Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen in 2017

05-01-2017 13:38 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder waar we gebleven zijn.... samen gaan we de strijd aan tegen de kilo's.



Gezond eten, sporten en elkaar steunen tijdens zwakke momenten en elkaar motiveren.





Maandag is de weegdag! Vlammetje houdt de tabel bij, wil je graag in de tabel stuur dan je gegevens (naam, leeftijd, lengte, startgewicht, streefgewicht en aantal kilo's verloren) in een PB aan Vlammetje!

Sta je al in de tabel, stuur dan iedere maandag een PB aan Vlammetje met je huidige gewicht en aantal verloren kilo's.

Bedankt!

Succes allemaal!





NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575…...Vlammetje-1311.73 74,2680,773,5…...Kraaienpootje311.777670373…...BriannaF571.6385,4598,976,5…...Syfean451.7098,37816,981,4…...Oestertje?1.8070,1623,766,4......gruffalo?1.7680,8713,177,7......Juffert 22261.758065080......Hoetepetoet421.7599,4801,398,1......
Alle reacties Link kopieren
Weegdag!! Nieuwe status: 79,5kg (= 0,5kg afgevallen in een week )



Eetlijstje vandaag:

O: wortel, ananas, banaan smoothie + eetlepel lijnzaad

T: mandarijn + knackebrod met chocopasta

L: salade

T: wortel, ananas, banaan smoothie

A: boerenkoolstamppot
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds ziek en verrassend genoeg maar 0,1 kilo aangekomen ondanks al het junkfood wat ik heb gegeten. Is dat ziek zijn toch ergens goed voor!
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg me altijd zaterdag en dat geef ik vandaag door. Het gaat om de dalende lijn hè? Een halve kilo lichter dan vorige week, nu 76,5.

Ik heb vanmorgen weer gefitnest en net als lunch een salade gegeten met een smoothie van avocado, banaan, sla en bietjes.

Het ontbijt bestaat op de dagen dat ik sport uit een kop cappuccino en ik drink elke ochtend een glas lauw water met een uitgeperste citroen.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Yes ik ben 8 ons afgevallen. Het gaat lekker. Nog 3 kilo en dan stop ik even om te kijken wat ik verder wil
Alle reacties Link kopieren
ik heb me niet gewogen vanmorgen maar ik hou het op 77,0 kg wat ik eind vorige week woog. dat is 0,7 er af. Niet zo'n super weekend gehad, maar vanmorgen weer fanatiek gesport en daarna goed gegeten dus dat moet goed komen.



fijn dat jullie allemaal zulke positieve resultaten hebben!!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Zoooo! Gaat goed, zo te lezen. Moest wel gniffelen dat hoetepetoet op maandag zwaarder is.

Was ik maar elke zaterdag slank!

Anyway. Lijstje gisteren redelijk:

Müesli, kefir

Brood, boter, camembert

Gebakken aardappeltjes, worteltjes en gehaktballetjes.
Alle reacties Link kopieren
@ Jejoue, eet je geen tussendoortjes? (juist het eten van tussendoortjes bevordert het afvallen omdat je lichaam dan aan het werk gaat i.p.v. op de spaarstand gaat).



Mijn lijstje van vandaag:

O: smoothie van wortel, ananas en banaan

T: handje noten

L: smoothie van mango, avocado en kwark

T: pringles chips (oepsie)

A: broccoli, krieltjes en kip
Alle reacties Link kopieren
Sorry! Ik hoop straks met de tabel bezig te kunnen. Anders wordt het vanavond!
Tussendoortjes is wel een goede tip, juffert.

Ik zou eigenlijk ook beter geen camembert eten.

Lastig, want hou eigenlijk erg van boter, room en vet.

Zeg maar vetzucht.
Alle reacties Link kopieren
Ach, een keer camembert kan geen kwaad als je de rest van de week goed eet.

Ik kom ook maar weer wat lijstjes plaatsen



Vandaag:

O bouillon met noedels

Geen lunch bedenk ik me net

T halve mango, 2 biscuitjes

A 'rijst' van bloemkool, wortels, uien en chipolataworstjes



Lijstje van gister:

O omelet van aspergers, kiemgroenten

L havermout met kaki

A Vietnamese soep met noedels en vlees plus een salade van mango, wortel en nog wat kruiden en twee kroepoekjes
Alle reacties Link kopieren
hmmm camembert dat vind ik zo lekker sinds ik het een keer in een restaurant heb gehad:

warm uit de oven verpakt in geroosterde amandelen, op een geroosterde ananas, en dan met een frambozencoulis er bij. zoet, zuur, vet, zout, alles bij elkaar. zo lekker!!

(maar zoooo slecht...o wat heb ik hier zin in!)



oke

net terug van sporten en niet meer proberen te snoepen nu!



lijstje:

o cornflakes met melk

l donkere bol met pate, verse jus, bosvruchten kwark

t 1 bastogne koek, 1/4 plakje kaneel-appelcake die mijn dochters hadden gebakken

d 2 tosti kaas en 1 beschuitje chocoladehagel
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje:

O 1/2 havermout bananenmugcake met kwark en frambozen

T sinaasappel

L de andere helft, glas kokoswater

T blokje hele pure chocola

D zalm, salade, met geitenkaas, sperciebonen

kwark

T smoothie van avocado, banaan, bietjes en venkel

plakje gemberkoek

En de hele dag door cappuccino.



Boter, room en vet kan in een KH arm dieet geen kwaad, ik val er zelfs van af. Gezond is anders, maar af en toe moet kunnen, vooral de variatie van Gruffalo, zaaaalig.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Sorry heb even een paar dagen niet actief mee kunnen schrijven. Druk op m'n werk.

Maar heb nu m'n sportkleren weer aan en fiets zo richting sportschool. Even wat mailtjes wegtikken en dan lekker anderhalf uur sporten.

Vanaf 1 maart ga ik starten met dansen, dat vind ik wel lekker, een vast moment in de week... toch een soort stok achter de deur.



Moet even weer in de flow komen, merk dat ik dat toch lastig vind na de decembermaand. Heb daarom besloten om even niet te wegen en eerst even 2 weken volledig knop om te krijgen en te gaan sporten.

Gelukkig is de sneeuw zo goed als weg hier, dan durf ik ook weer meer te gaan lopen (vaak loop ik als 't al donker is) en fietsen.

Vind ik toch eng als het glad is.



Mooi lijstje hoor BriannaF!



Vlammetje ik zie de tabel wel verschijnen en dan zet ik m er in. Top!



Succes allemaal!
Mooie lijstjes. Oestertje, je maakt er wel werk van.

Mijn lijstje van gisteren:

Müesli, kefir

Brood, boter, camembert

Aardappelsalade

Tartaartje, doperwten, paprikapasta, kokosroom, rijst.

Ik hield een portie over, dus vandaag ongeveer hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575…...Vlammetje-1311.73 74,2680,773,5…...Kraaienpootje311.777670373…...BriannaF571.6385,4598,976,5…...Syfean451.7098,37816,981,4…...Oestertje?1.8070,1623,766,4......gruffalo?1.7680,8713,177,7......Juffert 22261.758065080......Hoetepetoet421.7599,4801,398,1......
Alle reacties Link kopieren
quote:Jejoue schreef op 25 januari 2017 @ 14:24:

Mooie lijstjes. Oestertje, je maakt er wel werk van.



Haha, die Vietnamese soep en salade kwam van de afhaal ;)

En de bloemkool en wortel is gewoon een kwestie van door de hakmachine halen dus is lekker snel. Hakmachine is echt ideaal, ik gebruik het als ik dingen moet raspen of voor uien snijden. Heb nu geen last meer van tranende ogen.
Hoi dames! Het is even stil vanaf mijn kant. Ik zit thuis met een hersenschudding en mag niet teveel naar beeldschermen kijken... Dus ik ben even weinig op het forum



Mag ook niet sporten en ben me vooral veel aan het vervelen, dus afval technisch allemaal niet zo handig
Alle reacties Link kopieren
Sterkte kraaienpootje.

Goed bezig allemaal. Mijn lijstjes zijn eigenlijk elke dag hetzelfde. Dus weinig om over te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Mmm..had gister een mooi lijstje maar vervolgens heb ik door examenstress en laat opblijven toch veel gesnoept..huisgenoot had allemaal chips en chocola in huis gehaald. Denk dat dit de komende dagen nog wel aanhoudt.
Alle reacties Link kopieren
Kraaienpootje beterschap

Oestertje ik weet hoe dat is, zolang er niks in huis is gaat het allemaal prima. Ik krijg 's avonds ook zo'n lekkere trek, gisterenavond heb ik maar een wortel weg zitten knagen.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Normaal zou het niet zo'n probleem zijn maar zijn in combinatie met tentamens...tja..dan ga ik snaaien...
Alle reacties Link kopieren
Kraaienpootje beterschap, bah een hersenschudding! Ook echt niet fijn!!! Hopelijk knap je gauw weer op! Rustig aan! XXX



Hier ook moeilijke momenten, grote doos luxe bonbons gekregen... zo heerlijk s avonds bij de thee... ai ai ai
Alle reacties Link kopieren
he allemaal



bij mij gaat het oke wat sporten betreft, 4 keer in de week. maar het eten is niet helemaal goed, dropjes en chocolade komen er toch nog wel vaak tussendoor. ik weet dat ik het niet moet doen maar flink wat stress op mijn werk helpt niet mee. Net zoals bij jou oestertje, tentamens zijn gewoon lastig zonder chocolade



kraaienpootje beterschap, wat is er gebeurd? hopelijk ben je snel weer fris en fruitig.





floor jij ook weer lekker aan het sporten, heb je de knop om kunnen zetten wat eten betreft? die bonbons maken het ook niet makkelijk voor je.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Hallo allemaal!



Ik heb de achterklep van mijn auto op mijn achterklep gekregen. Hij sloeg dicht terwijl ik in mijn kofferbak aan het rommelen was De veren die hem normaal open houden waren spontaan stuk gegaan....



Sporten gaat nu dus helemaal niet. Mag wel rond wandelen, maar ben de hele week ontzettend lamlendig. Mag ook niet teveel naar beeldschermen kijken, niet veel lezen en geen inspannende dingen doen. Oftewel ik mag me vooral veel vervelen. Waar ik erg de neiging heb om van te gaan snaaien.



Tot nu toe weet ik me in te houden met snaaien. Gister een erg goede dag gehad.

Ontbeten met havermout,

Lunch met een salade van kikkerwerwten, komkommer, paprika en tomaat en een volkoren boterham met humus

Avond eten: Roti kip

In de avond nog 2 stukjes pure chocola.



Ik probeer de tussendoortjes nu te skippen omdat ik weinig beweeg, maar ik vind het wel erg lastig!
Alle reacties Link kopieren
Stom, ben gewoon twee dames vergeten! Hierbij een update, sorry



NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575…...Vlammetje-1311.73 74,2680,773,5…...Kraaienpootje311.777670373…...BriannaF571.6385,4598,976,5…...Syfean451.7098,37816,981,4…...Oestertje?1.8070,1623,666,5......gruffalo?1.7680,8713,877......Juffert 22261.758065080......Hoetepetoet421.7599,4801,398,1......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven