Buurman ineens weg

23-01-2017 10:27 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nog geen jaar in mijn nieuwe huis. Naast ons woont een buurman, een wat oudere man. Ik zie hem elke avond zitten (doet de gordijnen nooit dicht). Hij is vrijwel altijd thuis, en heeft nooit bezoek (zo ver ik weet). Van de vorige bewoonster van mijn huis weet ik dat hij een vriendin heeft maar dat ze elkaar zelden zien. Hij is idd soms een weekendje niet thuis, maar dat is miss 3x gebeurd in de tijd dat ik er woon.



Ik heb hem nu al misschien 3 weken niet gezien. Maar het zit me toch niet helemaal lekker. Hij is altijd thuis, altijd alleen, en ineens 3 weken niet thuis. Kan natuurlijk hoor, misschien is hij met zijn vriendin op vakantie. Maar hij kan ook overleden zijn in zijn slaap en dan krijg je later een nieuwsbericht dat hij er al maanden lag omdat zijn buren hem niet miste. Ik voel me een beetje een aansteller als ik erachter aan zou bellen (oude bewoonster om te vragen of zij zijn tel nummer heeft zodat ik het even kan checken). Maar aan de andere kant denk ik dat iedereen toch een beetje op elkaar moet letten (zeker omdat het een gepensioneerde meneer is).



Wat vinden jullie?
Don't worry, be happy!
Alle reacties Link kopieren
En?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden dit met de achterbuurman. Mijn man en nog een andere buurman zijn over de schutting geklommen. Door het keukenraam zagen ze hem liggen. Politie gebeld. Hij was al dagen dood.

Ik zou gewoon even kijken dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:dikkie1 schreef op 23 januari 2017 @ 12:10:

Beetje sociale controle in de straat is altijd fijn. Vroeger was dat heel normaal maar nu is het vaak ieder voor zich.



.Welke 'vroeger' bedoel je? De tijd dat keurige Nederlanders hun joodse buren aangaven bij de nazis? Of de 17e eeuw toen wij bekend stonden als de wreedste natie ter wereld?
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 23 januari 2017 @ 20:24:

[...]



Welke 'vroeger' bedoel je? De tijd dat keurige Nederlanders hun joodse buren aangaven bij de nazis? Of de 17e eeuw toen wij bekend stonden als de wreedste natie ter wereld?Toen de touwtjes nog uit de brievenbussen hingen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ben nu wel benieuwd hoe het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aangebeld, post gekeken maar dat kon ik niet zien. Buren gevraagd, die weten het ook niet. Tel nr heb ik net 1 min geleden ontvangen maar dat is een huistelefoon dus daar heb ik niks aan. Morgenochtend first thing bel ik de wijkagent. Vriendlief ik nu ook nog even aan het kijken aan de achterkant om te kijken of hij iets ziet. Ik laat het jullie morgenochtend weten.
Don't worry, be happy!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook erg benieuwd. Goed dat je er achteraan gaat!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop maar dat het allemaal meevalt...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Sterkte to
Alle reacties Link kopieren
Hij ligt in het ziekenhuis. De meldkamer is er achteraan gegaan want die vonden het ook raar. Hij gaf aan de meldkamer door dat hij het heel fijn vond dat ik gebeld heb en dat ik me om hem heb bekommerd.
Don't worry, be happy!
Oh jeetje zeg!

Goed gedaan dus!

X
Hopelijk gaat het snel beter met hem.
Alle reacties Link kopieren
goed gedaan
quote:HappyButterfly schreef op 24 januari 2017 @ 08:16:

Hij ligt in het ziekenhuis. De meldkamer is er achteraan gegaan want die vonden het ook raar. Hij gaf aan de meldkamer door dat hij het heel fijn vond dat ik gebeld heb en dat ik me om hem heb bekommerd.Och. Wat fijn dat je gebeld hebt dan zeg. Ik weet niet of hij eenzaam is maar het klinkt wel zo.
quote:Ameliaaa schreef op 24 januari 2017 @ 08:47:

[...]





Och. Wat fijn dat je gebeld hebt dan zeg. Ik weet niet of hij eenzaam is maar het klinkt wel zo.Inderdaad. En als hij eenzaam is, dan is het vast fijn te weten dat er mensen zijn die zich om je bekommeren.
quote:aurelie26 schreef op 23 januari 2017 @ 11:29:

Nou, misschien ligt hij met een gebroken been in de badkamer en kan hij gaan roepen als hij jou hoort aanbellen Ik geef toe dat de kans klein is, maar ik zou ook eerst gewoon aanbellen voordat je allemaal andere dingen gaat ondernemen? Stap voor stap zou ik zeggen: aanbellen, bellen, wijkagent





Uhhh als hij 3 weken geleden zijn been heeft gebroken in de badkamer. En al die tijd was hij niet in staat om hulp te vragen...

Hoe lang denk jij dat je zonder eten en drinken kunt?
Alle reacties Link kopieren
quote:benmamma schreef op 24 januari 2017 @ 08:51:

[...]





Uhhh als hij 3 weken geleden zijn been heeft gebroken in de badkamer. En al die tijd was hij niet in staat om hulp te vragen...

Hoe lang denk jij dat je zonder eten en drinken kunt?



Pff neem het eens niet zo letterlijk. Het ging erom dat ik het raar vond dat TO überhaupt nog niet gewoon had aangebeld. Overigens kun je wel weken zonder eten en hoef je juist in een badkamer niet per se zonder water te zitten he... just saying.



Maar on topic: fijn dat het nu duidelijk is! Ik hoop niet dat hij iets heel ernstigs/levensbedreigends heeft, maar dat hij binnenkort weer naar huis mag. Goed dat je erachter aan bent gegaan TO!
Alle reacties Link kopieren
ik vind het juist goed dat je je om hem bekommert. Er zijn zoveel eenzame ouderen die niet om hulp durven vragen. En zij zijn dan zo blij dat je even een praatje maakt met ze of iets voor ze doet. Dus gewoon achteraan gaan. Is er niets aan de hand dan alleen maar goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:HappyButterfly schreef op 24 januari 2017 @ 08:16:

Hij ligt in het ziekenhuis. De meldkamer is er achteraan gegaan want die vonden het ook raar. Hij gaf aan de meldkamer door dat hij het heel fijn vond dat ik gebeld heb en dat ik me om hem heb bekommerd.Oh heb dit even gemist :-) fijn dat hij terecht is. En als hij weer thuis is, ga dan eens langs en vraag of je zijn ramen kunt doen of een boodschapje ofzo. Is het niet nodig dan merk je dat vanzelf :-)
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat er duidelijkheid is!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde al een beetje helpen maar ik weet ook dat sommige ouderen daar heel fel op kunnen reageren. Als ik bijvoorbeeld aan mijn oma van 83 zou vragen of ik haar ramen moet lappen, dan krijg ik een enorme snauw of ik soms denk dat zij dat zelf niet meer kan en dat zij heus wel haar eigen ramen kan lappen. Dus dat is een beetje mijn referentiekader. Maar nu ik weet dat hij in het ziekenhuis ligt kan ik als hij terug is wel even zeggen dat ik er ben als hij iets nodig heeft etc. Ik ben in ieder geval blij dat hij het niet als belediging heeft opgevat maar er juist blij mee was!
Don't worry, be happy!
Alle reacties Link kopieren
Lief van jou!

Beter een goede buur dan een verre vriend
Alle reacties Link kopieren
quote:HappyButterfly schreef op 24 januari 2017 @ 09:35:

Ik wilde al een beetje helpen maar ik weet ook dat sommige ouderen daar heel fel op kunnen reageren. Als ik bijvoorbeeld aan mijn oma van 83 zou vragen of ik haar ramen moet lappen, dan krijg ik een enorme snauw of ik soms denk dat zij dat zelf niet meer kan en dat zij heus wel haar eigen ramen kan lappen. Dus dat is een beetje mijn referentiekader. Maar nu ik weet dat hij in het ziekenhuis ligt kan ik als hij terug is wel even zeggen dat ik er ben als hij iets nodig heeft etc. Ik ben in ieder geval blij dat hij het niet als belediging heeft opgevat maar er juist blij mee was!



Haha ach ja die mensen zijn er ook. Maar vat dat niet persoonlijk op hoor! Blijkbaar voelt je oma zich nog jong :-)

Vragen gewoon doen, is het nee dan ook prima toch?
quote:HappyButterfly schreef op 24 januari 2017 @ 08:16:

Hij ligt in het ziekenhuis. De meldkamer is er achteraan gegaan want die vonden het ook raar. Hij gaf aan de meldkamer door dat hij het heel fijn vond dat ik gebeld heb en dat ik me om hem heb bekommerd.
Alle reacties Link kopieren
Fijn..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven