Baby's okt/nov 2016

13-12-2016 10:43 672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,



Het leek mij leuk om een topic te openen voor dames die bevallen zijn in okt/nov 2016, ik heb al even wat pagina's doorgezocht maar kon er nog geen topic over vinden.



Hoop dat er nog meer dames zijn die het leuk vinden om hier ervaringen en tips uit te delen.



Hieronder de tabel met dames die meeschrijven



naamleeftijdbevallen opj/m?kindjebijzonderhedenFally3313 november meisjeeersteBleubell892727 oktober meisjeeersteGeboren via keizersnee83angel336 oktober meisjeeersteGeboren via keizersneeSneeuwbal255 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMJ87?13 oktober meisjeeersteEefsz2625 oktober jongeneersteEnnel2619 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMobo2353511 oktober meisjetweedeLoohala2911 oktober meisjeeersteFiona2012291 november meisjeeersteTheepoes2924 november jongentweede
Alle reacties Link kopieren
Oh wat zielig Eefsz. Dan zijn ze indd lekker eigenwijs. Wel super moe zijn maar niet willen slapen.



Helaas geen tips voor haar uitval.

Ik haat ook menstrueren. Ik loop nu al 12 weken met inlegkruisjes en maandverband omdat die rommel er beetje bij beetje uit blijft komen. Echt k*t vind ik dat.



Ik krijg ons meisje overdag niet meer in haar bed. Is alleen maar krijsen. Toch maar is een keer doorzetten en proberen te laten huilen.



Net gebeld door gyn. Ik moet door naar het zkh in Rotterdam, daar willen ze me ff zien.
Alle reacties Link kopieren
Bliebell vervelend zeg!

Ik was idd al blij toen ik éindelijk van dat kraamverband naar maandverband kon.

Voelde mezelf er idd niet 'fris' bij.



Wanneer kan je terecht in Rotterdam?



Hier was het ook krijsen, dan pak ik hem op hij kan het dan niet reguleren.

Jengelen laat ik hem wel maar krijsen niet ben ik nu een watje?
Nee hoor! Geen watje als je je kindje troost! Jengelen is inderdaad anders als krijsen.
Oh en spannend bluebell, naar het ziekenhuis. Snap dat je het bloeden helemaal zat bent. Ik bloedde ook 7 weken nog, steeds een klein beetje. Dus voor jou nu helemaal al lang. Hopelijk kunnen ze je goed helpen daar.
Alle reacties Link kopieren
Nee zeker geen watje! Anders zou ik een groter watje zijn. Als ze beetje aan het jengelen is laat ik haar ook liggen. Maar soms is ze zo aan het krijsen dat haar stem overslaat en super warm aanvoelt. Ik ga haar dan echt niet laten liggen.

Had het cb gebeld en daar zeiden ze laten liggen. Nou echt niet.
Ik ging gisteren wandelen en dat duurde iets langer dan gepland, mijn dochtertje

had inmiddels trek gekregen kwam eerder dan gepland dus lag ook te huilen.

Vond het zo zielig ook, wist niet hoe snel ik moest lopen zodat ik thuis was.



na een dagje kdv is die van mijn ook kapot, ze moet dan echt bij komen.

Gelukkig huilt ze dan niet maar slaapt alleen maar.

Bij mijn zoontje was dat niet zo die huilde juist als hij over prikkeld was en weinig had geslapen.
Alle reacties Link kopieren
Oh Mobo, dat lijkt me inderdaad niet fijn wandelen. Ik zou er zenuwachtig van worden.



Bluebell, wat een rare opmerking van het cb. Ja, als je het zelf even niet meer aankan, dan kan je je baby even laten krijsen. Maar laten krijsen?!?! Echt niet. Ze huilen niet zomaar denk ik dan. Ook al hebben ze gedronken, schone luier en heb je lekker geknuffeld.. Dan hebben ze waarschijnlijk nog meer knuffels nodig of gerustgesteld worden. Hier de eerste 8 weken een echte huilbaby gehad en hoe zwaar het ook was, ik bleef troosten. Misschien heeft dat wel zijn vruchten afgeworpen want ze is nu zo veel rustiger. Huilt alleen als er echt iets is en ik kan haar snel geruststellen.



Vandaag bij cb weer prikjes gekregen en dat ging gelukkig goed. Beetje onrustig, maar ligt lekker te slapen. Bij het cb noemde de arts haar een temperamentvolle dame.. Dat mag wat beloven in de toekomst!
Fijn dat de prikjes goed zijn gegaan! Nog na last gehad?

De kleine man heeft van de week zijn 3e prikjes gehad en is de hele dag heerlijk vrolijk gebleven! Wel grappig dat hij bij elke prikjes anders reageerde (erna)



En ook herkenbaar loohala. Mijn kleine heeft ook ontzettend gehuild de eerste weken. Kramp en last. Na 2 afspraken osteopaat voor zn nekje en hij wat ouder werd +- 10 weken, ging dit echt veel beter en huilt nu ook bijna niet meer. En die weken heb ik hem veel getroost, vastgehouden en nabijheid geboden. Dat had hij ook echt nodig want er zat hem duidelijk iets dwars.
Alle reacties Link kopieren
Even vraagje tussendoor, zal morgen op de rest reageren. Wie heeft er allemaal een draagzak/doek. En welke?



Ben er toch maar eens serieus over aan het nadenken....
Alle reacties Link kopieren
quote:Bluebell89 schreef op 25 januari 2017 @ 22:06:

Even vraagje tussendoor, zal morgen op de rest reageren. Wie heeft er allemaal een draagzak/doek. En welke?



Ben er toch maar eens serieus over aan het nadenken....



Ik, maar dat wist je al heeeel fijn!

Ik heb meerdere doeken van verschillende materialen. De ene doek is wat soepeler dan de andere. Bij kleintjes wil je natuurlijk wel een lekker soepele en zachte doek. Als ze wat ouder zijn, heb je draagkrachtiger doeken nodig van ander materiaal.

Ik heb ook een draagzak, van Kokadi. Die gebruik man (als hij op zeldzame momenten eens draagt). Ik vind een doek veel prettiger dragen. Dan kan ik em echt goed strak knopen. De draagzak zit bij mij bij het nekje nooit strak genoeg naar mijn zin. Ik wil niet dat het hoofdje heel 'los' zit en bij een draagzak heb ik dat wel een beetje. In de draagdoek kan ik alles doen en hoef ik het nekje eigenlijk helemaal niet extra te ondersteunen (al doe ik dat wel automatisch als ik voorover buk).

Mijn favoriete doek is momenteel ook van Kokadi. Maar wat goedkoper is bijvoorbeeld Little Frog. Die gebruikte ik bij de Oudste altijd in de beginperiode (toen ik nog niet zo doekenverslaafd was ).

Je mag er best wel es eentje lenen als je wil...?
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook draagdoek/zak fan! Wat theepoes zegt.. De draagdoek vind ik ook het fijnst want die kun je strak dragen en het nekje krijgt goede ondersteuning. Ik heb in het begin de tricot slen veel gebruikt. Als kraamkado heb ik de stokke carrier gekregen. Je leest overal dat die niet ergonomisch zijn, maar ik vind het onzin. Het is een hele fijne drager die hele goede ondersteuning geeft voor je rug en snijdt niet in je schouders. Ik heb ook de storchenwiege, maar die gebruik ik nooit. Vind hem niet fijn zitten en de banden snijden.



Mijn ervaring is dat het echt passen is welke doek of zak je fijn vind. Voor de een werkt het ene wel en voor de ander niet. Het is ook even wennen voor je rug en schouders, maar het is echt heerlijk om met de kleine in de zak overal naartoe te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Oh en wel een tip als je er een gaat kopen; laat je uitgebreid informeren hoe je de doek of zak moet dragen. Dat scheelt thuis een hoop geknoei met knopen of instellen. Ik droeg de doek veel te los en heb wel 50x filmpjes op YouTube zitten kijken om de doek juist te knopen, maar nu lukt het zonder spiegel
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb ook 10000 keer hetzelfde filmpje gekeken. 'Wrap you in love' op YouTube is super!

Maar een draagconsult is ook wel aan te raden. Helemaal als je voor een draagzak gaat. Een tula zit mij bijvoorbeeld niet goed, maar een Kokadi wel. Echt even aanvoelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de draagzak boba carrier 4G. Ben er echt zo blij mee ! Zit mij perfect en de kleine ook. Ergonomisch en is vanaf newborn tot 20 kg te gebruiken. Heb hem echt al ontzettend veel gebruikt. Ook op vakantie hele dagen mee rondgewandeld.
Vertelde ik laatst niet ongesteld te worden, ben ik het toch door de (mini) pil heen toch geworden. Had het eerlijk gezegd nog liever niet gehad.



Ik heb een draagzak, een draagdoek kreeg ik maar niet onder de knie. De draagzak werkt makkelijker. Gebruik hem bijna nooit, draag de kleine liever gewoon of hij gaat lekker in de wandelwagen. Dat is wel echt het einde!

Hij slaapt ook niet in de draagzak, hij valt alleen in bed of wandelend in slaap.
Ik heb ook ook een draag zak, van minimonkey. gebruik hem af en toe.

Bij mijn zoontje gebruikte ik hem meer. Gebruik hem soms als mijn dochtertje verdrietig is als ik aan het koken ben.

Dit komt af en toe voor. Mijn zoontje was meestal verdrietig als ik ging koken, had dan zijn huil moment.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook het huil moment tijdens het eten koken/eten.

Klokslag half 6 gaat begint ze....



Zal me eens in de draagdoeken/zakken verdiepen. Zou een draagzak wel zien zitten, ben niet zo voor al dat knopen enzo.



Rdam maar eens gebeld om te vragen wanneer ik daar terecht kan. Maar ze hadden daar nog geen verwijsbrief ontvangen.... schiet lekker op zo.
Hoe is het weekend geweest bij iedereen?



Ik ben elke keer weer trots op mn kleine man, dat alles steeds beter gaat! Op bezoek gaat goed, slapen gaat goed! Heerlijk!



En hopelijk kan je snel terecht bluebell!
Bij ons is het een beetje onrustig geweest, opeens komt de kleine weer 's nachts. Ik weet de fles wel (met moeite) te rekken naar de ochtend, maar ben daardoor wel de halve nacht eruit.



We bieden sinds een paar dagen 180+6 aan omdat ze soms huilde als de fles leeg was (hoewel ze de laatste fles nooit leegdrinkt). Nu is het ritme alleen helemaal zoek. Soms drinkt ze 180 of 200 mL, maar net dronk ze opeens maar 120 mL. Bij de avondfles is het vechten om er 80-100 mL in te krijgen, maar dat was met de oude fles ook al zo.



Wat denken jullie dat ik het beste kan doen, weer terug naar 5x150+5? Het CB zei vorige maand dat we mochten proberen om de laatste fles 180+6 aan te bieden, maar die heeft ze dus nog nooit leeg gedronken. Die fles laten vervallen lijkt me ook geen goed idee, omdat we dan zeker weer een nachtfles krijgen (dan is de laatste fles al om 18.15).



Wij hebben overigens een draagdoek, dat knopen valt me erg mee! We gebruiken hem alleen weinig omdat de wagen toch makkelijker is met boodschappen enzo. Straks met het mooie weer hoop ik hem wel meer te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Balen Fiona dat ze snachts weer een fles wil. Denk je een goed ritme gevonden te hebben gooien die kids het weer om.



Lastig dat ze heel wisselend drinkt. Ik zou gewoon die 180 aanbieden en dan zie je wel wat ze opdrinkt. Drinkt ze meer dan die 150 is dat mooi meegenomen, drinkt ze niet meer dan die 150 is het ook niet erg. Ze geeft het zelf aan. Welke tijden zit je nu op dan?



Leuk he sneeuwball om te zien dat het zo goed gaat en dat ze steeds meer kunnen. Lekker genieten



Hier gaat alles goed. Slapen van 7 tot half 11, fles, dan wordt ze tussen 6 en 8 wakker, fles, en dan slaapt ze weer door tot 10 uur. Zo komen wij ook aan onze nachtrust zelfs overdag gaat het slapen (of in ieder geval rustig in bed liggen) nu al 3 dagen goed.



Morgen naar het zkh voor een röntgen van haar heupjes.

Zal gelijk eens langs afdeling gyn lopen om te vragen of ze Rotterdam al hebben ingeseind.
Ik zit nu (de ochtendfles verschilt nog wel eens) grofweg op 6.00 - 10.15 - 14.15 - 18.30 - 22.45. Ik bekijk het nu per dag, ik denk dat ik nog een extra dag probeer 180+6 aan te bieden. Ik wil alleen niet dat ze dan andere flessen niet opdrinkt zoals vanmiddag, omdat ze dan al vol zit.



Bluebell, jullie ritme hebben wij ook drie weken lang gehad, echt heerlijk! Alleen nu zit ze (denk ik) weer in een sprong en is het chaos. Wat spannend morgen, wij moeten donderdag voor de heupjes. Maak je je er zorgen om? Omdat de kans bij ons meisje wel heel groot is merk ik dat ik me er best druk om maak. Ze leert nu eindelijk een beetje te bewegen en dan moet ze straks misschien zo'n spreidbroek aan



Sneeuwball, fijn dat het zo goed gaat bij jullie!



Wij hebben vandaag voor het eerst boodschappen gedaan met de kleine in de draagdoek, ze vond het interessant! Ze keek heel erg veel om zich heen en uiteindelijk viel ze lekker in slaap.
Alle reacties Link kopieren
Maakte me er eigenlijk geen zorgen over tot dat ik vanavond eens ben gaan lezen over wat het inhoud zo'n spreidbroekje. Ik zou het echt verschrikkelijk vinden als ze dat aan zou moeten. Hebben al zoveel ellende gehad in de weken na haar geboorte. Hoop dat het ons bespaart blijft. Maarja wat de kinderarts en de fysio met het blote oog konden zien zag het er goed uit. Dus ik heb hoop.



Net schema heb je. Hebben wij ook ongeveer. Verschilt nogal hoelaat de eerste vd dag is.



Is het inmiddels al geregeld met de gastouder theepoes?
anoniem_256937 wijzigde dit bericht op 30-01-2017 23:05
Reden: Typefout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Succes met de echo's Bluebell en Fiona! Hopelijk valt het mee en hoeven ze geen spreidbroekje.



Mooie schema's ook. Jammer dat het dan weer in de war gegooid wordt bij een regeldag. Hier zitten we al op 4 voedingen. J werd steeds zo laat wakker en ik gaf en dan alweer om half 11. Maar nu gewoon een uur of 4-4,5 na de eerste voeding. En zo komen we op vier voedingen uit en dat gaat prima! Wel even afkloppen natuurlijk, want meestal als ik zoiets zeg, gaat het daarna weer wat minder goed alsof J hier zit mee te lezen haha.



We moeten toch op zoek naar een nieuwe gastouder jammer genoeg. Mijn man kan op dit moment nog geen ouderschapsverlof opnemen. Hopelijk is er nog een leuke beschikt in onze woonplaats. Er zijn ook een aantal die tot 4 jaar opvangen, maar ik zou het wel fijn vinden dat de jongens daar kunnen blijven tot we geen oppas meer nodig hebben. Dus echt de komende jaren wel. We zullen zien!
Alle reacties Link kopieren
Balen theepoes. Hopelijk vind je een leuke!

Wat fijn zeg, 4 voedingen hopelijk houd hij dit ff vol.



Jeeej echo was goed
Alle reacties Link kopieren
Heer, fijn zo!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven