Minder van Tinder 6 / kleppen over Happn

23-11-2016 20:21 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6!



Voorgaand deel 5
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 23 januari 2017 @ 11:43:

[...]



Waar ik heen wil, is dat het niet zozeer om vader, moeder, of broers gaat.

Het gaat erom, hoe hij deze periode wil invullen. De keuzes die hij maakt die maakt hij omdat hij het zo wil, momenteel. Met mijn vraag wat je ermee gaat doen, bedoel ik of het voor jou haalbaar is om er anders tegenaan te gaan kijken.Volgens mij zit je altijd met z'n tweeën in een relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 23 januari 2017 @ 10:33:

[...]

Hij heeft kinderen en daarmee een verantwoordelijkheid en hij is in eerste instantie met je in zee gegaan om gelukkig te worden, om iets toe te voegen aan zijn leven. Het is zijn goed recht om niet te veel te willen pulken en te roeren. Deze haal ik er ook even uit. Wat impliceer je hier nou eigenlijk mee? Alsof greenbean niet begrijpt dat zijn kinderen belangrijk voor hem zijn. En alsof greenbean niet een relatie met hem is begonnen om gelukkig te worden en als toevoeging in haar leven. Hij heeft zijn rechten, maar zij ook. Dat wil niet zeggen dat zij daarom niet haar behoeftes mag hebben in een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Verder richting @allen, ik denk dat het goed is om vooral wat minder te overanalyseren en minder na te denken over "hoe het hoort". Vooral vrouwen zijn er echt goed in om steeds maar weer de controle te willen houden, maar in de praktijk gaat het zoals het gaat.



Jij beïnvloedt in feite niet 50% van de relatie maar een veel kleiner deel dan dat. Liefde overkomt je immers ook, dus waarom zo krampachtig te proberen die controle te behouden? Dat werkt alleen maar tegen je.
@Rof

Als het nu goed gaat,dan gaat het nog goed toch? Je zegt ook nog geen behoefte te hebben aan de relatiestatus.Wanneer heb je deze wel denk je?



Ik vind hem wel zwaar.....De vrouw waarmee hij in de relatie zit,met in zijn achterhoofd om te trouwen....Jeetje,dat komt ook een beetje vanzelf toch? Het is 'maar een dingetje' op het moment.

Wat vindt je er zelf van dat hij hiermee kwam?
quote:jaw schreef op 23 januari 2017 @ 11:56:

Zo, ik heb Tinder ook weer eens geïnstalleerd. Intussen alles weer gezien in de 10km range van de leeftijdsgroep 30-45. Wat mij opviel was dat er wel heel veel profielen bijzitten waar niet eens tekst meer bij staat.Die gaan bij mij naar links.....Tenzij de knapheid dit compenseert
Ik ben onderhand ook nieuwsgierig wat VC is van dit topic Tinder je ook of op een andere manier daten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Jempo schreef op 23 januari 2017 @ 16:51:

[...]





Dit. @Very_Cherry Ik vraag me echt af wat je hier steeds komt doen? Wat is jouw ervaring met daten? Het topic is bedoelt om die ervaringen te delen. Je bedoelt het vast goed en het is hartstikke fijn als mensen willen meedenken, maar ik vind je soms erg veroordelend overkomen. Die terminaal-kaart had bijvoorbeeld echt niet gehoeven.



MissMadame heeft alle recht om hier even haar frustraties te uiten. Ik snap in elk geval best dat ze even baalt.Wat ik hier doe is meeschrijven op een openbaar forum. En ik heb inderdaad meer verstand van gezonde relaties dan van daten. Daarom denk ik hier iets opbouwends achter te kunnen laten, speciaal voor degenen die niet elke kritische noot die afwijkt van het gangbare zien als vervelend.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 23 januari 2017 @ 17:20:

Ik ben onderhand ook nieuwsgierig wat VC is van dit topic Tinder je ook of op een andere manier daten?Moet dat?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Yep @Jempo, veel vrouwen analyseren vaak te veel (ondergetekende incluis) als het gaat over relaties in de prille fase. Dank voor de reminder want ik maakte me er net ook weer schuldig aan

En @GB en @MM: snap dat jullie die overpeinzingen en gevoelens van frustratie hebben. Hou vol, want zo te lezen is de man in kwestie het wel waard hoor..



Hier ook overanalyse: zeg ik eindelijk tegen de Tinderman dat ik verliefde gevoelens hebt voor hem. Dat is leuk om te vertellen dacht ik zo en dus informeer ik bij hem of hij ook verliefd is en dan antwoord hij 'mwah, misschien wel ja'. En ik dus weer in de frustratiemodus van 'nee, ik had dus niet mijn gevoelens moeten uitdrukken in woorden maar alleen moeten genieten want nu snap ik nl niet meer waarom hij dagen hiervoor paar x zei '[naam] wat ben ik zo happy met jou, wat hou ik toch van je'. BS situatie
Alle reacties Link kopieren
quote:Jempo schreef op 23 januari 2017 @ 16:53:

[...]

Volgens mij zit je altijd met z'n tweeën in een relatie. Op het juiste moment ja. En voor alles is een juist moment, en dat is dit dus niet.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 23 januari 2017 @ 17:31:

[...]



Moet dat?



eigenlijk iedereen die in dit topic meeschrijft is vaak zelf in actieve date fase ja

wie in een serieuze relatie terecht komt gaat ook bijna altijd automatisch in meeleesstand



je zul het uiteraard goed bedoelen hoor, daar twijfel ik niet aan, maar ik snap wel dat niet iedereen zich er helemaal comfortabel bij voelt, omdat dit topic voornamelijk bestaat om ervaringen te delen
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinda-Kaas schreef op 23 januari 2017 @ 17:54:

[...]





eigenlijk iedereen die in dit topic meeschrijft is vaak zelf in actieve date fase ja

wie in een serieuze relatie terecht komt gaat ook bijna altijd automatisch in meeleesstand



je zul het uiteraard goed bedoelen hoor, daar twijfel ik niet aan, maar ik snap wel dat niet iedereen zich er helemaal comfortabel bij voelt, omdat dit topic voornamelijk bestaat om ervaringen te delenEn in dysfunctionele patronen wil blijven zitten, ja ik snap het Nee zonder dollen, wat is er mis mee mensen eens dingen van een andere kant te laten bekijken?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Swipe mij anders gewoon naar links als je me te eerlijk vindt
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 23 januari 2017 @ 17:56:

[...]



En in dysfunctionele patronen wil blijven zitten, ja ik snap het Nee zonder dollen, wat is er mis mee mensen eens dingen van een andere kant te laten bekijken?



niks, ik leg uit waarom mensen vragen waarom je meeschrijft in dit topic

het kan voelen alsof je met elkaar een lotgenotengroep hebt omdat je allemaal nog niet hebt geleerd om met een nietmachine om te gaan en er dan om de haverklap iemand binnenvalt om te vertellen dat je hem verkeerd vasthoudt

en dat je dan denkt, ja ik wéét wel dat ik hem verkeerd vasthou maar ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt dat ik weer de pagina's verkeerd aan elkaar heb geniet

en dan heb je soms liever iemand die zegt van, kut he, dat we allebei niet zo goed weten hoe we moeten nieten
Alle reacties Link kopieren
haha wat een kutmetafoor, maar ik wilde geen 'echt' probleem nemen
Alle reacties Link kopieren
Baalmoment is weer over, maar had mij gewoon verheugd op een avond samen na 1,5 week. Is menselijk en staat los van de situatie met zijn vader waar ik wel degelijk begrip voor heb.



Volgens mij is dat geen disfunctioneel patroon.



Sowieso herkenbaar!



Jempo, dat vragen vind ik eng door eerdere relaties, maar moet nu wel. Bij nieuwe opdracht moet ik binnen 2 weken verlof op gaan geven wat langer dan 2 weken is, dus weinig keus.
Missmadame ik begrijp je hoor, zou ook balen, je had hier naar uitgekeken.

En je vriend moet zijn moeder gezelschap houden zodat ze niet alleen zou zijn? Het is toch niet dat vader al palliatief is? Hou er rekening mee dat dit nog heel lang zal duren, ook wanneer vader er niet meer is.



Zowieso je overanalyseert niets, je mocht absoluut uiten dat je verliefd bent. Zijn reactie is cru. 'Houden van' weegt zelfs zwaarder dan verliefd zijn. Dat doet hij wel en verliefd zijn niet? Wil hij de stoere vent uithangen en wil hij het niet toegeven?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinda-Kaas schreef op 23 januari 2017 @ 18:11:

haha wat een kutmetafoor, maar ik wilde geen 'echt' probleem nemenIk vind hem heel treffend en begrijpelijk
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
@Pinda-Kaas geniale metafoor!
quote:Very__Cherry schreef op 23 januari 2017 @ 17:31:

[...]



Moet dat?



Hmm, vind ik lastig te zeggen. Ik begrijp je wel en mijn beleving is dat je het goed bedoelt. Ik vind wat je zegt ook niet vreemd en ongepast. Maar kan mij voorstellen dat anderen dat wel vinden.



Wel vind ik de opmerking: "En ik heb inderdaad meer verstand van gezonde relaties dan van daten" best wel naar klinken op een topic waar mensen aan het daten zijn, vaak nog geen sprake is van een relatie en soms in het proces zichzelf flink tegenkomen. Niet zo leuk dat je dan van die toren zit te blazen.



Ik ben niet zo van groepjes, alhoewel die ook vanzelf ontstaan Ik denk dat het scheelt als je ook komt schrijven over de leuke dingen. Als iemand een leuke date heeft, of een interessant bevinding doet over haarzelf. Door te reageren op moeilijke situaties en waar mensen zich kwetsbaar opstellen komt het over alsof je een ramptoerist ben.



Verder vind ik je een leuke forummer en een heel deskundig iemand, zeker professioneel gezien. Je berichten zijn vaak van toegevoegde waarde.
quote:Pinda-Kaas schreef op 23 januari 2017 @ 18:10:

[...]





niks, ik leg uit waarom mensen vragen waarom je meeschrijft in dit topic

het kan voelen alsof je met elkaar een lotgenotengroep hebt omdat je allemaal nog niet hebt geleerd om met een nietmachine om te gaan en er dan om de haverklap iemand binnenvalt om te vertellen dat je hem verkeerd vasthoudt

en dat je dan denkt, ja ik wéét wel dat ik hem verkeerd vasthou maar ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt dat ik weer de pagina's verkeerd aan elkaar heb geniet

en dan heb je soms liever iemand die zegt van, kut he, dat we allebei niet zo goed weten hoe we moeten nieten
Alle reacties Link kopieren
Mooi verwoord lovestar. Ik sluit me daar bij aan, maar ik vind dus persoonlijk sommige opmerkingen onnodig hard. Dat vind ik jammer, aangezien het juist zo heerlijk is dat iedereen hier lekker z'n frustraties en twijfels kan uiten. Nogmaals, je bedoelt het goed en ik vind je bijdrage zeker nuttig, maar het kan soms ook op een andere manier vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 23 januari 2017 @ 17:02:

@Rof

Als het nu goed gaat,dan gaat het nog goed toch? Je zegt ook nog geen behoefte te hebben aan de relatiestatus.Wanneer heb je deze wel denk je?



Ik vind hem wel zwaar.....De vrouw waarmee hij in de relatie zit,met in zijn achterhoofd om te trouwen....Jeetje,dat komt ook een beetje vanzelf toch? Het is 'maar een dingetje' op het moment.

Wat vindt je er zelf van dat hij hiermee kwam?



Dankjewel voor je reactie Lovestar! Ik vind het nu goed zoals het is, ik sta zeker open voor een relatie maar vind het fijn om het rustig aan te doen en elkaar goed te leren kennen. Dus ergens stel ik mij ook gewoon aan en ben ook ik vandaag te veel aan het over analyseren.



Ja hij bedoelde het niet zwaar, hij probeerde hier meer mee aan te duiden hoe serieus hij relaties neemt. We zijn beiden nog begin twintig en ik zie het wel veel in mijn omgeving dat mensen meer van relatie naar relatie hoppen of uit angst om alleen te zijn maar gewoon altijd iemand nodig hebben. Ik zie mij zelf ook niet binnen nu en de komende 10 jaar trouwen hoor, absoluut niet. Alleen vond ik het fijn om zijn kijk op relaties te horen.
MissMadame, ik krijg bij jou altijd de indruk dat je een heel vastomlijnd beeld hebt van hoe het "hoort" te gaan en dat je dan niet meer in staat bent om daar een millimeter vanaf te wijken.



En zet dat idiote beeld over je schoonmoeder uit je hoofd. Zij is geen concurrentie.
Alle reacties Link kopieren
dubbel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven