Entertainment alle pijlers

16-20 jan "Rot op met je religie" (EO)

11-01-2017 13:35 45 berichten
Een jood, een moslim, twee christenen en twee atheïsten (*zitten in een kroeg haha, grapje) wonen twee weken samen in één huis. Nee, dit is geen mop, maar een nieuw programma van de EO. Wie kijkt?





Ik kijk sowieso de eerste aflevering die op maandag 16 januari wordt uitgezonden.
De veganist heeft inderdaad de grootste bekeringsdrang, en door zijn zeer grote aanwezigheid komt er niet uit wat er uit had kunnen komen, nl een boeiende discussie met respect voor elkaar.
Oh en de titel zal een verwijzing zijn naar Rot op naar je eigen land en Rot op met je milieu
Heb het geprobeerd. Maar wat kreeg ik een irritatie bij die afschuwelijke man. Hij tettert door anderen heen Pfff. En zo vreselijk kortzichtig.



Meestal heeft de eo wel kwaliteit programma's. Maar er zijn verschillende personages gecast. Waarschijnlijk om de meeste drama te veroorzaken.

Jammer maar het slaat de plank mis.
Door die atheïst/veganist Floris, die zich schijnbaar vooral door de toon van de programmatitel aangesproken voelde of die te letterlijk nam, blijft het voor mij bij die ene aflevering. Wat een 'miscast', jammer.
Alle reacties Link kopieren
De opzet van het programma leek me erg leuk maar ik vond het gister al zo storend met die schreeuwerd steeds tussendoor.

En 'de moslim' vond ik ook een beetje wazig. Sowieso ken ik niemand die zijn karretje in de winkel laat staan om gauw in de auto te gaan bidden, kwam erg geforceerd over.

Er zijn veel richtlijnen rondom Islamitisch gebed (tijd, houding etc) dat ik me niet kan voorstellen dat hij dit in het dagelijks leven doet, dit kwam zo geforceerd en puur voor het programma over.
Alle reacties Link kopieren
In de tweede aflevering gister was er volgens mij eigenlijk maar één moment dat de veganistische atheïst uit z'n plaat ging (tijdens de discussie over besnijdenis, toen begon hij te schelden) maar voor de rest hield hij zich aardig gedeisd.

Beetje lullig nog wel dat hij de ouders van de kinderen die werden gedoopt niet wou feliciteren maar de islamitische meneer weigert zo ongeveer alles, alleen die brengt het op een andere toon.



Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom de beide atheïsten zo hard gaan op die besnijdenis, met dat gemier over 'vrije wil'.

Ouders maken sowieso alle keuzes voor hun kinderen zolang zij te jong zijn om dat zelf te doen.



Vanavond zijn ze bij een abortuskliniek geloof ik, daar zullen de meningen ook wel over verdeeld zijn.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was dat christelijke meisje een actrice die een christenmeisje speelde.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosepudding schreef op 18 januari 2017 @ 08:19:

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom de beide atheïsten zo hard gaan op die besnijdenis, met dat gemier over 'vrije wil'.

Ouders maken sowieso alle keuzes voor hun kinderen zolang zij te jong zijn om dat zelf te doen. Maar een besnijdenis is niet iets wat je later ongedaan zou kunnen maken, mocht je - wanneer je oud genoeg bent om daar zelf over na te denken - het liever niet willen. Dus ik denk dat ik het hard erop ingaan wel begrijp, maar ik heb de aflevering niet gezien.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Kuzu schreef op 17 januari 2017 @ 22:10:

De opzet van het programma leek me erg leuk maar ik vond het gister al zo storend met die schreeuwerd steeds tussendoor.

En 'de moslim' vond ik ook een beetje wazig. Sowieso ken ik niemand die zijn karretje in de winkel laat staan om gauw in de auto te gaan bidden, kwam erg geforceerd over.

Er zijn veel richtlijnen rondom Islamitisch gebed (tijd, houding etc) dat ik me niet kan voorstellen dat hij dit in het dagelijks leven doet, dit kwam zo geforceerd en puur voor het programma over.Idd, die moslim haha, die was wel grappig vond ik. Echt zo'n typetje deed ie na, leek het wel, maar welk typetje, geen idee! Was wel heel bijzonder dat hij in de auto ging bidden, echt zo een 'buurman, wat doet u nu'-momentje. Op die Bryan en Dineke na deed iedereen een beetje spastisch over zijn geloof. Omdat ik toch nog hoop heb dat het goed komt met het gezelschap, ga ik vanavond weer even kijken, maar zodra die Floris weer begint te schreeuwen, zap ik weg. Dat heb ik mezelf beloofd!
Alle reacties Link kopieren
Ik begin steeds meer moeite te krijgen met die moslim meneer. Zo overdreven als hij gisteren reageerde op dat omkleden in de gymzaal.
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Die moslim bevestigt wel weer alle vooroordelen over moslims. Maar omdat hij het op zo'n lief 'beleefd' toontje doet, valt het niet op.
moslim is voorganger en weet dat geloofsgenoten kijken, dus wil hij zich super-correct gedragen. Maar hij overdrijft echt! 1x uitleggen waar je voor staat is prima, maar 5x zeggen "mag ik beleefd weigeren" werkt afstotend! Ik snap de weerzin tegen besnijden, maar ja inderdaad, er zijn ook ouders die kleine kinderen al oorbellen indoen of laten opvoeden met fastfood, waar een kind last van kan krijgen. Maar ik begrijp de keuze om hier niet bij te willen zijn. Om doopouders geen hand te willen geven, vindt ik daarentegen weer onbegrijpelijk. Al zou je ze maar feliciteren met de geboorte van hun kindje. Wel daarna bij ze gaan koffie drinken, maar geen hand willen geven. Schreeuw meneer moet er maar gauw mee stoppen. Joodse vrouw is erg lief en inlevend naar iedereen toe! Prachtig ook de ontroering die ze ervaarde bij de doopdienst, juist omdat ze daar nu wel eens bij mocht zijn itt de synagoge en moskee. Abortuskliniek hadden ze ook weg kunnen laten, veel te heftig onderwerp en dan alleen glaasjes laten zien van 1 of 2 weken overtijd, slaat ook nergens op. De meesten zullen toch wel tussen 10-16 weken zijn en dan is het niet zo simpel meer van slijmlaagje weghalen! Zeg dan niets! Ook hier begon meneer de veganist weer te schreeuwen toen hij vastgepraat werd. Gggrr...gauw weg ermee!
quote:viva1966 schreef op 18 januari 2017 @ 08:30:

Volgens mij was dat christelijke meisje een actrice die een christenmeisje speelde.Ja. Dat doet ze dan goed, want ik krijg verschrikkelijke jeuk van dat kind
Alle reacties Link kopieren
erg vooroordeelbevestigend dit.



de joodse mevrouw is volgens mij vooral heel lief.



de moslim maakt het zichzelf zó moeilijk met al die "zelf"opgelegde beperkingen dat ik er kiespijn van krijg



het christenmeisje is ok maar errug braaf en haar jas moet in brand. vooral dat laatste



als de christenmeneer in mijn buurt komt met zijn EO glimlach en wil knuffelen gooi ik hem in de gracht. hij is eng. en onoprecht.



de veganist moet gewoon ergens op de dam heel hard nee tegen alles gaan roepen. gewoon NEE. schreeuwerd. hij luistert niet. vervelend. zegt misschien ok dingen, maar de manier waarop jaagt iedereen weg



die jonge jongen is leuk. beetje heftig soms maar verplaatst zich, is eerlijk/open en laat als enige van allemaal mensen in hun waarde (de joodse mevrouw misschien ook. die heb ik nog weinig gehoord)



ik kan gezien bovenstaande ook slecht tegen het geroep om respect voor elkaar. want de enige die dat ook echt heeft is de jonge jongen. het christenmeisje schermde ermee dat de veganist hun belachelijk maakt en dat zij dat nooit zou doen. tegen haar wil ik zeggen dat niet altijd woorden nodig zijn om iemand niet voor vol aan te zien. en dat doet zij.





en ik kijk dus want ik vind het heerlijke trash tv met soms een interessant gesprekje :-)





had ik al gezegd dat de jas van het christenmeisje in brand moet?
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Die jas van die meid inderdaad! Maar wat dacht je van dat sjaaltje van die veganist!



Verder begint de islamitische man mij ook te jeuken, juist omdat hij imam is er geloofsgenoten kijken had hij zich wel wat opener en toleranter op mogen stellen. Hij bevestigd inderdaad nu alleen maar veel vooroordelen.



Die abortus kliniek vond ik niet zoveel toevoegen, er zijn ook genoeg mensen zonder religie die hier moeite mee hebben denk ik.

Wat ik wel verassend vond was dat het christelijke meisje totaal geen probleem had met transgender zijn, ook al gaf ze toe dat ze vermoedde dat het grootste deel van haar kerkgemeenschap hier niet positief op zouden reageren.



Ook de joodse vrouw die volgens haar geloof tegen euthanasie moet zijn, maar het in geval van ondragelijk lijden niet is
quote:Noesa schreef op 19 januari 2017 @ 09:17:

Die moslim bevestigt wel weer alle vooroordelen over moslims. Maar omdat hij het op zo'n lief 'beleefd' toontje doet, valt het niet op.



Dit inderdaad, heb ik liever iemand die het in mijn gezicht schreeuwt zoals die veganist, is het in ieder geval direct duidelijk dat je beledigd wordt.



Ik schud u geen hand "als u het niet erg vind "

En als ik het wel erg vind, wat dan?
Mooi hoe de homoseksuele man gisteren tegen de veganist sprak over respect ervaren van iemand die het niet met jouw levenswijze eens is. En ik vond het wel bijzonder hoe hij homoseksualiteit bedrijven en moslim zijn combineert, had daar graag meer over gehoord.
Ik vind bryan echt een leukerd
Ik heb uiteindelijk na die 1ste aflevering niet meer gekeken, te erg afgeknapt, wat niet aan het programma lag, maar aan mijzelf.
Die schreeuwveganist geeft duurzaamheids-vakken aan de Universiteit Utrecht. Daar schijnen zijn studenten ook vaak getrakteerd te worden op zijn mening. Ik ken iemand die vakken van hem gehad heeft en die moest zich ieder college weer inhouden om niet heel hard te gaan gillen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven