Ik wil niet moeten kiezen..

20-01-2017 12:44 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Hey kijk nou wat doet die vent op Viva forum?"

Nou, min of meer ten einde raad zijn.



Mijn vriendin en ik kennen elkaar sinds 2011.

Toen ik verhuisde en een stuk meubilair van marktplaats haalde (voor m'n studenten kamer), kreeg ik haar er zeg maar bij.

Rond het begin van 2012 kregen we (officieel dan he) een relatie.

Helaas is er in 2014 een eind gekomen aan de relatie omdat we allebei een hoop shit hadden waar we aan moesten werken..

Maarrr in 2016 was het dan weer zover, we zijn weer bij elkaar gekomen en wonen as we speak samen.

Het voelt beter dan ooit en we zijn allebei erg veranderd.



Nu denk je natuurlijk: "Nou hartstikke leuk voor jullie!".

Dat is ook wel zo maar hier komt de aanvullende informatie.



Ik heb een beste vriendin, niet zo iemand uit je studenten tijd waar je een keer een leuke avond mee gehad hebt en samen maar besloten hebt dat dit het niet zou worden maar, iemand die ik al ruim 12 jaar ken.

We zijn buren geweest, hebben 6 jaar lang het zelfde bijbaantje gehad, zijn huisgenoten geweest en door haar werk ik waar ik nu werk... Waar we ook nog collega's zijn geweest.

Ik zie haar echt als een soort zus en zo gaan we ook met elkaar om. Bespreken een hoop, spreken regelmatig af en gaan samen ook weleens naar de bios enzo.



Mijn vriendin heeft het hier moeilijk mee.

Ze voelt zich er nogal onzeker over.

"Het is zo'n knappe en toffe meid, jullie gaan zo makkelijk en gezellig met elkaar om, jullie passen zo goed bij elkaar".

Ik kan me voorstellen dat het niet altijd makkelijk is maar ik verberg niets.

Regelmatig regel ik dat we met z'n 3e iets gaan of kunnen doen (uiteten, bios, spelletjes avond, weet ik het) maar het gevoel wordt bij m'n vriendin niet minder.

Het zijn wat dat betreft ook 2 tegenpolen, m'n vriendin kan zich snel een hoop aantrekken van situaties en m'n beste vriendin kan heel makkelijk ergens schijt aan hebben.

Dat botst want daardoor krijgen ze gewoon geen hoogte van elkaar.



Het begint alleen nu naar een soort van "hoogtepunt" te stijgen. Ik merk dat m'n beste vriendin zich steeds meer gaat irriteren en m'n vriendin voelt zich er ook niet beter door.

Ik wordt bang dat ik een keuze zal moeten gaan maken..

Uiteindelijk zal ik altijd voor m'nm vriendin kiezen, met haar woon ik samen, van haar houd ik maar m'n beste vriendin is er ook altijd voor me geweest. Ook toen het de eerste keer is uit gegaan.

M'n beste vriendin en ik hebben nooit een relatie gehad en ook is er nooit seksueel contact geweest.

Ook in de periode dat zowel ik als zij single was, trokken we super veel met elkaar op maar is er nooit sprake geweest van zo iets dergelijks.

In mijn ogen hoeft m'n vriendin dus ook nergens zorgen over te maken, als er iets zou zijn, dan was dat allang gebeurt.





Nu heeft het verhaal nog een heel klein "extraatje".

In de tijd dat het tussen mijn vriendin en mij is uit geweest, heeft zij nog een andere relatie gehad.

Die relatie heeft ze zelf +- een jaar geleden gestopt, ze voelde het niet meer of het werkte niet meer voor haar.

Toch wil ze (nu wij een relatie hebben) nog steeds graag contact met die persoon houden.

Ik heb haar verteld dat ik daar best een beetje moeite mee heb, het is je ex.

Ik verbied het contact niet want dat slaat nergens op maar krijg van haar niet het begrip dat ik zou willen hier in. Ze snapt niet waarom ik dit lastig vind.

Ze zegt dat ze graag nog een keer wat met hem wil drinken maar dat is eigenlijk voor mij een no-go. Dat doe je niet met je ex.

Ik heb hem 1x ontmoet en met hem gesproken, het is zeker een aardig kerel. Ik heb hem zelfs een bericht gestuurd met het voorstel om een keer een pilsje te gaan drinken, gewoon om mijn gevoel wat te sussen..

Ook al vind ik het nog steeds geen fijn idee.

Nu ziet mijn vriendin de omgang met haar ex het zelfde als mijn omgang met m'n beste vriendin.



"Waarom mag jij wel met je [naam beste vriendin] afspreken en ik niet met [naam ex']"

Persoonlijk vind ik dat echt een wereld van verschil dat niet met elkaar te vergelijken valt.

Maar goed, ik ben dus min of meer ten einde raad en weet niet goed wat ik moet doen.

Kiezen wil ik niet maar ben bang dat het toch zal moeten als dit zo door gaat.



Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

- Een radeloze kerel
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsvan schreef op 20 januari 2017 @ 13:26:

Dit gaat nergens heen he, dat weet jeHet gaat altijd ergens heen
you go girl
quote:Barbara1978 schreef op 20 januari 2017 @ 16:27:

[...]



Kom op...natuurlijk wil je dat wel.

Tenminste seks en misschien ook meer maar je denkt dat zij wellicht geen "relatiemateriaal" is.

Dus hou je de deur op een kiertje onder het mom van vriendschap.

Wees eens eerlijk tegen jezelf.

Als je echt zo gek zou zijn op je vriendin, zou je nog niet eens denken aan de ander.

Grow up!

En maak een keuze want zoals het nu is gaat het niet lang meer goed. Je kan natuurlijk ook niets ondernemen en wachten totdat jouw vriendin er genoeg van heeft en een eind aan jullie relatie maakt.

Dan kun je jezelf nog steeds voorliegen dat het aan haar jaloezie lag.Heb jij een slechte ervaring gehad? Want het raakt kant nog wal dit.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, ik snap dat niet iedereen aan m/v vriendschappen gewend is, maar het kan prima, en zoals TO over zijn beste vriendin praat vind ik heel normaal. Natuurlijk beschrijft hij haar positief, ze is zijn beste vriendin! Zo zou hij ook over haar praten als het om een beste vriend zou gaan.

En TO heeft er al begrip voor gehad dat zijn vaste vriendin hier moeite mee zou kunnen hebben, hij is eerlijk en open geweest, spreekt expres met zijn drieeen af... Wat moet hij nog meer doen om haar wantrouwen weg te nemen? De bal ligt nu echt bij de vriendin.

Want de vriendschap voor haar verbreken lost helemaal niks op. Dan duikt er op den duur wel weer een andere vrouw in je sociale leven ergens op (vriendin van, collega, caissière, etc etc) waar je vriendin jaloers op zal worden.

Aan de andere kant, betekent het dus ook dat jij haar ook moet vertrouwen als zij met haar ex wil afspreken. En dat het haar ex is moet dan niet uitmaken, als je haar echt vertrouwt.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik jammer vind is dat er redelijk wat mensen zijn die denken te kennen (Kijkt naar barbara1978).

Het blijft een forum dus uiteindelijk is het het spreekwoordelijke topje van de ijsberg.

Waar overheen gelezen wordt is dat ik de ex wel accepteer maar het idee niet prettig vind, als ik dat niet eens zou mogen uitspreken dan zit er in mijn ogen toch wel meer mis. Maar goed ik heb ondertussen met de ex en we gaan binnenkort een biertje drinken.

Aan hem heb ik precies uitgelegd hoe ik me er over voel en waarom. Ik leer hem dan liever ook kennen.



Wat betreft mijn vriendin en beste vriendin, ik heb besloten dat ik niet meer met z'n 3e tegelijk wil afspreken.

Wel blijf ik met m'n beste vriendin gewoon op regelmatig basis afspreken en omgaan zoals ik dat altijd deed. Misschien dat het egoïstisch van me is maar (heel kort door de bocht) het is m'n vriendin d'r "probleem" dat ze er onzeker over is.

Ik heb d'r genoeg redenen gegeven om niet te hoeven twijfelen.



En om nog even terug te komen op Barbara1978, als we allemaal heel eerlijk zijn hebben we allemaal weleens over iemand gefantaseerd of over nagedacht waarvan je dat eigenlijk niet zou moeten (of willen). Of ik het dan uiteindelijk zou willen of zou doen is een heel ander verhaal. Ik hou van m'n vriendin, ook al kan ik d'r soms achter het behang plakken.

Maar m'n beste vriendin zie ik toch echt als een soort zusje.
quote:sampampet schreef op 23 januari 2017 @ 16:08:

Waar overheen gelezen wordt is dat ik de ex wel accepteer maar het idee niet prettig vind, als ik dat niet eens zou mogen uitspreken dan zit er in mijn ogen toch wel meer mis.

Tsja. Je relatievriendin accepteert je platonische vriendin misschien ook wel, maar vindt het idee niet prettig. Maar zij mag dat blijkbaar ook niet uitspreken. Er zit dus heel veel meer mis.

Jullie vertrouwen elkaar allebei niet, dát is wat er mis zit. Als jij je vriendin zou vertrouwen zou het je namelijk geen zier uitmaken met wie ze omgaat, al waren het tien exen.
Ik zou me meer ergeren aan het kinderachtige gedrag van vriendin.

Zelf van een mooie vriendschap iets lelijks proberen te maken, maar wel lekker modern met haar ex willen afspreken.

Heeft niks met vertrouwen maar alles met gierigheid wb aandacht te maken.

Wel een beetje kontendraaien bij de ex zeker want alles moet om haar begeerlijkheid draaien.
Alle reacties Link kopieren
quote:sampampet schreef op 23 januari 2017 @ 16:08:

Wat ik jammer vind is dat er redelijk wat mensen zijn die denken te kennen (Kijkt naar barbara1978).

Het blijft een forum dus uiteindelijk is het het spreekwoordelijke topje van de ijsberg.

Waar overheen gelezen wordt is dat ik de ex wel accepteer maar het idee niet prettig vind, als ik dat niet eens zou mogen uitspreken dan zit er in mijn ogen toch wel meer mis. Maar goed ik heb ondertussen met de ex en we gaan binnenkort een biertje drinken.

Aan hem heb ik precies uitgelegd hoe ik me er over voel en waarom. Ik leer hem dan liever ook kennen.



Wat betreft mijn vriendin en beste vriendin, ik heb besloten dat ik niet meer met z'n 3e tegelijk wil afspreken.

Wel blijf ik met m'n beste vriendin gewoon op regelmatig basis afspreken en omgaan zoals ik dat altijd deed. Misschien dat het egoïstisch van me is maar (heel kort door de bocht) het is m'n vriendin d'r "probleem" dat ze er onzeker over is.

Ik heb d'r genoeg redenen gegeven om niet te hoeven twijfelen.



En om nog even terug te komen op Barbara1978, als we allemaal heel eerlijk zijn hebben we allemaal weleens over iemand gefantaseerd of over nagedacht waarvan je dat eigenlijk niet zou moeten (of willen). Of ik het dan uiteindelijk zou willen of zou doen is een heel ander verhaal. Ik hou van m'n vriendin, ook al kan ik d'r soms achter het behang plakken.

Maar m'n beste vriendin zie ik toch echt als een soort zusje.

Wat jij voelt bij ex, voelt jouw vriendin bij jouw beste vriendin. Precies dezelfde gevoelens, alleen jij vindt dat jouw gevoelens meer 'bestaansrecht' hebben dan die van haar. Hoe komt dat?



Dus je hebt weleens gefantaseerd over je beste vriendin? Dat voelt je vriendin ook echt wel aan hoor dat jij haar een lekker wijf vindt, hetzelfde gevoel als dat jij bij die ex hebt. En ergens is die ex misschien nog wel minder confronterend, omdat jij en beste vriendin regelmatig afspreken, gezellige dingen doen, beste maatjes zijn etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven