Lijf & Lijn alle pijlers

Weight Watchers: we gaan ervoor!

04-08-2015 13:33 2810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gloednieuw Weight Watchers topic!

Hier kunnen we recepten en tips uitwisselen, elkaar motiveren om naar een gezond gewicht toe te werken en gewoon kletsen over van alles en nog wat.



De tabel passen we zelf aan met een algemene gebruikersnaam en wachtwoord.

Wil je ook in tabel? Geef het in dit topic aan, schrijf gezellig mee en je krijgt via je privé bericht het wachtwoord toegestuurd.



Succes weer allemaal!!



Naam Lengte Startgewicht Streefgewicht Huidig gewicht Totaal af Deze week SilverShadow1.72130,78096,9-33,8-1,1 Samarkand1.6392,76875,0-17,7-0,4 Myque1.7695,67782,0-13,6-1,4 Kattija1.74116,385110,7 -5,7 -0,3 Dorii1.72143,574124,9 -18,0 +0,6 ilja771.6583,16578,4-4,7+2,0 Pretzel661.63 79 65 70,8 -8,2 - 0,8 Konijnhangoor1.76 132,8 90 126,0 -6,8- 1,4 Menx1.68 100 70 92,9 -7,1 -1,4 Proud_Mama1.68 64,5 58 64,5 0 0 Rue1.6182,55881,5-1,0-1,0 Smurfin881.71123,56299,6-23,9 -0,8 Skinnylinny1.78957592.5-2,5 Vul hier je laatste resultaat in SkinnySnoopy19691.691117591.619.40.7Lalala-1.6071,258-6063,9- 7,3- 0.9
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord Snoopy. Ik ga eens informeren.

Vorige week mijn baarmoeder verwijderd en nu alle tijd om dingen uit te zoeken.
quote:Bumba1985 schreef op 21 januari 2017 @ 08:27:

@Snoopy1969: als een broodje kroket en een kroket-tosti evenveel punten zouden zijn, zou ik zonder twijfel voor het broodje kroket gaan. Maar opzich is het best lekker voor de afwisseling, zo'n tosti.Hmz, wellicht toch een keer proberen. Maar voor nu zet ik af en toe weekpunten in voor een broodje kroket haha, denk eens in de 2 maanden ofzo dat ik dat ga doen.
quote:vivavrouw71 schreef op 21 januari 2017 @ 12:55:

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord Snoopy. Ik ga eens informeren.

Vorige week mijn baarmoeder verwijderd en nu alle tijd om dingen uit te zoeken.Graag gedaan, en sterkte met herstel!
Wat fijn dat je man zo lekker gaat Bumba! En ja, jullie kunnen elkaar dan motiveren, dat is wel fijn.

Ben alleen, dus heb dat niet. Maar daarentegen hoef ik alleen maar voor mezelf te koken



Vind het ook lastig hoor, bedenken wat ik moet eten, eet ook vaak dezelfde dingen.

Heb een weekplanner van Hema, en schrijf daar op wat ik ga eten, en bewaar alles, Kijk af en toe even als ik het niet meer weet.

Kijk dan terug naar paar weken geleden ofzo.

En dan heb ik zo weer ideeën. Maar ja, dat zijn dan geen nieuwe recepten...
Opzich denk ik: voor ik WW ging doen aten we ook wel vaak hetzelfde. Maar tegelijk merk ik nu wel hoe ontzettend leuk het is om af en toe af te wisselen... Dus ik wil wel wat meer recepten in mijn repetoire.
Ik woon alleen en vind koken soms ook lastig kom toch vaak op dezelfde dingen uit. Heb inmiddels de kookboeken van Mieke kosters aangeschaft en daar staan lekkere ideen waar door ik toch meer ga variëren.
Ik had mezelf een kookboek beloofd als ik een week lang niet emotioneel zou eten. Het is gelukt, maar ik vind de keuze qua kookboek zó lastig. Zeker omdat mijn man vegetarier is. En sommige kookboeken hebben misschien 1 of 2 vega gerechten erin. Dus dat schiet dan niet echt op. Maar de echt vegetarische kookboeken vind ik dan vaak weer zo hoogdravend, met veel te veel ingrediënten en handelingen...
Oei, dat lijkt me lastig ja, vegetarisch koken.

Heb zelf ook het boek van Mieke Kosters, en wat kookboeken van WW. Maar weer eens bladeren binnenkort, heb echt weer even

wat inspiratie nodig.
Ik heb het boek van Mieke Kosters vanmiddag even doorgebladerd. Opzich zag het er erg goed uit. Echter moeilijk om in 1 keer doorbladeren te bepalen of het een beetje is wat ik zoek. Zelfde geldt voor de boeken van chicks love food.
Weer 600 gram eraf. Het gaat niet zo snel als bij sommige andere mensen, maar wel elke week weer wat kwijt. Al weeg ik vaak op woensdag het laagste getal, maargoed, maandag is nu eenmaal mijn weegdag. En ik ben blij met elke 100 gram die eraf is
Alle reacties Link kopieren
Elke beetje telt, Bumba



Dat gezegd hebbende, baal ik toch wel dat er vanmorgen maar 500 gram af was haha



Ben totaal nu 2,2 kg kwijt. Dus al met al best tevreden hoor. Misschien moet ik toch maar wat meer punten eten, (dus weekpunten ook maar gedeeltelijk gebruiken). Of meer bewegen (ben nu hardlooplessen op mijn telefoon aan het zetten, dan neem ik de hond mee en ga ik naar het strand voor de 1e les). Of misschien had het invloed dat ik tussen de 2 weegmoment ongesteld was...

Nou ja: eraf is er toch maar af ;)



Over het koken: ik kook meestal maar apart voor mezelf. Scheelt een hoop frustraties. Sommige dingen zijn al in de smaak gevallen bij mijn man: ovenschotel met spruitjes en het tacopannetje. Beiden gepikt van connect. Loempiataart vindt hij ook lekker.

En mijn dochter vind de ovenschotel met bloemkool en broccoli ook lekker. Die zou het hele gezin ook wel kunnen eten.

Gisteren heb ik 2 porties van Aziatisch wokpannetje gemaakt (zonder vlees, dus misschien tip voor Bumba1985?)



Ik ga mijn hardloopkleding afstoffen en de stoute hardloopschoenen aantrekken en les 1 lopen!
Succes met hardlopen!



Ik heb al een heel weekmenu voor deze week gemaakt. Scheelt me weer in het nadenken de hele week. We eten onder andere risotto met seitan, een ovenschotel en enchillada's.
Ik wok heel vaak, is gewoon het makkelijkste voor 1 persoon. De ene keer met biefstuk die ik bij Lidl koop (per 125 gram verpakt)

en de andere keer met kipfilet.

Ene keer rijst, andere keer noedels.

En je kan zo lekker variëren met groente.



En goed hoor Bumba! Het is er toch maar weer af!
Ik ben ook fan van wokken. Lekker makkelijk vaak,



Ik had nu een leuk idee bedacht: ik ga kookboeken in de bieb lenen. En dan proberen om er zoveel mogelijk uit te koken. De recepten die ik dan een succes vind schrijf ik over in een kookschrift. Dan kan ik voor de prijs van 1 boek misschien wel 10 boeken lezen en de recepten die ik lekker vind eruit halen.
Nou, lekker dan. Heb net een enorme vreetbui gehad. Ik weet niet eens meer wat ik allemaal heb gegeten, Sowieso 4 van die mini ritter reepjes en ik gok ook zo'n 4 taai taai poppetjes. + ook nog 2 van die mentos chocolaatjes. 30 punten in totaal, dat sowieso. Misschien zelfs nog wel meer.



En het stomme is: als ik erover nadenk weet ik exact hoe het komt. Het was gewoon een ontlading van de hele dag maar het gevoel hebben dat ik totaal geen tijd voor mezelf heb. In het weekend voel ik me af en toe zó geleefd door mijn man. Hij wil altijd in het weekend de deur uit en dingen ondernemen, terwijl ik soms ook wel eens gewoon thuis wil zijn. Maar tegelijk voel ik me ook schuldig als hij weggaat en ik thuis blijf. Als hij dan maandag naar zijn werk is, dan heb ik ook nog eens een heel drukke dag met ons zoontje. Na zo'n weekend voel ik me echt uitgeput en chagerijnig. En toen zat zoontje eindelijk even televisie te kijken en had ik ein-de-lijk wat tijd voor mezelf en begon mezelf direct vol te proppen
Veel hardloop plezier daisybelle



Bumba probeer het de volgende keer te herkennen en erkennen dan ben je weer stapje dichterbij om afleiding te zoeken.
In elk geval heb ik vanavond nog body combat gedaan. Heb vandaag 21 AP verdient, dus dat compenseert een klein beetje hoop ik...
Hoe gaat het ermee met jullie?



Ik heb besloten om mijn weegdag naar woensdag te zetten en vandaag maar gewoon als een nieuwe frisse start te zien. Anders zit ik de hele week er tegenaan te hikken dat ik geen weekpunten meer heb en dan ga ik al snel denken dat het toch al een verpestte week is, en gooi ik het bijltje erbij neer. Dus om dat te voorkomen maak ik vandaag een frisse start.
Zet hem op Bumba!! Hier gaat het wel oke al zeg ik zelf.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie goed bezig!



Slim idee om de recepten om te rekenen! Ik heb ook nog dat oude kookboek liggen. Dus ik ga dat ook doen!



Hier weer een lekkere drukke week achter de rug en ik heb het goed vol kunnen houden !



Nu vanaf 2 januari bezig en de teller stond vanochtend op -6.5 kg. Dus ben erg tevreden. 1 week heb ik een beetje stil gestaan.
Amor Vincit Omnia
Wat goed XkusX, dat is echt veel!!!



Doorzetten hoor Bumba, en 1 snaaidag wil niet zeggen dat de week meteen verloren is.



Hier gaat het ook okee. Eindelijk weer hersteld van de griep, wel nog heel erg verkouden, maar al met al 2 weken ziek geweest.

Maandag weer beginnen.

Hele week niks gedaan dus, en op de bank gehangen. Wel aan WW gehouden. Dinsdag een rolletje Oreo mint opgegeten, had daar zo

n zin in!

Dus had niet veel verwacht van weegdag vandaag. Maar.... is er 1.7 kg af, hoe is het mogelijk!! Zo blij mee.



Vanaf morgen weer lekker wandelen, hopelijk snel weer mooier weer, dan ook fietsen naar het werk. Ik zie alles vol vertrouwen tegemoet.
Ik krijg de knop helaas maar moeilijk weer om. Gister dus alweer een vreetbui gekregen. Ik weet waar het door komt, hoor, maar ik baal er wel enorm van. Maargoed, elke dag dat het wél goed gaat is weer een stap richting mijn doel...
En zo is dat! En het is al heel wat dat je weet waar het door komt. En daar ga je aan werken?

Lijkt me erg lastig hoor... Succes, gaat je lukken!
Er valt niet echt aan te werken. Maar komt goed. Ik heb een boek geleend bij de bieb: 50 manieren om jezelf te troosten zonder eten. Ga die technieken daaruit maar eens toepassen
Bumba



Hier ook een plus van 5 ons eigen schuld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven