Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Alle reacties Link kopieren
quote:keesadam schreef op 23 januari 2017 @ 15:04:

Kleine ergernis slechts, en eentje die makkelijk te ontlopen valt:

Sommige mensen vragen een enorm bedrag voor iets dat al erg oud is (ik doel hier niet op antiek)



Maar zat te kijken naar een fotostatief dat ik maar een paar keer nodig heb.

Dus ik dacht 'een 2handsje voor weinig'.

Dan zie je dus erg veel advertenties waarin mensen nog rustig 70 tot 80% van de nieuwprijs vragen voor een ding wat al een paar jaar oud is.

Zelfs 50% zou ik al teveel vinden.

Dat zorgt er mede voor dat je soms biedingen ziet die enorm afwijken van de vraagprijs, maar die volgens mij meer in de buurti komen van de reële waarde.Het is toch wat de gek er voor geeft, als er mensen zijn die dat er voor over hebben zou ik het ook zo duur maken.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk, als er dwazen zijn die zulke hoge bedragen neerleggen, dan zou je wel gek zijn als je het niet vraagt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Manakamana schreef op 22 januari 2017 @ 09:32:

Eerste post hier.

Tijdje geleden een tweepersoons bed aangeboden (IKEA) voor €50 op een koophoek, had een stuk of vijf geïnteresseerden en uiteindelijk met de eerste die had gereageerd een afspraak gemaakt op de zaterdag ochtend.

Vroeg eruit om het bed uit elkaar te halen en alles in de hal te zetten, maar geen koper op de afgesproken tijd. Ik schrijf haar :" kom je nog, want ik wacht op je."

Wegens omstandigheden was ze het vergeten en nee ze kwam niet meer die ochtend. Toen ik aangaf het bed aan een ander aan te bieden, flipte ze de pan uit. Ze had recht op het bed, want we hadden een afspraak, zo zijn niet de regels etc. Wat zei jij? De afspraak was dat jij hier op dat-en-dat tijdstip zou zijn en aangezien je niet op bent komen dagen is de afspraak vervallen ... doeiiii!
Alle reacties Link kopieren
Judge Joyce plaatste van de week nog een 'leuk' vonnis. Is wel toepasselijk want ging over een Marktplaats aankoop. Voor wie het interessant vindt: https://uitspraken.rechts ... d=ECLI:NL:RBMNE:2016:6696
Ik word af en toe wel een beetje opstandig van mensen die vragen "hoeveel het samen is" als ik een paar dingen op de foto heb die in de advertentie met afzonderlijke prijs staan. Je weet wel, drie dingen van twee euro. Dan mail ik terug "6 euro". Ja, ik begrijp best uit zo'n vraag dat je eigenlijk bedoelt of ze samen goedkoper zijn dan afzonderlijk, maar vraag dat dan... Het komt soms ook over alsof je te lui bent om de afzonderlijke dingetjes te tellen.

Gisteren wilde er ook iemand weten hoeveel 30x2 samen was. Als ik dan 60 antwoord, moeten ze waarschijnlijk alsnog gaan tellen of ik er korting in heb verrekend, dus waarom niet gelijk tellen en een bod van 55 doen of zo?

Aan de deur krijg ik bij dit speelgoed trouwens iedere keer vreselijk aardige mensen die in de bak kijken en vragen hoeveel ze er bij kunnen doen voor 5 euro extra of zo. Kijk, dan krijgen ze veel meer korting dan iemand die mailt.
Vandaag weer eens 2 items verkocht. 1 stond er al een poosje op, andere binnen 2 uur verkocht. Ben snel akkoord gegaan want het ding was een sta-in-de-weg. Maar man, wat lezen mensen soms slecht, de meesten kijken volgens mij alleen plaatjes. Staat er duidelijk in dat item uit een rook- en huisdiervrij huis komt. En dan stellen ze de vraag of ik een rook- en huisdiervrij huis heb. Lé-zen
quote:minnimouse schreef op 23 januari 2017 @ 17:39:

Judge Joyce plaatste van de week nog een 'leuk' vonnis. Is wel toepasselijk want ging over een Marktplaats aankoop. Voor wie het interessant vindt: https://uitspraken.rechts ... d=ECLI:NL:RBMNE:2016:6696Heel erg interessant! Bedankt voor het delen
Ik had een boek verkocht, of ik het naar het buitenland (duitsland) wilde verzenden, zoals ik aangaf geen probleem zolang koper de verzendkosten dekt. Daarna boek binnen een dag op de post gedaan.



Na twee dagen kreeg ik een lichtelijk bezorgd mailtje. Het boek was er nog niet en normaal arriveert dat altijd al de volgende dag.



Heb even uitgelegd dat post naar het buitenland er over het algemeen een stukje langer over doet dan binnenlandse
Alle reacties Link kopieren
Laatst weer een leuke... Ik had een kortingscode voor een vakantiepark. Ik kreeg een bod van 3 euro en daarmee ben ik akkoord gegaan. Reageert ze met: in welk deel vd stad woont u? Dus ik heb aangegeven dat ik in wijk x woon. Zegt ze: oh handig dan kunt u het wel even bij mijn moeder langsbrengen in wijk y.

Dus ik stuurde terug dat ik dat niet doe en dat ze na het overmaken vd 3 euro de code gewoon per mail kan krijgen. Zegt ze: ik vertrouw overmaken via internet niet. Huh? Het is 2017
Ik heb best veel te koop staan. Laatst 1 iemand met wie ik 1 bericht heb uitgewisseld en later nog eens gevraagd of hij nog interesse had, nooit meer wat gehoord.

Iemand die een bod deed waar ik mee akkoord ging. Dus ik mail en geef dit aan en vraag wanneer ze het op komt halen. Tot nu toe niks meer van gehoord. En iemand die eerst interesse had in iets maar toen ik reageerde had hij het al van iemand anders gekocht. Nou prima. Maar hij had nog wel interesse in 2 andere dingen, voor zijn zoontje. Tot een akkoord gekomen en een dag of 2 a 3 later zou hij het op komen halen. Nou niemand is op komen dagen. Heb nog een berichtje gestuurd of hij nog kwam. Nooit meer iets gehoord. Nou dan niet hoor.
quote:Blondie5 schreef op 23 januari 2017 @ 22:54:

Laatst weer een leuke... Ik had een kortingscode voor een vakantiepark. Ik kreeg een bod van 3 euro en daarmee ben ik akkoord gegaan. Reageert ze met: in welk deel vd stad woont u? Dus ik heb aangegeven dat ik in wijk x woon. Zegt ze: oh handig dan kunt u het wel even bij mijn moeder langsbrengen in wijk y.

O wauw...is niet de beleefdste oplossing "oh handig, dan kan mijn moeder uit wijk y het wel even ophalen?" tssssss.
quote:Blondie5 schreef op 23 januari 2017 @ 22:54:

Laatst weer een leuke... Ik had een kortingscode voor een vakantiepark. Ik kreeg een bod van 3 euro en daarmee ben ik akkoord gegaan. Reageert ze met: in welk deel vd stad woont u? Dus ik heb aangegeven dat ik in wijk x woon. Zegt ze: oh handig dan kunt u het wel even bij mijn moeder langsbrengen in wijk y.

Dus ik stuurde terug dat ik dat niet doe en dat ze na het overmaken vd 3 euro de code gewoon per mail kan krijgen. Zegt ze: ik vertrouw overmaken via internet niet. Huh? Het is 2017



Het kan zijn dat ze een waarschuwing van MP zelf heeft gekregen met zo'n bod erg voorzichtig te zijn ivm oplichting.

Heb ik namelijk zelf ook een keer gehad toen ik een kortingscode wilde overnemen. MP ontraadde me eigenlijk hierop in te gaan omdat er veel oplichters op MP staan met nepkaartjes en nepkortingscodes.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje: er is een artikel op marktplaats dat ik graag wil hebben, maar mijn budget voor dat ding is 15 euro inclusief eventuele verzendkosten. Er staat er een te koop voor 10 euro plus post.nl verzendkosten (met kiala verzend die persoon niet), met 15 euro inclusief ging hij niet akkoord. Maar nu zijn wel weer 2 maanden verder en het artikel staat nog te koop (staat in het totaal al minimaal 4 maanden te koop). Is het heel bijdehand als ik vraag of hij nu wel akkoord zou gaan/kenbaar maken dat ik nog steeds interesse heb, maar mijn bod wel 15 euro blijft?
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 24 januari 2017 @ 10:27:

Vraagje: er is een artikel op marktplaats dat ik graag wil hebben, maar mijn budget voor dat ding is 15 euro inclusief eventuele verzendkosten. Er staat er een te koop voor 10 euro plus post.nl verzendkosten (met kiala verzend die persoon niet), met 15 euro inclusief ging hij niet akkoord. Maar nu zijn wel weer 2 maanden verder en het artikel staat nog te koop (staat in het totaal al minimaal 4 maanden te koop). Is het heel bijdehand als ik vraag of hij nu wel akkoord zou gaan/kenbaar maken dat ik nog steeds interesse heb, maar mijn bod wel 15 euro blijft?Vragen of het met DHL verzonden kan worden, dan zijn de verzendkosten lager (van pakketpunt naar pakketpunt volgens mij zelf 5 euro) en anders toch maar die 2 euro extra betalen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Je kan best een net bericht sturen dat je ziet dat het artikel nog niet verkocht is en nogmaals je bod van 15 euro kenbaar maken.

Maar wel op een nette manier, ff oppassen dat het niet op een bijdehandte manier overkomt.

Dat zou mij nl wel gebeuren, dat ik het op de ene manier bedoel, maar dat de verkoper het op een andere manier leest.
quote:Wereldreizigster1 schreef op 22 januari 2017 @ 13:07:

Hier een raar verhaal van een paar jaar geleden.

Was aan het verbouwen dus huis was bijna leeg. Had een badkamer kastje op Mp staan. Een man mailde dat hij interesse had maar eerst wilde komen kijken. (Ruim 50 km rijden) Goed tijd afgesproken. Hij wilde het kastje wel hebben.

Afgesproken dat hij het kastje er zelf af moest komen halen. Op een bepaalde tijd. Was allemaal goed. Ook nog €20.- aan laten betalen. Wilde zelfs mijn bank die ik ook in de verkoop had wel overnemen. Daarna nog gemaild van denk je nog aan onze afspraak? Helemaal niks meer van gehoord terwijl hij toch €20,- had aan betaald.



In zo'n geval zou ik eerder denken dat er misschien iets ernstigs is gebeurd aan de kant van de geïnteresseerde. Sterfgeval ofzo, Waardoor MP ineens op de laatste plaats staat van waar men zich nog druk om maakt.

Of het is iemand die dementerend is en allerlei dingen regelt en het vervolgens weer vergeet.



Maar je weet het niet he, er zijn tenslotte ook mensen die zoveel geld hebben dat een twintigje meer of minder ze echt niks boeit.
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ben ik nou de enige die moe wordt van de mensen met de volgende opmerking :



Ik vind de verzendkosten te hoog.



Ja alsof ik zelf de tarieven van de postzegels bedacht heb !!

Gaat hier dus om kledingstukken die door de brievenbus passen
quote:fanatic schreef op 24 januari 2017 @ 21:38:

Ben ik nou de enige die moe wordt van de mensen met de volgende opmerking :



Ik vind de verzendkosten te hoog.



Ja alsof ik zelf de tarieven van de postzegels bedacht heb !!

Gaat hier dus om kledingstukken die door de brievenbus passen

Misschien hadden ze verwacht dat het gewicht lager zou zijn.



Of hebben ze al een tijd niks verzonden/ontvangen waardoor ze nog in de veronderstelling zijn dat een postzegel 60 cent kost ipv 80.



Maar ik snap je wel hoor. Zoveel moeite is het niet om uit te zoeken wat verzenden kost en daar je bod op aan te passen.
Ok weird... iemand vroeg naar een richtprijs en ik vroeg hoeveel hij er voor wilde geven. Hij gaf een prijs aan en als ik heel leuk was deed hij er nog een bloemetje bij. Ik gaf aan dat dat ook wel wat kost en gaf aan dat voor een hoger bedrag hij het mocht komen ophalen.

Toen ging het ineens van dat hij dan wel graag een foto wilde zien en dat we er wel uit zouden komen met de prijs en zo (?) Tijdstip dat ik voorstelde was wel wat vroeg voor een date maar ok. En wie weet deed hij er nog wel een etentje en een leuke avond uit bij.

Ok...? Zal wel een verrassing zijn als hij mijn vriend ziet.
Misschien IS het je vriend wel, die een geintje uithaalt...
Haha nee, hij zat naast me op de bank toen ik die berichten kreeg
Alle reacties Link kopieren
quote:criminalmind schreef op 26 januari 2017 @ 06:36:

Ok weird... iemand vroeg naar een richtprijs en ik vroeg hoeveel hij er voor wilde geven. Hij gaf een prijs aan en als ik heel leuk was deed hij er nog een bloemetje bij. Ik gaf aan dat dat ook wel wat kost en gaf aan dat voor een hoger bedrag hij het mocht komen ophalen.

Toen ging het ineens van dat hij dan wel graag een foto wilde zien en dat we er wel uit zouden komen met de prijs en zo (?) Tijdstip dat ik voorstelde was wel wat vroeg voor een date maar ok. En wie weet deed hij er nog wel een etentje en een leuke avond uit bij.

Ok...? Zal wel een verrassing zijn als hij mijn vriend ziet.Oh vreselijk dit soort types.
quote:criminalmind schreef op 26 januari 2017 @ 06:36:

Ok weird... iemand vroeg naar een richtprijs en ik vroeg hoeveel hij er voor wilde geven. Hij gaf een prijs aan en als ik heel leuk was deed hij er nog een bloemetje bij. Ik gaf aan dat dat ook wel wat kost en gaf aan dat voor een hoger bedrag hij het mocht komen ophalen.

Toen ging het ineens van dat hij dan wel graag een foto wilde zien en dat we er wel uit zouden komen met de prijs en zo (?) Tijdstip dat ik voorstelde was wel wat vroeg voor een date maar ok. En wie weet deed hij er nog wel een etentje en een leuke avond uit bij.

Ok...? Zal wel een verrassing zijn als hij mijn vriend ziet.



Waarom vraag je wat iemand voor het voorwerp wil geven, als er naar een richtprijs gevraagd wordt?

Je kunt dan toch zelf de vraagprijs doorgeven?
quote:mary57 schreef op 26 januari 2017 @ 10:32:

[...]





Waarom vraag je wat iemand voor het voorwerp wil geven, als er naar een richtprijs gevraagd wordt?

Je kunt dan toch zelf de vraagprijs doorgeven?Omdat ik een set spullen te koop heb waar ik geen verstand van heb omdat mijn ex het ooit had aangeschaft en heeft laten staan. Ik heb bij de advertentie bieden staan en vind het lastig een goede richtprijs aan te geven. Daarom vraag ik om te bieden, om zo te kijken wat iemand er voor wil geven (de hele set of een deel ervan) en of we dan tot een prijs kunnen komen die voor beide goed is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven