Entertainment alle pijlers

Welke film heb je het laatst gezien? deel 2

31-10-2014 10:31 3161 berichten
Hier het vervolg op welke film heb je voor het laatst gezien.



Het vorige topic is hier terug te vinden: http://forum.viva.nl/foru ... /list_messages/162260/105



Aanvulling moderatorteam:



In overleg met de internetredactie kan ik jullie meedelen dat het plaatsen van een bericht waarin je het verloop of de uitslag van een film meedeelt (een spoiler dus) zonder dat daar expliciet om verzocht is in het desbetreffende topic, vanaf heden een sanctie volgens m

het bansysteem zonder voorafgaande waarschuwing tot gevolg kan hebben. Dit omvat tevens het plaatsen van een spoiler waarvan de inhoud naderhand door jouzelf gewijzigd is.



Gelieve geplaatste spoilers middels een stafje te melden.
Alle reacties Link kopieren
quote:bojoti schreef op 17 januari 2017 @ 22:30:

Ik heb laatst Don't breathe gezien, vond het een spannende film.

En nu ga ik Still Alice kijken, ben benieuwd. Mijn interesse ligt daar ook omdat ik zelf met dementerenden werk.En? Hoe vond je Still Alice? Ik vond hem prachtig!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie film zeg! Heel ontroerend. Ik vond de aftakeling wel erg snel gaan maar ja dat kan denk ik ook niet anders in een film. En ik heb geen ervaring met jong dementerenden.

Ik heb jaren geleden een boekje te leen gehad van een collega en daar is deze film naar gemaakt dus. Ook een aanrader.
Niemand is onmisbaar
Vandaag Brimstone gezien.



Ik vond m erg goed maar wat een zware film.... Niet echt voor een leuke ontspannende middag.
Alle reacties Link kopieren
Patriot Day. Meest heftige en tegelijkertijd goede film die ik sinds lange tijd gezien heb. Gaat dat zien, als je van actie en waargebeurd houdt.
Gister collatoral beauty gezien. Hij kreeg wisselende recensies maar ik vond hem heel erg mooi en bijzonder. Will Smith is een hele goede acteur, in The Pursuit of Happines vond ik hem ook al zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Net terug van Manchester by the sea. Vond het een hele mooie film en Casey Affleck speelt het echt geweldig (maar ook Lucas Hedges en alle bijrollen mogen er zijn). Traantje weggepinkt.



Even een korte omschrijving:

MANCHESTER BY THE SEA vertelt het verhaal van de familie Chandler, een arbeidersgezin uit Massachusetts. Nadat zijn oudere broer Joe (Kyle Chandler) plotseling komt te overlijden, krijgt Lee (Casey Affleck) de voogdij over zijn neefje Patrick (Lucas Hedges). Lee wordt herinnerd aan een tragisch verleden met zijn vrouw Randi (Michelle Williams) in de omgeving waarin hij is opgegroeid. Door de voogdij wordt hij plotseling verplicht deel uit te maken van een leven en familie die hij voorgoed opgegeven leek te hebben.
quote:momo1980 schreef op 19 januari 2017 @ 07:19:

Gister collatoral beauty gezien. Hij kreeg wisselende recensies maar ik vond hem heel erg mooi en bijzonder. Will Smith is een hele goede acteur, in The Pursuit of Happines vond ik hem ook al zo goed.



Dat is ook de laatste film die ik gezien heb. Toen ik naar de film ging, was collatoral beauty alleen nog maar zeer goed beoordeeld. Ik vond het een waardeloze film. Pas de laatste paar minuten konden me boeien (en dan waarschijnlijk ook nog grotendeels omdat ik wist dat ik de zaal bijna kon verlaten). Nadat ik de film had gezien, zijn er inderdaad ook slechte recensies over verschenen. M.i. terecht, hoewel smaken verschillen.... dat blijkt maar weer.



Gezien uiterste geldigheidsdatum bioscoopbonnen, ben ik een paar keer in korte tijd naar de film geweest. De film die ik voor collatoral beauty zag, was dag 2 ; dat vond ik een goede film.
Alle reacties Link kopieren
The light between oceans. Mooie liefde/drama film..
Arrival. Vond die goed!
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort verschijnt er ook een nieuwe film met Omar Sy uit Intouchables, ik vond de trailer in ieder geval erg goed.



Demain tout commence, heet de film geloof ik.



Edit: deze film dus
Ja daar zag ik ook een voorstukje van, ben benieuwd naar die film. Vond hem geweldig in Les Intouchables!



Wat grappig Tijdschriftenverslinder dat jij Collatoral Beauty helemaal niks vond, smaken verschillen, zo blijkt maar weer
Alle reacties Link kopieren
Kijken de laatste tijd niet echt veel films.

Van het weekend I'll follow you down gezien met Rufus Sewell, Gillian Anderson en Haley Joel Osment. Gaat over een vader die tijdens een zakenreis verdwijnt. Kan er niet heel veel over zeggen zonder de clou te verraden. Op zich wel boeiend maar niet geweldig.
The impossible heb ik een paar dagen geleden gezien. Gaat over de tsunami en de film is in de laatste maand al 3 keer uitgezonden. Vanavond op rtl8 nog een keer.



Deel 2 van The hunger games. Ik vond het eerste deel leuker.
Van t weekend True Grit gekeken op Netflix. De remake van 2010. Origineel staat er ook op.



Vond t een goede film. Jeff Bridges geweldig
Alle reacties Link kopieren
Lion.

Prachtig, naar een waargebeurd verhaal.

Wat mij betreft een aanrader maar zakdoeken wel mee
Spijt.
Alle reacties Link kopieren
Ga ik volgende week naar toe. Ben benieuwd! Maar nogmaals, Manchester by the sea...wow, wow, wow! Nog kippenvel als ik denk aan de scene van Casey Affleck met Michelle Williams als ze elkaar onverwachts op straat tegenkomen.quote:Meauve01 schreef op 23 januari 2017 @ 13:53:

Binnenkort verschijnt er ook een nieuwe film met Omar Sy uit Intouchables, ik vond de trailer in ieder geval erg goed.



Demain tout commence, heet de film geloof ik.



Edit: deze film dus
Alle reacties Link kopieren
A Royal Night Out gezien, over toen nog prinses Elizabeth die op VE Day samen met haar zus Margareth incognito de stad in gaat. Leuk niemendalletje.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Van het weekend fifty shades of Grey gezien, wat een waardeloze film. Zonde van mijn tijd.
Alle reacties Link kopieren
Allied,



Met Brad Pitt en Marion Cotillard (waar de geruchten vandaan kwamen dat Angelina woedend en jaloers de set op stormde).



Fijn verhaal, eerste deel een soort gezamenlijke James Bond actie en tweede deel opeens verrassende wending en drama. Fijne acteurs om naar te kijken. Onverwachte wending, spanning over hoe het afloopt en best mooi einde.



Alleen de uitvoering van al deze goede ingrediënten was wel erg Hollywood en minimaal en ongeïnspireerd. Geen goede film dus. Maak ook weer niet zonde van je tijd.
Arrival.



Aanrader! Had nog net iets beter gekund als er niet een soort persoonlijk drama in was verweven wat zo boeiend niet echt was, maar verder superinteressante en intelligente sci-fi
Nog even over Brimstone.

Ik zag een bespreking en wist niet dat het van een Nederlandse filmmaker was. Ook niet dat het die film was waarin Carice van Houten en Guy Pierce elkaar leerden kennen en verliefd werden.

Maar tot nu heb ik alleen lovende kritieken gelezen. Ik moet hem nog kijken.

Ik begrijp eigenlijk niet de vergelijking met 50 shades of grey. Het ene gaat om de seks, maar bij Brimstone is het onderdeel van een verhaal. (9 februari is deel 2 met een andere man. De andere heeft bedankt voor de eer. Hij wil een andere carrière.)

(Ik heb C v H niet meer zo gevolgd, maar vorige week was ook een oude Valkyrie (2008) over de aanslag op Hitler. Daarin speelde zij ook samen met Tom Cruise http://www.imdb.com/title/tt0985699/?re ... lmg_act_22 . Het succes is haar gegund. Vind ik.)
Alle reacties Link kopieren
Still Alice, omdat ie sinds kort op Netflix staat. Ik vond het een hele ontroerende, pakkende film.

Een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete film is en blijft toch wel Coming to America. Alles klopt aan deze film en hij is bijna 30 jaar later nog even leuk. Vooral de kleine dingetjes blijven hilarisch zoals die vetvlekken op de bank van de familie van Daryll.

Eddie Murphy is ook aandoenlijk in deze film, niet grof maar gewoon leuk terwijl hij ook een goeie serieuze acteur is. Dat vind ik wel knap.



Daarna Save haven gezien. Als je de notebook en sleeping with the enemy door elkaar husselt dan heb je dit. Beetje mwah op de mannelijke hoofdrolspeler na want die is om op te eten

Hij is ook de reden dat ik niet in slaap gevallen ben.
Ja en?
quote:Blue_jeans schreef op 25 januari 2017 @ 13:42:

Still Alice, omdat ie sinds kort op Netflix staat. Ik vond het een hele ontroerende, pakkende film.

Een aanrader!Ik zie m niet staan op Netflix. Of staat ie niet op de Nederlandse Netflix?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven