de zon onder is en het kouder wordt. Helaas hebben we in NL bijna nooit zwoele zomeravonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 23 januari 2017 @ 10:37:

Dat hoorde ik je vorig jaar ook zeggen, Yasmijn, toen ging het helaas niet op he Dit jaar ben je wat later, dus we blijven er positief in staan



Wij hebben nog helemaal geen vakantieplannen en vd week hadden man en ik het er ineens over om gewoon eens zo'n aanbieding van 10 dagen naar een resort te doen. We weten verder totaal niet waar we heen willen, maar we willen wél weg naar warm en zon. En zo'n resort is niet zo erg buiten de kindervakanties, toch?

We zitten daarnaast te denken aan een lang weekend tot week naar Londen, omdat de kinderen daar eigenlijk wel graag heenwillen, en wij ook wel. Maar dat is natuurlijk niet warm.. ofnouja, dat kan wel, maar de kans is een stuk kleiner.Londen is mijn favoriete stad, maar voor de warmte hoef je er niet heen, nee. Misschien kun je kijken naar Rome, Sevilla, Lissabon, Porto of Marrakech?
Alle reacties Link kopieren
10 dagen in een resort BUITEN de schoolvakanties is goed te doen, hoor!

Als je alleen zon, warmte en rust wil, zalig.



Londen is vrij vochtig, is dat wel wat voor jou dan, Dreamert?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Sevilla! Heerlijke stad!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ik heb het zwaar, mijn tranen zitten hoog. Rot maand met rot dagen.
Wat een kou! Ik verlang zo naar de lente/zomer!!
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 23 januari 2017 @ 12:34:

Ik heb het zwaar, mijn tranen zitten hoog. Rot maand met rot dagen.







Januari vind ik ook de ergste maand van het jaar, met februari dan. Gelukkig is deze maand alweer bijna voorbij. Al zegt dat helaas niks over het weer van de maanden daarna.
quote:reisa1978 schreef op 23 januari 2017 @ 12:34:

Ik heb het zwaar, mijn tranen zitten hoog. Rot maand met rot dagen.
Zou ik ook mee mogen schrijven?? Ik vind de winter altijd zo pittig. December gaat nog wel, want dan is het kerst en heb je een hoop gezelligheid. Maar januari en februari komen maar niet voorbij. Dat het ging sneeuwen vorige week vond ik echt balen, gelukkig zette het hier niet echt door.



Nu zit ik alweer de hele dag binnen onder een dekentje op de bank. Maar moet er zo wel uit vanwege mijn zoontje, die wordt helemaal gek als hij de hele dag niet naar buiten kan.
quote:Bumba1985 schreef op 23 januari 2017 @ 13:18:

Zou ik ook mee mogen schrijven?? Ik vind de winter altijd zo pittig. December gaat nog wel, want dan is het kerst en heb je een hoop gezelligheid. Maar januari en februari komen maar niet voorbij. Dat het ging sneeuwen vorige week vond ik echt balen, gelukkig zette het hier niet echt door.



Nu zit ik alweer de hele dag binnen onder een dekentje op de bank. Maar moet er zo wel uit vanwege mijn zoontje, die wordt helemaal gek als hij de hele dag niet naar buiten kan.

Welkom!



December en januari kom ik wel door. Met de feestdagen en we gaan eigenlijk altijd in januari er even uit (wel in NL). Sneeuw vind ik wel leuk, maar ik heb echt een hekel aan kou!

Jammer dat je toch naar buiten moet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bumba1985 schreef op 23 januari 2017 @ 13:18:

Zou ik ook mee mogen schrijven?? Ik vind de winter altijd zo pittig. December gaat nog wel, want dan is het kerst en heb je een hoop gezelligheid. Maar januari en februari komen maar niet voorbij. Dat het ging sneeuwen vorige week vond ik echt balen, gelukkig zette het hier niet echt door.



Nu zit ik alweer de hele dag binnen onder een dekentje op de bank. Maar moet er zo wel uit vanwege mijn zoontje, die wordt helemaal gek als hij de hele dag niet naar buiten kan. Alleen daarom ben ik al blij dat zoon nu op school zit! Ik liep ook maar buiten in de kou met hem brrr. Nu hoef ik hem alleen maar op te halen straks. Maar ik heb het nu ook koud onder mijn dekentje...
Ik kijk er ook best naar uit dat hij naar school gaat. Ik ben echt gek op mijn zoontje, hoor, maar die tomeloze energie dat hou ik echt niet bij in de winter.



Maar vaak is het ook vooral de gedachte aan de kou in moeten. Als ik dan eenmaal buiten ben valt het vaak wel mee. Maar vandaag kan ik mezelf er gewoon niet overheen zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bumba1985 schreef op 23 januari 2017 @ 13:37:

Ik kijk er ook best naar uit dat hij naar school gaat. Ik ben echt gek op mijn zoontje, hoor, maar die tomeloze energie dat hou ik echt niet bij in de winter.



Maar vaak is het ook vooral de gedachte aan de kou in moeten. Als ik dan eenmaal buiten ben valt het vaak wel mee. Maar vandaag kan ik mezelf er gewoon niet overheen zetten.Oh ik geloof dat je gek op hem bent hoor, maar naar school is toch wel heel fijn
quote:beetjegek schreef op 23 januari 2017 @ 14:06:

[...]



Oh ik geloof dat je gek op hem bent hoor, maar naar school is toch wel heel fijn Dit.
quote:beetjegek schreef op 23 januari 2017 @ 14:06:

[...]



Oh ik geloof dat je gek op hem bent hoor, maar naar school is toch wel heel fijn Jup. En op een gegeven moment zijn ze er ook gewoon aan toe. (En ik ook )
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 23 januari 2017 @ 10:42:

[...]





Londen is mijn favoriete stad, maar voor de warmte hoef je er niet heen, nee. Misschien kun je kijken naar Rome, Sevilla, Lissabon, Porto of Marrakech?



Sja.. andere steden zijn natuurlijk ook favoriet, maar Londen, dat geeft de jeugd een bepaald gevoel. Lissabon zijn we al geweest, trouwens. Zoon gaat dit jaar met school naar Rome. Londen heeft WB movieworld met véél Harry Potter, mijn dochters favoriet (ook al is ze 19) Ik ben zelf ook wel benieuwd naar de stad. Andere steden kunnen ook altijd nog.



Blij te lezen dat een resort buiten de schoolvakanties wel te doen is. Eigenlijk gaan bij het idee alleen al m'n haren recht overeind staan, maar die gedachte aan warm en zon enzo.. Bovendien mag je natuurlijk ook van het resort af



Enige nadeel vind ik dan nog dat het niet naturistisch is. Ik heb nogal een hekel aan bovenstukjes.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 23 januari 2017 @ 12:34:

Ik heb het zwaar, mijn tranen zitten hoog. Rot maand met rot dagen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind februari de ergste maand, denk ik. En maart, als de lente toch niet doorzet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 23 januari 2017 @ 15:01:

Ik vind februari de ergste maand, denk ik. En maart, als de lente toch niet doorzet.



Ja, ik ook. Dan heb ik het gevoel dat het al héél lang winter is en dat het ook nog héél lang gaat duren voor het lente wordt.

Tegen die tijd ben ik mijn winterkleren ook enorm zat maar duurt het nog een eeuwigheid voor je weer iets lente-achtigs aankunt.

Maart kan inderdaad ook tegenvallen, maar dan is het in elk geval al wat langer licht, en heb ik bij het opstaan niet meer het gevoel dat het nog midden in de nacht is
Nothing happens for a reason
quote:Dreamer schreef op 23 januari 2017 @ 15:01:

Ik vind februari de ergste maand, denk ik. En maart, als de lente toch niet doorzet.Ja, vind ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt altijd pas in juni een beetje leuk weer dus we hebben nog ff.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie trouwens al geschaatst?

Ik niet, maar zag ze wel massaal bezig gisteren. Volgens weerkundigen is het ijs nog lang niet overal betrouwbaar. Ik ga het er niet op wagen dan. Zou het best weer eens leuk vinden om te schaatsen. Maar dan wel op een grotere kreek zodat je een flink eind kan. Ik hoop zo nog eens op de kreek bij mijn oude dorp te kunnen. De laatste keer daar was in 1997. Geweldige jeugdherinneringen.
Alle reacties Link kopieren
Nog niet misschien dat ik voor de lol een buitenactiviteit doe zoals schaatsen
Alles komt goed, alleen de rest niet
quote:hondenmens schreef op 23 januari 2017 @ 17:12:

Hebben jullie trouwens al geschaatst?

Ik niet, maar zag ze wel massaal bezig gisteren. Volgens weerkundigen is het ijs nog lang niet overal betrouwbaar. Ik ga het er niet op wagen dan. Zou het best weer eens leuk vinden om te schaatsen. Maar dan wel op een grotere kreek zodat je een flink eind kan. Ik hoop zo nog eens op de kreek bij mijn oude dorp te kunnen. De laatste keer daar was in 1997. Geweldige jeugdherinneringen.Nee. Ik kom maar weinig buiten met zo'n weer. Ik word pas blij als ik zonder jas in de zon kan zitten op het bankje voor in de tuin. Hopelijk duurt dat niet meer al te lang.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 23 januari 2017 @ 17:06:

Het wordt altijd pas in juni een beetje leuk weer dus we hebben nog ff.



Sssst! Dat wil ik niet horen



Ik schaats heel vaak, maar dan op een kunstijsbaan. Dat is een beetje mijn afwijking als zomerliefhebber en winterhater Ik doe het al van kleins af aan. De kou is wel minder,daarom ga ik ook meestal niet op natuurijs. Nog veel kouder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven