Wat zijn de mensen zat in politiek Nederland?

21-11-2016 17:11 301 berichten
De mensen zijn het zat, daarom stemmen ze anders dan de gevestigde orde denkt/hoopt. Maar wat zijn de mensen dan precies zat? Daarop heb ik nog geen helder antwoord gevonden.



T.O. Trapt af.



Ik heb genoeg van de zorgpremie en het eigen risico en dan met name voor studerende en naar schoolgaande kinderen boven de achttien. Ik stem zoonderhand werkelijk blind op een partij die daaraan wat doet. De zorgtoeslag is amper genoeg om de basisverzekering te dekken en in dit geval een overbodige geldrondpompmachine, want geen eigen inkomen.



Krijgen de kinderen boven de achttien iets medische zorg behoeft, wat is dan de bedoeling? Dat ze hun studielening gebruiken om het eigen risico op te hoesten? Moeten pa en ma dokken? Hoe stelt zo'n minister zich dat voor?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zat ben (niet alleen in de politiek)

Dat gejijbak. Het vingerwijzer naar de ander. Ik mis nuance.

Het is nooit zwart wit, maar in de politiek lijkt het nu wel zo. Dat lijkt mij heel fout.

En dat mensen zo als groep worden weggezet. Of het nu Marokkanen zijn of babyboomers of linkse elite of zzp-ers.

Dat zijn groepen. En daar kun je geen individuen op aan spreken. Maar dat gebeurt wel.

Er zijn babyboomers die maximaal geprofiteerd hebben. Maar om ze dan allemaal als profiteurs weg te zetten!? Er zijn er ook die keihard hebben gewerkt en nu op een houtje bijten.



En op dit moment krijgt de onderkant wel alle klappen. Die zorgpremie en eigen risico komt vooral bij een groep hard aan die ziek zijn. En die hebben vaak minder inkomen.



En dit zag ik ook voorbij komen.

Er gaat veel geld naar terminaal zieken om hun leven nog een paar maanden te rekken. Nu heb ik zelf net mijn schoonmoeder begraven. Terminaal en een paar maanden is haar leven gerekt op kosten van de staat. Who dat klinkt cru. Voor ons heel fijn natuurlijk. Maar kon dat echt niet beter besteedt worden? Lastige kwesties...

Maar heb daar wel een dubbel gevoel bij.



In diezelfde periode een huilende vriendin/kennis aan de telefoon gehad omdat haar dochter een ongelukje had gehad waardoor hun eigen risico dit jaar niet op te hoesten is. Want zo'n akkefietje kost gewoon meer dan je eigen risico.

Net baan kwijt bij de zoveelste reorganisatie, was daarvoor ook al een poos werkloos, maar mocht toch weer terugkomen (voor minder), maar contract niet verlengd.

Kansloos op de arbeidsmarkt want 50+ en niet erg veel opleiding. Weinig andere ervaring dan de baan die ze 30 jaar gedaan heeft.

Dit soort mensen voelen zich in de steek gelaten. Dat begrijp ik wel.



Nu behoor ik zelf tot de zogenoemde "linkse elite" (ik stem links, ben hoger opgeleid en houd van kunst) en wij blijken ineens alles gedaan te hebben. Wij hebben al die jaren weggekeken en verkrachtingen ontkend die door immigranten zijn gepleegd. Wij zijn de oorzaak van alle ellende (Volgens mij zijn de laatste paar kabinetten behoorlijk rechts geweest maar a la)

Jaren geprofiteerd van alle subsidie die naar onze vermaak industrie is gegaan zoals concerten en musea en toneel. Foei wat slecht van mij!



Dat is wel wat ik zat ben.



Maar die waan van de dag vind ik ronduit eng.

Je kunt niet meer zomaar voor je mening uitkomen heb ik het gevoel. Of dit nu een linkse of rechtse mening is. Hoewel die laatste steeds gangbaarder wordt.
quote:lothlorien schreef op 23 januari 2017 @ 17:10:

Eerlijk gezegd ben ik de mensheid als geheel een beetje zat...IS daar ook een politieke partij voor? Partij voor de dieren?
Alle reacties Link kopieren
quote:PattyJupiter schreef op 23 januari 2017 @ 10:26:

[...]





Precies. We kennen in Nederland alleen het raadgevend referendum. Jullie kunnen raad geven, maar wij beslissen uiteindelijk. Dat hadden ze meer moeten benadrukken.



Men heeft juist voorafgaande aan beide referenda (zowel toen het ging over de Europese Grondwet, als toen het ging over het Oekraïneverdrag) duidelijk geuit dat men, ondanks dat het "slechts" een raadgevend referendum was, de mening van de kiezer zou respecteren en volgen.



Is in geen van beide gevallen gebeurd. Dus wat is de belofte dan waard?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 23 januari 2017 @ 19:07:

[...]

Is in geen van beide gevallen gebeurd. Dus wat is de belofte dan waard?

Beloftes van politici zijn per definitie niets waard.

Om compromissen te sluiten vergeten ze net zo makkelijk wat ze beloofd hebben in hun verkiezingsprogramma.
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 23 januari 2017 @ 19:11:

[...]

Beloftes van politici zijn per definitie niets waard.

Om compromissen te sluiten vergeten ze net zo makkelijk wat ze beloofd hebben in hun verkiezingsprogramma.Dus nooit compromissen sluiten? Dat wordt lekker regeren dan...
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 23 november 2016 @ 08:43:

[...]





soms denk ik dat ik in een parallel universum leef.



Maar toen ik studeerde kreeg ik studiefinanciering en ik werkte.,daarnaast hielpen mijn ouders mij .

Toen ik verder studeerde en door omstandigheden niet kon werkte leende ik , ik had gespaard omdat ik de vakantie altijd fulltime werkte, ik kreeg huurtoeslag en daarnaast ook nog zorgtoeslag.



Dit is nog steeds allemaal mogelijk.

Werk is er altijd:

In de garderobe staan

Krantenwijk

Tomaten plukken

schoonmaken

tijdelijk administratief werk.



Niemand die mij kan wijsmaken dat je als jongeren geen werk kan vinden, misschien geen werk wat je graag doet.

Misschien geen werk wat na een studie, studiegerelateerd is, maar wie zelf geld wil verdienen kan dat gewoon.

Ik heb na mijn studie ook het eerste wat ik kon vinden aangepakt ,zodat ik als werkzoekende gewoon zelf mijn broek op kon houden.+1
aan het typen......
quote:DeJongenArmand schreef op 23 januari 2017 @ 12:30:

[...]





Een voormalige hoogleraar staats- en bestuursrecht, professor Twan Tak, noemt nederland een ''fluwelen dictatuur', mede vanwege de zeer geringe bescherming en inbreng van de burger tegen de overheid. Bestuursrechters mogen bv niet inhoudelijk, maar slechts marginaal besluiten toetsen. Je verliest het als burger vrijwel altijd tegen de overheid. En dat lijkt op dictatuur.



Bijvoorbeeld: vrijheid van meningsuiting is in Nederland niet onbeperkt, maar begrensd door nogal wat (vage) termen. Een land als Amerika heeft vrijheid van meningsuiting veel ruimer.Zit jij hier namens de SP of zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 24 januari 2017 @ 08:20:

[...]



Zit jij hier namens de SP of zo?Irrelevant. Tenzij jij hier voor Kim Jong-Un zit?
quote:DeJongenArmand schreef op 24 januari 2017 @ 08:38:

[...]





Irrelevant. Tenzij jij hier voor Kim Jong-Un zit?Ik vind dat helemaal niet irrelevant. Ik heb twee posts van je gelezen, die beide tot het taalgebruik toe kopieën zijn van SP-standpunten. Dat vind ik opvallend. De Kim Jong-Un-referentie snap ik niet, sorry.
Ik heb zonet het Nationale Zorgdebat bekeken. Ik wist dat het voor ouderen erg was maar zo erg.

Een Mevrouw van 98 jaar uit Tuindorp-Oost moet verhuizen het verzorgingstehuis gaat dicht.

Ze zegt,eerst waren we bewoners,toen cliënten,toen een product en nu het verzorgingstehuis sluit zijn we afval.

Mensen die 500/600 euro per maand zorg moeten betalen.

Iemand met kanker die eerst moest sparen om de zorg te kunnen betalen en die daardoor te laat was,het was uitgezaaid.Een echtpaar waarvan de man COPD had en de kosten niet meer konden opbrengen voor zorg voor de vrouw.Een tehuis dat op een uitje kon omdat de plaatselijke AH het betaalde,bij het tehuis kon er niets meer georganiseerd worden voor de bewoners.Personeel dat wegbezuinigd was ging als vrijwilliger mee.

Echt ik zat op mijn stoel met tranen in mijn ogen,het komt op deze manier toch harder binnen dan als je het leest. De gezichten achter die verhalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 24 januari 2017 @ 15:37:

Ik heb zonet het Nationale Zorgdebat bekeken. Ik wist dat het voor ouderen erg was maar zo erg.

Een Mevrouw van 98 jaar uit Tuindorp-Oost moet verhuizen het verzorgingstehuis gaat dicht.

Ze zegt,eerst waren we bewoners,toen cliënten,toen een product en nu het verzorgingstehuis sluit zijn we afval.

Mensen die 500/600 euro per maand zorg moeten betalen.

Iemand met kanker die eerst moest sparen om de zorg te kunnen betalen en die daardoor te laat was,het was uitgezaaid.Een echtpaar waarvan de man COPD had en de kosten niet meer konden opbrengen voor zorg voor de vrouw.Een tehuis dat op een uitje kon omdat de plaatselijke AH het betaalde,bij het tehuis kon er niets meer georganiseerd worden voor de bewoners.Personeel dat wegbezuinigd was ging als vrijwilliger mee.

Echt ik zat op mijn stoel met tranen in mijn ogen,het komt op deze manier toch harder binnen dan als je het leest. De gezichten achter die verhalen. Wat gaan we er aan doen? En hoeveel extra premie en belastingen willen we daarvoor betalen?
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 24 januari 2017 @ 16:00:

[...]



Wat gaan we er aan doen? En hoeveel extra premie en belastingen willen we daarvoor betalen?Hoeveel geld kan er worden bespaard aan premie en belastingen uit nutteloze zaken waar we toch allemaal ongewild voor betalen? Jarenlang wachtgeld voor bepaalde politici, oorlogsmaterieel in landen waar we niks te zoeken hebben, kinderbijslag voor mensen die zes of meer kinderen op de wereld slingeren, etc. etc. dat dát geld misschien kan worden ingezet voor ouderen? Ik noem maar wat hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 24 januari 2017 @ 16:21:

[...]





Hoeveel geld kan er worden bespaard aan premie en belastingen uit nutteloze zaken waar we toch allemaal ongewild voor betalen? Jarenlang wachtgeld voor bepaalde politici, oorlogsmaterieel in landen waar we niks te zoeken hebben, kinderbijslag voor mensen die zes of meer kinderen op de wereld slingeren, etc. etc. dat dát geld misschien kan worden ingezet voor ouderen? Ik noem maar wat hoor.Vergeleken bij de zorgbegroting zijn die zaken die je noemt verwaarloosbaar. Schaf alles wat je noemt af, en je komt op hooguit een paar euro meer per zorgcliënt.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
quote:oudebaas schreef op 24 januari 2017 @ 16:00:

[...]



Wat gaan we er aan doen? En hoeveel extra premie en belastingen willen we daarvoor betalen?Vorig jaar is er 11 miljard bezuinigt in de zorg weet jij waar dat geld is heengegaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 24 januari 2017 @ 16:46:

[...]



Vorig jaar is er 11 miljard bezuinigt in de zorg weet jij waar dat geld is heengegaan?Het dichten van het begrotingstekort. Dit om te voorkomen dat we een veelvoud aan rente + aflossing op de staatsschuld moeten betalen en zo nog minder overhouden.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Mooi geschreven Gelukspopje. Ik houd niet van kunst is zo'n beetje het enige verschil tussen ons plus het feit dat mijn schoonmoeder al langer overleden is.



Waar ik zo van baal is dat het merendeel van de mensen er van uit gaan dat mensen die het echt meer dan goed hebben de VVD stemmen alsof ze niet begaan zijn met mensen die het minder hebben.

Nou, die zijn er dus wel. Misschien niet veel maar scheer niet iedereen over 1 kam.
Mensen als wassilla tofik silvana...
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 24 januari 2017 @ 16:00:

[...]



Wat gaan we er aan doen? En hoeveel extra premie en belastingen willen we daarvoor betalen?



Nee dat gaat niet, want daar word ook over geklaagd, het moet uit de lucht vallen.

Het feit dat een groot gedeelte van de mensen die wel AOW nodig heeft maar het nooit heeft opgebouwd(want nooit gewerkt, of op latere leeftijd naar Nederland gekomen) word voor het gemak vergeten.



We hebben het buitengewoon goed in Nederland, we behoren tot de rijkste landen in de wereld.We willen niet zelf voor onze ouderen zorgen, we willen geen hogere premies en dat ,dat dan weer gevolgen heeft word niet begrepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 23 januari 2017 @ 19:07:

[...]





Men heeft juist voorafgaande aan beide referenda (zowel toen het ging over de Europese Grondwet, als toen het ging over het Oekraïneverdrag) duidelijk geuit dat men, ondanks dat het "slechts" een raadgevend referendum was, de mening van de kiezer zou respecteren en volgen.



Is in geen van beide gevallen gebeurd. Dus wat is de belofte dan waard?Tja, ik ben blij dat het zo gegaan is, een groot gedeelte van de bevolking is thuis gebleven en een groot gedeelte van de stemmers opgehitst door geenpeil.
quote:Tilo schreef op 24 januari 2017 @ 17:24:

Mensen als wassilla tofik silvana...Wat is er met die mensen? Wat is de overeenkomst tussen hen?
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 24 januari 2017 @ 18:05:

[...]





Tja, ik ben blij dat het zo gegaan is, een groot gedeelte van de bevolking is thuis gebleven en een groot gedeelte van de stemmers opgehitst door geenpeil.



En met name het deel dat thuis is gebleven gaat dan achteraf zitten jammeren over de uitkomst. Was dan van je luie achterwerk afgekomen en had je stem laten horen, had je toch gewoon het recht toe?



En dat alle mensen die wél zijn gaan stemmen zich hebben laten ophitsen door GeenPeil e.d. is natuurlijk onzin. Maar wel datgene wat men ons graag wil laten geloven.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 24 januari 2017 @ 18:03:

[...]





Nee dat gaat niet, want daar word ook over geklaagd, het moet uit de lucht vallen.

Het feit dat een groot gedeelte van de mensen die wel AOW nodig heeft maar het nooit heeft opgebouwd(want nooit gewerkt, of op latere leeftijd naar Nederland gekomen) word voor het gemak vergeten.



We hebben het buitengewoon goed in Nederland, we behoren tot de rijkste landen in de wereld.We willen niet zelf voor onze ouderen zorgen, we willen geen hogere premies en dat ,dat dan weer gevolgen heeft word niet begrepen.Men wil hier juist wél goede ouderenzorg, daarom is de AOW destijds ook in het leven geroepen. En andere voorzieningen voor ouderen. Die worden alleen de laatste jaren stelselmatig afgebroken omdat andere dingen (Griekenland, deals met Turkije, deals met Ukraïne, subsidies aan nieuwe corrupte lidstaten als Roemenië, enz.) belangrijker gevonden worden dan het geld te besteden aan de eigen opgebouwde voorzieningen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 januari 2017 @ 19:38:

[...]





Men wil hier juist wél goede ouderenzorg, daarom is de AOW destijds ook in het leven geroepen. En andere voorzieningen voor ouderen. Die worden alleen de laatste jaren stelselmatig afgebroken omdat andere dingen (Griekenland, deals met Turkije, deals met Ukraïne, subsidies aan nieuwe corrupte lidstaten als Roemenië, enz.) belangrijker gevonden worden dan het geld te besteden aan de eigen opgebouwde voorzieningen.Die subsidies die je noemt zijn slechts fooien vergeleken met de begroting voor zorg.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 24 januari 2017 @ 19:42:

[...]



Die subsidies die je noemt zijn slechts fooien vergeleken met de begroting voor zorg.



Tientallen jaren lang waren de binnenkomende AOW-premies veel en veel meer dan men nodig had om de lopende AOW te voldoen. Dan had men dat maar opzij moeten zetten, in plaats van het op te maken en nu te mauwen dat het geld op is. Regeren is vooruitzien, nietwaar?



En het maakt me geen zak uit of het fooien zijn of niet. Ieder miljard dat Nederland naar het buitenland overmaakt, is niet beschikbaar voor het instandhouden van de voorzieningen binnen Nederland. Dus laten we daar dan eerst eens mee beginnen. En ik vermoed zomaar dat met al die "fooien" tesamen er verdraaid veel voorzieningen in Nederland gewoon op peil gehouden kunnen worden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 januari 2017 @ 19:47:

[...]





Tientallen jaren lang waren de binnenkomende AOW-premies veel en veel meer dan men nodig had om de lopende AOW te voldoen. Dan had men dat maar opzij moeten zetten, in plaats van het op te maken en nu te mauwen dat het geld op is. Regeren is vooruitzien, nietwaar?



En het maakt me geen zak uit of het fooien zijn of niet. Ieder miljard dat Nederland naar het buitenland overmaakt, is niet beschikbaar voor het instandhouden van de voorzieningen binnen Nederland. Dus laten we daar dan eerst eens mee beginnen. En ik vermoed zomaar dat met al die "fooien" tesamen er verdraaid veel voorzieningen in Nederland gewoon op peil gehouden kunnen worden.Tsja, iedereen wilde allemaal voorzieningen en subsidies. De huizenbezitters, de huurders, de automobilisten, de scholieren, kunstenaars, OV reizigers, studenten, boeren, vissers... En niemand wilde daarvoor belasting betalen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven