Slechte uitslag combinatietest

11-05-2016 21:12 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
******
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.

We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.

(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Precies... als ze nou gewoon zouden zeggen: we hebben de resultaten nog niet binnen en wanneer die er zijn maken we een afspraak.

Of: de resultaten zijn al bekend maar die verstrekken we niet telefonisch maar zullen dan-en-dan met u worden besproken.



*zucht*
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Zeker zucht! Zal wel per zkh verschillen. Ik hoop dat je snel meer te weten komt. Kan niet iemand je terugbellen die er wel wat over kan zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Uit de woorden van de vrouw die ik sprak ("Zoals ik net al gezegd heb......") kon ik niet erg veel medeleven opmaken. Ik wil haar niet meer bellen. Laat maar zitten.



Volgende week heb ik een afspraak met de gyn, en dan ook echt met de gyn en niet met een arts-assistent. Ja ja, ik ben nu officieel een bijzonder geval volgens mij.

Dan zal ik eens even polsen of hij zin heeft om zijn best ervoor te doen dat ik de uitslag zo snel mogelijk krijg.



Had wel gehoopt om hier duidelijkheid over te hebben voordat we aan een nieuwe terugplaatsing gaan beginnen, dus we tellen af. Volgende cyclus gaan we namelijk al verder. Benieuwd of ze dat redden.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Tssss, wat stom zeg! Ik kan me voorstellen dat je hier heel erg van baalt...

Kun je niet nog eens bellen en hopen dat er iemand anders opneemt die misschien iets meelevender is en je wél iets kan vertellen..?
Alle reacties Link kopieren
wat zitten sommige mensen toch vastgeroest op hun werk dat ze niet medelevend kunnen zijn zeg bah!!

lekker balen flipje :( snap dat je aan duidelijkheid toe bent. en prima als er nog geen uitslagen zijn maar dan kunnen ze je dat ook vertellen en gewoon een beetje vriendelijk zijn!!

hoop dat je dinsdag wat meer duidelijkheid krijgt!! zou daar gewoon aan vragen hoor! get gaat om jou!

dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
Flip dat is waardeloos... die mevrouw had ernstig last van Blue Monday zeker kan je in zo'n situatie juist effe niet gebruiken.

Staat haar netjes zeg! Snel vergeten,hopelijk kan de gyn je duidelijkheid geven
Alle reacties Link kopieren
Oef ik zou link worden van zo'n typje en precies zeggen wat jij schreef. Zeg gewoon waar het op staat trut (oké dat helpt dan niet). Als je het niet zeggen mag prima maar niet zulk gelul in de ruimte. Getver.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Hee Flip, wat een vervelende situatie weer zeg. Ik vind het echt ongelooflijk dat mensen hier geen medeleven voor kunnen opbrengen, dat kan gewoon echt niet :(. Het toppunt van klantonvriendelijkheid op deze afdelingen...

En kan me voorstellen dat het heel frustrerend is dat je nu nog niks weet, natuurlijk ben je daaraan toe!! Hoop volgende week dan meer duidelijkheid .
Alle reacties Link kopieren
Flip wat bagger zeg! Heb je ook contact gegevens van de dokter zelf? Ik heb gemerkt dat dat vaak een stuk beter gaat dan via de balies in de poli. . Ik hoop dat je volgende week iemand treft die even zijn best voor jullie doet.
Alle reacties Link kopieren
Man was hier vanmorgen weer zo ontzettend verdrietig om F. Ik had ineens een snotterende vent in mijn armen... Hij mist hem zo, dat blijft gewoon zeer doen. Gelukkig vinden we altijd veel troost bij elkaar. We voelen hetzelfde en begrijpen elkaar helemaal. Dat verdriet is er nu eenmaal en het mag er ook zijn.



Hij vroeg me ook wat ik dacht dat we dinsdag zullen horen. Nou, ik denk dus dat we dan helemaal niks gaan horen. Mocht er wel iets bekend zijn dan zou het me verbazen. We wachten maar af.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
o lieverd!! dikke knuffel voor jou en je man! fijn dat je er ook voor hem kan zijn
Wat fijn dat jullie je verdriet zo goed bij elkaar kwijt kunnen en steun aan elkaar hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ow Flip tranen in m'n ogen. Wat zijn jullie toch lieverds, en zo rieel!

Ik hoop dat jullie nieuws krijgen waar jullie iets mee kunnen maar grote kans dat het ook gewoon die stomme pech is.

Ik duim voor jullie. Het lijkt erop dat jullie wel snel verder kunnen.



Ik mag woensdag weer naar t zkh.



Knuffel voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 21 januari 2017 @ 14:22:

Man was hier vanmorgen weer zo ontzettend verdrietig om F. Ik had ineens een snotterende vent in mijn armen... Hij mist hem zo, dat blijft gewoon zeer doen. Gelukkig vinden we altijd veel troost bij elkaar. We voelen hetzelfde en begrijpen elkaar helemaal. Dat verdriet is er nu eenmaal en het mag er ook zijn.



Hij vroeg me ook wat ik dacht dat we dinsdag zullen horen. Nou, ik denk dus dat we dan helemaal niks gaan horen. Mocht er wel iets bekend zijn dan zou het me verbazen. We wachten maar af.
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 21 januari 2017 @ 14:22:

Man was hier vanmorgen weer zo ontzettend verdrietig om F. Ik had ineens een snotterende vent in mijn armen... Hij mist hem zo, dat blijft gewoon zeer doen. Gelukkig vinden we altijd veel troost bij elkaar. We voelen hetzelfde en begrijpen elkaar helemaal. Dat verdriet is er nu eenmaal en het mag er ook zijn.



Hij vroeg me ook wat ik dacht dat we dinsdag zullen horen. Nou, ik denk dus dat we dan helemaal niks gaan horen. Mocht er wel iets bekend zijn dan zou het me verbazen. We wachten maar af.
Alle reacties Link kopieren
Ah, meid toch! Hele dikke knuffel voor jullie allebei, ik hoop dat er dinsdag toch iets bekend is.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
het is ook gewoon allemaal ontzettend stom!

Fijn dat jullie veel aan elkaar hebben, dat os echt een zegen in jullie situatie
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad wat mssfidder zegt dat is maar goed ook dat maakt jullie samen sterker. Hoop dat jullie morgen nieuws krijgen. Nog 1 nachtje. Sterkte morgen.
Alle reacties Link kopieren
sterkte morgen flip!! ik hoop dat er iets bekend id!
Alle reacties Link kopieren
Fleip, ik denk aan jullie! Succes vandaag en hopelijk zijn er echt antwoorden / vervolg stappen plan.
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag Flip! Hopelijk is er nu wel iets bekend!
Succes vandaag Flipje
Ik denk ook aan jullie flipje
Alle reacties Link kopieren
Uitslag was al sinds 3 januari bekend...



Syndroom van Turner, dus het was een meisje.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ach, lieve Flip

Wat lijkt het me moeilijk om de uitslag te horen. Hoe graag je ook wil weten wat er aan de hand was.

Hoe voelt het voor jullie nu?



Wat stom dat het allang bekend was. Heb je nog gevraagd waarom er zo geheimzinnig over werd gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven