Zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic

22-06-2016 13:03 3003 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
-
Zwanger:

:heart: = bij een kloppend hartje
:duckie: = bij een goede 20 weken echo
Naam # Hartje/
20-wk echo
Uitgerekend Geslacht Afspraken/opmerkingen
moringa (35) 1e :duckie: 27-08-2017 Jongen
Ylva (32) 1e :duckie: 31-08-2017 Meisje
Hannepan86 (30) 1e :duckie: 07-09-2017 Jongen
Baggal (33) 1e :duckie: 11-10-2017 Meisje
anne-1985 (31) 1e :duckie: 13-10-2017 Jongen
zima ( ?) 1e :duckie: 07-11-2017 Jongen
Nemoo (31) 1e :duckie: 02-12-2017 Meisje 12/8 pretecho
Lampje1 (33) 1e :heart: 11-12-2017 Jongen 16w check goed!
piene1987 (29) 2e (L☆) :duckie: 16-12-2017 Meisje 31 Aug controle
freexx (27) 1e :heart: 31-12-2017 ? NIPT is goed
deni308 (27) 1e :heart: 05-01-2018 Meisje NIPT goed, 17 augustus guo
Boulu (29) 1e :heart: 17-02-2018 ?
angel ( 29) 1e :heart: 01-03-2018 1 aug echo
sofie87 (29) 1e :heart: 12-03-2018
lafemme (27) 1e :heart: 15-03-2018
hosta (38) 1e :heart: 24-03-2018 13 Aug echo
who's next?
-
We hopen dat er zich heel snel velen zullen aansluiten!!
-
Bevallen:
*rosings (39, 1e kind) is op 21-07-2017 bevallen van een meisje.*tasje (40, 2e kind) is 13-07-2017 bevallen van een jongen. *Lux (27, 1e kind) is eind april 2017 bevallen van een jongen. *Fingers_crossed (30, 1e kind) is op 13-03-2017 vader geworden van een meisje. *women78, uitgerekend op 22-02-2017 van een jongen. *Luina (35, 1e kind) is op 21-02-2017 bevallen van een jongen. * VeeBee17, uitgerekend op 09-01-2017 van een tweeling (jongen en meisje). *someone86, uitgerekend op 26-12-2016 van een meisje. *itsi_us (34, 2e kind) is op 13-12-2016 bevallen van een meisje. *Duufje (38, 1e kind) is op 12-12-2016 bevallen van een meisje☆. *fightster, uitgerekend op 11-12-2016 van een jongen. *Noortje81 (34, 1e kind) is op 09-12-2016 bevallen van een jongen. *Lilly1980 (35, 1e kind) is op 07-12-2016 bevallen van een meisje. *Blauwoogje1980 (36, 2de kind) is op 22-10-2016 bevallen van een meisje. *zwangerwordenvanaf2014 (33, 1e kind) is op 15-10-2016 bevallen van een jongen.
-
Gebruikersnaam : Zwangernammm. Wachtwoord: ivficsi2016
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 04-08-2017 08:24
66.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even kort: alles was goed! Mooi hartje en precies goed qua termijn. We zijn zo blij!
Alle reacties Link kopieren
Yes! Hannepan en Rosings:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Hannepan en Rosings: voor de mooie echo's!
Alle reacties Link kopieren
honnepon
Jaaaa! Hannepan!
-
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk voor jullie, rosings en Hannepan! Zo fijn om weer even die bevestiging te zien en horen.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa wat heerlijk, jullie mooie cryootje Hannepan
Wat een fantastisch nieuws @Hannepan en @Rosings!!! Gefeliciteerd!



@Luina Goede vraag. Eerst waren ik en mijn man altijd erg resoluut: we wilden een combinatietest. Nu valt het toch zwaarder dan we dachten, maar we gaan het wel doen. Heb jij het laten doen?

Wat lief dat je zo leuk verrast bent!! En het komt voor jou ook erg dichtbij nu :D.



@Baggal Succes morgen, zal aan je denken! En niet alleen morgen... Ook de komende wachtweken (in de hoop dat de cryo's goed ontdooien natuurlijk!).
Alle reacties Link kopieren
Ylva, het is ook best een gek idee, dat je dat allemaal kunt laten testen tegenwoordig. Wij hebben er ook voor gekozen het te laten doen. En godzijdank was het allemaal in orde. Zoals we hier op het forum hebben gezien, hoeft dat zeker niet altijd zo te zijn. Maar wij wilden dat toch graag van tevoren weten. Ook hierbij weer: stap voor stap en proberen je geen zorgen te maken voordat dat echt nodig is... Soms makkelijker gezegd dan gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel lieve meiden!



Rosings, wat fijn dat je weer een mooie echo en goede meting had! Bijzonder om al echt een mensje te zien .



Luina, spannende tijd hoor, ik hou het in de gaten hier!



Baggal, ik ga even in andere topics kijken of er al een update is van jou X...



... En lees dat het ontdooien goed is gegaan, wat fijn! Ik ga hard duimen! Op naar een mooie test en een plakker, ik hoop het zo voor je!
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend lief al die belangstelling!



Stand van zaken: twee emmy's aan boord! Het ontdooien was voor alle 3 goed gegaan. Ik heb per advies van Dr A. de twee beste 4BB en 3CC laten terugplaatsen.



En nu de killing wacht weken in mocht het niet lukken kan ik gelukkig wel meteen verder... Ik hoop echter dat ik mij hier weer "officieel" mag aanmelden!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Oww Baggal, wat spannend weer!! Ga voor he duimen!! Het is je zo gegungd!!
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik toch kippig he. Ik met mijn honnepon!! Hannepan

Baggal nogmaals succes met de wachtweken..
@Baggal Wat fijn dat het zo goed is gegaan! Nu hopen dat dit door blijft zetten :-). Wanneer wil je testen?



@hier heb ik toch echt sterke twijfels over de combinatietest. Het geeft alleen maar aan of er een verhoogde kans is en dan nog weet je niets. Andersom ook niet. Een collega van mij had een verhoogde kans, maar uiteindelijk was er niks mis. Ze heeft wel 2 weken in complete stress gezeten. Ik heb dan liever direct een NIPT-test, waarvoor we dan weer naar België moeten... Heb volgende week een gesprek in het ziekenhuis en zal daar wel al mijn twijfels en mogelijkheden bespreken. Had nooit verwacht hier zo tegenop te zien. Dit is gewoon nu al ons kindje. Wat Flipje heeft meegemaakt maakt me bang, die keuze die zij heeft moeten maken is loodzwaar. Aan de ene kant wil ik niet voor de keuze gesteld staan, aan de andere kant wil ik weten of alles goed is met ons kindje.

Ik weet dat alles waarschijnlijk goed is, maar toch...
Ik snap je twijfel Ylva, ik krijg vanmiddag de uitslag van de combinatietest, ik vind het spannend, wil geen stress als er niks aan de hand is, maar wel weten of er reden is voor een Nipt.



Ik ben het spugen en misselijk zijn inmiddels wel een beetje beu :(
Alle reacties Link kopieren
@ rosings, wat balen dat je nog steeds zo misselijk bent! Hopelijk vanaf deze week minder, zou toch moeten in je tweede trimester!



@ Ylva, vind het ook lastig. Gaan waarschijnlijk wel nipt of combitest doen maar nog geen idee wat je met een evt slechte uitslag zou moeten. Nou ja, komt tijd raad (ofzo)



Go go go voor de cryos van Baggal!



@ hier: vandaag 1e echo bij verloskundige. Iets teruggezet, uitgerekende datum nu 27 augustus. Verder zag alles er ok uit. (Ik begon me uiteraard al weer zorgen te maken)
Alle reacties Link kopieren
Moringa wat fijn dat de echo weer goed was..

Rosings o spannend ook al was bij mij de e ho ook goed je bent dan toch zenuwachtig he.. succes met wachten.. bij mij gaat het pas sinds vorige week wat beter met de misselijkheid... moeheid blijft...
De uitslag is goed! *opgelucht! *
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn van de goede uitslag! Weer een mijlpaal achter de rug
Alle reacties Link kopieren
Ahh wat fijn Rosings! Opluchting!! Sterkte met de misselijkheid, lijkt me heel naar als je het zo heftig hebt.



Ylva, wij vinden het ook wel ingewikkeld, maar gaan wel voor de combinatietest. Bij een goede uitslag zijn wij voldoende gerustgesteld, en anders alsnog de nipt.
Alle reacties Link kopieren
En Tasje, ik vond Honnepon wel lief
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk super k*t om voor de keuze te staan, maar je moet je vooral goed bedenken of je het zou willen weten als er iets met het kindje is.

Wij zijn achteraf toch 'blij' dat we het wisten, want ons kindje was hoogstwaarschijnlijk heel erg ongezond (en ongelukkig?) geweest. Zonder de combinatietest waren we daar nooit achter gekomen (of pas veel te laat). De combinatietest is helaas een beroerde test... maar voor ons heeft het dus wel gewerkt.



Ook als er iets wordt ontdekt waarvoor je de zwangerschap niet zou willen afbreken: het al weten kan je helpen in een goede voorbereiding op de bevalling en de eerste zorgbehoefte.



Ik zou blij zijn als straks iedereen gewoon voor de NIPT mag kiezen. Toch best wel heel stom, dat het besluit al is genomen en openbaar is gemaakt maar dat er nu nog op die datum moet worden gewacht.

Is voor sommigen wachten tot 1 april nog een alternatief? Dat is over 9,5 week en dan kun je wel gewoon in NL de NIPT laten doen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Even inbreken om de dames met goed nieuws te feliciteren!



Morninga: wat fijn dat alles er goed uit zag! Dat zorgen maken vind ik heel normaal.



Rosings: goed bezig! Wat fijn dat alles goed was!



Ylva: had jij nog een afspraak op stapel staan?



Wbt combi- of nipt test: ik geloof dat je ze in de UK moet betalen. Dan maar meteen een NIPT. En als de uitslag echt niet met het leven verenigbaar zou zijn vermoed ik dat ik dezelfde beslissing als Flipje en Piene zou nemen. Mijn man is daar vrij duidelijk in...

Eerst maar eens zwanger worden (en blijven)

Merk (nog) niets, maar dat zegt niets...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Rosings wat fijn dat de uitslag goed is,.. nu genieten

Bij de eerste hebben we de combinatie test niet gedaan.

Bij de 2de wel gedaan omdat vrienden van ons met 24 weken hebben moeten afbreken ivm chrom afwijking. Die hadden de test niet gedaan en toen bleek het met de 20 weken echo fout te zijn..

je moet vooral doen wat voor jullie goed voelt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven