Nieuwe relatie, twijfels

23-01-2017 16:14 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,



Ik heb sinds ongeveer 2 maanden contact met een jongen die ik heb leren kennen op mijn werk. Sinds 1 maand hebben wij een relatie. Dit is eigenlijk vrij snel gegaan, maar ik had het gevoel dat het goed zat tussen ons. Maar nu beginnen de twijfels of we wel echt bij elkaar passen. We zijn beide heel verschillend op het gebied van geld, studie en vrienden. Hij spaart nu al zijn geld op voor een groot huis later, en houd verder niet van dingen ondernemen of onnodig geld uitgeven, wat natuurlijk zijn keuze is. Hij heeft geen vrienden en vind het geen probleem om thuis te zitten.



Ik ben daar gewoon totaal anders in. Ik hou echt van leuke dingen ondernemen, weekendjes weg, cadeautjes geven etc. Wanneer ik dit aan hem voorstelt komt het voornamelijk erop neer dat het te veel geld kost. Leuke dingen hoeven natuurlijk geen geld te kosten, maar dat het er nou iedere keer weer over moet gaan? En vind het heel leuk om met vriendinnen weg te gaan en leuke dingen te doen. Ik ben gewoon bang dat we hierin te erg verschillen, en ik merk ook dat ik me gewoon heel snel irriteer aan de dingen die hij zegt. Op bijna alles wat ik zeg heeft hij wel een oordeel en daar wordt ik gewoon nu al moe van. En dat lijkt mij niet horend bij een nieuwe relatie.



Maar anders bekeken is het een hele lieve jongen, en ben ik bang dat ik hem te erg vergelijk met mijn vorige relatie. Het is nu 1 jaar uit na een relatie van 5 jaar waarin heel veel is gebeurd. En ik ben bang dat ik dit nu te snel op geef, terwijl er misschien wel een kans van slagen in zit maar het zich gewoon moet opbouwen of zo. Hoe denken jullie daarover? Wat zouden jullie doen, ervoor gaan of ermee stoppen?
Alle reacties Link kopieren
je hoeft niet direct met hem te trouwen natuurlijk

Zijn er ook dingen wel leuk?

Is hij wellicht alleen al leuk als rebound?
Als je na een maand "relatie" al zulke twijfels hebt........................
Alle reacties Link kopieren
je hebt nog geen relatie, je bent aan het daten. Dit is de periode om uit te vinden of dat je bij elkaar past. Je kan altijd van elkaar leren en van inzichten veranderen. Jij wat huiselijker hij wat ondernemender.



Zit dit er niet in, dan de stekker eruit trekken. Niemand kan zeggen wanneer je de beslissing moet nemen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Zo snel zulke twijfels en irritaties zijn meestal geen goed teken. Natuurlijk moet er in elke relatie wat gewerkt worden, maar niet in de eerste maand. Dan zou je mijn inziens smoorverliefd moeten zijn en lekker moeten genieten!
Alle reacties Link kopieren
Slimme jongen, die spaart.

Altijd goed, denk ik...maar begrijp jou ook, ach...we zijn allemaal verschillend, daarom uitmaken?

Zou het niet weten, geef jullie even tijd.

.

Kun je altijd nog zien.

.

Daarintegen als je je nu al irriteert...voorspeld dat niet veel goeds, naar mijn idee.

Maar ach...de tijd aan je zij.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ja daarom inderdaad mijn twijfels! Ik heb gewoon het gevoel dat ik mij nu anders zou moeten voelen zeg maar. Maar ik heb hem in die 2 maanden ook nog maar amper geniet door tentamens etc..
Na 1 à 2 maand al zo'n twijfels ... dit wordt hem niet.

Hier blijf je je de komende 50 jaar aan irriteren.
Ik ben bang dat jullie te verschillend zijn. Met een huismus die nogal op zijn centen zit daar zou ik niet mee overweg kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Het hoeft geen probleem te zijn. Maar geld leidt erg vaak tot ruzies in een relatie, het is vaak wel een beetje handig dat je er op dezelfde manier in staat.



Edit:

Lees in je OP ik merk ook dat ik me gewoon heel snel irriteer aan de dingen die hij zegt. Op bijna alles wat ik zeg heeft hij wel een oordeel en daar wordt ik gewoon nu al moe van. En dat lijkt mij niet horend bij een nieuwe relatie.



Ik zeg exit, want als het nu al irriteert, laat staan over een paar jaar als het zo comfy tussen jullie is, dat hij zich ook niet meer inhoud qua mening/kritiek.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Oeff, lastig ja. Maar inderdaad, in een nieuwe relatie zou je zo blind van verliefdheid moeten zijn, dat je dit soort dingen niet eens ziet. Deze dingen zouden je zeker ook niet moeten storen.



Het feit dat jij je nu al druk maakt om of jullie incompatibel zijn door de grote verschillen in houding tov het leven, laat doorschemeren dat het beëindigen van de relatie nu jullie nog niet lang erin zitten misschien geen slecht idee is.
The heart wants what the heart wants
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Een maand bij elkaar en dan al zulke twijfels. Maak het toch uit. Als jij je bijv. na een maand mateloos irriteert aan een collega ga je daar toch ook niet gezellig mee om? Dit blijft eeuwig borrelen. Nu kun je nog lekker snel en zonder drama van elkaar af, ipv over 6 jaar met een stel kinders en een hypotheekje.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je er niet een paar weken/maanden voor uitgetrokken om hem beter te leren kennen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Okay, dus je hebt twee maand een "relatie" met een jongen die je gedurende die twee maanden amper hebt gezien. Ik vind het sowieso al vrij wonderlijk dat jij dit als een relatie ziet. Veel andere mensen zouden zeggen: we zijn aan het daten.



Als je je na een paar weken al irriteert aan hem dan lijkt mij vrij duidelijk dat 'dit hem niet worden gaat. Op naar de volgende. En dan eerst een tijd no-strings-attached daten, elkaar goed leren kennen en als je dan een goede match blijft te zijn, dan mag je het woord 'relatie' voorzichtig gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris369 schreef op 23 januari 2017 @ 16:25:

Ja daarom inderdaad mijn twijfels! Ik heb gewoon het gevoel dat ik mij nu anders zou moeten voelen zeg maar. Maar ik heb hem in die 2 maanden ook nog maar amper geniet door tentamens etc..

Ik zou gewoon aankijken. Je hoeft niet gelijk samen te gaan leven.

Verder zou ik hem toch wat vaker zien. Tentamens zijn geen excuus. De hele dag blokken is toch niet efficiënt en als je alle lessen hebt voorbereid is een tentamen slechts een herhalingsoefening.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt niet verliefd. Verder irriteer je je nu al aan bepaalde eigenschappen en dat wordt vast niet beter. Bij hem blijven omdat het nu eenmaal een lieve jongen is, lijkt me een beetje armoedig. Dat ie lief is, betekent niet dat jullie samen goed relatiemateriaal zijn of dat je er maar genoegen mee moet nemen. Ik zou stoppen als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Uitmaken
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als iemand die niet bij je past. Uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken mezelf in jouw verhaal. Mijn vriend is exact hetzelfde als dat jij jouw vriend omschrijft.

Ik ben nu inmiddels een jaar verder in mijn relatie en er zijn ook heel veel positieve punten aan hem en ik ben heel graag bij hem. We hebben zelden een woordenwisseling. Hij is erg lief en zo kan ik nog een hele lijst opnoemen met punten die erg leuk zijn.

Toch blijft mijn twijfel ook wel, want als het er niet in zit, dan zal dat nooit veranderen. Wil ik (of jij) dat in mijn toekomst? Ik wordt soms gek van de gedachtes van de twijfel, want als hij weer bij me is, dan voel ik me weer dolgelukkig en maakt hij me erg blij.

Iedereen heeft zijn minpunten. Niemand is perfect. Dat besef ik me maar al te goed. Welke minpunten heeft een eventuele nieuwe vriend. Vinden niet al de mannen het heerlijk om op de bank te vertoeven?

Een oplossing is dat ik leuke dingen (die te duur zijn) met vriendinnen of familie doe. Of via vakantieveilingen hem af en toe wijs op een leuk goedkoop uitje.



Geen idee of dit de man is voor de rest van mijn leven, maar zolang ik me gelukkig voel als hij bij mij is, wil ik hem niet kwijt. xxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven